\\\\*** EX-HAAHUT Viikko 4 ***////
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Tammikuu 2006[/color][/b]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]miusumausu: [/b][/color] Minä 25v, mies 28v. Km 3/05. [color=red] LA 11.3[/color]
[b][color=violet]Nette: [/b][/color] Minä -72, mies -71, lapset -00 ja -02. Km 3/05. [color=red] LA 14.3[/color]
[b][color=violet]tiitiäinen05: [/b][/color] Minä 26v, mies 29v, esikoinen 7/03. Km rv 16 5/05. Espoossa asustellaan. [color=red]LA 17.3.[/color]
[b][color=violet]n.1979: [/b][/color] Km -97, sen jälkeen 2 lasta. [color=red] LA 19.3 [/color]
[b][color=violet].kati.:[/b][/color] Minä 31v, mies 35v, esikoinen 6/03. Km 10/04 ja 4/05. [color=red] LA 25.3 [/color]
[b][color=violet]Melike77: [/b][/color] Minä -77, mies -73. Espoossa asutaan. Km 9/04 ja 1/05. Esikoinen tulossa, [color=red] LA 27.3. [/color]
[b][color=violet]Wilkuna-72: [/b][/color] Minä 33v, mies 32v, poika 2v3kk. Km 2/05 ja 5/05. [color=red]LA 29.3[/color]
[b][color=violet]Viiru74: [/b][/color] Minä 31v, mies 35v. Poika -03, Uudeltamaalta. [color=red] LA 30.3[/color]
[b][color=darkviolet]Huhtikuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]jaipur: [/b][/color] Minä -74, mies -74. Km 4/05. Esikoisen [color=red] LA 10.4 tai 14.4 [/color]
[b][color=violet]riax: [/b][/color] Minä -77, mies -72, tyttö 4/03. Km 10/04, 2/05 (kohdun ulkoiset) ja 5/05. [color=red] LA 21.4.[/color]
[b][color=violet]ranki: [/b][/color] Km -04. [color=red]LA 24.4[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Petjuska: [/b][/color] Molemmat 30+, lapsia on, 7 km:a alta vuodessa. [color=red] LA toukokuun puolella[/color]
[b][color=violet]joanna04: [/b][/color] Minä -75, mies -74. Km 10/04 ja 7/05. Esikoisen [color=red] LA 3.5.[/color]
[b][color=violet]Miikuko: [/b][/color] [color=red]LA 4.5. [/color]
[b][color=violet]Bisquit: [/b][/color] Tyttö 2/03. Km 3/05 ja 6/05. [color=red]LA 12.5[/color]
[b][color=violet]Minttuli79: [/b][/color] Minä 26v, mies 31v. Km 7/05. [color=red] LA 17.5. [/color]
[b][color=violet]Mauku75: [/b][/color] Minä -75, mies -69. Km 10/04. [color=red] LA 26.5 [/color]
[b][color=violet]Fiona80: [/b][/color] Lapsi 11/04. Km 4/01 ja 12/03. [color=red]LA 29.5[/color]
[b][color=violet]uba-aba: [/b][/color] Minä 24, mies 26. Poika 00, tyttö 02, tuulimuna rv 11+ 12/04 ja km rv 21+5 05/05 . [color=red]LA 29.5.[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Toive06: [/b][/color] Tyttö 2v., Km rv 6+ [color=red] LA 9.6. [/color]
[b][color=violet]Aloevera1: [/b][/color] minä -79 ja mies -72, esikoinen 06/04, km 12/04, km 04/05, km 08/04. [color=red]LA ??.6.[/color]
[b][color=violet]Aapeli_77: [/b][/color] Minä -77, mies -66, km rv9+ 07/05. [color=red] LA 16.6. [/color]
[b][color=violet]Lytte77 [/b][/color] Minä 28v., mies 30 v., tyttö 11/02, kaksosten km 11/01 vko 14+, tuulimuna 06/01 vko 9+ sekä alkurask. km 1/03 [color=red]LA 17.6.[/color]
[b][color=violet]Kengu76: [/b][/color] minä 29, mies 29, tyttö 05/04, km 04/05 rv 8+4 ja 07/05 rv 6+?. [color=red]LA 21.6.[/color]
[b][color=violet]kuutar-74: [/b][/color] minä- 74, mies -65, esikoinen 030203 tyttö, km 05/05 spontaani rv 6+5. [color=red] LA 24.6. [/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Ninni-78: [/b][/color] [color=red]LA 1.7.[/color]
[b][color=violet]Vinku75: [/b][/color] Km 08/05. [color=red] LA 2.7. [/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Wannabemami: [/b][/color] [color=red]LA 2.8.2006[/color]
[b][color=violet]Lauris: [/b][/color] minä -77 ja mies -72 synt. Lapset, tyttö 9/-01 ja poika 6/-03, kaksi koiraa ja hevonen. Km 9/03 rv 9+3 ja 8/05 rv 12+3.Asumme Turun seudulla. [color=red] LA 22.8.2006 [/color]
[b][color=violet]Kerttukasperi: [/b][/color] Olen vm-72, mies vm-75, ja esikoinen syntyi 11/03. Km 8/05 rv9+4.[color=red] LA 22.8 [/color]
[b][color=violet]Sartsu: [/b][/color] 30-vee viiden lapsen äiti Tampereelta.Eka km oli -98 ja nyt lokakuussa km rv 13[color=red] LA 31.8 [/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Neronja: [/b][/color] Minä -69, mies -62, lapset -98, -00, -01 ja -02. Km 3/04 rv12, 8/04 rv12, 7/05 rv9 ja 11/05 rv6. Kainuu.[color=red] LA 7.9[/color]
[b][color=violet]Masunasu: [/b][/color] 3minä -75, mies -68. Esikoinen, tyttö 04/04. Km 03/05 tuulimuna rv 12+[color=red] LA 8.9 [/color]
[b][color=violet]Femmamma: [/b][/color] Minä -33.v, mies -45.v, Tampereelta. Lapset -92, -94, -97 ja (yhteiset) -01 ja -04. Km 2/00 ja 6/05 rv15+2. [color=red] LA 15.9[/color]
[b][color=violet]peebee: [/b][/color] Minä 30-v, 30 v yhden lapsen äiti (08/03) ja mieheni on 28v. Km 09/05 rv4+3.[color=red] LA 22.9[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Emmiimi [/color][/b] 24.5 [color=blue]poika [/color], 3260g, 49cm
[color=6959cd][b] tirppana-78 [/color][/b] 25.6 [color=red]tyttö [/color], 3930g, 52cm, hattu 37
[color=6959cd][b] Rilla78 [/color][/b] 9.7 [color=blue]poika [/color], 3685g, 53cm
[color=6959cd][b] Authr [/color][/b]
[color=6959cd][b] Bella_Bambina [/color][/b] 5.8 [color=red]tyttö [/color], 3750g, 51cm, hattu 35,5cm
[color=6959cd][b] amiel [/color][/b] 12.8 [color=blue]poika[/color], 4570g, 54cm, hattu 38cm
[color=6959cd][b] mindi74 [/color][/b] 15.8 [color=red] tyttö[/color], 3900g, 52cm, hattu 36cm
[color=6959cd][b] Taika-80 [/color][/b] 24.8 [color=red]tyttö[/color], 3480g, 50cm
[color=6959cd][b] napoltti [/color][/b] 4.9 [color=red]tyttö[/color], 3860g, 52cm
[color=6959cd][b] molli_sointu [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 4650g, 55cm, hattu 34,5
[color=6959cd][b] nelely [/color][/b] 10.9 [color=blue]poika[/color], 2325g, 45cm, hattu 31cm
[color=6959cd][b] Kiana [/color][/b] 26.9 [color=blue]poika[/color], 4360g, 55cm, hattu 37,5cm
[color=6959cd][b] huip [/color][/b] 30.9. [color=red]tyttö[/color], 3500g, 50cm
[color=6959cd][b] beoynd [/color][/b] 22.10. [color=red]tyttö[/color], 3470 g, 52 cm, hattu 34,5 cm
[color=6959cd][b] Helis77 [/color][/b] 24.10. [color=blue]poika[/color], 2600 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] _siru_ [/color][/b] 21.11. [color=blue]poika[/color], 3740 g ja 50 cm, pipa 35,5 cm
[color=6959cd][b] hilarius-hiiri [/color][/b][color=blue]poika[/color]
[color=6959cd][b] IinaMiio [/color][/b] 24.11. [color=red]tyttö[/color], 3935 g, 51 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Pilkukas [/color][/b] 30.11. [color=red]tyttö[/color], 3530 g, 50 cm, py 34,5 cm
[color=6959cd][b] maaria73 [/color][/b] 5.12.[color=red]tyttö[/color], 3300 g, 52 cm
[color=6959cd][b] Bojo [/color][/b] 9.12. [color=blue]poika[/color], 3400 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm
[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm
[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm
[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm
[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Kommentit (71)
Mukava lukea viestejä ja samalla todeta itsensä tervetulleeksi ryhmään - vaikka ihan palstan ulkopuolelta tänne hyppääkin. On myös ilo huomata, kuinka te jo " tunnette" toisenne :)
Tämä ei liity nyt mitenkään tämän ryhmän tähän mennessä käymään keskusteluun vaan puhtaaseen uteliaisuuteen, jospa teillä jollakin olisi kokemusta asiasta. Nimittäin ystävälläni on la suurinpiirtein samaan aikaan kuin minulla, mutta np ultrassa hänellä todettiin vauvan olevan " sukeltajan asennossa" eli pää, kädet ja jalat " katsoivat kameraan" . Ei siis normaalissa sikiöasennossa. Hänelle vakuutettiin, että kaikki on hyvin, mutta asento vain on hyvin erikoinen. Kontrolli kuitenkin viikon päästä. Niin minäkin yritin hänelle vakuuttaa, vaikka koskaan en ole asiasta aikaisemmin kuullut - muita vaikeuksia olen kyllä raskauksien aikana kokenut.
Onko teistä kukaan kuullut vastaavaa ja miten ne raskaudet ovat edenneet?
FEMMIS: Miten meni ultrassa???? *jännitän täällä sun puolesta*
HOPE: Tervetuloa mukaan!! Enpä ole koskaan ennen kuullut moisesta " asennosta" ... Sorry, en osaa kyllä yhtään auttaa!! Oletko hakenut tuolla haulla tietoa tai sitten netistä?
Täällä sitä vain vietellään sairaslomaa, eikä mitään saada aikaiseksi... Tuntuu, että päivät vaan menee ihmetellessä ja sit onki jo ilta ja mies tulee töistä!! Noh, täytyy ens viikolla ryhdistäytyä!! :D Vaikka rentoutuahan sitä pitikin...
JEE, Tänään tuli postissa lappu, että äitiyspakkaus on haettavissa postista... VIHDOINKIN!!
Nyt taidan lähteä vähän ulkoilemaan, kun on noin nätti ilmakin!! Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!!
Mellu
Kiva Mellu, että teillä paistaa aurinko. Meillä on pilvessä ja tuulee. Pakkasta n. -2. Onhan se ihanaa sitten kun kevätaurinko todella alkaa paistaa. Toivottavasti omakin masu olis sitten jo kivan pyöreä, niin vois ottaa kevättä vastaan hyvillä mielin.
Hope, en minäkään ole koskaan törmännyt tuohon vauvan sukeltaja-asentoon. En osaa edes kuvitella, että miltä se mahdollisesti näyttäisi. Siitähän vois laittaa tänne palsalle ihan omankin kysymyksen, jos joku vaikka sattuisi tietämään, siis ei pelkästään tänne ex-haahuihin.
Femmiksen ultra-aika taisi olla 14.30, jos oikein muistan. Itsekin jännityksellä odotan kuulumisiasi. Toivottavasti kaikki on hyvin!!!
Peebee, koetahan jaksella ultraan asti. Kyllähän ne päivät kuluu piinaavan hitaasti. Toivottavasti sinäkin saat ultrassa iloisia uutisia!!!
Mitäs masunasulle kuuluu?
ON: Aamulla piti olla koko konkkaronkan kanssa jo klo 9 hammaslääkärissä. Pojalle laitettiin yörautasysteemit. Onneksi poika suhtautui tosi levollisesti kaikkeen ja parhaalla kaverillaankin on yöraudat, joten suhtautuminen on ollut ihan myöntäistä. Toivottavasti näin on jatkossakin.
Just tuossa vähän nukuin. Uunia lämmittelen, joten ihan vain pieneksi hetkeksi pääsin uneen.
Ajatukset meni nyt vähän sekaisin, kun poika tuli just koulusta ja haluaa ruveta kokeilemaan noita rautoja. Mullakin opettelemista, että saan laitettua ne paikoilleen. En ole ikinä ennen ollut ko. rautojen kanssa tekemisissä. Täytyy lopetella...
neronja rv8+1
Kaikille vasta plussanneille yhdessä ja erikseen ONNEA! Ihanaa, että lista kasvaa. Keskenmenon kokeneet ansaitsee vauva onnensa. (Kuten ehkä voi päätellä juttelin vasta kaverin kanssa jolla keskenmenot ja vaikeudet raskaaksi tulossa siirtää äidiksi tuloa. Kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että hänkin pääsisi odotuksen ja vauvaperheen onnen kokemaan)
Neronja: meidän 3.luokkalaisella on nuo yöraudat ja on ollut paljon helpompaa kuin kuvittelin! Nyt laitetaan vielä alahampaisiin joku kisko tai joku ens viikolla. Ja ekaluokkalaiselle todettiin, että sama homma edessä. Muottien otto tähän mennessä harmittavinta ollut, mutta kaikki neitokaisemme on kestänyt reippaasti ja muistanut hyvin pitääkin rautoja. Eikä montaa kertaa tarvinnut apua rautojen kanssa; osaa laittaa ne paljon paremmin kuin minä.
(.) pikkuinen ei oo hoksannu, että kasvaa hurjaa vauhtia ja liikkuu niinku ennenkin => välillä tuntuu, että supistaa niin, että käy jo kipeetä. Ei kohtu meinaa ilmeisesti tykätä pyörähtelyistä. No eipä tarvi huolehtia liikkeiden määrästä tällä hetkellä ku pikkuprinsessa ei meinaa innostuksissaan maltaa levätä ku pikkuhetkiä ja taas pyöritään. Rytmiäkin meinaa jo olla, vaikka ei kai sitä tässä vaiheessa vielä tarvis miettiä... Aika hyvin pystyn silti jo tietämään mihin aikaan masuneiti liikkuu eniten.
Kohta kotiin viikonlopun viettoon, joten rentouttavaa viikonloppua kaikille, jos en ehdi viikonloppuna kirjoitella (tai toki siltikin vaikka ehtisin... ;-) )
miikuko jo 27.rv
No niin ,täällähän on ollut kuin murkkupesässä kun on tietoja odotettu,kivaa olla kaivattu viestin tuoja.
Juu pääsin sinne lekuriin vaikka pahalta näytti,nimittäin eilisestä asti kamala tauti yrittäny päästä mun päälle,viluttanu ja huipannu ja oksettanu ihan sikana,varmaan joku oksutauti koitti tulla.
Joo lääkärin kommentit oli sit :Nythän täällä näkyy jo paljon enemmän...:D eli näky alkio jolla syke,vau! kokoa huikeat 7mm,josta rv:t 6+4 vaikka oviksen mukaan laskin että 7+0 nytte.kaippa tuo ihan normaalia on kun tuo tutkittavakaan ei järin suuri oo ;)
HUH.Mä oikeesti menin kuulemaan huonoja uutisia.
Sen verran skeptinen oon että varasin neuvola-ajan vasta niin pitkälle että varmasti kuuluu sydänäänet.
Siis,mä saan jatkaa!!!!! uskomatonta.Ekasta piinaviikosta siis selvitty,toivottavasti jäljellä olis noin 34...
Aivan ihanaa, että ultrassa kaikki oli kuten pitääkin ;)
On pitänyt pitkin päivää käydä kurkkimassa uutisiasi.
Voi miten suloista, että pikkuinen siellä kölli ja sykekin näkyi. Parin päivän heitot viikoissa tuskin ovat mitään muuta kuin tavallista. Valtavasti onnea ja aurinkoa viikonloppuusi ja tietenkin koko edessä olevalle ja jo alkaneelle odotuksellesi.
Aapeli
Vautsi, nyt pääset jatkamaan odotustasi kaikessa rauhassa! Onneksi tulee aina näitä iloisiakin yllätyksiä :-). Onnea vielä kerran!!!
Miikuko, kiva kuulla välillä sinustakin. Ihanaa, että raskautesi on edennyt hyvin. Ja kiva kuulla hyviä kokemuksia yöraudoista.
ON: Kyllä kai tässä jo itsekin odottaa sitä ensi viikon ultraa. 5 yötä vielä jäljellä (lapset laskee aina öitä;). Jotenkin tuntuu, että hyvin mennyt ultra tuo mielenrauhan viikoksi. Olis se vaan ihanaa päästä tuntemaan liikkeet, niin vois ihan kotioloissa päästä huolestaan. Monta kertaa päivässä pitää silitellä tuota masua ja tunnustella, että vieläkö se pömpöttää. Olen miettinyt, että jos seuraavassa ultrassa kaikki on hyvin, niin voisin kertoa salaisuuden pojallemme. Tiedän, että hän pystyy pitämään salaisuuden itsellään.
Jeps, eipä kai tässä ihmeempiä. Oikein mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille! Ihanaa kun saa itekin aamulla nukkua pitempään.
neronja rv8+1
Pikainen pinoutuminen ennen kun syöksyn töistä jumppaan.
Katille onnea neuvolakuulumisista, toivottavasti pikkuinen kääntyy itsekseen lähtöasentoon.
Hopelle mitä lämpimin tervetulotoivotus mukaan ja kasvattelemaan pikkuistasi.
Melikellä on siis edessään vauvanvaatteiden hypistelyviikonloppu. Koeta jaksaa sairaslomalaisena.
Neronja, kyllä se on täällä ihan etelässä aurinko paistellut ihan koko päivän. joskus näinkin päin :)
Omaa napaa:
Supistukset ovat alkaneet! Tunnistin ensimmäiset maanantai-iltana ja toissayönä valvoinkin niitä kuunnelleen vessassa käytyäni. Kivuttomia ovat, mutta näin ensikertalaiselle aikamoinen ihmetys ja vähän pelästyskin. Ja mieskin niitä jo vähän pelästyi ja kysyi josko kaikki on hyvin. Keskiviikkona menen siis lääkäriin kuitenkin tarkistuttamaan, että kaikki on hyvin ja jumppakin sallittua. Täällä näytti olevan keskiviikoksi monelle muullekin ultraa ja lääkäriä. Ja ajattelin, että mies tulee nyt sitten mukaan ja saa (tarkastuksen jälkeen) tulla pikkuista ensimmäistä kertaa ultrakuvissa katsomaan. Nyt olisi miehen paras saapua paikalle! :-D Kaipa se lääkäri siis ultraa kun on sisätutkimuksen tehnyt. Eivätkös yksityiset tee mitä pyydetään.
papunen jammailee aina välillä kovastikin ja välillä on ihan hiljaksiin. Äitiinsä näkyy tulleen ainakin siinä, että ennen kello 9.30 ei kyllä kannata heräillä tai ainakaan kovin aktiivinen olla :)
Huomenna ajattelin käydä kokeilemassa äitiysjoogaa ja katsoa mitä moisesta irti saan ja tykkäänkö. Saapa nähdä. Vähän jotakin lempeämpääkin liikuntamuotoa tuon aerobicin lisäksi.
Oikein ihanaa ja reipasta viikonloppua kaikille ex-haahuliineille
Aapeli ja papu 20+0
Ai niin!!! Tänään on 20 viikkoa täynnä. Ihan käsittämätöntä. Puoliväli siis saavutettu (ainakin joidenkin laskujen mukaan)
Tuhannesti onnea hyvin menneestä ultrasta!! Mähän sanoin, että älä vielä heitä kirvestä kaivoon... ;) Ja tuo parin päivän heitto on ihan normaalia, nyt vaan yrität nauttiakin raskaudesta!!
Mellu
mutta olihan Femmiksellä niin iloisia uutisia, että onnittelut ansaitsikin ihan oman viestin
Minttuli; huh, olipa sulla hurja kokemus, kun vielä tossa vaiheessa rupeaa tuhruilemaan, onneksi kaikki oli kumminkin hyvin
Joko muilla maaliskuisilla vauva painaa alapäätä?
Mulla on nivuset kipeenä ja joka askeleella tuikkasee alapäähän. Töissäkin kävelyvauhti alkaa olemaan jo aika hidasta, kun tuikkii niin pahasti, mutta ei ois enää, kun 7 herätystä ja sit äippäloma alkaa...
Äitipolille sain ajan torstaiks, heti klo 8 meen näyttäytymään, toivottavassti ne ultrais siellä niin näkis pitkästä aikaa pikkuista ruudun välityksellä. Meillä mies taitaa olla enemmän huolestunut noista maksa-arvojen noususta, kun minä. Kyselee koko ajan että onko vauva varmasti liikkunut, ihanaa että toinen huolehtii.
Pitäis varmaan ruveta edes pikkuisen siivoamaan, niin ois kiva ruveta viettämään viikonloppua.
Hyvät viikonlopun toivotukset
T:Nette 33+3
Olipas täällä hyviä uutisia...
Femmis: ONNEA!!! Mahtavaa, että kaikki oli hyvin. Sinulla olikin ilmeisesti kiinnittymiset sun muut menneet pidemmän kaavan kautta ja viikot siksi " pienemmät" . Onnea vielä ja toivottavasti pikkuinen pysyy kyydissä!!!
peebee: koitahan saada aika kulumaan... Kyllä se ultra ainakin minua helpotti ihan alun epätietoisuudessa. Tsemppiä ja vauvaliimaa pikkuiselle!
hope: tervetuloa minunkin puolestani! Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin.
Melike: mukavaa loppuodotusta! Sinulla onkin sitten ihania pieniä vaatteita ihailtavana ;-).
neronja: kiitos huhuilusta! Täällähän minä *vilkuttaa*, väsyttää vaan niin vietävästi... Jännä, miten nuo lapset vaistoaa raskauden. Sullakin tosi vähän aikaa siihen ultraan. On varmasti mukava päästä vielä ultraan ennen neuvolaa. Meillä onkin samalla viikolla neuvola! Vertaillaan sitten kokemuksia.
miikuko: olipas hauska kuulla sinustakin! Kylläpä sinulla on jo paljon viikkoja kasassa. Kiva, että vauva liikkuu ahkerasti eikä tarvitse miettiä, onko kaikki hyvin.
aapeli: kylläpä sinulla riittää energiaa! Lähetäpä tännekin vähän ekstraa ;-). Jooga on kuulemma ihanan rentouttavaa, jos ohjaaja on mieleinen.
nette: toivottavasti nuo maksa-arvot pysyvät aloillaan, ettei niistä tule lisähuolia.
ON: väsyttää, väsyttää, väsyttää ZZZZZZZZZ. Tämä väsymys on ihan kamalaa. En muistanutkaan, että alkuraskaudessa olisin ollut näin väsynyt. Siinäpä syy, miksi palstailukin on jäänyt vähän vähemmälle. En meinaa millään saada mitään aikaiseksi, vaan koko ajan tekisi mieli levätä. Vaadin normaalistikin aika paljon unta ja nyt pitäisi saada vielä enemmän... Onneksi nyt on parina päivänä ollut aurinkoista, niin on saanut siitä vähän lisää energiaa. Eilen sain sentään pestyä pyykkiä ja laitettua ruokaa. Tänään sain kuin sainkin imuroitua ja pyyhittyä pölyt. Nyt onkin taas ihan kuitti olo. Kunpa tämä väsymys menisi pian ohi ja tulisi se mieletön energia, mikä oli esikoista odottaessakin. Jotkut ruuat ällöttävät todella pahasti, mutta sekin menee aaltomaisesti. Koko ajan on vähän ontto olo. Ruoka kyllä maistuu, mutta jos on vähänkään pidempään syömättä tulee huono olo. Mulla alkoi taas lihapiirakkahimo - ihan käsittämätöntä. Se oli esikoista odottaessakin, vaikken muuten koskaan syö lihiksiä...
Tulipas paljon omaa napaa... Nyt mentävä vaihtamaan neidin vaippa.
Voikaa hyvin!!!
masunasu rv8
Tavallaan olen sulle kateellinen, että sulla on tuo mieletön väsymys ja sit toisaalta taas en ole kateellinen ;-). Mullakin on onnistuneissa raskauksissa ollut tuo sama väsymys, siis totaalinen väsymys, joka ei mene nukkumalla ohi. Tässä raskaudessa olen joinakin päivinä väsyneempi, toisina taas en. Tänään on ollut väsyneempi päivä, mutta ei silti voi sanoa, että olisin ollut mielettömän väsynyt. Onkohan tämä ihan normaalia? Toisaalta olen miettinyt, että voisko olla niin, että olen tässä vuosien mittaan tottunut vähempään uneen, joten siksi tämä raskauskaan ei niin paljoa väsytä. No, ei kai tässä mitään valittamista, jos vaan papusella kaikki olis hyvin.
On tässä vielä niin pitkä matka edessä, ainakin toivottavasti. Toivoisi vaan, että aika kuluisi nopeampaan. Voi ihanaa, onneks alkaa ne olympialaiset niin saan ihan muuta ajateltavaa :-). Muistuu vaan mieleen elokuu 2004, kun katsoin Ateenan olikos ne olympialaiset vai MM-kisat. Olin muka onnellisesti raskaana, mutta enpä tiennyt, että pieni papuseni oli jo kuollut :´(. No, toivottavasti nämä kisat olisivat onnekkaammat ja koko kevät, kesä ja syksy. Toivotaan, että kaikki ex-haahut saa pitää pienet/isot papusensa ja vauvoja syntyy tasaiseen tahtiin.
neronja edelleen se rv8+1
Onnea tuhannesti. Hienoa, että kaikki oli hyvin. Koetahan relata hetkeksi, olet sen ansainnut...(Joo-o, helppo sanoa)
Peebee: Koeta sinäkin olla murehtimatta. Kyllä se alkuraskauden ultra kieltämättä tuo helpotuksen, ainakin näkee että pieni on kiinnittynyt oikeaan paikkaan jne.
Aapeli(ko) se viimeksi listaa päivitti, vai mihin ratkaisuun täällä päädyttiinkään päivitysten suhteen: saatoin olla sokeakin, mutten löytänyt itseäni listalta. Eli jos viitsit/joku viitsii:
kuonokas
pk-seutu
molemmat 30+
toinen lapsi tulossa
km 11/05 rv6+5
la 5.9. (näillä näkymin)
SUURKIITOS!!!!
Jos se oli niin, että pinon aloittaja päivittää, niin voin toki itsekin sen tehdä jos koneelle oikeaan aikaan vain ehdin.
Nette: toivottavasti maksa-arvot pysyvät kurissa, ja saat olla ilman isompia huolia synnytykseen saakka? Onko sulla siis aiemmin ollut samaa vaivaa?
Melike: äp taitaa olla vielä sitä mallia, missä se turkoosi toppapuku, vai? Onkos kukaan tietoinen seuraavan pakkauksen väreistä. Tajusin nimittäin juuri, että minähän taidan saada tälle syysvauvalle (jos ja kun se toivottavasti meille suodaan) sen uuden...
No, turkooseja tai vihreitä tai violetteja, pakkauksen avaaminen on kyllä aika ihana hetki...
neronja ja masunasu: tsemppiä neuvolan ja ultran odotteluun.
Mulla ensi ke nla, jossa myös ultra. Vähän kyllä mahaa kouristaa, sillä nyt pahoinvointi selvästi laantunut. Yritän uskotella itselleni, että keho on vain tottunut r-hormoniin, mutta silti alkoi pelko jäytää sydänalassa. Nyt jos jotain on sattunut - siitä on sitten vaikea nousta.
kuonokas rv 8+3
Ihanaa että oli hyviä uutisia, aivan mahtavaa!! :´) Älä kuule yhtään mieti mitään parin päivän heittoa, teidän papunen on just oikean kokoinen :)
ON: Kylläpäs säikähdin tänään kotiin tullessani. Kompuroin ja kaaduin polvilleni! Siis en mitenkään pahasti, ei sattunut ollenkaan, enkä mennyt pahasti kumoon. Mutta kun tuo on ollut yksi niistä mun painajaisistani, että kaatuisin ja satuttaisin vauvaa! Mietin että pitäisikö sittenkin käydä jossakin tarkistuttamassa. Soitin ensin terveyskeskuksen päivystykseen, jossa terkka sanoi ettei mitään hätää jos ei supistele tai tule vuotoa. Soitin vielä varmuuden vuoksi äippäpolille, siellä sanottiin samalla tavalla, kun en kerran mahalleni kaatunut niin ei hätää jos ei mitään oireita. Pyysi vain tarkkailemaan illalla liikkeitä varmuuden vuoksi. Vauva on liikkunut ihan normaalisti, joten kai tässä on kaikki hyvin... Tästä lähtien kävelen kyllä NIIN varovaisesti etten varmasti kompuroi tai liukastele.
Sitten pienempiin huolenaiheisiin. Mauku kirjoitteli pienestä mahasta. Minä olin KUVITELLUT että oma massuni ois ihan sopivan kokoinen, kunnes tänään tapasin yhden kaverin jolla la kuukautta myöhemmin, ja mahaa on jo valtavasti enemmän kuin mulla! Ja sitten samaan syssyyn tuli toinen kaveri ja sanoi että onpas sun maha pieni ja soma... ELi kaipa tämä sitten pieni on. Onneksi ensi viikolla on neuvola, niin saan taas uudet mitat. Ei kai muulla niin väliä, kunhan kasvua on ollut tarpeeksi edellisestä kerrasta.
joanna rv27
Luin toisesta ketjusta että vauvavakuutushakemuksenne oli hylätty Tapiolassa. Kääk! Mekin haettiin vakuutusta sieltä, ja aikas viime tippaan. Eli jos tulee hylkäävä päätös, en taida ehtiä hakea muualta. Pitäisikö tässä varautua hylkyyn...? Mulla on astmalääkitys, joten jouduin laittamaan kopion äitiyskortista. Ja siinähän lukee esim. keskenmenohistoriani. Mulla on enää viikko aikaa hakea, sitten menee tuo 3 kk raja umpeen... Täytyy varmaan pyytää tarjous valmiiksi tuolta Pohjantähdestä :)
joanna
Hope: Tervetuloa joukkoon mukaan ja onnea plussasta!!!
Minttuli: Hyvä, että kaikki oli ok!!! Minähän olen ollut erittäin negatiivinen tuon Satks:n suhteen, mutta se johtuu taas muilla osastoilla tehdyistä virhediagnooseista, ei synnytysosastosta. Monet tutut ovat siellä käyneet synnyttämässä ja jotkut ovat tykänneet ko. sairaalasta todella paljon. Osa taas ei, mutta niinhän se varmaan on kaikissa sairaaloissa. Ainoa todella kurja asia siellä on juuri nyt se, että sinne siirtyi Loimaan synnäriltä naislääkäri, jonka olisi parempi tehdä työkseen jotain muuta, koska lääkäriltä puuttuu ymmärtämys ja myötätunto kokonaan.
Mauku kirjoitteli neuvolakäynnistä ja myös itse kävin torstaina. Aloin miettiä, että onko kaikilta muilta mitattu sf, minulta sitä ei meinaan mitattu. Terkkari kyllä koitti, että kohtu on vähän navan yläpuolella, mutta ei mitannut. Muuten ei kummosia ollut tapahtunut...paineet ok, hemppa 130 ja painoa tullut 175g/viikossa.
Hauskaa viikonloppua!!!!
Uba-aba 22+5
Joanna, sattuipas sinulla säikäys. Tuosta muistui mieleen, kun odotin varmaankin meidän kolmosta ja varmaan aika samoilla viikoilla kuin sinä. Oli tosi liukkaat kelit, joka paikka oli jäässä ja päälle oli satanut lunta. Lensin saman päivän aikana kaksi kertaa omassa pihassa ihan suorilta jaloin kyljelleen. Ekalla kerralla polvi vääntyi ja ajattelin, että pääsenkö ylöskään. Toisessa kerrassa hirvitti se, että jos olisin kaatunut selälleen niin olisin lyönyt pääni kuistin betoniin. Olispa saattanut henki lähteä. Vauvan puolesta en edes tajunnut säikähtää, vaikka olis kai siinä voinut vaikka istukka hieman irrota tai jotain. Pahimmalta tuntui se, miten lähellä hengenlähtöni ehkä oli ollut. Liukkaat kelit on kyllä tosi vaaralliset, joten muistakaahan kaikki varoa, jos sellaiset kelit tulee.
Uba-aba, vai ei sinulla ole mitattu sf-mittaa. Onko neuvolantätisi kuinka kokenut? Nimittäin tuo sf-mitan mittaaminenkin on kyllä taitolaji. Omissa raskauksissani neuvolantätinä oli todella kokenut kätilö (nyt jo jäänyt eläkkeelle). Kerran oli lääkärintarkastus ihan loppuraskaudesta ja lääkärinä oli nuori nainen. Se sai sf-mitaksi sellaisen lukeman, ettei se mahtunut edes koko taulukkoon... Sen se kuitenkin merkkasi neuvolakorttiin ;-).
Kuonokas, toivottavasti sulla on ensi viikon neuvolassa ja ultrassa kaikki kunnossa. Kyllä sitä vaan niin äkkiä huolestuu, vaikka olis jo kerran papusensa nähnyt.
ON: Etelä-Suomessa (= kaukana) asuva ystäväni laittoi eilen kuvan 3 kk:n ikäisestä suloisesta tytöstään. Laitoin kuvan jääkaapin oveen. Kuopuksemme huomasi kuvan tänä aamuna ja kysyi, kukas tuo on. Sanoin, että Roosa. Tyttö sanoi tomerasti, että meillekin pitäis saada tuommonen vauva. Nyt on siis kuopuskin ilmaissut jo mielipiteensä :-). Täällä olis kyllä niin monta ihmistä, jotka vauvaa odottavat. Melkein sydäntä särkee, kun tiedän, että masussa sellainen on kasvamassa, mutta kun ei tiedä, säilyykö hengissä loppuun asti. Odotan sitä ensi viikon ultraa kuin kuuta nousevaa. Voi kun nämä päivät kuluis nopeammin.
Tuon äsken kertomani episodin yhteydessä poika sitten sanoi, että se vauva pitäis kyllä olla poika, kun noita tyttöjä on jo niin monta. Poikaahan me ollaan toivottu ihan tuon esikoispoikamme takia, mutta itselleni on kyllä aivan sama kumpi tulisi. Vähän epäilen, että tämäkin masukkini olisi tyttö, koska puuhastelu ajoittui pari kolme päivää ennen ovista ja kun tyttösiittiöitten sanotaan elävän pitempään. Suuren suuri yllätys olisi, jos tämä olisi poika. Mutta voin vaan kuvitella miten onnellinen esikoisemme asiasta olisi.
Mutta ei auta kuin madella näitten päivien mukana ja katsoa miten tässä käy...
neronja rv8+2
Huh, miten sua taas säikäyteltiin!! Onneksi ei käynyt pahemmin!! Olehan nyt varovainen!! :)
Vakuutuksista... Niin, en tiedä mikä on Tapiolan käytäntö astmalääkityksen suhteen, että vaikuttaako se päätökseen... Meillä virkailija otti kopiot mun neuvolakortista ja faksasi ne käsittelijälle ja vastauksen sain seuraavana päivänä, eli musta tuntui, että virkailija tiesi jo papereita ottaessaan vastaan, että päätös olisi hylätty!! Ärsytti vaan, kun ei voinut sitä siinä sanoa heti!! Mulla siis hylättiin vakuutus oman BMI:n takia (mikä sekin oli hassu, että BMI oli alle heidän rajojensa ennen raskautta)!! Mulle jäi Tapiolasta kovin negatiivinen kuva, vaikka ihan ystävällisiä olivatkin... Kun saatiin se hylätty-päätös marssin suoraan Veritakseen ja Pohjantähteen ja hain molemmista yhtiöistä vakuutusta yhtäaikaa. Veritaksessa ottivat kopiot neuvolakortista, mutta Pohjantähdessä vastasin vain rasti ruutuun menetelmällä heidän omaan terveysselvitykseensä ja kuinka kävikään, saatiin myönteinen päätös molemmista yhtiöistä!! Valittiin sitten kuitenkin tuo Pohjantähti ihan jo siksikin, että saatiin sitten kaikki vakuutukset samaan yhtiöön (ainakin kotivakuutus pitää olla siellä) ja sitten siksi, että vakuutusturva ei katkea lapsen täytettyä 18.v vaan jatkuu sinne 65.v asti!! Plus Pohjantähti korvaa myös erikoismaidot, mitä mikään muu yhtiö ei korvaa!! Soittele Tapiolaan (pyydä käsittelijälle) ja kysy missä vaiheessa käsittely on ja vaikuttaako sun astmalääkitys asiaan, jos eivät vastaa tuohon, niin mene toiseen vakuutusyhtiöön ja hae vakuutusta sieltä varmuuden vuoksi... Eihän sitä sitten ole pakko ottaa, jos saattekin sen Tapiolasta!!
Nyt availemaan äitiyspakkausta!! :)
Mellu
Juu, nyt kyllä varon entistä enemmän etten vaan kaatuisi, sen verran tuo säikäytti vaikkei pahemmin käynytkään. Mutta pelkkä ajatus siitä mitä olis voinut käydä, pelästytti niin että kyyneleet silmissä kävelin kotiin... Liukkaat kelit on kyllä hengenvaarallisia, hurjalta kuulosti nuo neronjankin liukastelut!
Kiitos Mellu tiedoista! Kysyin kyllä Tapiolasta että vaikuttaakohan astmalääkitys. Asiakaspalvelun täti ei osannut sanoa, kysyi vielä käsittelijöiltä, jotka eivät ottaneet kantaa näkemättä papereitani. Täytyy soitella heti maanantaina ja kysyä kuinka käsittely edistyy. Olin kyllä huolimaton kun jätin tämän asian näin viime tinkaan hoidettavaksi.
Munkin paperit lähti vihdoin viime viikolla kelaan! Meidän palkanlaskijat hoksasivat että voihan kuukausipalkan ilmoittaa etukäteenkin. Väittivät aluksi että on odotettava maaliskuuhun jotta voivat ilmoittaa myös maaliskuun palkan (haen siis ä-rahaa 6 kk ansioiden mukaan). Eli minäkin voin muutaman viikon kuluttua alkaa odottelemaan päätöstä, ja sitten äitiyspakkausta!
Mukavaa lauantaita kaikille :)
joanna
Onpas täällä hiljaista.. Ajattelin nostaa pinoa vähän ylemmäs niin löytyy helpommin :)
Femmamma!!! Mitäs ultrassa???????????????????????????
Täällä vaan kuulostellaan ja kulutellaan aikaa, kylläpä se kuluukin niiiin hitaasti tässä alussa ja toisaalta kyllä vanhasta kokemuksesta myöskin aivan lopussa..
Tänään on taas päivä, että on vähemmän oireita ja pelko peikko nostaa päätään, mutta päätin just, et kyllä menen sinne varhaisraskauden ultraan, mutta en uskalla tilata aikaa ennen kuin ens viikolla.. No, sittenhän sen tietää. Hyvää viikonloppua kaikille!
peebee rv 6+1