Elotähkien viikko 26
Kommentit (53)
Onnea Violet! Ihanaa, kun täälläkin jo vauvoja alkaa ilmestyä, vaikka tietysti aikainen aloitus tuo omat vaikeutensa.
Mulla on tänään ollut ihan älyttömän huono olo, ruoka ei oikein maita, vatsa on sekaisin ja huippaa. Muistelin juuri edellisten synnytysten alkaneen tällaisella enteilyllä ja alkoikin sitten yhtäkkiä hirvittää. Viikkoja on kuitenkin kasassa vasta 33+5. Mitään liitoskipuja tai supistuksia ei ole ollut, joten ehkä tämä nyt kuitenkin olisi vaan jotain tavallista vatsapöpöä. Alkaa kyllä voimat ja jaksaminen olla aika ajoin melko kortilla - olis niin ihana kun joku ystävällismielinen sukulainen tulis tänne joksikin aikaa jeesaamaan. Mun vanhemmat on eläkkeelle jäätyään niin kiireisiä, ettei niiden kalenteri anna myöten mihinkään - ovat kyllä tarjoutuneet ottamaan lapset sinne, mutta sekään ei tunnu kivalta, kun välimatkaa on kuitenkin yli 80 km. Anoppi on niin armoton häslääjä, että siitä on enemmän haittaa kun hyötyä täällä, joten on poissa laskuista. Appiukkoa ajateltiin pyytää, kun miehellä on heinäkuun puolivälin jälkeen 8 päivän työputki ilman vapaita - mikäli tämä vauva niin kauan vatsassa aikoo pysytellä.
Meillä ei tunneta myöskään minkäänlaisia isyysvapaita, kun mies päätti vielä "vanhoilla päivillään" alkaa opiskella ja nyt kunnon opiskelija-arkeen kuuluen on kesätöissä heinäkuun loppuun ja koulu alkaa 11.8. Koulusta ei saa olla poissa tai valmistuminen siirtyy heti puoli vuotta. Pitää toivoa, että itse toipuu kaikesta nopeasti.
Kuulin tänään kaksi raskautumisuutista sellaisilta, jotka molemmat alkoivat odottaa yhtä aikaa kanssani ja joiden raskaus meni kesken. Tosi iloiseksi tulin molempien puolesta :)
Ai niin, pesää rakennetaan täälläkin. Kokosin pinnasängyn ja aloin vauvanvaatteiden pyykkäys- ja silitysmaratonin, tuntuu heti enemmän todelta taas kaikki.
anna ja rv 33+5
Jäljellä on enää neljä työpäivää! Innolla odotan erityisesti sitä, ettei aamulla tarvitse tiettyyn aikaa nousta, vaikka ajavathan nuo isommat muksut kuitenkin hyvissä ajoin ylös.
Pesänrakenteluvietti ei ole minulla kyllä päässyt vielä vauhtiinsa, mihin taitaa olla ihan käytännön syyt. Kevät ja kesä ovat olleet kiireistä aikaa, joten vauvantarvike ja -vaaterumbaa ei ole järkisyistä tullut aloitettua. Ensi viikoksi lähden remonttievakkoon isompien kanssa, sen jälkeen on sitten vauvan tavaroiden aika. Sitten pitäisi kyllä tehdä muutama muukin asia... mutta eipähän ole työtkään enää sotkemassa. Olen vakaasti päättänyt olla hösläämättä nyt järjestelyissä, kun suurin piirtein kaikki tarvittava on vanhemmilta olemassa, ja mitä ei ole, osaa mieskin ostaa, ainakin jos teen listan. Ja onnistuu häneltä se vauvan kamppeiden käyttöönottopesukin, jos en ehtisi sitä tekemään. Mutta olen aika varma, ettei tässä mitään ainakaan ennen elokuuta tapahdu, ja se laskettu aikakin voi mennä odotellessa ohi. Mietittynä kyllä on ne jutut, joita pitää ostaa ennen vauvan kotiin tuloa.
Matkailusta: lähdemme nyt viikonlopuksi Helsinkiin, mutta se on kesän ainoa pitempi matka. Muuten mennään korkeintaan mummolaan tai mummon mökille, molemmat kotoa tunnin ajomatkan päässä, ja mummola vielä synnytyssairaalan kupeessa. Miehen loma alkaa vasta elokuussa, joten hän ei ole mukana reissuamassa, enkä itsekseni enää kehtaa enkä uskallakaan isompien kanssa kauemmas lähteä.
Tänään on muuten kasassa viikkoja tasan 32, ja sen kunniaksi suunnistan tästä neuvolaan...
Ja hyvää tiistaita..
Matkailusta puhuttu niin me ei varmaankaan mitään pitkää matkaa enää tehdä.. Piti lähteä savon sydämeen, mutta on turhan rankka matka minulle istua autossa..Muutenkin on Varkauteen matka jo hiemna rankka istua.. Ellen sitten itse aja.. Muuta mummolat ovat kuitenkin suhteellisen lähellä, noin tunnin-kahden ajomatkan päässä..
ON: Vauva on nyt raivotilassa, ja neuvolantäti oli sitä mieltä että saattaa siellä pysyäkkin.. paineet oli hieman koholla tai alapaine, mutta ei sen enempää huolestunut, muut arvot olivatkin sitten ok.. Painon tulokin jo hieman tasaantunut tulee viikossa 400g.. Joten ei paljoo.. sf-mitta oli 30 joten mennään käyrän mukaan, viimeksi se oli hieman yläkäyrällä.. Magneesiumia suositteli kramppaileviin pohkeisiin, mutta sano että jos harvoin tulee niin ei sekään ole välttämätöntä..
Hikoilustakin on ollut puhe, mä en nyt sillä tävällä hikoile mutta mulla on kuuma koko ajan.. Vaikka meillä on aika kylmä täällä sisällä, kun on vanha hirsitalo niin on kesällä ihanan viilee niin kuuma mulla on koko ajan.. Mieheni valittaa kylmyydestä ja haluaa lämmittää niin musta tuntuu kauheelta kun on koko ajan vaan kuuma..
Nyt on alkanut harjotussuppareita tulemaan oikeen urakalla.. Ja kerran tuli kipeäkin, mutta se oli vaan yksi.. Mutta mahan kovettumisia on todella usein.
Mutta hyvää ja piristyksellistä tiistaita..
Sisuliini 33+2 Viikot ollu sekasin=)
Minä en usakalla pidemmälle enää lähteä pääkaupunkiseudulta:)Mietin juuri että jos nyt vauva vaan pysyy masussa elokuuhun niin menisin ankka rockiin...siis jos vointi on hyvä...
mullakin on kuuma kokoajan ja mä kans bongasin uuden hikoilupaikan:Dylähuuli :)
Viime yönä ei tullut suppareita mutta vihloo nivusiin ja häpyluuhun kokoajan:Sja kyljen kääntäminen on tuskaa:S
Miten teillä muilla on halut pysyny tallella?tämä mamma on ollut kokoajan kovin halukas:Dkivuista huolimatta:Dmutta ei tietenkään sillon harrastella jos kipuja on jne...unet alkanut olemaan kanssa sellasia pervoja tai sit synnytys unia:D
Mutta nyt aamupalaa ja sit kauppaan (haluun korvapuustia):D
Suloisesti olen näköjään viikoissa sekaisin, niitähän olikin tasan 33 eikä 32...
Neuvolassa ei mitään erikoista, kaikki arvot ok, painoa oli nyt taas tullut kilo edelliskäynnistä, mutta välillä ei tullut käytännössä ollenkaan. Neuvolan ohjelma laskee painon nousun jotenkin eksoottisesti. Mielestäni kahdessa viikossa tullut kilo tarkoittaa puolta kiloa viikossa, mutta ohjelma antaa yli 600g. Neuvolan terkkari sanoi luovuttaneensa logiikan ymmärtämisen yrittämisen, eikä kyllä ole missään vaiheessa painosta huomautellut. Sf-mitta oli 31cm. Tähän asti tarjontaa on arvuuteltu ja päädytty raivotarjontaan, mutta nyt veikkaukseksi vaihdettiin perätila..... Vähän olen kyllä asiaa ounastellutkin. Täytyy vaan toivoa, että tulokas vielä vänkää itsensä oikein päin. Joka tapauksessa olen menossa kolmen viikon päästä äitipolille synnytystapa-arvioon, joten siellä asia viimeistään selviää. Yritän nyt vielä olla miettimättä asiaa ja sen seuraamuksia. Molemmat aiemmat lapset ovat olleet perätilassa, esikoinen sen takia leikattiin ja toinen keksi kääntyä itsekseen ja syntyi ihan normaalisti. Se omasta navasta.
Haluista... vaikea sanoa, ovatko halut tallella, kun koko kevät ja alkukesä on ollut melkoista kiirettä ja sen seurauksena väsymystä. Jotenkin semmoinen tuntuma on, että joka raskaudessa halut ovat vähenneet edelliseen raskauteen verrattuna. Olisko tuolla tekemistä paimennettavien lastenkin kanssa? Mutta aikansa aina kutakin. Tällä hetkellä suurin nautinto olisi, jos saisi nukkua ja nukuttua riittävästi. Jos ei kuumuus tai lapset valvota, niin sitten heräilee muuten vaan nälkään tai käymään vessassa...
viikot tuntuvat saaneet selkäänsä suuret siivet, välillä tuntuu, että eihän tässä mitään hätää vielä ole, mutta laskurin mukaan mulla on jäljellä 45 päivää laskettuun aikaan, aika hurjalta tuntuu, että tässä ollaan siis jo loppusuoralla :)
Juhannus meni täällä perheessä rauhallisesti kotinurkissa, mitänyt sunnuntaina lähdetiin laivalle ja eilen illalla kotiuduttiin väsyneinä, reissu meni kyllä hienosti ja aika kului nopeasti kun oli koko ajan tekemistä eli lapsilla oli kivaa ja sehän se pääasia :)
Täälläkin hikoillaan ja öisin etenkin - aamuisin on yöpaita ihan märkänä hiestä. Supistuksiakin on ollut, mutta ovat vielä harjoitussuppareita - vatsa menee kovaksi ja toisinaan vähän kivistääkin, kaukana nämä ovat vielä niistä tositoimisuppareista, mutta ihan selvästi kroppa on alkanut valmistautua tulevaan - noiden harkkasuppareiden lisäksi lonkat jomottaa kivuliaasti öisin ja ihan eri tavalla väsyy puuhailuun - voisin nukkua kaksinkertaiset yöunet jos vain saisin. Mutta tosiaan taitaa täällä olla jo muutama elotähkä kohta ns. kypsä syntymään supistuksista sun muista päätellen :)
Niin ja Onnea Violet uudesta perheenjäsenestä!!
Aurinkoista päivää täältä sadekuurojen keskeltä!
-viltsu-inkeri rv33+4 kera rantapallonsa-
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=de080a2c-41ce-11dd-9c6b-…!
Toosi tylsä ilma, aamuyöstä asti satannut rankemman puoleisesti...penskat katsovat Barbie-elokuvaa ja aamulla käytin kahta pienempää uimakoulussa. Käytiin huonon ilman innoittamina ekoissa alennusmyynneissä: Kappahlista ja Lindexistä löysin tyttärille muutamat vaatteet ale-tangoista lähinnä syksyä ajatellen ja tarttuihan sieltä vauvallekin taas jotakin mukaan: pikkuruisia Bamse-sukkia, robottibody ja kaksi ihkua velourista pikkuriikkistä nauhalakkia....:)
Mulla neuvola siirrettiin torstaille kun neuvolantäti oli vatsataudissa.
*Viltsu-Inkeri* sulla on hurjan pyöreä tuo maha!!!Mulla on enemmän sellainen kananmunan mallinen, pitää illalla kuvauttaa tuo oma kumpu ja laittaa sitten kuvaa tänne..Miten pystyt kumartumaan tai istumaan tuollaisen kanssa..mulla ainakin kaveri alkaa heti potkimaan kun joutuu omasta mielestään ahdinkoon.
Sulla muuten on *Viltsu-Inkeri* samanlaiset ovet kuin meillä...minkälaisessa talossa asutte?
Meillä oli nimi jo ihan täydellisen valmiina, nyt alkoi pari päivää sitten taas eri nimet pyörimään mielessä...tyypillistä loppuraskautta. Muutenkin olen levoton ja kiukkuinen.
Matkoista; meidän perhe ei liiku tänä kesänä mummolaa kauemmas ( n. 40 km suuntaansa), lapsillekin olen hyvissä ajoin kertonut, että tänä kesänä ei mennä huvipuistoihin kauemmas vaan tuo kiertävä Tivoli saa tänä kesänä olla ainut. Viime vuonna käytiin Särkänniemessä ja jos sitten ens kesänä mentäis Vaasaan...Mä en kertakaikkiaan jaksais enkä uskaltais lähteä matkalle.
Muutenkin olen hoksannut, että eikös nyt pitäisi aina kantaa tuota neuvolakorttia mukana jos tuleekin äkkilähtö...?
Ai niin, me vaihdettiin auto reilu viikko sitten ja nyt meillä on Renaultin Grand Scenic, 7-paikkaisena ja tosi vähän ajettuna...vuosimalli 2004 ja mittarissa 40 000 km. Mä olen tosi tyytyväinen ajo-ominaisuuksiin ja ipanat kilpailevat siitä, kuka saa istua "takakontissa"...:)
Sekin huoli on harteilta pois.
Torstaina menen myös kampaajalle, ensin suunnittelin pehmennystä, jotta tuo mun raskas, liukas ja suora kuontalo olisi helpompi käsitellä...peruin sen sitten pelkkään leikkaukseen...jos meneekin kähäräksi..hyi!
Täytyy lähteä risoton tekoon. Palaillaan taas.
TarjaMamma rv 33+6 ja LA:han enää 43 päivää
TarjaMamma: juu ei tämän pallukan kanssa istuta kuin nojaamalla kunnolla taakse päin ja jalat levällään, että masulla on tilansa :) masu painaa keuhkoja niin, että hengitys on tukalaa, syödä voi vain pikkurippusen kerrallaan ja jos kotioloissa syön, nostan yleensä lautasen massun päälle kun en pääse pöytää lähelle :) ja kumarrun nykyään harvoin, mutta sillai kyykkäämällä että jalat on tosi levällään - mikä on hupaisan näköistä. Kyllä tuolla palloasukki alkaa tosiaan protestoida heti jos olen vähänkin hänen mielestään väärässä asennossa.
Me asutaan Heikiushus talopaketti-talossa - en muista enää talon mallin nimeä mutta vuodesta 2003 täällä ollaan asuiltu. Tämä talopakettifirma on vähän harvinaisempi, mutta ihan oltiin palveluun tyytyväisiä. Ulkoapäin ihan sellainen normi puutalo kuisteineen ja ristikkoikkunoineen.
Äitiyskorttia minä olen kantanut jo jonkin aikaa mukana kun ei koskaan voi tietää mitä sattuu tai tapahtuu. Meillä on vielä kesäreissut tekemättä, tarkoitus olisi viedä pojat puuhamaahan pariksi päiväksi ja käväistä särkänniemessä tuossa heinäkuun puolessa välissä kun miehellä alkaa loma.
Viikonloppuna sain laitettua vauvan vaatteet kaappiinsa, nostettiin pinnasängyn pohja ja laitoin patjan päälle päiväpeiton sekä soittorasiamobilen viritin sänkyyn, lisäksi vauvan kotiintulovaatteet on silitettynä odottamassa. Tuon kun sain tehtyä ja katselin pinnasänkyä tuli jotenkin paljon todellisemmaksi taas se ajatus, että meille oikeesti tulee vauva :)
Päivän jatkoa - nyt syömään!
-viltsu-inkeri rv33+4-
Mulla alkoi torstaina kesäloma ja sitten jatkankin suoraan äippälomalle. Nyt on kyllä tosi outo fiilis, kun ei tarvi mennä töihin, muttei oikein kotonakaan osaa/jaksa mitään tehdä - sade ei tietenkään auta asiaa. Miehelläkään ei ole heinäkuussa kuin viikko lomaa, joten ehdin varmaan totaalisesti kyllästyä yksin lomailuun. Toki tekemistä riittäisi. Me ollaan 2 vuotta sitten muutettu ja vieläkin on tavarat vähän siellä mihin satuttiin ne muutossa lykkäämään. Ja kaikenlaista roinaa on nurkkiin kertynyt.
Pieniksi käyneitä vaatteita (siis niitä johon en enää ennen raskauttakaan mahtunut) pitäisi keräillä johonkin, niin saisi veljentytär 11v valkata sieltä jos jotain haluaa (mä kun olen tällainen puolitoistametrinen, niin menee seuraava sukupolvi kohta pituudessa ohi...)
Ja toisaalta taas tarvisi hankkia isompaa vaatetta, kaksi kuukautta kun on vielä jäljellä ja paidat on taas kaikki jäämässä pieneksi. Sf-mitta tuossa viikko sitten oli 29cm eli suurinpiirtein yläkäyrillä on menty. Alkaa olla vaikeeta löytää edes äitiysmallistoista sellaisia vaatteita jotka olisi tarpeeksi tilavia vatsan kohdalta, mutta silti suurinpiirtein istuvia muualtakin. Kotihousuina on nyt miehen xl-verkkarit... eipä ainakaan purista;)
Vauveli tuntuu vielä vaihtelevan asentoa aika usein, välillä tuntuu aikamoiset jytät kun pikkuruinen vääntyy ja kääntyy ja vaihtaa puolelta toiselle. Mutta vielähän tässä on aikaa asettua oikeaan asentoon.
Mullakin on nyt alkanut tulemaan harjoitussuppareita, aika harvoin tosin. Mutta juhannuspäivänä kun oltiin kävelemässä aika mäkisessä maastossa, niin silloin kyllä huomasi että ei taida kannattaa hirveän rankkaa liikuntaa enää harrastaa. Vaikkei siis kivuliaita ole olleet.
Vauvantarvikkeista: me ollaan hankittu yhdistelmärattaat ja turvakaukalo, kun tuossa toukokuussa jo varoiteltiin, että kesällä ei välttämättä saa, jos menee tilaukseen. Äitiyspakkaus on tullut mutta ei olla edes avattu... Sänkyä ja hoitotasoa pitäis kyllä varmaan miettiä. Vauvanvaatteita en ole vielä ostanut yhtään (vähänkö oon ylpeä itestäni;) )
Ja ihania vaivojani muille kerron: mä olen melkein koko aikuisikäni kärsinyt erilaisista ruuansulatusvaivoista, joihin ei mitään tautia tms. ole löytynyt. Välillä on refluksi, välillä ripuli, välillä ummetus. Yksi ikävimmistä oireista on silloin tällöin esiintyvä kramppi/suonenveto tms. peräsuolen ja -aukon alueella. Tuolle on joku oikea nimikin olemassa, mutta en nyt muista... Nyt taas iski juhannusaattona kun oltiin juhliin lähdössä. Sitä sitten kyyhötin kylppärin lattialla, oksensin ja melkein pyörryin. Sellaisen jotain yli puoli tuntia tuo kohtaus kestää, ennenkuin lihakset vähitellen rentoutuu. Sitten hetken tauko, ja toinen kohtaus perään. Mutta sitten onkin taas ihan kunnossa. Mitenhän tuo vertaantuu oikeisiin supistuksiin ja synnytyskipuihin? Tietysti synnytyksen kesto noin niinkun kokonaisuudessaan on pitempi, mutta yksittäiset supparit on kai hiukka lyhkäsempiä...?
No, enpä vielä ole tuota synnytystä hirveesti pohtinut muuten, mutta tulipa vaan mieleen tuosta juhannusaaton kokemuksesta.
Sateista tiistain jatkoa täältä etelästä
rv 30+3
Pikaisesti tulin koneelle, nuorimmainen väsykärttyää tossa vieressä. Yritin vasta soittaa itelleni päivystykseen aikaa, mutta eihän sieltä mitään irronnut enää tälle päivälle. Potkasin todella lahjakkaasti vasemman jalkani pikkuvarpaan päin oven karmia tossa aikasemmin ja nyt se on ihan sinisenpunainen ja tuskallisen kipee, astuminenkin on vähän niin ja näin. Josko huomenna pääsis lekurille...
Meillä kans muuten samanlaiset väliovet, ko *Viltsu-Inkerillä ja TarjaMammalla*. Taitaa olla aika yleinen malli eri talopaketeilla. Meän talo on Mittavan pre cut ja alusta lähtien ollaan tehty kaikki ite. Ens vklp pitis olla maalaustalkoot, mutta saas nähä, miten kelit etenee. Sitten ois nuorimmaisen synttärit ja sitte seuraavana vkpl:na tulevan kummityttömme ristiäiset toisella paikkakunnalla - saas nähä, miten mun kestää autossa istua.
Siis mie edelleen "kauhistelen" teän massujenne kokoja, mulla on tooooosi pieni tai siltä se ainakin itestäni tuntuu :p Vois ottaa kuvan ja laittaa esille.
Missäs muuten *Emma*?!?
Nyt pakko mennä, neiti alotti desibeliensä testaamisen :P
Eli tosiaan kyllästyin odotteluihin ja jahkailuun ja soitin sille yksityiselle kätilölle ja sain perjantaiksi ultraan ajan. Saan tietää vaavin koon ja kuinka paljon sitä vettä oikeasti on...sekään ei ole aina niin hyvä asia...siis veden runsaus.
*Amalia-Joel*: neuvopa mulle mitä liikkeitä siinä talossa on missä Kaarinalla on vastaanotto? Tiedän että on aivan keskustassa ja löydän kyllä paikan, mutta neuvotko mitä siinä ois maamerkkinä? Monesko kerros ja lukeeko ovessa mitä?
Pitikö sinne ottaa muistitikku mukaan ultrakuvia varten vai tuliko mukaan ne normikuvat? Pitääkö olla käteistä?
Nuo asiathan olisin kysynyt Kaarinalta, kun olisin hoksannut....:0
Mulla on kerran murtunut pikkuvarvas just tuolla lailla...kynsi lähti ja kaikki, mutta eihän ne sille tee mitään...korjaantuu itsestään...helekutin kipeä on ja kauan.
Emmaa ei ole tällä viikolla näkynyt...onko kiireinen vai onko joutunut johonkin verensokeriseurantaan?
TarjaMamma
*TarjaMammalle* ohjeita :) Eli osoite on Eliaksenkatu 10 ja samassa rakennuskonseptissa on Tiimari siinä vasemmassa nurkassa, sitten oikealla on se kiinalainen ravintola Golden Flower ja seuraava ovi oikealle on sitten tää Kaarinan paikka - toinen kerros ja ovi oikealle. Paikallislehti Torniolainen on vasemmalla puolella, samassa kerroksessa. Ja alhaalla ulko-ovessa on mainostarroja näitten ko. firmojen, joita siellä kakkoskerroksessa sijaitsee. Et voi eksyä :) Ja kuvat Kaarina laittaa sähköpostiisi ja ite oon aina maksanut käteisellä, ko oon siellä käynyt. Toivottavasti tää ei oliu kovin sekavaa sepustusta ;)
Ja toi mun varvas on hemmetin kipee ja ihan mustana sekä arka, ko prkl! Otin siitä kuvan ja laitoin mun äidilleni (alan immeisiä), että voiskohan olla murtunut kuvan perusteella (vähän vaikea arvioida, heh), nii äitini laitto viestin takasin, että paljon mahollista on murtuma, mutta ei tosiaan lääkäri tee muutako teippaa sen ja sen voin tehä itekkin. Että tässä nyt sitten kärsitään piiiitkä tovi ton varpaan kanssa. Murrrr!
Taijan kävästä nyt jääkaapilla...
Hei kaikille pitkästä aikaa ja onnea Violet! Vaikka yllättäen syntyikin niin ihanaa että vauvalla on kaikki kuitenkin hyvin.
Täytyy sanoa, että nyt kun koiranpentu on valloittanut taloa tuon reilun viikon verran niin sisäänajo tulevaan vauva elämään on ollut kovin konkreettinen ;-)
Tämä herra kun ruokailisi yhden aikaan yöllä, leikkisi kolmen ja neljän välillä aamulla ja nukkuu sitten päivisin pitkiä torkkuja. Pannassa ja hihnassa ei kulkisi laisinkaan ja kaikkialla ihmisten ilmoilla, missä ei voi irti pitää, pitäisi kantaa ja painoa kun ei jötikällä ole kuin rapiat 11 kiloa! Nti Wiis Ween lelut olisi maailman parhaita leikkikaluja ja vielä riemukkaampia siinä vaiheessa kun tyttö suuttuu hiekkalaatikko lelujen varastelusta... ja sitten porukalla käydään toisistaan kantelemassa mammalle, toinen ihan suullisesti ja toinen tekemällä muuten pahojaan!
Perjantaina pitäisi lähteä Wiis Ween ja mummon kanssa Tampereelle tytön kummitädin luokse käymään ja lauantaina tietenkin Särkänniemeen. Siinä ne tämän kesän reissuilut sitten varmaan onkin, jos ei sitten vielä isomummon luokse innostuta porukalla muutamaksi päiväksi lähtemään. En kyllä tällä hetkellä hirveästi pitempiä matkoja kaipaakaan.
Minulla ei ole ollut mitään ihme vuotoja tai muitakaan fyysisiä oireita raskauden loppupuolelle siirtymisestä, mutta olen jotenkin ihmeellisesti koko viimeisen viikon ollut ihan varma, että vauva syntyy ihan näillä hetkillä. Mitä tietenkään en toivo, eikä muutenkaan saisi käydä kun sektio aika on kuitenkin varattuna, mutta se on ollut vain tosi vahva tunne koko ajan. Kuulostaa varmaan oudolle...
*Lyle* Itselläni kun oli edellisessä raskaudessa peräpukamia, niin aiheuttivat tuollaista veristä vuotoa. Kävin lääkärissäkin sen takia ja sanoivat silloin että vaikka tietäisi verenvuodon johtuvan pukamista, niin on hyvä käydä tarkastuttamassa asia, koska koskaanhan ei voi tietää.
*haluista* joku kyseli, kun ei ole niin ei ole. Täytyy sanoa, että hiljaista on ollut punkan puolella. Onneksi isäntä on kovin kärsivällistä laatua, eikä ole vielä hermostunut vaikka kerrat onkin vähentynyt lähes olemattomiin :(
Nyt kuitenkin jatkamaan ihan oikeita ja järkeviä aikuisten töitä, kun kerrankin on niille hyvin aikaa, Nti Wiis Wee kun lähti mummolaan yökylään
Ella-anastasia 33+0
*Viltsu-inkeri*:ihana masu!mulla on niin alhaalla ja pyöreä tuo masu:)täälläkin kyykkiminen on mitä on...:)
*emma* läks lomalle eiks lähteny??muistelin niin...
Mä olen kanssa ruvennu neuvolakorttia kantamaan mukana...
*Ella.anastasia*:mä tiedän tuon tunteen,mulla on ollu jo viikon verran sellanen olo et kohta jotain tapahtuu..ja että ei vauva kyllä elokuuhun asti pysy masussa..no toivottavasti pysys heinäkuun puoleen väliin..sit mentäis jo rv 35...
*ON*:täällä yö oli taas tuskaa,aina kun kylkeä kääntää niin viiltävä kipu alamasuun tulee:/...sit on paineen tunnetta nivusissa ja liitoskipuja..oi että tämä loppu odotus on niin ihanata:)Nyt on tullu sellasta kipuilua alakertaan et varmast i on paikat pehmenny..täytyy perjantaina hihkasta neuvolatädille...
nyt aamupalalle ennen kun taju lähtee:Doikein mukavaa keskiviikkoa kaikille!
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=68732390-4286-11dd-beed-…!
tuosta kuvasta masu laskeutunu paljon..tuo on tasan viikko sit otettu..ja nyt lähti rv 32!
Sataa ja sataa joka pv.Eilen käytiin koko perhe kalalla,saatiinkin pikkusinttejä(lapset olivat haltioissaan.)Illalla sit roikuin netissä tuntitolkulla ja etin mökkiä.Löysinkin sitten.Vähä epäilyttää ku matkakohde kuusamo ja lähettäs sinne 18.7.Jospa tää poju ei syntys reisssulle.Ei olla ku viikonloppu,siinäki on riittämiin.Selkää jomottaa kovasti istuminen ja seisominen.Vähän väliä pitää pötkötellä.Seuraava nla on 3.7,mua jotenkin häiritsee se nla-tätin epävarmuus.Mietin kans et pitäskö käydä kaarinalla ultras vai mitä.Eniten kuitenkin kiinnostas tuo kohdunsuun tilanne.Yhtenäki pvä tuli 9 tosi kipeetä supistusta muutaman tunnin sisään.Maha on alhaalla oleva soikea pallo.Ei ole noussutkaan ylös missään vaiheessa.Ja syömistä kuluu päivin ja öin.Tylsyyteeen syön.Ei oikein mitään tekemistä(lue:ei jaksa tehä mit)Varmaan paino jo mahtavilla lukemilla..Sellasta mut nyt en jaksa enää istua joten parasta lopetella.Vointeja kaikille.....T:roosa 31+5
Olen vasta löytänyt teidät. vieläkö sopii joukkoon? olen esikoisen odotttaja ja ikää on 23v. la on 1.8 eli aika pian. odotus on mennyt hyvin. on tullut paljon eteen sellaisia asioita joita ei tiennyt edes olemassa, esim. liitoskivut ja toi painon tunne tuosta mahasta. tämä on ollut minulle ja miehelleni aika ihmeellistä aikaa. mieheni on autoilija ja niinpä minä olen aina yksin kotona. mutta lopettelen nyt tähän.
Täällä ollaan hengissä ja kunnossa =) Kiirettä on pitänyt, navetan siivousta olen harrastanut, eilen siis ja nyt meidän piti lähteä reissuun, Visulahdessa ois käyty ja vesileppiksessä yöpymässä ja uimassa. Mutta vaikka nyt ei oltu edes suunniteltu reissua (saatiin lomittaja yllättäen eilen) niin neitille nousi jo illalla kuume ja tänään ollut koko päivän molemmin puoli 39 astetta... joten se siitä reissusta. Meinattiin kuitenkin sen verta lähteä kotoa pois, että mummon ja ukin mökille ajellaan illalla, kun tuo isäntä ei osaa lomailla kotona, nytkin on laittamassa traktoriin renkaita.. Antoivat mummo ja ukki "luvan" tulla vaikka vähän kipeinä. Neiti sitten jääkin sinne vähäksi aikaa lomailemaan.
