Kertokaa miksi aina Kanarialla käyvät ovat juntteja mutta aina Thaimaassa käyvät eivät ole?
Mikä siinä Thaimaassa on niin hienoa? Kanariansaaret kyllä aina yleistetään turistirysiksi mutta eipä ne Thaimaankaan lomakohteet mitään aitoja ole. Phuketin rannat Patong, Kata, Karon, Kamala, Bangtao jne. täysin turisteille rakennettuja, Krabin Ao Nang, Rayong, Cha-am jne. nämä mihin suomalaiset matkustavat.
Kovasti nämä Thaimaan-matkailijat ovat Kanarianmatkaajia haukkumassa junteiksi mutta eipä se Thaimaakaan (turistipaikat) mikään ihmeellinen ole.
En tässä nyt väitä ettei Thaimaasta löydy ihania paikkoja (mielestäni varsinkin koillisesta ja pohjoisesta) mutta turha yleistää Kanariankävijää juntiksi kun itse matkailee myös samanlaisessa junttipaikassa!
Kanariallakin on muutakin kuin ne turistipaikat!
Kommentit (64)
Vierailija:
T: työntekijä Helsinki-Vantaalta
Eihän se tarkoita sitä, että roikut niiden muiden matkalaisten kannoilla koko lomasi!!!! Me käytetään paljon pakettimatkoja, eikä taatusti olla juntteja. Pakettimatka on HELPPO. Yleensä siihen kuuluu kuljetukset kentälle yms. Myös pakettimatkoja tehdään piiiiiiiiiiitkiä. Ollaan oltu 2 kk:n PAKETTImatkalla..
Ollaan myös matkustettu omatoimisesti. Se ei eroa perillä viettämästämme lomasta mitenkään ollaanko lentokoneessa istuttu täysin muukalaisten seassa vai muiden pakettimatkalaisten. Samalla tavallaan vuokrataan auto tai prätkä ja fiilistellään mestoja.
Se on THAIMAAHAN ei Thaimaaseen.....
Miltä näyttää, mitä tekee, minkä ikäinen, koulutus, käytös?
Ja mikä sitten tekee joistakin muista erinomaisempia ihmisiä kuin nämä juntit? Pelkästäänkö se, että ilmoittautuu paremmaksi kuin he?
Vierailija:
Olen menossa kolmeksi viikoksi Floridaan, lennot ja asunnon olen hommannut itse.Halusinkin selvittää että tekeekö pakettimatka juntin? Vai olenko edelleen juntti, vaikken mene pakettimatkalle? Ja jos menen Miami Beachille, olenko juntti. Koska jos menen suomalaisalueelle, olen juntti.
Siis asialla ei ole minulle väliä, menen joka tapauksessa 3 viikoksi Miami Beachille, olin sitten juntti tai en :) Kunhan kyselen.
Miami Beach on kiva alue, mutta huomattavasti hiljasempiakin rantoja löytyy. Ei se paikka sinusta junttia tee. Jos olet juntti, olet juntti missä tahansa ja jos taas cool, niin cool missä tahansa...
Toisin kuin omatoimimatkalainen samalla hinnalla tilavalla koneella jossa oma tv-ruutukin.
Niin olen minäkin, ja ylpeä siitä. Ollaan yhdessä juntteja!
Mielestäni junttius ei sitä paitsi ole pysyvä ominaisuus. Junttiuden aste voi vaihdella samallakin ihmisellä. Kun jokunen vuosi sitten tein mieheni kanssa runsaan kuukauden omatoimimatkan Kauko-Itään, emme olleet juntteja. Nyt suurimpia elämyksiäni on matkustaa bussilla Citymarketiin alennusmyyntiin, eli olen sataprosenttinen juntti. Pannaan tuulipuvut kahisemaan!
Vierailija:
Olen menossa kolmeksi viikoksi Floridaan, lennot ja asunnon olen hommannut itse.Halusinkin selvittää että tekeekö pakettimatka juntin? Vai olenko edelleen juntti, vaikken mene pakettimatkalle? Ja jos menen Miami Beachille, olenko juntti. Koska jos menen suomalaisalueelle, olen juntti.
Siis asialla ei ole minulle väliä, menen joka tapauksessa 3 viikoksi Miami Beachille, olin sitten juntti tai en :) Kunhan kyselen.
floridaa kun laskeskelin, niin siitä en saanut omin päin millään halvempaa kuin paketista (jos haluaa asua vähintäänkin saman tason hotlassa, eikä jossain murjussa). nyc on ainoa, jonne pääsee selkeästi halvemmalla omatoimisesti.
" Vau. Että ihan itse hommattu. Tuliko edes halvemmaksi? Jos, niin kannatti, jos ei, niin yhdentekevää."
Juu kuvitteles, ihan ite hommasin! Aika junttia, eikö?
thaimaassa on ihana ilmasto ja aina lämmin. kaikki on edullista, voi nauttia lomasta täysillä, ei tarvi miettiä mitä olis varaa syödä tms...
onhan siellä ihan erilainen kultturi kun mihin täällä euroopassa on totuttu. itse oon ollu kanarialla ja thaimaassa, kanarialle en mene uudelleen, thaimaahan varmasti. olen käynyt thaimaassa kolme kertaa ja menen vielä uudelleen. ihana ruoka, ihmiset, ilmasto, maisemat, korallit jne... mun mielestä on ihanaa että on palvelut lähellä turisteja, jotkut menee lomalle nauttimaan, eikä hae extreme-juttuja!
siellä jopa suomalainen osaa käyttäytyä.
mitään suomi-alueita ei kannata floridassa pelätä, ei sellaisia ole. suomi-talo lantanassa on pieni matala talo, joka voisi olla mikä hyvänsä talo, ei se mitenkään erotu sieltä, kuten ei myöskään suomalaiset.
lake worth on pieni kaupunki, aika tyypillinen amerikkalainen sellainen kaikenlisäksi.
Vierailija:
floridaa kun laskeskelin, niin siitä en saanut omin päin millään halvempaa kuin paketista (jos haluaa asua vähintäänkin saman tason hotlassa, eikä jossain murjussa). nyc on ainoa, jonne pääsee selkeästi halvemmalla omatoimisesti.
mutta siis moni pakettimatkalainen kaukomaille lentää vielä ahtaammalla Boeing 757-koneella jossa istuinväli vain 73,8 cm.
Eikö matkailun idea ole mielen virkistys? En minä ainakaan matkaa suunniteltaessa mieti onko junttimaista matkustaa sinne tai tänne. Itse haluan rantalomalta lämpöä ja kaupunkilomalta tutustumista kaupunkiin. En osaa kieliä eikä yleissivistyksenikään ole päätähuimaava mutta ikinä ei ole kukaan juntiksi vihjannut. Jos teidän mielestä olen juntti niin pitäkää ihmeessä junttina.
Kyllä,olen käynyt Thaimaassa ja nautin suunnattomasti siitä todellisesta lämmöstä mistä siellä sai nauttia.
Kaikki ei ole edullista, osin hintataso on jopa Suomea kalliimpi
Vierailija:
thaimaassa on ihana ilmasto ja aina lämmin. kaikki on edullista, voi nauttia lomasta täysillä, ei tarvi miettiä mitä olis varaa syödä tms...onhan siellä ihan erilainen kultturi kun mihin täällä euroopassa on totuttu. itse oon ollu kanarialla ja thaimaassa, kanarialle en mene uudelleen, thaimaahan varmasti. olen käynyt thaimaassa kolme kertaa ja menen vielä uudelleen. ihana ruoka, ihmiset, ilmasto, maisemat, korallit jne... mun mielestä on ihanaa että on palvelut lähellä turisteja, jotkut menee lomalle nauttimaan, eikä hae extreme-juttuja!
Kirjoituksillani yritin selvittää juuri sitä tekeekö matkankohde tai matkustustapa juntin (viittaa ap:een). Koska minun mielestäni ei tee, kuten joku tuossa viisaasti sanoi, niin juntti on juntti matkusti minne ja miten tahansa. Muutenkaan en yleensä erottele ihmisiä juntteihin ja ei-juntteihin, jokainen on mitä on.
Tämä juntti menee pakkaamaan ja suuntaa kohti juntti miami beachiä :))
Minä otan huomioon kaikki mahdollisuudet kun suunnittelen omatoimimatkaa, hotlat, motlat ja yksityiset. Yksityisiltä saa halvemmalla ja hyvätasoisia asuntoja. Tietysti jos tykkää hotelliasumisesta, voi unohtaa yksityiset.
erityisesti noin riviltä 43 alkaen.
" miami beach EI ole junttia"
Ei pidä ottaa kaikkea niin vakavasti, nyt 22 lopettaa.....
Vierailija:
Kiitos, vihdoinkin suora vastaus :) Tosin kukaan ei ymmärtänyt mun pointtia, mutta ei se mitään :))
t.22