Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ingrid Alexandran ensimmäinen päiväkotipäivä

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äippä kotosalla!!!

annamuntaaskaikkikestää...

Vierailija
2/41 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanin Aiko tais alottaa tarhan vasta 4-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse taitaa olla virikepaikasta

;D

Vierailija
4/41 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei mikään vauva enää. Muualla maailmassa pidetään todella tärkeänä sitä, että lapset saavat oppia sosiaalista kanssakäymistä, saavat virikkeitä, seuraa ja kavereita turvallisissa ympyröissä, Suomen av-mammat taitavat olla suunnilleen ainoita, jossa hinnalla millä pidetään taaperot väkisinkin kotihoidossa, ja jos ei, niin äidin tulee potea huonoa omaatuntoa ja kieriskellä syyllisyydentunteessa. Tähän on turha vetää mitään " lastenpsykologit sanovat" -jankutuksia, joihin tällä palstalla aina vedotaan, koska ne eivät pidä yksimielisesti paikkaansa, eivät päde kuin yksittäistapauksissa eivätkä todellakaan aina ole lapsen parhaaksi. Ei ihme, että suomalaista tulee niin itseensäkääntyneitä, epäsosiaalisia ja huonokäytöksisiä, verrattuna nyt vaikka norjalaisiin.

Vierailija
5/41 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät taida ulkoilla siellä pk:ssa kun tyttösellä oli farkut jalassa.

Vierailija
6/41 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa muualla maailmassa ollaan ihan samoilla linjoilla alle 3-v päivähoidosta kuin täälläkin: se ei ole lapsen parhaaksi.

Vierailija
7/41 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ihmettelen, miksi NUORILLA suomalaisnaisilla on näin järkyttävän konservatiiviset metsäläisasenteet. Luuletteko te ihan tosissanne, että joku prinsessa Mette-Marit laittaisi (tai voisi edes laittaa, kruununperillisen!!) lapsensa tarhaan, ellei hänellä olisi etevimpien lastenpsykologien sun muiden täyttä tukea asialle? Mitä pahaa on siinä, että lapsi saa virikkeitä ja saa nauttia muiden lasten seurasta?

Vierailija
8/41 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sulkeutunuttahan tuo pienen prinsessan elämä muuten olisi.

Vierailija
9/41 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDDDDD

*repskops*

Vierailija
10/41 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vain jotain, jota hoet, koska tarpeeksi monta av-mammaa on näin jankuttanut tällä palstalla vuodesta toiseen. Etsipä mulle tutkimus, jossa sanotaan, että kaikille alle 3-vuotiailla on pahaksi olla vaikka sitten virikepaikalla päiväkodissa.

Vierailija:

Itseasiassa muualla maailmassa ollaan ihan samoilla linjoilla alle 3-v päivähoidosta kuin täälläkin: se ei ole lapsen parhaaksi.

Vierailija
11/41 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse Norjassa, tänään kuuntelin jopa radiouutisista tästä Ingridin päiväkodissa aloituksesta. Kuten moni tässäkin ketjussa sanoo, muualla maailmassa on usein hyvin erilaiset käsitykset siitä, koska on hyvä aika aloittaa päiväkodissa. Norjassa on hyvin, hyvin tavallista aloittaa 1-2 v. päiväkodissa, ja itse asiassa sitä pidetään oikeastikin vähän kummallisena, säälittävänä ja itsekkäänä, ellei näin tehdä. Oma lapseni 2v. aloittaa kohta myös osa-aikaisesti päiväkodissa, ja olen ties kuinka monelta taholta nyt kuullut, että " vihdoinkin." Minua on aivan varmasti pidetty siis suunnilleen julmuriäitinä, kun en ole suonut lapselleni muiden lasten ja sosiaalistumisen iloja...

Toisaalta olen aivan varma, että tämä on oikeastikin lapsille hyväksi. Harvat näin pienet ovat siellä koko päivää, ja on hyvin, hyvin tavallista myös, että jompikumpi vanhemmista tekee lyhennettyä työpäivää lasten ollessa pieniä. Kaikkien tilastojen mukaan norjalaislapset ovat onnellisempia kuin suomalaiset, kun taas suomalaislapsilla on pohjoismaisista lapsista eniten masennusta ja muita vastaavia häiriöitä.

Vierailija
12/41 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

salan tukitoimiin.

Vierailija
13/41 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla maailmassa on ihan tavallista, että äiti on joko kokonaan kotona tai tekee vain osa-aikatöitä siihen asti, että lapsi aloittaa koulussa. Näin ollen lapset eivät todellakaan ole 12 tuntia päiväkodissa, vaan tosiaan osa-aikaisesti, jonka jälkeen äiti hakee kotiin. Ihan varmasti pitääkin paikkansa, että alle 3v. on parempi olla kotona kuin 10-12 h päiväkodissa, mutta tajutkaa nyt hyvät ihmiset, että nämä virikepaikat ovat aivan eri asia. Kutsutaan niitä nyt sitten vaikka luksukseksi, johon suomalaisilla ei ole varaa...

Vierailija:

Niin, mutta on VÄHÄN eri asia mennä tarhaan olemaan 3-4 tuntia kuin 10 tuntia. Eikö?

Vierailija
14/41 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä en perusta tietojani av-mammoihin, vaan tieteellisiin tutkimuksiin.

t. alan ihminen mutten mikään pk-työntekijä

Vierailija:

Tämä on vain jotain, jota hoet, koska tarpeeksi monta av-mammaa on näin jankuttanut tällä palstalla vuodesta toiseen. Etsipä mulle tutkimus, jossa sanotaan, että kaikille alle 3-vuotiailla on pahaksi olla vaikka sitten virikepaikalla päiväkodissa.

Vierailija:

Vierailija
15/41 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kauankohan prinsessa on hoidossa?

Vierailija
16/41 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannattaisi kritiikittä uskoa kaikkeen, mitä av:lta lukee....

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija
17/41 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei kannattaisi kritiikittä uskoa kaikkeen, mitä av:lta lukee....

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija:

Vierailija
18/41 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" sosiaalistumaan" . Moni senikäinen ei edes vielä puhu kunnolla tai leiki muiden lasten kanssa :) Mutta yksi- tai kaksivuotias taatusti " laitostuu" päiväkodissa.

On vanhempien tehtävä antaa lapselle eväät sosiaalistumiseen, ei minkään päiväkodin, hoitajan tai opettajan. Tunnen ihmisiä jotka ovat olleet " sosiaalistumassa" yksivuotiaasta lähtien ja jotkut heistä ovat vastenmielisimpiä = omaan napaan tuijottavia, ahdasmielisiä, kypsymättömämpiä ihmisiä mitä tiedän. Kumma ettei päiväkodissa sen vertaa oppinut.

Vierailija
19/41 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö paikkansa, että norjalaisissa päiväkodeissa ei tarjota lämmintä ruokaa, vaan lapsillaon omat eväät mukanansa? Tuo pikkuprinsessan boxi näyttää juuri ev äslaatikolta.

Vierailija
20/41 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjalaiset eivät koskaan syö lämmintä ruokaa keskellä päivää, se on todella harvinaista. Eivät aikuiset, koululaiset kuin päiväkodissa olijatkaan, vaan lämmin ruoka syödään koko perheen kotiuduttua kotona. Päivällä syödään yleensä leipää, jogurttia tms.

t. se Norjassa asuva

Vierailija:

Pitääkö paikkansa, että norjalaisissa päiväkodeissa ei tarjota lämmintä ruokaa, vaan lapsillaon omat eväät mukanansa? Tuo pikkuprinsessan boxi näyttää juuri ev äslaatikolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi