Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KARPIT HOHOI!

22.01.2006 |

Taas me hukutaan pv pinojen alle=)Miten uusilla karpeilla on lähteny käyntiin ja alkaako jo tuloksia näkyä tai tuntua?Mä olen nyt saanu 2kg pois jotka varmaanki nesteitä...paino on nyt 58kg ja otan ainaki viel 5kg pois ja karppailen koko loppu elämän=)Ulkona on niin kauhea pakkanen että ei päästä ulos pojan kanssa!Ollaan oltu jo viikko sisällä ja mökkihöperöks alkaa kohta tulla=)Kirjoittakaahan muutkin täänne...olis kiva kun kaikki vähä tsemppais toisiaan ja kertois kuulumisia!Oikein mukavaa päivän jatkoa kaikelle!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miisku:

kun makean himo on hillitön??? onko jotakin " ensiapua" siihen???

Syötkö tarpeeksi muuten? Minulle tulee makeannälkä jos syön liian vähän. Makeanhimo on joka tapauksessa sitkeä riesa; siitä on äärimmäisen vaikea päästä eroon. Paras tapa lienee se, että ei syö mitään makeaa (edes keinomakeita tai makeita hedelmiä) pariin viikkoon, ja samalla pitää hiilarimäärän muutenkin alhaisena. Kuitenkin pitää muistaa syödä riittävästi kunnollista karppievästä.

Vierailija
22/39 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta ehin palstalle..

Joo,yllätti itseäkin tuo kalorien vähäinen määrä kun illalla summailin...

Mutta ei mulla oikeen oo nälkäkään ollut.

Eilisen " suuri" HH määrä tuli kyllä yksin omaan niistä saakuti leivistä ,jotka tänään ohitin ruoka kaapilla :)

Laskin taas päivän saldon joka on:

707kcal, 36HH,rasvaa kait noin 40g(?),aika salatti/kaali linjalla oon tänää ollu..

Ostin monien kehujen vuoksi lidlistä niitä nauta " pötkylöitä" olivat hyviä,kun laittoi hieman pippuri mix bonjouria päälle,NAM!

Asiasta kolmanteen...

Oon tuolta lukenut ,kuinka karppaus on monen ihottumaa yms parantanut..

Voiko tää ruokavalio parantaa myös ns.penikka taudin???

Olin ekaa kertaa kunnon lenkillä tän kuurin aikana,eikä jalkoihin sattunut! Ihanaa!

Ajattelinkin alkaa joka päivä vaunuileen ,jos vaan herra suostuu olee vaunuissa(7kk)

Isommat pärjää jo hetken varmasti kaksin kotona(7V ja pian 9V)

Taidan olla liian huolehtivainenkin... ;)

Mies kun siis on viikot pois,reissu hommis ,joten yksin pyöritän taloutta...

No joo,läks jo aiheen ohi !

MARIA

Ps: tänä aamuna kävin ekaa kertaa raskauden ja synnytyksen jälkeen 60 puolella,vaaka kun näytti aamulla 69,5, Jes <--pienet ilot!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria-79:

Laskin taas päivän saldon joka on:

707kcal, 36HH,rasvaa kait noin 40g(?),aika salatti/kaali linjalla oon tänää ollu..

Syö enemmän rasvaa. Jos jatkat noin vähillä rasvoilla niin todennäköisesti et laihdu ja voit huonosti. Itse syön rasvaa n. 150 g päivässä... Melko paljon enemmän kuin sinä. ;)

Vierailija
24/39 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pau-pähkinä:Luulisin sen pahanolon johtuvan liian vähästä rasvasta.Mäkin karttelin sitä rasvaa aluksi mutta kun rupesin käyttämään sitä enemmän niin pahaolo lähti.

Maria-79:Onneksi olkoon uuden vaaka lukeman johdosta!Ja karppauksella on monia terveydellisiä vaikutuksia.(diabetes,akne jne.)

Kävin ostamas kanssa eilen niitä naudanliha pötkylöitä ja Kebabbia lidlistä=)Tänään ajattelin tehä niitä...Pitää kohta lähteä kauppaan taas salaatti tarvikkeita ostaa!

Vierailija
25/39 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin aikaisemmin tuossa valittelin " vieroitusoireita" . Kaksi viikkoa takana nyt vähähiilarisella ja vielä muutama päivä sitten saattoi tulla yökkö olo(varsinkin illalla), väsymys meinaa toisinaan vaivata ja eka viikolla paleli jatkuvasti ja särki päätäkin. Nyt alkaa jo vähän helpottaa.

Mietin samaa tuossa kuin muutkin, että pitää varmaan rasvaa yrittää lisätä. Itsekin olen metukkaa aamuisin popsinut, lisäksi

yleensä kananmunan ja paprikaa ja kurkkua ja ehkä vähän juustoa. Päivällä sit yleensä jotain jauheliharuokaa tai kanaa perheen kanssa(ne syö yleensä pastaa tai perunaa sen kanssa) ja minä laitan jotain kasviksia itselleni. Illalla sit taas luonnonjugurttia, marjoja tai jotain hedelmiä, ehkä metukkaa tms.Välipaloina kahvia, juustoa, paprikaa, avocadoa tai joku muu hedelmä.

Pitää vissiin ruveta reilusti kerman ja smetanan kanssa lotraamaan.

Hedelmistä toi avocado on mun tietääkseni " rasvaisin" , et sitä sunkin kannattaa kokeilla. Siitä saa hyviä mössöjä kun muussaa esim. kermaviiliin tai ranskankermaan ja vähän sitruunaa ja ehkä suolaa.Itse käytän esim. salaattien kanssa.

Viikonloppuna laitoin kebabia just ton avocadomössön kanssa ja kasviksia mukaan ja " ai että oli hyvää!"

TSEMPPIÄ! :)

Vierailija
26/39 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti-65: Kyselit tuosta soppakuurista, juu, se oli just se sairaalasoppadieetti (ketju pyörinyt täällä palstalla). Kaks ekaa päivää oli ihan kamalia, kauheita vierotusoireita mutta onneksi päätös piti ja nyt voin olla itsestäni ylpeä =) ...siitä suoraan pistin sitten hiilihydraatit minimiin. Ja tää on ollut helppoa, kärsin ne huonot olot jo tossa soppakuurin alussa.

Tää on jotenkin ihan outoa, kaupasta ostaa kaikkea mitä ennen vältteli ja ruoka maistuu niin hyvälle ja täyteläiselle = rasvaiselle. Masu tulee pienemmistä annoksista täyteen, nälkä pysyy kauemmin poissa, ei turvotuksia ja ilmavaivoja. Ja mun täytyy suureksi ilokseni todeta että mulla makean nälkä on todellakin vähentynyt tai siitä on tullut melko helposti hallittavaa. Sillontällön kyllä syön 70% suklaata muutaman palan mut se riittää eikä se syöminen jää päälle. Kaikki maistuu muutenkin nyt paljon makeammalle ja maut yleensäkin tulee paremmin esiin.

Nälästä kärsivät älkää säästelkö rasvaa (toki kohtuus kaikessa).

Yks hyvä välipala vinkki joka mulla on toiminut on nakit. Merkkiä en muista mut näissä mun mielelstä hyvissä nakeissa on 0,4g hh/kpl ja lihasimmissa ei oo sitäkään. Käärin nakin aamupalajuuston väliin ja nami. Monille ei vissiin kylmät nakit uppoa mutta mulle kyllä =)

Joku oli jo päässyt kutosella alkaviin kiloihin, ONNITTELUT! Se olis seuraava tavote täälläkin, tai 73kg tasan on eka etappi!

jekkuli

Vierailija
27/39 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta alkaneella kun tuo käytäntö on vielä niin suuresti hakusessa...Mutta olen saanut monta ruoka vinkkiä teiltä kaikilta!! kiitos!!! Lidliin tässä täytyylähteä :) Vieläkin vaikka kirjoja on tullut luettua tuntuu niin käsittämättömältä että näinkin voisi laihtua :) itselläni on tullut repsahduksia makean suhteen,täytyypi kokeilla tuota suklaata josta oli aikaisemmin puhetta...Mutta intoa riittää joten ei kun vain eteen päin!!!

Vierailija
28/39 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ns. ikuinen laihduttaja mutta nyt ajattelin kuitenkin aloittaa tämän karppaamisen, olen ollut sillä nyt tämän viikon. Mulla on vähän nyt hailuvaa että mikä karppi lie olenkaan mutta laskin eilen noita hiilari/proteeni/rasva arvoja niin yhden päivän saldona oli jotain tälläisiä arvoja, voisiko joku kommentoida näitä kun ei nämä nyt mun mielestä näytä ainakaan kovin mallikkaalta eli HH n.50g, proteinit n.77g ja rasva n.77g

Että mitä tästä nyt pitäisi muuttaa ja mihin suuntaan?

