**LOKALAHJOJEN tiistaipino!!!**
Kommentit (68)
Kiinteistä, meillä on maisteltu jo viikko perunaa ja viikko porkkanaa. Pari tl mennyt alas nyt viime päivinä... Ihan makustelua vielä siis. Mitään oireita ei ole tullut.
Lunta sataa tosi paljon..
Pullis
Oli taas niin huono yö, että... Tunnin välein heräiltiin täälläkin, jopa tiehämminkin. Ja puoli kuudelta ylös. Onneksi mies viihdytti tunnin, sitten syötin ja sitten taas nukahdettiin vajaaksi tunniksi. No, ulkoilu vähän piristi ja nyt kaveri nukkuu parvekkeella.
KIINTEITÄ ei olla mekään vielä aloitettu. Täysimetyksellä mennään ja tarkoitus olisi siihen 6 kk asti, jos nyt maito riittää ja poika kasvaa. Parin viikon päästä pääsee tsekkaamaan, miten on käynyt.
Nonnis, nyt se heräskin jo. Tunti meni taas... Mikä kumma tota pikkumiestä vaivaa :P
LOKAKUU-05: Tosiaan niiden sähköpostiosoitteiden metsästys on hieman hankalaa, kuka keksisi jonkun hyvän keinon saada ne näkyville selkeästi?
Eikun syöttöpuuhiin! Palailemisiin!
m.elli
Taas pikaviesti, esikoisen kerhoon vienti pian edes ja pojalla neuvola.
KIITOS kuvansa lähettäneille, ihania vauveleita! :D
KIINTEISTÄ: Ajattelin aloittaa 4kk ikäisenä, nyt tuntuu ainakin äidinmaito ja NAN riittävän.
Meillä tosiaan neuvola tänään ja pikku-Masi saa piikin! Raukka parka 3 kk synttäreiden johdosta :( .
Kävin yhteisössä tutkimassa ja taidan osata laittaa niitä kuvia, mutta siihen tarvin aikaa. Eli laitan ne sitten kun tulee rauhallinen hetki. Tänään joudun vielä illalla kuljettamaan esikoista harrastuksiinsa ja huomenna miehellä vapaa ja hoidetaan raksa-juttuja, joten saisinko sitte torstaina niitä laitettua. Eilen yritin katsella muiden kuvia, niin en yhdessä vaiheessa päässyt edes niille sivuille. Herjasi vaan että sivu tuntematon. Niin ja niistä keskusteluista, voidaan mun puolesta poistaa ja keskitytään siis niihin kuviin.
Nyt pitää mennä!
Emily
Jos nyt muistais mitä piti kommentoida kun en kirjottanu ylös mitään...
Soseita meillä ei oo vielä maisteltu,mut vellit aattelin pikkuhiljaa ehkä ens viikolla alotella kun ikää tulee 3kk.Soseet ehkä vast sitten kun tyttö täyttää 4 kk.
Isovanhempia meillä kutsutaan ihan perinteisesti Mummoks ja mummiks ja sit taitaa olla 1 vaari (ellei hän haluu viel jossain vaiheessa olla pappa :D ) mut toinen " pappa" on kuollut.
voi ei..nyt rupee muisti pätkiin :/
nyt rupee jo ihan hävettään tällänen viesti :)
jospa palailen paremmalla ajalla ihan muistiinpanojen kera!!!
ja on toi eilinenkin pino viel lukematta loppuun...kylläpä siel taas olikin textiä!
Spica+Neea
en saanut kuvia,voi harmi!!
otan mielelläni vastaan jos kokeilet uudestaan.
ja MISULI myös!näin kyllä suloisia kuvia teistä jo tuolla kuvissa,mutta siitä huolimatta otan ilomielin vastaan! os.on: nasuli_78@hotmail.com
nyt on meidänkin kuvat ja albumit esillä,isännällä kun on vapaapäivä niin laittoi kuvat mun puolesta.. itsellä kun on koneen kanssa peukalo keskellä kämmentä..
kuvat on kyllä lokalahjoista niiiiiin suloisia että olen oikein liikkis!
*tippa silmässä*kiitos kaikille niistä!
mutta palaan paremmalla ajalla,esikoisen palautekeskustelu koululla kutsuu..
-nasuli
Meillä lääkärissä käytyy ja molemmat yskijät(3v ja 3kk)saivat omaan ab-kuurin.Poika sai 3 päivän kuurin varmuuden vuoksi kun sillä ei oikein tiedettää miksi se kuume taas takasin tuli...ja kun viimeksi tulehdus arvot olivat niin korkealla niin nyt syödään se kuuri ja katsotaan sitten.Ja Marthalla oli sitten korvatulehdus ja se yskä...mikä ei onneksi ole keuhkoissa ja on onneksi irtoava limainen.Ab myös hänelle ...viikoksi:o
Minäkin kävin lisämässä meidän kuvia sinne:)Ja kiitos äitikolmelle ja m.elli.....vauvelit olivat kerrassaan ihania!Ja yhteisössäkin oli aivan ihania pikku lokalahjoja:)....ja äitejä myös..kuten joku jo sanoikin että ovat vauvat äiteihin tullut.
Jaahas nyt meen poikaa päikkäreille laittaan.PALAILLAAN!
Andromeeda ja potilaat:)
KIINTEISTÄ-ei meilläkään ole viellä aloitettu eikä kyllä aikomusta aloittaa viellä....Täysimetyksellä täällä mennään ja katsotaan sitte puolen vuoden iässä uudestaan.Pojalle kun aloittin vasta 9kk iässä kun se ei huolinut ennen sitä ja oli kans täysimetyksellä.
no niin nyt meen...nukuttaan poitsua kun se on kiukkunen kuin amppari:)(miten se 3v jaksaakin vänkkää(aargh))
Andromeeda TAAS:)
[color=red]Ruusuja kaikille laihiksille jotka onnistuivat edes hitusen menneellä viikolla![/color]
[b]Blacka[/b], kiitos kun poistit mut. Oisinhan mä kai siellä voinut välillä pyörähtää, mutta näin tää on ihan reilua kaikille
kerta sovittiin että jokainen laittaa omat kuvansa
. Niin, ja olisin minäkin kuvia voinut laittaa, mutta en tahdo " liian isoa" porukkaa, jossa joukossa on vieraita ihmisiä (siis taustailijat, joista ei aiemmin tiedetty mitään). Aina saattaa olla se mahdollisuus, että joku onkin feikki, ja pian kuvat, tai omat tiedot tmv. leviävät vääriin käsiin. [b]Enkä nyt tarkoita että joku täällä on nyt feikkaaja, vaan tämä ihan periaatteesta![/b] Täällä netissä kun kaikki on mahdollista.... ;) Eli siksi olisin tahtonut ihan " vakkariporukkaa" vaan mukaan, koska kukaan feikki ei jaksaisi päivästä toiseen löpistä kaikennäköistä vauvaperheen arjesta :)
No tulipas pitkä löpinä siitäkin :-/
[b]Nasuli:[/b] Pinjakin taistelee tosissaan aina unta vastaan. Nukahtaa, hätkähtää hereille, nukahtaa uudelleen, herää taas.. voit uskoa että miehen iltavuorojen aikaan on aikamoista sompaamista neidin ja isoveikan välillä, kun molempia koittaa nukuttaa samaan aikaan ;)
[b]Misuli:[/b] Kyllä jummarsit aivan oikein :D Ja mä kyllä muistan kun sä (sit oli joku toinenkin, ainakin äitiliini29, ja oli kai joku kolmaskin, kukahan se oli...) meidän löpinöitä luit *heristää nyrkkiä salapoliisille* :D Hih, no nyt sun ei sit tosiaan tartte kysellä erikseen Vallulta, mitä mulle kuuluu ;D
[b]Vallu:[/b] Johtuisko Eemilin yöriehunta ihan nyt siitä uudesta kääntymistaidosta? Voisin veikata siis sitä! Mä oikein kauhulla odotan, milloin täällä alkaa kaikki hammas-showt ja just noi uudenoppimisjutut!! Tsemiä sulle, ja muuten; mä kans unohdan v*tutuspäissäni kaikki laihikset, ja annan vaan mennä ;D Joten ens viikolla sit uudet vaakalukemat, kyllä se siitä *bd*
[b]Ä3:lle[/b] kuules nyt! Tästä saat oikein Koivuniemen herraa... ;D Siellä kehua retostelet pullies kanssa *ärrin purrin* No joo, saihan sitä joskus lipsahdella, eiköstä juu. Vai kai mun pitäs sit oikeestaan risutella sitä sun miestä, kerta teille niitä herkkuja kantelee :-/
[b]Isovanhemmat[/b] on meillä ihan ' mumm' i & ' ukki' (omat vanhempani) sekä sitten ' toinen ukki' ja ' mummo' (miehen vanhemmat). Sitten on ' isomummi' ja ' vaari' (minun äitini vanhemmat) jne...
[b]Soseita[/b] ei olla aloitettu, eikä varmasti vielä aloitetakaan koska rintamaidolla pärjätään hyvin.
[b]TISSILLENUKUTTAJAT:[/b] Pinja nukahti eilen ilman tissiä! Sain sen nukahtamaan syliin (no onko sekään nyt sitten niin hyvä?!) ja siitä kippasin omaan sänkyynsä, ennen ysiä. Heräsi taas sen tutun 40min jälkeen, sitten syötin ja uudelleen omaan sänkyyn, ja sinne jäi! Pari kertaa piti nostaa tietty syliin, mutta kuitenkin. Ja nukkui kahteen saakka. Sen jälkeen nukkuikin vieressä kun itse nukahdin kesken syötön... ;)
Oliko se [b]Harjulla[/b] *unohtelee* jolla vauva vaan hikipäässä huutaa?! Sama juttu täällä. Kaukaloon kun laittaa, saa hirveet hepulit, kun on muka kuuma! Vaunuissakin hillui aamulla kun koitettiin ulos mennä, jouduin pihalla nostaa kokonaan syliin ja riisua enimmät vaatteet pois :-O Tai sitten tää on joku uusi juttu vaan.... mutta kyllä inhottaa lähteä autolla minnekään, kun reppana vaan huutaa niin että meinaa huutoonsa tukehtua :( Vielä reilu viikko sitten Pinja nukahti aina autossa, mutta nykyään se saa noita raivokohtauksia vaan. Ja vaunuihinkin nukahti ennen, kunhan vaan päästiin ulos asti, mutta tänään näköjään ei. Kyllä oli kivaa siellä pihalla hötkytellä neitiä sylissä vähissä vaatteissa, ja isoveli istui pulkassa ja odotti että lähdetään ;)
Mutta nyt se neiti heräsi, joten liukenen paikalta...
Emppu
[b][color=darkviolet]beibi0905[/b]
LP 65kg TP 60kg
[b][color=fuchsia]blacka[/b]
LP 87kg TP 65-70kg VMP 85,5kg
[b][color=darkviolet]Emily78[/b]
LP 106,4kg TP 90kg VMP 102,1kg
[b][color=fuchsia]Emppu[/b]
LP 67kg TP <60kg VMP 65,3kg
[b][color=darkviolet]hennajo[/b]
LP 62,1kg TP 55kg VMP 62,6kg
[b][color=fuchsia]Kaisa1977[/b]
LP 82kg TP 65kg VMP 83,6kg
[b][color=darkviolet]mamiko[/b]
LP 66,1kg TP 55kg VMP 63,5kg
[b][color=fuchsia]Minski-78[/b]
LP 60kg TP 55kg VMP 57,7kg
[b][color=darkviolet]Nelliina05[/b]
LP 81kg TP 65-68kg
[b][color=fuchsia]NikkeH[/b]
LP 66,3kg TP 60kg
[b][color=darkviolet]Päippy71[/b]
LP 70kg TP 65kg
[b][color=fuchsia]Sinilainen[/b]
LP 62,8kg TP 55kg VMP 58,2kg
[b][color=darkviolet]tyttilii[/b]
Vielä ilman vaakaa :)
[b][color=fuchsia]Vallu[/b]
LP 72kg TP n. 60kg VMP 72kg
[b][color=darkviolet]Waimo72[/b]
LP 85kg TP 65kg VMP 83,9kg
[b][color=fuchsia]äitikolmelle[/b]
LP 68kg TP 60-63kg
[color=blue]LP=lähtöpaino TP=tavoitepaino VMP=viimeisin maanantaipaino[/color]
Minä täällä taas takki päällä vartoon, Roope on ulkona nukkumassa, sisällä nukkui ekka aamulla hurjat 45 min, ja toiset unoset peräti vartin, huoh! Jospa se nyt tuolla nukkuis ku ei oo pakkastakaan kauheammin.
Isovanhempia täällä kutsutaan Mummoksi ja Vaariksi ja Mummuksi ja Papaksi.
Miumau79: me kyl tiedettiin hänen tulostaan jo etukäteen, mutta miehellä oli kello soimassa hiukka liian myöhään.
Eikös sinne yhteisöön (anteeksi että mainitsen sanan) voisi laittaa niitä sähköpostiosoitteita? Kieltämättä on hankalaa metsästellä niitä ku pinot on niin valtavia...
No joo, jospa nyt lähtis tekeen jotain fiksua ku poikaki nukkuu...
Misuli
Tuohon laihisryhmään ilmoittaisin päivän lukeman... Vaaka näytti 65,4kg joten hieman on näköjään paino tippunut. Vaikka olen herkutellut : )
Mä olen itseasiassa Äitiliini29:n kanssa paljonki tekemisissä... messengerin välityksellä. Hänellä on poika, syntyi marraskuun lopulla. Hih, joo melkonen salapoliisi tuli oltua... mutta mitäs piditte niin hauskaa pinoa yllä *pahoittelee käyttäytymistään* :)
Jahas, väliaika... kahvia ja pullaa tarjolla :)
Misuli taas, jolla ei oo muuta elämää
[b][color=darkviolet]beibi0905[/b]
LP 65kg TP 60kg
[b][color=fuchsia]blacka[/b]
LP 87kg TP 65-70kg VMP 85,5kg
[b][color=darkviolet]Emily78[/b]
LP 106,4kg TP 90kg VMP 102,1kg
[b][color=fuchsia]Emppu[/b]
LP 67kg TP <60kg VMP 65,3kg
[b][color=darkviolet]hennajo[/b]
LP 62,1kg TP 55kg VMP 62,6kg
[b][color=fuchsia]Kaisa1977[/b]
LP 82kg TP 65kg VMP 83,6kg
[b][color=darkviolet]mamiko[/b]
LP 66,1kg TP 55kg VMP 63,5kg
[b][color=fuchsia]Minski-78[/b]
LP 60kg TP 55kg VMP 57,7kg
[b][color=darkviolet]Nelliina05[/b]
LP 81kg TP 65-68kg
[b][color=fuchsia]NikkeH[/b]
LP 66,3kg TP 60kg VMP65,4kg
[b][color=darkviolet]Päippy71[/b]
LP 70kg TP 65kg
[b][color=fuchsia]Sinilainen[/b]
LP 62,8kg TP 55kg VMP 58,2kg
[b][color=darkviolet]tyttilii[/b]
Vielä ilman vaakaa :)
[b][color=fuchsia]Vallu[/b]
LP 72kg TP n. 60kg VMP 72kg
[b][color=darkviolet]Waimo72[/b]
LP 85kg TP 65kg VMP 83,9kg
[b][color=fuchsia]äitikolmelle[/b]
LP 68kg TP 60-63kg
[color=blue]LP=lähtöpaino TP=tavoitepaino VMP=viimeisin maanantaipaino[/color]
[color=black]Emppu: Voinhan nä vaikka sitä päivitelläkin :) Pitää vaan muistaa aina maanantaisin päästä koneelle! =)[/color]
SOSEISTA: en ole vielä antanut. Annan vasta 6kk iässä. Siihen asti imetän sen minkä voin ja annan NAN-korviketta.
Voi toista... siellä se huutsi komentavallä äänellä äitiä... kävin varmistamassa et kaikki hyvin, vaikka tiesin et on ja pidin hetken sylissä ja
laitoin takasin nukkumaan. Niko jäi sinne ja kohta alkoi taas huuto. Mut ei mikään itkuinen ääni vaan huuto. Siellä se makaili silmät auki sängyssä
ku piti äkkiä hakea kännyn laturi makkarista.
Ootteko jo huomannu kans niitä komennus äänen sävyjä? Ja sit ku menee vauvan luo, loppuu huuto ja naamalle tulee hymy! :)
Kello onkin jo 11.20... pitääkin mennä välillä tekeen muutama muu juttu tässä välissä ja palaan taas kommentoimaan... tähän mun muisti listaan ennenkuin kopsaan ne tästä vauva-palstalle.
Jota mä oikeastaankin kutsun aina mamma-palstaksi :) Ku me mammat täällä aina ollaan ;)
Niin kuu... Piti kans kehua ja onnitella kuinka SINILAINEN ja EMPPU ovat saaneet painoa tippumaan! Toi kyllä kannustaa muakin!! :)
Tänään olisi meillä se 3kk rokotus... vähän jänskättää et mitä poika tuumii. Ja mitenkähän ilta menee kotona, kun mulla on menoja ja mies on kotona
sit pojan kanssa. Vaikka kyllähän toi nyt pärjää, kun on Nikon isä.
Poika nukkui sitten taas 1,5 tuntia päikkäreillä. Ihan hyvin.
ISOVANHEMMISTA: Mun puolelta kutsutaan; mummi ja vaari. Miehen puolelta; mummi ja pappa.
Pitää taas mennä... mut sainpahan tän nyt tänne pikaseen, ku aloitin tän kirjottamisen jo tuossa 11 aikaan :) Aina ku ei vaan voi istua koneella...heh...
Palaan taas illasta. Moikka.
Kaisa ja Niko
Itse vedin unta n. 12 tuntia ja Luka 16! Mahtoiko mennä koko päivän rytmi ihan persiilleen?! Kyllä vaippa vaihdettiin pari kertaa ja välillä tuijoteltiin toisiamme sängyllä, mutta aina kun alkoi maito maistua niin nukahdettiin uudestaan. Itseasiassa musta tuntuu, että Luka on saattanut olla hereillä enemmänkin, siinä vieressä katsellut kattoa kun itse olen nukkunut. Sitten kääntynyt kohti ja huiskinut hereille kun on tullut nälkä ja simahtanut itsekin. Vähän huono omatunto, mitä kaikkea mun piti tänään tehdä ja ei kun hirsiä olen vetänyt koko päivän! Ja arvatenkaan poika ei nyt nuku päikkäreitä niin en saa siivottua myöhemminkään. No, oma moka.
KIINTEISTÄ: Ajattelin mennä täysimetyksellä niin kauan kun mahdollista ja vauva kasvaa. Nyt on kyllä ilmennyt vähän syöttöongelmia (ei malta syödä leikkimiseltään), että saa nähdä miten kauan vielä nautiskellaan pelkkää maitoa...
Nyt täytyy lopettaa, poika sylissä kirjoitin tän yhdellä kädellä nopsaan ja nyt tuntuu tulevan huuto tästä paikallaan nököttämisestä. Palaillaan!
-Coppola ja Nukkumytty
Puh: Homma hanskassa ;)!
Joo, tulin muka tänne kirjottaan, mutta nyt en muista mitä, ku tosiaan on vähän hitaalla tää palsta.
Nasuli: Laitan tuleen
Kaisa: Mun paino eilen 71kg
Lokakuu-05: Näkyykö ne osoitteet siellä yhteisössä? Sieltä ainakin niitä voi poimia. On niitä niin sata, että kyllä on hankala alkaa kaikki viestiketjut käymään läpi :).
Emppura: Tuota kääntymistä mietin itekki yörauhattomuuteen. Muistan vielä niiiiiiiiiiiiiin hyvin, kuinka nuo uuden oppimiset tuli tytöllä öiseen aikaan treeninkiin, mm. pinnistä hilattiin päädystä päätyyn kun konttausta harjoiteltiin :-/. Ja sitten ne hampaat.... :( Tyttö ei niistä pahemminkärsiny, vaikka eka hammas tuli vasta vuoden iässä (vieläKÄÄN ei ole kaikki tulleet), mutta nyt Eemilillä koko ajan käsisuussa ja kuolaa. Voisko sille muka jo nyt tulla??? Vois varmaan, vaikka ihan vielä en niitä odottelis. You have a new mail ;D!
Mutta nyt ruuanlaittoon. Ihana oli ulkoilla! Nauttikaa säästä =)!
*Vallu ja Eemil*
Näille annan virtuaaliruusun:blacka,emily,emppu,mamiko,minski,nikke,sinilainen ja waimo.*************
Näille annan risuja:hennajo ja kaisa.#######
Ja entäs vallu samoissa pyörii antaisko molempia.**##
Tuosta aadan eilisestä kiukusta,johtui kylläkin piikistä koska se alkoi ennen perunan antoa.Luulisin.
Tänään neiti on sit taas ollut oma itsensä.Kiva!
Kuinka usein muuten leikkaatte vaavien kynnet?Musta tuntuu et niitä saa olla koko ajan leikkelemässä.Meillä kun tuo neiti on kova huitomaan niin raapii ittensä kamalan näköseks.Varpaan kynnet taas ei kasva.
Tosiaan kävin yhteisössä kuvia katselemassa ja ihanan näkösiä meidän vaavit.
johannu ja aada
Nopsaan täällä....
Meillä mun vanhemmat ovat mummi ja pappa ja miehen vanhemmat mummo ja pappa.
Sormenkynsiä täälläkin leikellään ahkerasti. Tuntuu tosiaan, että jatkuvasti saa olla leikkaamassa niitä :)
Oletteko huomanneet itsellänne hiustenlähtöä? Mulla irtoo tukkaa ihan hirmusti :(
Mä olen samoilla linjoilla Empun kanssa, että kun täällä ei ihan kaikista tiiä onko feiikkii vai ei...en kyllä heti omia tietoja tänne levitä.Olen sen verran tarkka... Niin ja pienemmällä porukalla paremmin vois yhteisöt toimia. Mutta se siitä aiheesta.
Mulla on ikkuna auki, jotta kuulen pojan itkut...saa vähän väliä juosta ulkona katsomassa, kun itkuähinää kuuluu.
Sain vähän siivottua ja vaatehuoneen kimpussa meni aikaa. järjestelin uudelleen hyllyjä ja sen sellaista. Mies naureskeli, kun olen nykyisin jokapäivä koneella edes pikkuhetken...kotiäitiys taitaa olla tätä...taas kuuluu itkua.Mä lopetan ja tulen illalla uudestaan, jos kerkeen.
Hemulii_i
Minä täällä hermostuneena odottelen jotain viestiä mieheltäni, joka on esikoisen kanssa nielurisaleikkauksessa. Yksi viesti tuli aamupäivällä, silloin oli ollut tunnin leikkauksessa. Nyt ei tietty pääse viestittelemään, jos känny pitää olla pois päältä ja poika tuotu toipumaan. Mutta olis niin kiva kuulla jotain kun täällä kotona joutuu hermoilemaan Akselin kanssa kaksistaan. Ja nyt se Akselikin nukkuu...
Olen ajatellu tällä viikolla joku päivä aloittaa kiinteät ja perunalla varmaan lähdetään liikkeelle. 3kk Akselille vasta tulee täyteen mutta samassa iässä aloitin isoveljellekin ja se sai vatsan toimimaan päivittäin. Jospa tekis sitten saman pikkuveljellekin kun on samanlainen kerran viikossa-kakkailija. Täysimetyksellä ollaan menty tähän saakka mutta nykyään on tissit niin tyhjillään koko ajan että uskoisin ettei olis pahitteeksi vähän sosetta saada lisäksi.
Luuletteko muuten että olisi ihan kardinaalivirhe alkaa omatekoisiin soseihin pistää korviketta sekaan kun sitä ei ole yhtään tähän mennessä käytetty? En haluis näitä " tissinraatoja" rääkätä enää lypsämisellä ja aika vaikea olis varmaan mitään saada irtikään. Alkuun saan kyl pakkasesta äidinmaitoa soseisiin mut sitä ei paljoa ole ja menevät vanhaksikin pian.
Entäs, miten on, saako korviketta pakastaa? Jos sitä siis käyttää vain soseiden " lantraamiseen" niin sitä menis aika paljon hukkaan, jos ei voi pakastaa jämiä.
Meidän isovanhempia kutsutaan seuraavasti: Miehen vanhemmat on Mamma ja Pappa, minun vanhempani (Pikku-)Mummi ja (Pikku-)Vaari. Sitten on molempien puolelta vielä yksi Isopappa ja minun puolelta Isomummi (Isovaari kuoli reilu vuosi sitten, mutta edelleen poika puhuu paljon hänestä ja siksi Vaarinkin eteen on jäänyt tuo pikku-liite.)
MIUMAU:lle pitää oikein erikseen mainita: Enpä ole aiemmin lukenut niin tarkkaan, nyt vasta huomasin, että pojallasi on aivan valtavan ihana nimi, Aukusti! Tykkään todella paljon, saanko vielä kysyä hänen toista (ja kolmatta?) nimeään? Muitakin vallan kauniita nimiä löytyy kyllä lokalahjoiltamme (jotka muuten näyttävät olevan söpöjä ulkonäöltäänkin järjestään!) mutta Aukusti-nimi sai nyt kyllä minut aivan haltioihini!
Pitäisi varmaan yrittää jotain hyödyllistä tehdä tässä odotellessa, ainakin valtava pyykkivuori odottaa silittäjäänsä. Katsotaan nyt...
Mukavaa päivänjatkoa!
T. Ninnuli ja sikeästi nukkuva Akseli
Ensinnäkin ruusuja kaikille laihtuneille! Itse olen kevennellyt ruokavaliota vuoden alusta asti, reilut puoli kiloa viikossa on ollut tahti. Eli mää voisin ottaa semmosen pikkusen neilikan vaikka, kiitos! ;)
Meille kuuluu semmosta, että Aukusti suostui eilen taas syömään pullosta maitoa! Ja vielä vaikka melkein puolet siitä oli Nannia! Siksi koitetaan opettaa syömään joskus korvikettakin vähän, kun mulla tuo pumppaaminen on niin tuskallista ja rupean kohta käymään vissiin töissä 6 tuntia viikossa. Nyt siis joka ilta edessä pulloharjoittelua! Helpoiten se kävi, kun poika sai samalla katsella tv:stä Madonnan konserttia... että semmonen harhautus toimi täällä eilen! :D
Ja kiinteistä vielä, että jos tuo pullottelu rupeaa yhtään sujumaan, ois tarkotus pian jo aloitella maissivellin syöttäminen iltaisin, JOS sattuis samalla yötkin vähän rauhoittumaan. Kuukauden päästä joskus aateltiin aloittaa myös ruusunmarja tms.
MISULI - Meilläkin miehen puolen suku (lähinnä appivanhempani) huolehtii aina vastaavista yllätyksistä! Asuvat n. 200 kilsan päässä ja silti saattavat soittaa vasta parkkipaikalta että nyt tultiin, tai suoraan ovikelloa. Itse en tykkää siitä YHTÄÄN, toivottavasti sulle oli enon tuleminen mieluisampi ylläri...
WAIMO72 - Meilläkin kestoillaan päivisin ja kertistellään öisin. Aukustin pylly on tosi hyvässä kunnossa, varsinkin kun on käytetty kestoja pidempään, kertisvaipasta ei niin tykkää. Mutta joillekin vauvoillehan voi tulla froteesta tai fleecestä jonkinlaisia oireita, toivottavasti ei teillä kuitenkaan.
Minun äiti ja isä ovat Mummu ja Ukko, miehen vanhemmat Tummu ja Tuora. Jälkimmäiset hieman kummalliset (?) nimitykset ovat vanhaa keski-pohjalaista perua. :)
Juu, nyt pyykin pesulle, kun poika jo nukkui ulos!
-Miumau ja Aukusti (kohta 3 kk)