Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähtisittekö etelään 2v:n ja 4kk vauvan kanssa?

Vierailija
22.01.2006 |

Mietitään, että otettaisiinko äkkilähtö (esim. Egyptiin, Espanjaan, Kanarialle...) näiden lapsosten kanssa nyt vai tehdäänkö reissu vasta keväämmällä? Olisiko järkevää reissata nyt, kun kuopus ei vielä liiku ja on siten ehkä nyt helpompi reissussa mukana? Esikoinen nimittäin on sen verran vilkas tapaus että siinäkin on jo hirveästi perään katsomista.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme viimeksi reissussa kun esikoinen oli 6kk ja silloin kaikki sujui oikein mainiosti.

ap

Vierailija
2/15 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset eivät matkoilta muista isompana mitään, mutta se ei olekaan lasten kanssa matkailun ydin.

Vaan nimenomaan se, että lapsetkin nauttivat lomasta, jolloin vanhemmilla on aikaa enemmän heille kuin kotona. Samoin lämpö ym. on lasten mieleen varmasti. Mukavampaa on varmasti työnnellä rattaita etelässä kuin Suomen pakkasessa.

Egyptiä en tosin suosittele. Sen verran paljon olen kuullut vatsataudeista, huonosta hygienista ja salmonellasta tutuilta. Egyptissä on paljon nähtävää pyramidit ym. mutta ne ovat 5-6 tunnin ajomatkan päässä rantakohteista eli lasten kanssa ei varmaan jaksa tuota retkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton 2 veen kanssa on loma kaukana...

Vierailija
4/15 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen vaihtoehtohan on aina olla vain ja ainoastaan kotona. Mieluummin sitä vaihtaa maisemaa ja nauttii matkoista, lasten ehdoilla, kuin kykkii vuosikausia kotona.

Vierailija
5/15 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä Egyptiin, mutta Kanarialle kyllä.

Vierailija
6/15 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä hän syö soseita vielä, kannattaa ehdottomasti lähteä, silloin pääsette vielä helpommalla. Mä olen myös reissannut etelässä 3-kuisen kannsa ja meni niin helposti.

Vierailija
7/15 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen vauvan kanssa on helpompaa, kun vaan maata pötköttää. En mäkään noin pienten kanssa suosittelisi mitään Euroopan ulkopuolisia maita.

Vierailija
8/15 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä Egyptiin mutta muualle lämpimään. Vauva liinaan ja hyvin kulkee mukana, pääsee 2-vuotiaan kanssa katselemaan ja touhuamaan :).

Vierailija
9/15 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vauvalla on koliikki/muuta vaivaa ja isommalla kova uhma, saattaa siitä yhdistelmästä olla loma kaukana...

Myöskin pahat ruoka-allergiat saattavat rajoittaa lomailua (kokemusta on) - kannattaa ainakin miettiä mihin lähtee ja kuinka pitkäksi aikaa, onko hotellissa jääkaappia, johon mahdolliset omat ruoat saa, onko vedenkeitintä jne.

Itse jos lähtisin, ottaisin vaikkapa kummit tai isovanhemmat tai kaveriperheen mukaan, jotta vastuuta voi välillä jakaa ja vanhemmatkin pääsevät välillä " ottamaan omaa aikaa" ...

Vierailija
10/15 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää matkaa !!

Vierailija
11/15 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Kanarialla on nyt Suomen kylmän kesän tasoiset ilmat.

Vierailija
12/15 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai maksaisiko joku ihan oikeasti itselleen matkan sen vuoksi, että voisi hoitaa siellä muiden lapsia? No mä lähtisin matkalle toki, ollaan oltu viiden 0-12-vuotiaan lapsen kanssa juuri matkalla.

Vierailija
13/15 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos odottaisimme aikaa, jolloin kaikki lapset olisivat isoja, olisimme olleet jo 15 vuotta matkailematta emmekä vieläkään pääsisi minnekään. Jos pitää matkustamisesta kannattaa lähteä, mutta jos viihtyy enimmäkseen kotona, niin tietysti ei. Eiköhän sen itse parhaiten tiedä.

Vierailija
14/15 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan oltu paljon lasten kanssa reisuissa ja esim. lentomatkat ovat menneet pienten kanssa todella hyvin.ollaan tosi aina valittu hyvin lapsi ystävällisiä kohteita tärkeätä erityisesti leikki-ikäisten kanssa.

Vierailija
15/15 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanarialle, koska siellä pärjää länsimaalaisittain ja vatsataudit ei ole niin suuri riski. Egyptiin jättäisin lähtemättä: siellä ei pääse rattailla minnekään ja vatsataudit on tosi varma nakki - ei mikään pikku turistiripuli edes - ja koska siellä ihmiset ovat epäystävällisiä. Espanjasta en kommentoi, kosken itse ole siellä ollut koskaan.

Kanarialla ja Egyptissä olen ollut: Kanarialla esim. silloin kun kuopus oli 2kk ja esikoinen 4v.