Mulla on aamupalalla yksi leipä josta tulee 10g HH mutta se nyt ainakin aluksi pysyy mukana, katson sitten myöhemmin jos jätän sen pois.

Ja onko ihan kohtuullista syödä päivän aikana koti/leipäjuustoa noin 100g verran, vai onko se liian rasvaista? Kuten huomaatte mullakin varmaan takoo päässä toi rasva...

Kiitos jos joku viitsii vähän kommentoida!

Vierailija
29/39 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen sittenkin jotakin oikein :) kahdessa viikossa -5kg vaikka olenkin sen makean kanssa ollut kovilla ja repsahduksia on tullut....MIELETÖNTÄ!!! tästä on hyvä jatkaa....

Vierailija
30/39 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja muutkin aloittelijat! (Kuin myös allekirjoittanut) Oletteko tutustuneet näihin sivuihin?

http://karppaus.info/forum/

Kannattaa sieltä kysellä tarkemmista ruokavalioista yms. Tuntuu olevan aktiivista keskustelua ja kokeneet karppaajat neuvovat mielellään yksinkertaisissakin kysymyksissä. Ja tietoa löytyy hirmusti aloitussivulta

http://karppaus.info

Itsellä kolmas viikko alkanut. Nauttinut uudesta ruokavaliosta ilman turhia paineita. Paino pysynyt ja siihen pyrinkin. Olen herkutellut vaikka millä kivalla.. Innoissani kokeillut myös uusia reseptejä. Tällä ruokavaliolla jos millä saat itsesi laihtumaan, mutta mikä tärkeintä, myös PIDETTYÄ painosi.

Vierailija
31/39 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miisku:Onnea painon laskusta -5kg se on tosi hyvin eikö?Ja zemppiä vaan ja ei suuria retkahduksia;)

Kukka75:Tervetula!

Joku tossa mainosti karppaus.infon sivuja...tuttu on jo olen sielläkin ollut/Kirjoitellut puolisen vuotta...Ja sieltä tosiaan saa hyvin tietoa kunhan jaksaa etsiä=)

Vierailija
32/39 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukka75:

eli HH n.50g, proteinit n.77g ja rasva n.77g

Että mitä tästä nyt pitäisi muuttaa ja mihin suuntaan?

Ja onko ihan kohtuullista syödä päivän aikana koti/leipäjuustoa noin 100g verran, vai onko se liian rasvaista?

Hh/prot/rasvamäärät on melko ok, mutta aivan hyvin voit hieman laskea hh-määrää, ja rasvamäärää on vara nostaa reilustikin. Rasvaa saa ja kannattaa syödä yli 100 g päivässä. Hiilarimäärää kannattaa kokeilla itsellään, että millä tasolla olo on paras: toisilla syöminen pysyy hanskassa ja olo on hyvä ainoastaan 20g/vrk, toisilla voi olla lähempänä 100g/vrk. Proteiinin määrä on aikalailla kohdallaan, riippuu siitäkin minkä kokoinen ihminen olet. 1,5g/tavoitepainokilo on mielestäni aika sopiva määrä, mutta voi olla vähemmän tai enemmänkin.

100 g leipäjuustoa on ihan ok, ainakin näin alussa. :)

Vierailija
33/39 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

löydänköhän sitä 70% suklaata karkki hyllyltä??

Vierailija
34/39 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miisku:

löydänköhän sitä 70% suklaata karkki hyllyltä??

Löydät, siellä on Fazerin Exclusive 70% ja Maraboun Premiun Dark 70% suklaita. Isommissa kaupoissa voi olla myös Lindtin suklaita, ja Lidlissä tietenkin karkkihyllyssä Lidlin oma tumma suklaa.

Leivontahyllyllä voi olla Fazerin Block-suklaata, mustassa kääreessä.

Olen todennut että minulle 70% suklaa on liian laihaa, parempi olla ostamatta kokonaan kun sen syöminen ei pysy kurissa. Eli kannattaa olla varovainen senkin kanssa. ;)

Vierailija
35/39 |
28.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma olen kokeillut ihan Atkinssiakin, mutta minulle ei oikein sovi liian tiukat kaavat. Ma olen eniten ehka low GI, jos pitaa itsensa johonkin laatikkoon laittaa.

Aloitin ruokarempan 1.1, eli uudenvuodenlupauslaihduttajia ollaan. En syo sokeria, leipaa, pastaa tai riisia, valttelen valmisruokia. Mutta kylla syon valilla Special K-muroja tai Weetabixia. Joskus voin jopa syoda hedelman. Ne eivat edes kovin heilaita mun tasapainoista tilaa. Syon normaalirasvaisia tuotteita, mutta en syo hirmuisesti ylimaaraista rasvaa, eli en syo vaikka pekonia joka paiva, mutta silloin talloin hyvinkin. Syon paljon erilaisia papuja ja siemenia. Ja tietenkin kasviksia, erityisesti vihreita. Maidon nyt paatin vaihtaa soijamaitoon, mutta maitoa menee minulla aika vahan. En laske kaloreita enka hiilareita, koska tama ei ole mikaan kuuri, vaan mun uusi elama.

Mulla se ongelma oli napostelu ja suklaa erityisesti, ja ne on nyt poistunut kuvioista. Ma syon aamupalan, lounaan, pienen valipalan ja paivallisen. Iltapalaa en aina syo, riippuu nalantunteesta. En syo jos ei ole oikeasti nalka.

Minulla on lahtenyt todella hyvin kayntiin, ei ole ollut huonoa oloa, vaan paiva paivalta parempi olo, iho ja mieli. Kiloja on lahtenyt n. 4. Ja housukoko on jo numeroa pienempi.

Vierailija
36/39 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tänne sovi :)

viikonloppuna tuli herkuteltua levyllä sitä uutta fazerin ohutta suklaata!

Oli ihan hitusen vähemmän kcal ja HH siinä mokan makuises (ja kaffi mulle kyllä maistuu)

jännä kuinka nyt tuo suklaa(tumma) maistuu,kun ennen en suin surminkaa olis tuollaista syönyt,mut nyt kun ei turhia sokeria syö maistuu kyllä!

Nyt poika huikkii pinniksestä,MOI!

Vierailija
37/39 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin taas päivän saldoa,eikä se taaskaan kovan huimaksi noussut 747kcal ja HH37g rasvoja en jaksanut laskea...

vettä oon niin litkinyt että rakko on repeämäisillään taas :)

Mä kans innostuin tuota leipjuustoa osteleen,sillä seurauksella että suoli jumittui kivasti,eli liika on liikaa vaikka se niin syntisen hyvää on!

aamu paino oli jo 68 mutta tuo jumitus nosti sen vissii takas 69,mutta kaiken kaikkiaan on ollut hyvä olo ja piristynytkin olen,jotenkin sitä on tuntenut kilojen kanssa itsensä niin kömpelöksi...

muistelin muuten vanhoja ja sitä kun viimeksi repäisin 10 kg painoa pois nopeasti(n.3kk)

mä en muuta tehnyt kun söin raejuustoa ja kurkkua ja kävin lenkillä,oli kyllä hetki ettei enää raejuusto maistunut,mutta tehokasta oli ja tavallaan ,osittain karppausta se vahingossa oli,tosin rasvaa en syönnyt,mutta raejuusto on tosi hyvin proteiinipitoista...

*haaveilee silloisiin mitoihin takaisin* Huoh...

Vierailija
38/39 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alotin tän hyväkarppauksen tammikuun alussa ja nyt vaaka näyttää -9kg vähemmän!! Olen itse ihan hämmästynyt,en olis uskonut että tämä toimii kun kaikki muut dieetit olen melkein jo kokeillut...

Kovin tarkasti en laske hiilihydraatteja," mutu-tuntumalla" sanoisin että alle 80g/pvä,vaihtelee kyllä päivittäin.Rasvan käyttöä täytyy vielä opetella,sitä kun on aina tottunut rajoittamaan ja nyt saakin käyttää ihan oikeaa voita! Ja lihan syöntiä täytyy myös vielä opetella,oikeestaan kana ja kala on ainoot mitkä menee,muut vähän vielä tökkii...

Tästä on hyvä jatkaa!

Pysyvä elämäntapahan tästä tulee eikä mikään dieetti.

Tsemppiä kaikille!!

Vierailija
39/39 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllähän se oli odotettavaa kun tuli aluksi niin hurjalla vauhdilla alas...niin ja pakko tunnustaa sitä on tullut langettua makean himossa vaikka mihin jotenkin sitä tuudittautuu siihen hyvään oloon kun paino on laskenut että kyllä mä nyt vähän voin... :( huono...niin ja yksi syy jumittamiseen varmasti on vähäinen rasvan käyttöni, on vaan niin vaikea muuttaa tapojaan :) olisko vinkkejä rasva ongelmaani?

Mutta nyt taas niskasta kiinni ja paino laskuun :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi