Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verikokeesta kysymys

Vierailija
22.01.2006 |

Onko sormenpäästä otettavan verinäytteen pahvinen otin kertakäyttöinen, vai pystyykö sitä käyttämään uudelleen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lääkärillä ja vastaanottaja/laborantti oli vähän.. avuton. Alkoi vaan huolettaa. Kiitokset!

Vierailija
2/6 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kävin lääkärillä ja vastaanottaja/laborantti oli vähän.. avuton. Alkoi vaan huolettaa. Kiitokset!

Ja siis en tarkoittanut sitä että saako käyttää uudelleen, vaan pystyykö???

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mikä ihmeen pahvinen otin? Olen meinaan itse laboratorionhoitaja enkä vielä missään labrassa ole törmännyt pahviseen ottimeen.

Paitsi kun otetaan verenhyytymisaikakoe niin siinä imeytetään verta sellaiseen pyöreään pahviseen.. Mutta muita ottimia ei kyllä tiedossa.

Vierailija
4/6 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikoepahvi= kertakäyttöinen verinäytteenoton ampuja/pistin joka on siis pahvinen rulla, jossa se lansetti/piikki sisällä.

Ja tuskin tapahtunut yhtään mitään, kunhan skitsoilen. Yleensä terveydenhoitaajt heittävät heti ottovälineet roskiin, ja käyttävät hanskoja, tuo ei.

ap

Vierailija
5/6 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että mikä ihmeen pahvinen otin? Olen meinaan itse laboratorionhoitaja enkä vielä missään labrassa ole törmännyt pahviseen ottimeen.

Paitsi kun otetaan verenhyytymisaikakoe niin siinä imeytetään verta sellaiseen pyöreään pahviseen.. Mutta muita ottimia ei kyllä tiedossa.

Niin mä koitin sitä tuossa selittää. Se joka nappaa sen reiän sormeen, on sellainen pahvinen törö (putki) jossa muovisuojus.

Vierailija
6/6 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitä ei voi uudestaan käyttää kun ne jouset siellä sisällä ei toimi ku kerran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi