Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤Joulukuiset uudelle viikolle¤

23.01.2006 |

Aloitetaanpas uusi pino. Edelliselle kertyikin mittaa ihan mukavasti:)

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko nyt ehtis taasen hieman jaaritella :)

Kiitos kaikille kommenteista mun biletyspohdintoihin *niiaus*

Kyllä mä oon tullu nyt siihen tulokseen että LÄHDEN :DD En todellakaan aio revitellä entiseen malliin (olin aikamoinen yöperhonen joskus;)) Kun ei tota alkomahooliakaan oo nautittu kohta vuoteen niin voipi olla että nelivetoa pukkaa jo parin punkkulasin jälkeen ;) oishan se villiä jos sanois juoneensa vain 2lasii viiniä eikä poke päästäis baariin sisään kun on niin kännissä XDD nojoo..lähden siis ihan kokeilumeiningillä.Sillä asenteella että voin lähteä kotiin jos alkaa liikaa ahdistaa,enkä aio vetää nakkeja silmille ;P Ja tupakkaongelman ratkasen niin että otan muutaman pikkusikarin messiin JOS alkaa liikaa tekee mieli niin sytytän semmosen (niitä kun ei montaa illan aikana PYSTY imuttaa) En sitä paitsi uskalla juoda kovin paljon ettei sunnuntaina oo tukka liian kipee ;D

Meidän neitokainen teki viime yönä taas enkat!!!!Nukku 7tuntia yhteen syssyyn..posotti vaan..minä huuli pyöreenä katoin kelloa aamulla:voiko se tosiaan olla jo noin paljon..HUH!

Meillä isukki on nyt vasta isyyslomalla!!Ihana olla yhdessä koko perhe kotona :)) Ei oo kiire minnekään ja saadaan vaan rauhassa löhöillä ilman pakkoa sännätä pää kuudentena koipena ;) Minäkin ehdin taas touhuta kotiaskareita kun ukko viihdyttää jälkikasvuamme. :)

Tänään oltiin aamulla neuvolalääkärissä ja ihan mukavasti on tyttö kasvanu ja normaalit kaikki heijasteet ym ym.. Painaa nyt 4345g ja pituutta 55cm eli hoikka ja siro tyttö ;) On kova juttelemaan ja hymyilemään!!Äiskä on niin lovena että...

Minny,onpas teidän tytöllä kaunis nimi..hih!! *vilkuttaa takaisin* :))

Rocka,mun mielestä Viljami on hyvä!!!Jos siis mielipiteitä kalastelit..niin mä kannatan sitä!

Hippomama..vai suunnittelette tekin jo reissua..niin mekin!!Mutta me suunnataan tod näk pohjoseen..ja jo keväällä.Lapinmatka siis ehkä tiedossa pääsiäisen hujakoilla.Ei olla vielä varattu lentoja mutta Nean kummin vanhemmilla on mökki Suomulla niin lähdetään varmaan sinne!Kovasti mulla on ikävä rinteeseen!!! *huokaus* Saas nähä tuleeko siitä reissusta mitään...

Niin ja uusille mammoille tervetuloa pinoon. :) Kirjotelkaahan säännöllisesti niin muistetaan teidät!Me ' vanhat pierut' täällä vaan ' haistaan' :PP heh.. (siitä puhe mistä puute:tytöllä jo 8pv kakkalakko,kohta pitää ryhtyä avittamaan jos ei irtoa)

Nyt perheen pariin.. ;)

-Tiggr&Nasu huomenna 8vk

Vierailija
62/70 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, olipas pino vajonnut jonnekin piiitkälle. Täytyy siis ryhdistäytyä ja kirjoittaa taas =)

Tervetuloa uudet joulumammat mukaan!

Kikero, nätti nimi teidän tytöllä =) Meidän tytöllä on myös kaksiosainen nimi, Saara-Kaisa, ja arvaa vaan kutsutaanko häntä vain Saaraksi... Mä halusin myös että tyttöä kutsutaan koko nimellä mutta jo alusta alkaen olen kutsunut häntä Saaraksi, kuten melkein kaikki muutkin. Oikeastaan vain anoppi kutsuu tyttöä Saara-Kaisaksi. Joulutytölle on myös tulossa kaksiosainen nimi -ihan varmasti häntäkin kutsutaan vain nimen ekalla osalla.

Jihuu, meillä nukuttiin viime yönä klo 22-5.15!!!!! Arvelin että eiliset kahvittelut helsinkiläisten joulumammojen ja -vauvojen kanssa otti voimille ;) Ihanaa oli nukkua! Tosin se varmaan tietää sitä että ensi yönä sitten taas valvotaan... :/

Tikru, piti eilen kahvilla sanoakin että lähde ihmeessä bilettämään! Mulla ei ole ollut moneen vuoteen tarvetta eikä halua lähteä mihinkään mutta jos olisi niin kyllä lähtisin. Kyllä sitä tarttee välillä tuulettua eikä saa potea minkäänlaista huono omaatuntoa asiasta. Äiditkin ovat vain ihmisiä =)

Mun lapsilla ei ole kenelläkään ollut sammasta, toivottavasti ei tytöllekään tulisi. Meillä on menossa nyt näppyläkausi, niitä hormoninäppylöitä on naama ja kaula ihan täynnä. Toivottavasti lähtis pois ennen ensi viikon viikonloppua kun on ristiäiset. Tietenkin silloin vasta naama oikein kukkiikin...

Tyttö on alkanut hymyilemään oikein kunnolla. Tosin hymyn saa vielä vain äiti, jee :) Ja huomaa kyllä että tyttö syö paljon, posket on niiiin isot ja leuka on oikea kaksoisleuka ;) Ensi keskiviikkona on taas neuvola, sittenpähän näkee paljonko vaaka näyttää. Kohta pikkusisko on painavampi kuin isosisko...

Tarttee mennä ottamaan kakku uunista, leivoin iltaa varten kun meille tulee mun lapsuudenkaveri miehensä ja kolmen lapsen kanssa käymään. Meitä onkin sitten neljän aikuisen lisäksi 7 lasta, hui =)

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Tansku & joulutyttö 1kk 2pvää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin lasten kanssa ulkona ja oli itelleni pukenut aivan liikaa päälle,huh mutta sai tyttö hiihtää ja laskea pulkkamäkeä,Juho nukkui kunhan vaan vaunut lähes koko ajan oli liikkeessä,ongelmallista kun meinaa herätä kun ne ei heilu...

jatkoi unia parvekkeella mutta ei kauaa kuten ei yleensäkään kun sisällä tottunut nukkumaan.

nyt nukahti uusiksi kun hain sen parvekkeelta pois,tosin kaikki toppakuteet päällä että meen riisumaan......

moikka taas!

t.äitiliini ja Juho 8viikkoa3pv

Vierailija
64/70 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti siis tikrulle vielä että mä mieluusti lähtisin sun kanssa bailaamaan jos ei olis näin pitkä välimatka!!!!!!

mä meen jossain vaiheessa,viimeistään kun maaliskuussa täytän tasavuosia!!!tekis mieli nytkin,Esikoinen oli 3kk kun biletin aikanaan ekan kerran.tekis vaan mieli siideriä,tanssia(jos kunto kestää.....) ja rentoutua.

ei siinä ole pahaa että jos haluaa niin menee,meneehän isitkin!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
65/70 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, pääsin taas muutaman päivän tauon jälkeen kirjoittelemaan. Meillä meinaa on huudettu paaaljon. Huuto alkaa puolilta öin sa se saattaapi kestää. Eilen illalla matkin koliikkikeinua ja täryyttelin ja keinutin Typyä ja auttoi. Mutta kädet olivat aika väsyksis 1,5 tunnin keinuttelusta. Seurataan nyt vielä tilannetta ja jos on paha, niin ostetaan se koliikkikeinu. ovat vaan niin kalliita.Niin tämän täryyttelyn jälkeen Typy rauhoittui niin, että syöttöväliksi tuli 6,5 h. Ja muutenkin koko yö meni hyvin. Mutta taas ei ensi yötä tiedä.

Jos jota kuta bilettää niin siitä vaan. Itse odotan innolla, että pääsen jumppaan ja isä tulee vähän ennemmin töistä ollakseen Typyn kanssa sen aikaa. En aio potea menemisistäni huonoa omaatuntoa, sillä kun saa käydä vähän tuulettumassa, niin jaksaa olla paljon enemmän vauvan kanssa. Onhan se vauvalle parempi, kun äiti jaksaa tehdä muutakin kuin vain puoli nukuksissa syöttää ja vaihtaa vaipan. Mutta kukin toimii tavallaan.

Mukava olla täälä listalla, kun teillä vanhoilla oli niin lämmin vastaanotto. Itse en jaksanut listautua raskaana ollessa, joskin en saanut mitään muutakaan aikaan. Itse olin raskaana kaikkea muuta kuin elämäni kunnossa. Kaikki raskauden ajan tekemättömät työt olens saanut tehtyä vasta Typyn synnyttyä.

Juu, pitäisi kokeilla niitä korvatulppia, mutta jotenkin sitä haluaa kontrolloida itse sitä tilannetta, kun vauva itkee, vaikka isä kyllä osa ja jaksaa vauvan kanssa olla. Viime yönä Tyät nukkui isä kanssa ja toi aina vain syötölle minulle eri huoneeseen. Kyllä on heti pirteämpi kun on nukkunut. Ulos en jaksa lähteä. Typy nukkuu tasan niin kauan kuin vaunut liikkuvat, joten eilen tuli käveltyä 2,5 h et tänään pakko huilia, kun oplvi ei meinaa kestää. No ehkä tämä riittää tältä kertaa.

Vierailija
66/70 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa Hensku niin tutulta tuo teidän touhu, mut meillä alkaa jo helpottamaan. Mä myös talsin vaunujen kanssa pari tuntia päivässä. Nykyisin riittää 1/2 tuntia vaunuillen ja sit nukkuu yleensä viel reilun tunnin, joskus jopa kakskin takapihalla:)

Meillä myös huudettiin, mut kellonaika saatto olla mikä tahansa. Me kanniskeltiin ja paljon. Nykyisinkin tyttö vielä huutaa illalla nukkumaan mennessä, mut taitaa olla lähinnä temperamenttia, kun ei malttais käydä nukkumaan.

Käytiin tänään pitkästä aikaa neidin kanssa autolla kaupassa tuolla vähän kauempana. Reissu meni hyvin ja neiti nukkui tyytyväisenä koko ajan. Meillä on sellaset vaunut johon saa turvaistuimen suoraan kiinni. Äärettömän kätevä, ni ei tartte kanniskella istuinta tai nostaa istuimesta pois.

Nyt taas leikkimään tuon tytön kanssa, joka vaatii kovasti huomiota.

Vierailija
67/70 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äiskällä 2kättä käytössä :)

Henskulle piti sanomani että semmonen koliikkikeinu on tosiaan loistava ' lapsenvahti' :P Oltiin viikonloppuna kaverilla jonka kaksostytöt on jo 5kk ja heillä on gracon keinu..Arvaas kuka ankkuroi pienen siihen :DD Ja tosiaan,tyttö nukkui keinussa tunnin ja toisen tunnin vaan istuskeli ja tuijotteli kun me hääräiltiin ympärillä :)) Ens kerralla (jos saamme joskus lisää lapsosia) kyllä sijotan semmoseen!!!Vaikka on tämä kantoliinakin kieltämättä kätevä..Saahan vauva siinä toki enemmän lämpöä ja läheisyyttä ♥ !!

On muuten hurjaa miten iso ero on vielä tässä vaiheessa lapsilla.Tarkoitan että ikäeron ei tarvitse olla kuin muutama kuukaus ja tajunnantaso iiiihan eri sfääreissä :O Otetaan esimerkiksi kaverini kaksoset versus Nea.Ikäero tasan 3kk.Tytöt tajuaa jo omat kätensä,juttelee,kääntyilee,tarttuu esineisiin jne jne.Ja pikku-Nea vaan tuijottaa lamppua xD

Odotan tosiaan että tää lapsi hieman kasvaisi ja oppisi uusia juttuja!!

No nyt se heräs..ei tykkää olla paikallaan joten mulla tulee kohta häätö ;)

Äitiliini,voidaanhan me pitää täällä virtuaalibileet!!Kun ei kerran livenä päästä baanalle :DDD

Minealta on pitäny kysyy että miten muuten keskosilla katsotaan ikä??Oon kuullu jostain korjatusta iästä tms..selittäisitkö (?) :))

Liili,Muistan että vastasit aikoinaan mulle kun kyselin häntäluukivusta.Tuliko sun häntäluu kipeeks synnytyksessä tällä kertaa?

-Tiggr&Nasu 8vk

Vierailija
68/70 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tässä päätin ottaa mukaan keskusteluun, kun täällä tosiaan tuntuu olevan niin lämmin ja mukava tunnelma, jos siis uusia vielä mukaan mahtuu? Kirjoittelinkin jo tuonne odotus puolelle muutamaan otteeseen, mutta jouluisten kuulumisia olen jo seurannut lähes päivittäin jo pitkän matkaa.

Meille siis syntyi pieni poika 14.12. Painoa pienellä miehellä oli 3530g ja pituutta 49 cm. 1 kk neuvolassa painoa oli 4920g ja pituutta 54,3 cm. Meillä kasvetaan pääsääntöisesti tissimaidolla, mutta illaksi on täytynyt ottaa avuksi myös NAN:ia, koska kun maidot tisseistä ehtyvät illan mittaan, alkaa pikkumiehellä mahdoton hosotus/tohotus/tissin " näykkäily" ja lopputuloksena oli masuvaivat ja pukluttelu. Nyt sitten lypsän ennen tätä vaihetta tissit niin tyhjiksi kuin saan ja annan lisäksi pullossa NAN:ia ja johan on helpottanut. Olen ylettömän tyytyväinen, että näinkin hyvin pärjätään lähes täysimetyksellä, enkä kyllä ole tuntenut huonoa omaatuntoa asian suhteen, samanlailla meneteltiin myös esikoisen kanssa. Meillä siis esikoistyttö ennestään, joka muutaman viikon päästä 5 v.

Meillä on alkanut myös muotoutumaan jonkinlaista rytmiä. Illalla nukahdetaan n. 23, eka syönti ja samantien nukahdus n. klo 2.30, toka syöttö n. klo 5, jonka jälkeen uni muuttuu katkonaisemmaksi, ja usein pikkumies siirtyykin sitten äiskän viereen, jossa sitteen tissitellään, tohistaan ja ähistään ja nukahdellaan ja herätään n. klo 9. Esikoinen onneksi nukkuu myös n. 9 ja katselee sitten piirrettyjä, kunnes me muut pääsemmä ylös sängystä. Pikkutorkut otetaan sitten aamusyöpöttelyjen jälkeen ja sitten syödään lisää ja nukahdetaan vaunuihin ulos päikkäreille n. klo 13. Unta riittää n 2½ tuntia, sitten syödään ja toiset n 1½ unet otetaan vielä n klo 17 eteenpäin. Sitten alkaakin ne iltatohinat, jotka ovat syömistä ja sylissä oleilua, mikään muu ei tunnu passaavan.

Paljon vaativampi tuntuu tämä poika olevan kuin esikoinen. Koko ajan pitää olla sylissä hereillä ollessa tai alkaa tupenrapinat ja äkäilyitku. Sylissä sitten hymyillään ja katsellaan maailman menoa. Illat ovatkin muotoutuneet lieviksi ongelmiksi, koska esikoinenkin tarvitsisi aikaa ja tuntuu, että ei hänen kans ehi tekeen mitään iltajuttuja kuin lennossa. Mies on vuorotöissä ja tälläkin hetkellä viikon toisella puolen suomea koulutuksessa, joten ei hänestäkään läheskään aina apua... Onneksi sisko on ollut auttelemassa viime päivinä.

Ja nimikin on pienelle miehelle annettu viime viikolla: Eetu, passaa jotenkin tuolle pikku-ukolla kuin nappi silmään!! :)

Tässäpä siis jonkinmoinen " esittely" meidän perheestä, kommentoin muiden juttuja toisena päivänä, kun kirjoitettavaa on vähemmän :)

T:Meimi79 ja Eetu 1½kk

Vierailija
69/70 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytiin tänään yöunille ihan ilman huutoja, uskomatonta!

Tikrulle: Keskosilla tosiaan on " kaksi" ikää. Kalenteri-ikä, joka lasketaan syntymäpäivästä eli Jaadalla nyt 3 kuukautta ja ns. korjattu ikä, joka lasketaan lasketusta ajasta eli korjattu ikä Jaadalla nyt 1 1/2 kuukautta. Kehitystä seurataan tuon korjatun iän mukaan. Jaadalla on nyt samat taidot kuin noin reilun kuukauden ikäisellä vauvalla. Toisaalta vähän hassua, kun taas vellit aloitetaan kolmen kuukautisena siis kalenteri-ikää ja soseet nelikuukautisena eli paljon aiemmin kuin normaaliaikaisena syntyneillä.

Huomenna ollaan Jaadan kanssa menossa fysioterapeutin luo ryhmäjumppaan, kuuluu näihin keskoskuvioihin. Käydään samalla katsomassa mun siskon vauvaa kun sairaalaan kerran mennään. Poitsulla nyt painoa ~1600g. Tuntuu hassulta mennä katsomaan niin pientä vauvaa. Samalla tietysti moikkaillaan hoitajia:)

Sitten vähän galluppia kaikille jouluisille:

Käyttekö missään äiti-vauva-kerhoissa ja jos käytte oletteko viihtynyt? Meille tuli neuvolasta kutsu ryhmään ja vähän vielä pohdin, että menisköhän. Vois olla ihan kivaakin.

Nyt täytyy mennä nukkumaan, aamulla taitaa olla aikainen herätys, kun tytsy nukahti niin aikaisin.

Vierailija
70/70 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sylivauva sylissä.

ei tullut nyt kipeeksi ja olen kyllä sitä vähän ihmetelly ku oli vielä niin iso tämä tyttö. repeämääkään ei tullut vaikka oli isompi kilon melkein ku esikoinen ja siitä tuli toisen asteen repeämä(paikat vissiin jo vähän venyny pitäs vissiin jumpata :)

tämän synnytyksen jälkeen saatoin heti istua ja kakkakin jota pelkäsin tuli että humps vaan. kivat selostukset mutta tällä palstalla kait voi....nyt jälkitarkastuksessa eilen lääkäri jopa kehui että onpa nätti eppari haava, eipä oo tullu vielä ihailtua itellä. se vaan että rupes vuotamaan vähän ku ihaili sitä vissiin liian pitkään. ei ei oli kyllä naislääkäri ;)

nyt mennään tuttelille tisun päälle

liili ja vaativan kuuloinen viivi