Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monelle on käynyt näin?

Vierailija
23.01.2006 |

Meillä on kaupassa aina tapana antaa pojalle joku tavara käteen, hän itse sitä vaatii :)

Autoon kun päästään niin huomataan että se tavara jäi maksamatta. On eräätkin karkkilaatikot ollu ilmasia..

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavaroita kaupassa. Myöskin kaikki ostokset maksetaan.

Vierailija
2/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea teini-ikään!!=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä melkein aina palannut maksamaan, kerran taisin päästä jo niin pitkälle kaupasta etten kertakaikkiaan enää jaksanut kääntyä takaisin.

Vierailija
4/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa että opetatte lapselle tuon, että ei muuta kun maksamattaa vaan pihalle:(

Vierailija
5/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tietää että tavarat pitää maksaa ensin eikä tee tiukkaa näyttää kaupan tädille ostos jonka saa sitten takasin.

Vierailija
6/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen käteenkö ei saisi antaa mitään?

Älkää nyt viittikö olla noin tiukkapipoja..

Joo, ja ei mekään tarkoituksella niitä tavaroita " varasteta" .



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useamman kerran kävi niin että lapsella oli jotain maksettavaa kädessä ja kassalla vanhemmat yrittävät saada tavaran lapsen kädestä pois. Lapsi huusi useimmiten kurkkusuorana, mutta pakkohan se koodi on saada. Vanhemmat yrittävät joskus sanoa minulle, että lyö vain kassaan esim.kurkku 1.20 euroa...



Kassajärjestelmät vaativat koodin ja tuntui monesti hankalalta pakottaa asiakasta antamaan tuote lapselta minulle. Tietenkin jos ostoksina on useampi kappale samaa tuotetta, jollainen lapsella on kädessään, tilanne hoitui ilman huutoa. Joskus onnistuin maanittelemaan tavaran lapselta, niin että annoin tavaran sitten heti takaisin ennen huudon alkamista.

Vierailija
8/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hän antaa sen kiltisti kassalla maksettavaksi, olemme opettaneet että näin pitää tehdä. En osaa edes kuvitella tilannetta ettei hän sitä antaisi emmekä maksaisi ostosta...

Meillä kolme lasta, eikä kenenkään kanssa ollut tällaisesta ongelmaa. isommat keräävät minun sanomani tavarat omiin pikku-kärryihinsä ja lastaavat ne sitten kiltisti kassahihnalle. Olen aina käynyt lasten kanssa kaupassa joten kaiketi tähän käytökseen on vaan opittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaa jo nyt, että tavarat käyvät kassan kautta.

Vierailija
10/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta tiedät, että todennäköisesti tavara unohtuu lapsen käteen ja silti annatte lapselle jotain, niin varkaita olette koko sakki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsien kasvoilta näki oikein tärkeänoloisen ilmeen, kun he ojensivat tavaran. Tuli hyvä mieli itselle ja varmasti myös lapselle.



Lapset ovat asiakkaita siinä missä aikuisetkin! Tavaroiden laittaminen hihnalle vaikutti olevan todella tärkeää, ehkä jopa kauppareissun kohokohta! Ostosten maksamisen jälkeen monet lapset vielä vilkuttivat lähtiessään. Harvat aikuiset ottavat yhtä paljon positiivista kontaktia kassahenkilöön kuin lapset. Voitte uskoa, että hymy oli herkässä vielä pitkän aikaa pienen tärkeän ostoksientekijän jälkeen.

Vierailija
12/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäpä oli osuva provo :D

Arvasin että tämmönen moraalinen asia herättää keskustelua ja ärsytystä.

Totuus on että näin MEINASI käydä tänään kaupassa, kunnen poika itse huomasi että karkkilaatikko pitää laittaa hihnalle :D



Mutta olenpa nähnyt tämmöstä tapahtuvan oikeestikin, vaikka tämä olikin provo.





ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kassalla työskennelleenä pidin just noista pikkuasiakkaista.. :) Ja jos täti vielä viitsi jotain niiltä kysellä tai jutella pikkumuksuille niin voi että moni niistä oli iloisia! Tulee ihan ikävä niitä ujoja hymyjä...

Vierailija
14/19 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huomasimme sen vasta autossa



eipä ollut kivaa syödä varastettua meloonia, teki mieli heittää se roskiin ennemmin kuin syödä



takaisin ei kehdattu enää mennä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Lapsen käteenkö ei saisi antaa mitään?

Älkää nyt viittikö olla noin tiukkapipoja..

Joo, ja ei mekään tarkoituksella niitä tavaroita " varasteta" .

ap

Jos tuo ei ole tahallista, niin mars takaisin kauppaan sieltä autolta ja tavara maksuun. Rehellinen ihminen tekee niin ja opettaa samalla lapselleen, että kaupasta haettavat tavarat saa omaksi vasta, kun ne on maksettu.

Vierailija
16/19 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omatunto kolkutti sen verran että oli pakko mennä takaisin...ja se kyllä ärsytti eniten :)

Vierailija
17/19 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika kuuluu noihin jotka haluaa auttaa joka jutussa, siivoomisessa, tavaroiden laittamisessa, myös ostosten nostelu hihnalle on huomattu ja siinä on myös autettava! =)



En kiellä lasta auttamasta ja hoksaa että sinne ne nostetaan ja vasta kotona syödään.



Mitä sitten taas ostokset omivasta lapsesta; jos mulla lapsi on äksyllä päällä niin annan kiukutella. Lapselle ei auta huutaa takasin, olla välinpitämätön vaan tukea. Ihan ymmärrettävää että se tavara halutaan kun se hyllystä otetaan.. Kyllä maailmaan pitää lapsen ääntä mahtua, vaikka vaan sen verran että kassatäti saa hinnan tavarasta!

Vierailija
18/19 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta unohtui kerran vaippapaketti vaunujen alaosaan. Yleensä huomaan katsoa alaosan kun kumarrun ottamaan esim. muovipussia. Sillä reissulla ei muovipussille ollut tarvetta.

Muistan vielä kassalla itsekseni miettineeni, että jokin on hullusti kun summa ei täsmää arvioituun laskuuni, mutta ajattelin sitten että surkea matikkapääni on jälleen tehnyt tehtävänsä.

Ehdin ottaa muutaman askeleen kohti ulko-ovea, kun raskas käsi jysähti olkapäälleni. Vartija.

Hän ei sanonut mitään syytä, vaan ilmoitti että minun täytyisi tulla hänen mukaansa, koska olisi keskusteltavaa. Olin äimänä!

Lopulta vartija paljasti, että kyseessä oli se rattaiden ala-osassa oleva vaippapaketti, jonka olin autuaasti unohtanut.

Paikalle kutsuttiin myös poliisit, jotka näyttivät todella tympeiltä. Sain varoituksen. Jos tämä toistuu, niin saan sakot myymälävarkaudesta.

Vierailija
19/19 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli ihan oikeasti provo. Ette usko jos joku tunnustaa ketjun provoksi. Sit kun joku kirjoittaa tosissaan oikeesta elämästä niin sitä väitetään kiven kovaa provoksi :D



ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä