Olen pettynyt Niinistöön.
Mielestäni tämä työväen presidentti -kampanja ei oikeasti kuvaa sitä arvomaailmaa, jota kokoomusta symppaavana äänestäjänä haluaisin edistää. Tosi sääli, että on niin kova hinku kosiskella Tarjan kannattajakuntaa, että varsinaiset oikeistolaiset unohtuu. En usko, että monikaan meistä kokee tai haluaa kokea kuuluvansa työväkeen. Sillä ilmaisulla on kuitenkin niin pitkä historiallinen lataus.
Kommentit (8)
Tuo jaottelu on mennyttä ja nykyään aivan turha keino yrittää repiä kansaa kahtia. Niinistö tekee hyvän työn,kun yrittää murtaa raja-aidat. Kaikki me teemme työtä, paitsi ne, jotka makaavat kotona. Työ kuin työ, kaikki on samanarvoista (paitsi siis laiskottelu). Pomonkin homma on työtä, vaikka on toisenlaista kuin tehtaanväen. Työtä kuitenkin.
Vasemmisto ajaa meidän tavallisten palkansaajien asiaa varmasti enemmän kuin oikeisto. Vai kenen luulet ajavan niiden asiaa, joilla tässä yhteiskunnassa menee kaikista parhaiten? Kyllä oikeisto pitää tärkeimpänä asiana taatusti hyvin toimeentulevien, työnantajien ja omistajien asemaa. Näin se vaan menee.
Itse tienaan yli 6000¿ / kk, mutta tavallinen työntekijä kun oon, niin ehdottomasti Halonen ja aina vaaleissa demarit :)
Ainakin kommentit kuulosti siltä. Äänestää Halosta, kun SAK käskee. :)
kannatat vai, jokainen joka töitä tekee on työläinen...sano mitä sanot...
Kuulosti vain niin paperityöläisen puheelta.
Vierailija:
Vasemmisto ajaa meidän tavallisten palkansaajien asiaa varmasti enemmän kuin oikeisto. Vai kenen luulet ajavan niiden asiaa, joilla tässä yhteiskunnassa menee kaikista parhaiten? Kyllä oikeisto pitää tärkeimpänä asiana taatusti hyvin toimeentulevien, työnantajien ja omistajien asemaa. Näin se vaan menee.Itse tienaan yli 6000¿ / kk, mutta tavallinen työntekijä kun oon, niin ehdottomasti Halonen ja aina vaaleissa demarit :)
Asia ei ole ihan noin yksinkertainen. Silloin kun talous kasvaa ja omistajille menee hyvin, niin ihmisillä työtä ja noususuhdanteessa aina palkat nousevat. Eli voidaan tehdä se johtopäätösä että olemme kaikki ihan samassa veneessä.
2 (?) eli se keskitason koulutuksen saanut
Itse luen kuuluvani tavalliseen työväkeen ja silti äänestän ihan aina oikeistoa. Minulla on keskiasteen koulutus, olen alempi toimihenkilö ja bruttopalkka on noin 2200 euroa. Vanhanaikainen jaottelu " työväestö" /" duunarit" vs. " porvarit" tms. ei enää toimi nykypäivänä. Ihan sama kuin ajattelisi Keskustan olevan vain maalaisten puolue mitä on joskus parikymmentä vuotta sitten ollut.
Oikeisto ajaa myös minun asiaani. Vasemmisto ei.