Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelut kesken...toinen vauva?

21.01.2006 |

Onko muita samassa tilanteessa. Olen siis opiskellut ammattikorkeakoulussa 1,5 v., jonka jälkeen jäin äitiyslomalle. Nyt pitäisi palata kouluun syksyllä 2006, mutta kun aivan hirmuinen vauvakuume (esikko nyt 11kk). Tässä mietin tehdäkö toinen lapsi samaan syssyyn vai mennäkkö kouluun ja käydä se loppuun ja seuraava lapsi vasta aikasintaan 3v. kuluttua.

Onko muita, jotka olisivat olleet ammattikorkeakoulusta monta vuotta pois ja sitten jatkaneet opiskeluja? Syksyllä jos jatkan koulua, olen ollut pois 1,5v. Onko se edes mahdollista olla pois niin paljoa, mitä toisen lapsen tulo edellyttäisi. Minun pitäisi olla pois sitten ainakin vielä 1-1,5v.

Järki sanoisi, että käy nyt koulut loppuun, mutta kun vauvakuume on aivan hirmuisen kova!!! Tuntuu tuskaiselta odottaa vielä kolme vuotta toista lasta. Ja kun ei edes tiedä kauanko siihen menee, että kakkonen saisi alkunsa, kun siihenkin voi mennä aikaa.....

Hankalia asioita miettiä!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän eri tilanne kuin sinulla. Nyt menossa viides vuosi AMK:ssa ja toista yritetään. Esikoinen syntyi 06/2004. -04 syksyllä aloitin yhden kurssin joka kesti -05 kevään puolelle (silloin oli vasta tentti). Se kurssi oli ainoa kurssi jonka suoritin 2004-2005 lukuvuoden aikana. Suurinosa opinnoistani oli takana kun tyttö syntyi. En ole ollut yhtään lukukautta poissaolevana koulusta kun tyttö syntyi niin sopivaan aikaan opintoja. Sain sen yhden kurssin aika hyvin käytyä kun vauvan hoitoapua löytyi aina tarvittaessa. Tehtävien tekeminen oli kyllä hankalaa kun iltaisin ei meinannut jaksaa ja vauvan päikkärien aikaan tein aina jotain kotihommia.... Mun opinnot alkaa olla loppusuoralla. Viime syksynä tyttö aloitti perhepäivähoidossa ja mä suoritin opintojeni viimeisen työharjoittelun (15 ov). Jäljellä enään lopputyö ja yks hanketyö jonka teen omasta ideasta. Eli mun ei tarvii koulussa istua enää tunneilla lainkaan. Nyt tyttö on yhä perhepäivähoidossa noin 3-4 päivää viikossa ja mä teen kotona lopputyötä sekä hanketyötä. Tai siis paremminkin aloittelen vasta niiden tekemistä kun koko urakka tuntuu niin hankalalta kun motivaatioita ei kerta kaikkiaan tahdo löytyä.... :/ Ja se on oikeestaan kamalan vauvakuumeen syytä! :) Eli toista lasta on yritetty tehdä... En muista miten kauan voi yhteensä olla poissaolevani AMK:sta. Kysy ihmeessä opintotoimistosta. Lisäaikaakin voi sit anoa opintoihin. Sekin kannattaa selvittää opintotoimistosta. Mä joudun anomaan lisäaikaa ainakin ens syksyyn kun mun opintooikeusaika päättyy nyt tämän vuoden heinäkuussa. Lapsen syntyminen on ainakin naisilla hyväksyttävä syy lisäajan saantiin. Jos toista meinaatte yrittää niin kannattaa miettiä lasten hoitoasiat hyvin ja kyllähän se kovaa itsekuria vaatii sekä jaksamista että saa kouluhommiakin tehtyä kahden kanssa. Mut eihän se mahdotonta ole!

Flofer

Vierailija
2/2 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

kyselit että kuinka monta vuotta saa olla poissa amk:sta. Minun mielestäni se on 2 vuotta, ainakin omassa ammattikorkeakoulussani. Mutta uskon, että lisäaikaa pystyy aina anoa lisää ja sinullahan olisi ainakin hyvä syy :)

Tsemppiä, mit ikinä päätättekin sitten tehdä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla