Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KARPIT HOHOI!

22.01.2006 |

Taas me hukutaan pv pinojen alle=)Miten uusilla karpeilla on lähteny käyntiin ja alkaako jo tuloksia näkyä tai tuntua?Mä olen nyt saanu 2kg pois jotka varmaanki nesteitä...paino on nyt 58kg ja otan ainaki viel 5kg pois ja karppailen koko loppu elämän=)Ulkona on niin kauhea pakkanen että ei päästä ulos pojan kanssa!Ollaan oltu jo viikko sisällä ja mökkihöperöks alkaa kohta tulla=)Kirjoittakaahan muutkin täänne...olis kiva kun kaikki vähä tsemppais toisiaan ja kertois kuulumisia!Oikein mukavaa päivän jatkoa kaikelle!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo tiistainasairastuin vatsatautiin joka onkin jyllännyt koko perheen läpi jotenka tässä nyt tehdään uutta aloitusta. :) vatsa tyhjenettynä....

Mitenkä pian teilläon alkanut tulosta näkyä?

Vierailija
2/39 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuloksia alkoi tosi nopeasti näkymään.Käytin atkinsin menetelmää ensimmäiset 2 vko ja kiloja lähti siinä jo 5kg,sitten aloin silmissä laihtumaan mutta kiloissa en ja nyt se paino on alkanu hitaasti laskemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silti on hirmu epävarma olo että osaako tehdä oikeita valintoja kun kaikki tavallaan sotii sitä aiemmin opittua.voisitko antaa minulle esimerkin mitä sinun päivän ruokavalioon kuuluu? Kannustaa kyllä suunnattomasti kun tulosta alkaa tulla heti, ystäviä on joilla kilot alko myös heti karista...

Vierailija
4/39 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä kans tutkaillut tätä karppausta ja rekisteröidyin myös sinne sivuillekkin...

Pää kipeänä olen ,tosin todella uteliaana,laskenut noita HH:ita...

millään en ikuna pääsis tuohon 20g päivässä joten mennään sit jotenkin alakarppi tyyliin sitten..

Paljon on vielä opiskeltavaa ja monesti on mennyt illat nyt sitten lasten nukkumaan menon jälkeen karppaus sivuja lukien.

Monta kysymystäkin on auki ja huomaan että pitäis ostaa keittiövaaka,kun aineiden määriä on vaikea määritellä mutu tuntumalla..

Kiloja on tippunut vuoden alusta kai 2. aloitin tuolla soppa viikolla ja sen jälkeen olen koettanut tarkkailla hiilareita yms.

Toki muutaman repsahduksen olen kokenut/sallinut,mutta kaiken kaikkiaan elämäni pisin aika(aikuisena) ilman karkkia,pullaa yms hyvää!

Mutta eikun eteenpäin ja lisää opiskellen :)

Maria

Ps: tavoite olis päästä takas vanhoihin mittoihin tuonne 60 alapuolelle,nyt painoa on n.71kg eli työtä löytyy...

Vierailija
5/39 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Maria-79!

Miisku:Mun aamupala on yleensä paistettua kanamunaa tai omeletti missä on punasipulia,pekonia (tai salamia)

Lounaan syön joskus 12-13 välillä yllensä kanaa tai kalaa salaatin kera

Päivällinen on joskus 16-17.00 ja sillon syön pihviä ja uunissa haudutettuja kasviksi tai jos ei ole suuri nälkä niin syön lidlistä ostettuja cevachippeja tai jotain...ja toinen on hyvää lidlistä niin kebabbi!

Illalla mutusta yleensä leipäjuustoa.

Kahvia juon kupin päivässä ja tämä oli esimerkki mitä syön=)En joka päivä samaa.kirjolohi kermassa ja voissa jonne lisätään paistettua sipulia on todella hyvää ja kanan rintaleike johon pistät nokareen valkosipulivoita...

Juon aina 8 lasia vettä ainakin päivässä..

Vierailija
6/39 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aloitin vähähiilarisen vuoden alusta ja pari kiloa on jo lähtenyt, tavoite 13-15kg. En ole kovin tarkkaan syömiäni hiilareita laskenut, mutta uskon syöväni suurinpiirtein oikein, koska paino tippuu. Hitaasti, mutta varmasti putoaa. Syön aika lailla samanlaisesti kuin Snowflake, leipäjuusto on minunkin kahviherkkuni. Juon samoin vähintään sen 8 lasia vettä päivässä. Kerrotko Snowflake vielä mitä ovat nuo Lidlin Cevachipit? Ja löytyykö nuo kebabit pakastealtaasta? Meillä ei ole Lidliä, mutta tällä viikolla käyn Hesassa ja poikkean Lidlissä. Olisi kiva saada hyväksi havaittua vaihtelua ruokavalioon.

Vierailija
7/39 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yksi pari viikkoa sitten karppailemaan aloitellut ilmoittautuu! Itse taidan aloitella tuolla hyväkarppaamisella, eli kaksi viikkoa sitten jätin pois pastat, perunat ja ylimääräiset vehnäjauhot. Sokeria en muutenkaan käytä kummoisesti.Ruisleipää menee kyllä muutama pala päivässä.Lihan kanssa olen lähinnä vihannneksia rouskuttanut, kananmunia menee melkein joka päivä ja vettä tosiaan olen alkanut myös litkimään litran verran päivässä. Onko teillä ilmaantunut hiilihydraattien vähentämisen jälkeen mitään " vieroitusoireita" ?Itsellä on ollut pahoinvointia ja palelua ja väsymystä. Pitäisköhän lisätä kenties rasvan määrää?

Itse päätin aloittaa karppaamisen, koska mulla on taipumus kerätä nestettä kroppaan (siis turpoan tosi helposti).Kahdessa viikossa on lähtenyt 2 kg painosta (liekö nestettä vaan...)

:)

Vierailija
8/39 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä ne cevapcici noiden c yläpuolelle tulee heitto merkit mut mun näppäin ei toimi=(,maksaa 3,99¿/kg ne myydään kilon pussissa ja on naudanlihasta ja pakastin altaasta löytyy!

Vierailija
9/39 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Mä pinouduin aiemmin tossa " Painonpudottajat 2006" -listassa,mut tää taitaa olla enempi mun juttu.

Mä olen vuoden alusta ollut ns.hyväkarppina ja painoa pudonnut yht.8kg! (ekalla viikolla 5,tokalla 1 ja nyt kolmannella 2)Tiedän,tiedän;nestettä,mut ei kai enää?

Kauheen tarkasti en hiilareita laske mut arvioisin että alle 80/pvä.Liikuntaakaan en paljon harrasta,mitä nyt kotona kuminauhajumppaa ja sit tietysti 1lapsen kotiäitinä hyötyliikuntaa ;-)

Pituutta mulla on 173cm ja lähtöpaino huimat 95 ja nyt siis 87kg,jos nyt n.70 kiloon pääsisin niin olisin aika(?) tyytyväinen...mielellään tietty vähän alle.

En olis uskonut mut tää tosiaan toimii! Rasvan käyttöä täytyy vielä opetella kun sitä on tähän asti oppinut aina välttelemään viimeiseen asti.

Mut kyl tää tästä,suunta ainakin on oikea!

Vierailija
10/39 |
23.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä pidin kirjaa syönneistä tänään,toki aika mutu arvoja nuo painot...

Kcal 792 ja 71,3g HH tänään...

oon ottanut suurimman osan pitoisuuksista finelin sivuilta.

Onko se mitä lasketaan HH imeytyvä pitoisuus vai erotuksena merkitty pitoisuus(siis finelin taulukossa)??

Mä olen laskenut sen isomman mukaan eli erotuksena merkityn...

suurin osan mun hiilareista tuli niistä aamulla syödyistä kahdesta Real viipaleesta (yht.30g hh?)

Joten tuo leipä on mun kompastus nyt...

Onko mitään leipää jossa olis tooosi vähän hh?

real pakkaa olla meidän kaupan ainoa leipä jossa ei ole vehnää...

Näitä pähkäillen ja päätä raapien,moi!

Vierailija
11/39 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavlin valkosipulilehtileivässä on 3,7g ja Vaasan valkosipulihapankorpuissa samoin 3,7g yhdessä palassa. Näitä itse syön, tosin vain yhden palan päivässä, aamiaisella kahvin kanssa. Eihän ne ruisleivälle vertoja vedä, mutta jonkinlainen korvike kuitenkin.

Vierailija
12/39 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein lämpimästi tervetuloa stiipiliina ja veida!Kiva kun porukkaa alkaa lisääntymään=)Ja kaikilla on lähtenyt hyvin käyntiin!Mulla tänään painoa 57kg eli kilo lähteny!Mä tein eilen pienen synnin ja söin pienet ranskalaiset=(Että alko potuttaa!Mutta lähin lenkille ja se piritsi=)

Vierailija
13/39 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime toukokuussa aloitin, 2-3kk jaksoin ihan kybällä. Painoa tippui 7kg, vyötäröstä -11cm jne. Nyt loppuvuoden olin mieron tiellä, mutta onneksi takaisin tuli vain 2kg. Eli mässytin ihan samalla possumeiningillä kuin ennen karppausta suunnilleen kaikkea mitä kaapista löytyy, kun koko ajan oli vähän nälkä...

Nyt painoa n. 71 kg, tavoite ekaksi päästä sinne 66kg:n, silloin olisi 10kg karpattu pois. Eli puolet vielä... Ja enemmän suosin kyllä tuota mittanauhaa kuin vaakaa tässä operaatiossa : ) Nyt olen karppaillut taas 1 1/2 viikkoa ilman kummempia tuskia.

Vierailija
14/39 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria-79:

Kcal 792 ja 71,3g HH tänään...

Onko se mitä lasketaan HH imeytyvä pitoisuus vai erotuksena merkitty pitoisuus(siis finelin taulukossa)??

Sulla on tosi vähän kaloreita, kannattaa syödä enemmän, sillä pidemmän päälle noin alhainen energiamäärä ei ole hyväksi. Mulla laihdutusaikana kalorit pyöri 1300-1900 välillä. Saatko tarpeeksi rasvaa? Hiilarimäärää on varaa vähentääkin, jos tuntuu että nälänhallinta ei pelaa tarpeeksi hyvin noin korkealla määrällä.

Suosittelen, että söisit leipää vain yhden siivun päivässä. Kasaa siihen päälle kunnolla tavaraa, esimerkiksi voita, juustoa, kinkkusiivu, paistettu kananmuna ja vihanneksia.

Finelin taulukoissa lasketaan pelkät imeytyvät hiilarit.

Vierailija
15/39 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tähän ketjuun tainnut vielä kirjotellakkaan. Elikkäs vuoden alusta olin viikon kaalisoppakuurilla (hh tosi alhaalla paitsi riisipäivänä) ja siitä jatkoin jonkunlaista karppausta, pois olen jättänyt kokonaan kaikki viljatuotteet, perunan, pastan, riisin ja tavallisen jukurtin...hh tavallisesti jotain 30-60g luokkaa. Jos on pakko ottaa vähän 70% suklaata niin sillon ollaan tuolla 60g suunnilleen, mut ei joka päivä. Tänään taitaa mennä alle 30 gramman.

Paino ei ole mitenkään päätä huimaavati laskenut mutta suunta kuitenkin oikea, oliskohan keskimäärin 300-400g viikossa kadonnut. Soppakuurilla lähti kyllä alkuun kaikki nesteen ja sonnat pois eli -3,5kg. Nyt alkais toivonmukaan tuo pudotus olemaan sitä rasva puolta.

Olo on ihan mahtava ja hyvin jaksaa liikkua ja olla, tänään meinaan vielä spinningiin pyrähtää. Yhtenä päivänä on pää ollut kipeä.

Uunissa porkkanaa, paprikaa, papuja, parsakaalia ja kesäkurpitsaa kerma-juusto kastikkeessa hautumassa. Ja voin kertoa että tuoksu on aivan ihana. Ihme kyllä, ei oo ollut perunaa ikävä eikä pahemmin leipääkään (muu perhe niitä kuitenkin aina nenän edessä mutustaa).

jekkuli

Vierailija
16/39 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja nyt se on maistettu ja herkkua oli! Ei liikaa et jaksaa polkea spinningissä =)

Vierailija
17/39 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostuin tuosta viikon kaalisoppakuurista, en ole koskaan kokeillut. Oliko vaikeusia olla sillä koko viikko? Minkälaisen keiton keitit? Söitkö mitään muuta kuin sitä keittoa? Vai tarkoitatko sitä sairaaladieettiä, jossa syödään kaalikeittoa ja vähän muutakin? Aloitin vuoden alusta tään vähähiilarisen, mut voisin pitää jossain välissä " tehoviikon" kaalikeitolla ja jatkaa sit taas tätä.

Vierailija
18/39 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun makean himo on hillitön??? onko jotakin " ensiapua" siihen???

Vierailija
19/39 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut nyt reilun viikon karppimeiningillä...mutta olo on tosi huono :(

Oon lukenut pari karppikirjaa ja yrittänyt ottaa selvää asiasta...

ehkä voitte auttaa jos kertoilen mitä olen syönyt

aamupala: 2 paistettua kananmunaa, kurkkua, salaattia + kahvi

lounas: tonnikalaa/kanaa/lihaa/meetwurstia + salaattia ja kurkkua

päivällinen: samaa kun päivällä + kahvi

lisäksi olen yrittäny juoda vettä vähintään 1,5 litraa

mikä tossa mättää? olo on tosi heikko/voimaton ja oksettaa...

tsempatkaa mua, sillä pudotettavaa olis ainakin 15kg!!!!

Vierailija
20/39 |
24.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pau-pähkinä:

mikä tossa mättää? olo on tosi heikko/voimaton ja oksettaa...

Äkkiseltään sanoisin, että vika on todennäköisesti siinä, että kroppasi ei ole tottunut noin alhaiseen hiilarimäärään. Se ei siis ole vielä sopeutunut rasvapolttoiseksi. Voisit kokeilla nostaa hh-määrää syömällä enemmän ja monipuolisemmin kasviksia, tai lisäämällä esim. marjarahka-annoksen. Toinen vaihtoehto on alhainen rasvamäärä ja sen seurauksena alhainen kokonaiskalorimäärä. Jos laskisit yhden päivän rasva/hh/protskumäärät, niin olisi helpompi arvioida mikä mättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän