TK:n veritesti - varma nega?
Tässä muutama päivä sitten kävin antamassa verta TK:n labraan selvittääkseni raskauden mahdollisuuden. Jo puolitoista viikkoa olen kärsinyt alavatsa- ja alaselkäkivuista (menkkakivuista), heikottavasta ja huimaavasta olosta, rintojen aristuksesta, väsymyksestä ja janotuksesta eli lääkärinkin mukaan selvistä raskausoireista (esikoinen -06, yritys kakkoselle 01/07). Päätin etsiä syytä etovalle ololle, kotitesti näytti negaa, samoin TK:n veritesti kp 35/33-40. Ottivat kaikki mahdolliset näytteet pissapöpöstä klamydiaan ja mitään syytä ei löytynyt. Nyt paha olo vaan jatkuu...olisiko mitään mahdollisuutta, että TK:n testi näytti väärin? En tässä turhia toiveita elättele vaan yritän löytää syyn jos jonkin tähän olotilaan, joka pitää koko ajan saikulla minua =( Itse on niin (raskas) raskausolo, tosin hommia on ollu viimeksi kolmisen viikkoa sitten eli kyllähän tuon testin jo kotonakin pitäisi näyttää... Kiitos vastauksista! =))) Taidan ensi viikolla mennä yksityiselle jos ei muutoksia pian tapahdu...yök...
Kommentit (11)
Olen uskonut olevani ainoa hormonihirviö, joka ei ole raskaana mutta oireita on :( Mä lopetin pillerit, ei kuitenkaan yritetty vauvaa. Oletettuna ovisaikana kuitenkin " liikenteessä" . Reilu viikko siitä lämmöt pomppas ylös (asteen verran) ja tuli heikotusta sekä menkkakipuja. Sitten alkoi kuitenkin vuoto, 2vk oletetusta oviksesta. Se kesti vain reilun vuorokauden ja oli tosi niukkaa. Mulla yleensä kestää menkat viikon ja ekat päivät vuodan kuin seula. Näistä " menkoista" muutaman päivän päästä tein Acon10 testin, jossa tuli viivanpaikka/haamu. Mutta se ei koskaan vahvistunut. Viime pe kävin antamassa verinäytteen -> nega.
Ihmetyttää vain se, että mulla on edelleen lämmöt korkealla, huonoa oloa sekä rinnat kipeät :( Tilasin tänään lisää Aconeita nähdäkseni tuleeko niihin viivanpaikka.
Mä olen miettinyt nimittäin sellaista, että jos mä olin raskaana ja meni varhain kesken.. Niin miten se hcg sitten laskee? Voiko alkio jäädä kohtuun ilman että hcg nousee tai yleensäkään näkyy veritestissä?? Mä olen antanut itseni ymmärtää että veritestin " tarkkuus" on sen 20IU? Olenko ihan metsässä?
Mä aion kanssa pyytää lähetteen ultraan jos tää olo ei ala helpottaa! On meinaan tuskallista tosiaan tuntea raskausoireita ja vielä kun väsyttää niin maan perkuleesti ja pitäis nämä pienet lapsetkin jaksaa hoitaa, ni alkaa kyllä ottaa jo aivoon! Murr!!
Mutta tsemppiä sulle! Toivottavasti tilanne selviää, meillä molemmilla! Ollaanhan yhteyksissä täällä vielä, että tiedetään mikä meitä oikein vaivaa? :)
mulla nimittäin pissatesti näytti kotona plussaa ja terkkarin testi negaa. No nyt menossa rv 30+...
Tsemppiä teille!!
siis melko tasan tarkkaan sama homma mulla!
kävin kans tänään selostamassa TK vaivojani, ja hämmästyi kun kerroin että verestä otettu raskaustesi oli negatiivinen!
mutta kuulemma kohtu kasvanut kumminkin, ja käski tulla ensiviikolla uudestaan.
pitäisiköhän tehdä kotitesti? ehkä odotan muutavan päivän vielä, kun tuo kierto on vasta 21/28...
oireet:
alavatsan vihlonta (lenkkeillessä, liikkuessa, autoilessa...)
selkäkipua (mutta vaan vähän)
tissit kipeet ja (ehkä) vähän tummentuneet nännit)
jatkuva virtsaamisen tarve => jano
mielialan vaihtelut
lämpöä
uneliaisuutta
ällötyksen aaltoja, varsinkin iltaisin
jalkojen puutuminen (johtuu varmaan tästä tietokoneen ääressä istumisesta enemmän ku mistään muusta :))
kerrotaanhan kuulumisia!
nibbler2: tulehan kertomaan mitä testi näyttää tai mitä yleensäkin kohdallasi tapahtuu. Kuulostaa oudolta, että kohtu on kasvanut mutta testi oli negaa.
Makoilin tänään taas lasten sohvalla kun leikkivät siinä lattialla. Tunsin, kuinka alkoi poskia kuumottaa ja mittasin lämmöt: 36,8! Mietin, että onkohan nyt ovisaika...?! Mulla on pco, eli kierrot on mitä sattuu, mutta viime kierrossa kaiketi tunsin oviksen. Nyt ei kuitenkaan ole samanlaisia tuntemuksia. Se mua on ihmetyttänyt, että mä TUNNEN mun kohdun koko ajan. Siihen ei niinkään koske, vaikka kipujakin on ollut, mutta ehkä painontunne on oikea sana sitä kuvaamaan. Samoin tiedostan rintani koko ajan, ja niitä viiltelee ja vihmoo, varsinkin ulkoilemisen aikana ja jälkeen.
Eli erittäin kummallista tämä kyllä on. Tietääkö kukaan tuosta keskeytyneestä keskenmenosta? Luin netistä, että joissain tapauksissa esim. kohdunulkoisessa raskaudessa raskautta ei koskaan löydy mistään, eli se vain hiipuu pois ja hcg laskee. Mutta entä jos raskaus on kohdunsisäinen? Voiko se vain hiipua pois ja tulla sitten vuotona ulos? Entä missä vaiheessa? Mähän testasin ne viivanpaikat/haamut sen jälkeen kun se vuorokauden vuoto oli ollut ja mennyt.
Ajattelin huomenna soitella josko saisin lähetteen ultraan. Ei tää nyt ihan normaalia kyllä ole :(
Nimittäin tänään menossa kp40 ja menkkoja ei kuulu. Oireista huono olo ja alavatsakivut jatkuneet pian kaksi viikkoa. Soitin TK:eenkin ja yritin tiedustella, että kuinka pian veritestissä saattaisi näkyä tuo mahdollinen plussa eikä osannut hoitaja sanoa. Kehoitti maanantaina tekemään uuden raskaustestin kotona. Taidanpa tehdä niin... jos ei mitään ole niin ei muuta kuin yksityiselle! Voipa olla jotain stressiä ja työuupumustakin tämä, tiedä häntä =0
Kertokaas kohtalosisaret miten teillä menee?? Olishan se kiva jos teilläkin nuo oireet antaisivat jonkun syyn =)
Plussasäteitä teille ja myös muille!!
jossa näkee miten sen raskaushormonin kuuluu nousta. Siinä taulukossa on erikseen aika ed.kuukautisista ja aika ovulaatiosta josta näkee siis hyvin mikä hcg arvon tulisi olla jotta raskaus on normaali
http://www.bobrow.net/kimberly/birth/hcglevels.html
Itselläni samanlaisia kokemuksia..
Mulla oli menkat 2vkoa myöhässä ja kävin tk:ssa antaa pissa testin, joka näytti negaa, sitten pari pvää myöhemmin veritesti, näytti negaa. Sitten soitin työpaikkalekurille(yksityinen) ja erikoistunut naistentauteihin. Lääkäri teki mulle emättimen kautta ultrauksen ja ei näkynyt mitään sikiötä tai muutakaan. Sain 2 vkon terolut kuurin että menkat alkais, mutta ei alkanutkaa, alkoi kauhee pahaolo ja tein apteekin raskaustestin, joka oli positiivinen ja soitin lääkärille joka lopulta varmisti raskauden ultralla. Viikkoja oli jotain 7-8.
Siskollani kans menkat oli myöhässä ja sille tehtiin useampi veritesti ja kaikki näytti negaa. Ultralla varmistettiin ja viikkoja olikin jo melkein 12.
Nyt meilä molemmilla 1.5 ja 1.8 kk tytöt.
t.Nia
Ihan uusi tieto, 5 vuoden yrittämisen aikana, että veritestiki voi näyttää negaa vaikka on raskaana.
Meidän laitteella ainakin tarkkuus on ihan nollasta ylöspäin, eli ihan pienetkin pitoisuudet näkyy. Tosin tämä on analysaattorilla määrittettäessä, eli nyt kun en tiedä mitä menetelmää terkkarit käyttävät, niin vaikea sanoa. Mutta aika monet tk:t lähettävät käsittääkseni nämä näytteet sairaaloihin analysoitavaksi, jolloin tarkkuus on tosiaan hyvä.
Siis ei kai tk:n veri testi voi huijata??? Uskomattomalta tuntuu! Itelläni semmonen tilanne et olo on kun olis raskaana mut koti testit negaa tk:n veri testi negaa! Ei kai sitä nyt voi olla raskaana?! Ennen kun luin näitä olin siis jo ihan et nyt sitä vasta tosissaan ruvetaan yrittää! Ilmottelehan kuulumisia!
tehnyt kotona pissasta tehtävän raskaustestin? Mitä näytti?