Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka sanotte: Jätä miehesi hetkeksi hoitamaan lapsia,

Vierailija
13.01.2006 |

niin hän tietää kuinka raskasta se on.

Oletteko koskaan ajatelleet että miehiäkin on erilaisia, jos minä jätän mieheni lasten kanssa, hän pelaa tietokoneella ja huutelee välillä lapsille että olkaa kiltisti ja kun tulen muutaman tunnin päästä kotiin, hän sanoo, että kotona olo on niin helppoa. Silloin kun meillä oli vauvaikäisiä, mies antoi vauvan huutaa, koska ei se kuitenkaan olis hiljentynyt. Eli muistakaa että miehiäkin on monenlaisia ja kaikki eivät välttämättä ymmärrä sitä kotiäidin roolin vaikeutta, vaikka siitä vilauksen näkisivätkin.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se tarkoittaa samalla myös tiskialtaan tyhjentämistä kertyneistä ruuantähteistä, tiskipöydän , ruokapöydän ja kettiön tasojen pyyhkimistä sekä tiskipöydälle kertyneiden roskien laittaminen roskikseen,Ja jos lattialle on kaatunut jotain se pyyhitään myös pois...

Tänään viimeksi mielessäni katsellessani likaisia ja törkyisen näköisiä keittiötasoja yms ajattelin että taidan pian liimata

" Pyyhi myös keittiötasot!!!" lapun tiskikaapin oveen!!! =D

Olen turhaan monta kertaa sanonut että olis kiva kun tekin senkin, kuten teen itsekkin silloin kun ne tiskit hoidan...

Täytyy varmaan olla iloinen kun mies edes hoitaa ne astiat!

Vierailija
2/43 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nainen on kotona, hän " ilman muuta" hoitaa kodin ja antaa miehelle työrauhan. Illalla mies makaa sohvalla ja nainen vielä vähän siivoilee.

Kun mies on kotona, hän vain hoitaa lasta ja odottaa vaimoa kotiin laittamaan ruokaa - onhan hän HOITOvapaalla. Vaimon tultua kotiin mies meneekin pelaamaan tennistä.

*Huokaus*...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee lasten ja kodinhoito suunnilleen tasan, eikä siitä tarvitse edes keskustella. Jos mies on ollut vapaapäivällä, hän on imuroinut ja käynyt kaupassa ja huolehtinut lapsen tarpeista. Koti on siisti kun tuun. Sama juttu jos mä olen vapaalla. Kummankaan meistä ei tarvitse erikseen " anoa" vapaa iltaa vaan mä voin huikata, että lähden nyt jumppaan tai kaverin kanssa kahville. Mies jää kotiin hoitamaan lasta tai lähtee vaikka uimahalliin lapsen kanssa sillä välin. Vastavuoroisesti mies on vapaa lähtemään puntille tai kaljalle. Paljon touhutaan myös perheenä.

Mies tosiaan osaa jopa leipoa ja tehdä kynttiläillallisen. Niin mäkin. Lisäksi mies tietty hoitaa lumityöt, autonhuollot ym.

Ja joo, mies ei ole tossun alla. Anoppini on vaan kasvattanut kuusi poikaansa tekemään kotitöitä jo pienestä pitäen. Ja joo, mieheni on myös ihan miehinen mies. Sairaanhoitaja, töissä pelastuslaitoksella.

Vierailija
4/43 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltasella ja viikonloppuisin kotona. Voi olla, että mulla on kaksivuotiaan, vauvan ja koiran kanssa ihan täydet päivät muutenkin.

Ehkä meidän salaisuus on se, ettei kumpikaan käydä paljoa baarissa. Koti-illat on täynnä sellaista pientä puuhastelua, siinä tulee koti ja lapset hoidettua ihan huomaamattaan.

ja ps. kyllä vähän liiottelin edellisessä viestissä. Kun mies oli kotona, oli joka päivä käyty kaupassa (jos tarpeen) ja ihan liian usein leivottu jotain herkkuja. Kun meitsi oli kotona, pyörittiin vauvaleffoissa ja äitilapsiporukoissa päivät pitkät. Enemmän mies niitä kotihommia kotona ollessaan teki ja tekee kuin minä, myönnetään. Mutta enpä usko että se narisee asiasta täällä. Tunnettiin toisemme aika hyvin jo ennen lapsen syntymää.

Vierailija:

Vierailija:

terv. eräs, jonka mies oli vuoden hoitovapaalla, siis hoitamassa lasta kotona ettei tarvi laittaa päivähoitoon, ei kodinhoitovapaalla. Ja kaikilla oli niin mukavaa.

Muistathan sitten, että kun vaimosi on seuraavan kerran vauvan kanssa kotona, sinä teet kaikki kotityöt työpäivän jälkeen! Hänhän on äitiys- eikä kodinhoitolomalla.

Terv. Se, joka heräsi yöllä hoitamaan lasta, meni aamulla töihin herätettyään miehen, tuli illalla kotiin pesemään pyykit, tiskaamaan siivoamaan, viemään lapsen ulos, laittamaan ruokaa ja hoitamaan vielä pari työasiaa. Se, jonka mies istui päivät neljän seinän sisällä vauvan kanssa ja illat baarissa.

Vierailija
5/43 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmilla vuorotyö, joten teemme aina eri vuoroa koska esikoinen on jo koulussa eikä tietenkään voi olla iltaisin yksin kotona. Viikonloput onneksi molemmilla vapaata että saadaan välillä yhteistäkin aikaa!

Se joka on iltavuorossa siivoaa ja hoitaa pyykit ja tiskit. Aamuvuorolaisen illat kuluvat suurimmaksi osaksi lasten harrastusteen kuskaamiseen. Ruoka-ajat on meillä aina samat, mies kyllä tietää milloin " kuuluu" syödä välipala tai päiväruoka jne.

Sen verran meillä on työnjakoa että minä teen aina ruoan valmiiksi ja mies vain lämmittää. Mies taas hoitaa kaikki autojutut ja pihatyöt. Toimii!

Vierailija
6/43 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjennä ja täytä tiskikone, vaihda pyykit pesukoneeseen ja ripusta märät kuivumaan, viikkaa edelliset pyykit kaappiin, järjestä lattioilta lelut hyllyyn, valmista seuraavan päivän ruoka ja imuroi lattiat.

Tokihan mies voi pelkästä lastenhoidosta selvitä hyvinkin vähällä, mutta annas olla kun hommia onkin useampi. Sitähän se kotona olo on, paljon muutakin kuin lastenhoitoa siis. ;)

Vierailija
7/43 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia sitten tekeekö mies (ei meilläkään varmasti ainakaan kaikkea käskettyä tekisi!), mutta jos väittää kotona olemisen olevan helppoa, niin syytä olisi miettiä olisiko se sitä vielä kaikkien noiden lisähommienkin kanssa. ;)

kakkonen

Vierailija
8/43 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä takuuvarmasti tee yhtikäs mitään :). Tekee kyllä omaan tahtiinsa jne, mutta puolet siitä, mitä minä.

Hän on hoitanut lapsia viikon kahteen otteeseen, koska olen joko minä tai minä+joku lapsista ollut sairaalassa. Eikä sen jälkeenkään yhtään tajua, mitä kaikkea minä tosiaan teen päivän aikana. Kun ei itse niitä tee ;-).

Vierailija
9/43 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on sellainen, ettei vain yksinkertaisesti huomaa, että joku asia pitäisi tehdä... Tyyliin tiskikoneen tyhjennys - ei tapahdu ellen minä siitä huomauta, häntä kun ei vain häiritse tiskipöydälle kertyvä röykkiö. Tekee kyllä sitten käskystä, mutta omaan hieman verkkaiseen tahtiinsa... ;)

kakkonen

Vierailija:

eikä takuuvarmasti tee yhtikäs mitään :). Tekee kyllä omaan tahtiinsa jne, mutta puolet siitä, mitä minä.

Hän on hoitanut lapsia viikon kahteen otteeseen, koska olen joko minä tai minä+joku lapsista ollut sairaalassa. Eikä sen jälkeenkään yhtään tajua, mitä kaikkea minä tosiaan teen päivän aikana. Kun ei itse niitä tee ;-).

Vierailija
10/43 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona oleva vanhempi voi hyvin pitkälle itse ohjelmoida päivänsä kulun, ja jos se tuntuu ylivoimaisen raskaalta, voi ITSE tehdä jotain toisin. Turha marttyroida itseään ja valittaa raskautta, istukaa vaikka itse sinne koneen ääreen ja huudelkaa lapsille, ei he kuole siihen että ovat minuutin ilman äidin hyysäystä.

Vierailija
11/43 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain minuuttiin, vaan meidän ukolla siinä hupsahtaa kevyesti monta tuntia, eikä kuule eikä nää mitään mitä sen ympärillä tapahtuu!

Lapset on usein ollu ilman ruokaa koko päivän kun tulen kotiin koska isi on tehny omia juttujaan...

Lapset vois vaikka kuristaa toisen vieressä eikä meidän ukko huomaisi sitä! =(

Vierailija
12/43 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lähden lenkille odottaa kotona kaaos, kun lapset on sotkenut kaikessa rauhassa koko kämpän. Isäntä istuu koneella eikä huomaa ympäröivää maailmaa.

Vierailija
13/43 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUN EI TIEDÄ ONKO KONEESSA LIKAISET VAI PUHTAAT ASTIAT!

Vierailija
14/43 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mamma lenkille ja tietokoneen kaapeli taskuun, sillä tavalla nuorisoakin koulitaan

Vierailija
15/43 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan joksikin aikaa tahtoisitte jättää asiat miehen harteille, niin vaatinee sinnikkyyttä. Että ette sitten nimittäin kanssa itse rupea tekemään niitä asioita, joita mies ei muka huomaa taikka viitsi tehdä. Kun mies ei enää löydä kaapista itselleen vaatteita, kun kaapissa ei olekaan enää puhtaita astioita, kun ruokaa ei olekaan, kun mies yöllisellä vessareissulla kompastuu tuhanteen leluun jne. niin eiköhän suurin osa miehistäkin tajua (ei ehkä myönnä), että kaikki ei ole nyt ihan kunnossa. Jos ei, niin onnea sian kanssa asumiseen... :-/

Vierailija
16/43 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain työpäivän jälkeen tehdä kotityötkin, mies pärjäsi nippa nappa lapsen kanssa... Ei auttanut puhe, ei. Olin kuulemma kauhea nalkuttaja. Nyt mietin, haluanko enää toista lasta saman miehen kanssa.

Vierailija
17/43 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri taas riideltiin miehen kanssa, mina kun en saa kritisoida enka sanoa mistaan kun se on kuulemma riidan haastamista:( Oltiin 2 pienemman kanssa 3 paivan reissulla, miehella 3 isointa joista 2 jo koululaisia. Tultiin kotiin niin kaikki paikat rempallaan, tiskia poydat taynna, ei yhtaan puhdasta astiaa. Joulukuusikin seisonut viikon olohuoneessa ilman koristeita kun mies ei saa vietya (mina en suostu kun on muutakin tekemista ihan riittavasti). Ei kuulemma paassyt viemaan kun oli lasten kanssa (11, 10 ja 4 vuotiaat) eika samasta syysta voinut tiskata. Sitten se ihmettelee kun heti alkoi huuto ja tappelu kun mina tulin kotiin.

Oon kylla koulutettua saanut sita jonkunverran, mutta ei se itse ota vastuuta mistaan. Tekee kun mina suutun niin sitten lepytellakseen.

Tosi helpottavaa tietaa etta ne on tollasia aalioita muillakin..

Vierailija
18/43 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. eräs, jonka mies oli vuoden hoitovapaalla, siis hoitamassa lasta kotona ettei tarvi laittaa päivähoitoon, ei kodinhoitovapaalla. Ja kaikilla oli niin mukavaa.

Vierailija
19/43 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kyllä mies tekee jotain kotihommia, mutta kun on lastenhoitovastuu ja kotihommat kun äitykkä on poissa ja muutama perus asia kun jää tekemättä, on koko koti aivan kuin pommin jäljiltä.

TAi jos lapset ei oo saanu ruokaa koko päivänä, paitsi muutaman kylmän nakin. Vauvanvaippoja pitkin lattioita...

Ei siinä kuule voi ottaa enää rennosti ja vaan hymyillä!!!

Vierailija
20/43 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei tee muuta kun käskemällä. Roskat ym. se vie jos käskee viedä mutta ei oma-aloitteesta. Jos mä lähden kauppaan yms. ,mies hoitaa lapsia samalla kun on itse tietokoneella.Ei kuule eikä näe mitä muksut tekee ympärillä. Talo on sen jälkeen kun pommi olisi räjähtänyt kun tulen kotiin. Jos olen pitemmällä reissulla että viikonlopun olen pois,vaadin kyllä että talo on siivottu kun tulen kotiin. Asiasta on puhuttu moneen kertaan ja riideltykki,lupaa auttaa paremmin mutta sitten ei kuitenkaan tapahtu kun yhtenä päivänä auttaminen.