Nyt en edes uskalla kokeilla toisen ikkunan avaamista ja teidän viestien selaamista tässä samalla, joten nimistä viis, ihana rantapallo oli teillä jollain kuvassa!!!! =)
Ja toisella oli tos kurjalta kuulostavia kramppeja, mietit että synnytyssupistuksiin vertailisit, oletpa ihan oikeassa että ei ne supistukset niin kauan kestä kuin nuo sinun krampit!! Ja niillä on kyllä se ihanan tarkoitus! =) Tosi kurja on olosi varmasti!!!
Itselläni on koko aamun pistänyt ja kourinut vasenta nivusta, välillä t o o s i kipeetä tekee. Ihan kuin olisi helkatisti ilmaa suolessa, mutta vain ja ainoastaan juuri siinä yhdessä kohti =) (hmm... tosi kivasti ilmaistu, eiks?) =) No täytyy vielä katsella tilannettta, helpottuu kun kävelee, mutta ei viittis lääkäriin mennä kuulee että rouva on hyvä ja pieraisee =() * heh *
Ikäviä peräpukamia taitaa olla siunaantunut useammallekkin!!! Itsekkin valitettavasti kuulun tähän joukkoon, ostin jotain hoitovoidettakin, mutta siis oikeesti kuka helv*** on keksinyt laittaa mentholia (tai vastaavaa) siihen voiteeseen, muutenkin kirvelee ja polttelee, niin laita siihen sitten vielä mentholia!!!! Oikeesti!!! ????!!! Osaako joku suositella jotain muuta, joka ei moista sisältäisi ?
Supistusten voimakkuuksista päätellen jotkut meistä saattavat piakkoinkin lähteä synnytystoimiin, ihanaa!!! Monella siis alkaa oikeesti olla viikkoja sen verta paljon kasassa, että voi oikeasti toivotella jo synnäri reissua, pari viikkoa vielä tietysti jos malttaisivat pysyä yksiöissään!!!
Itselläni olisi ens viikolla taas kys:n keikka, painoarvoita ja vatsan ympärystä mittailevat (vauvan siis), sokerit ei ole nyt pysyneet ihan optimissaan, mutta ei pahoja heittojakaan, mutta myös ruokailut ovat olleet vähän sitä sun tätä!! Kiire kun on, niin tulee hyvin helposti sorruttua =)
Mutta jepulis jee, nyt täytyy mennä potilasta hoitamaan =) Osaa tarvittaessa olla t o o s i surkea tuo neiti ja sitten kun tarve vaatii niin ihan reipas =) Itse en kyllä inahtaisi sängystä 39 asteen kuumeessa!!!
-E- 30+
Kuulostipa tyhmälle minun kommentti toisesta ikkunasta, piti ihan itse miettiä mitä hiivattia olen oikein kirjoittanut. Mutta siis sivusto on ruennut joka kerta tökkimään viimeistään siinä vaiheessa kun on avannut toiseen ikkunaan viestit, josta sit voi luntata kuka kirjoitti mitä =)
Nyt pakkaamaan..
-E- taas
Pesänrakennus into "vaivaa" täällä kovasti. Paljon ois vielä tehtävää ennen kuin vauva maailmaan tupsahtaa, ja joka päivä tuntuu, että keksin jotain uutta... Kaappeja pitäisi siivoilla (sitä olen kyllä tässä jo harrastanutkin vähän kerrallaan), samoin kellarikomeroa, seinät pitäisi maalata, poikien vaatteita järjestää (senkin olen kyllä aloittanut) ja vauvajuttuja laitella. Paljon olisi kaikkea, mutta tuntuu, että niin vähän aikaa. Viisaana ja pihinä ihmisenä kun päätin keväällä, että meidän lapset saavat lomailla koko kesän. Hyvin on siis päivät ohjelmaa täynnä kera lapsieni. Hiljaa hyvä tulee, mutta ei oikein sovi minulle kun olen enemmän "kaikki mulle heti"-tyyppiä, ja tämäkös pistää pinnaa ajoittain kiristämään. Varsinkin kun ehdin aloittaa jotain, ja keskeytyksiä tulee tuon tuostakin... Mistähän sais lisää kärsivällisyyttä? No joo, kunhan höpisen.
Hikoilusta oli puhetta. Kyllä hikoiluttaa täälläkin, vähänkin innokkaammin kun alkaa tehdä jotain niin johan hiki lentää! Lisäksi olen huomannut itsessäni hassun uuden tavan hikoilla, nenän pää ja ylähuuli kostuvat nykyisin herkästi. Hih! Ehdin tuossa juhannuksena jo kehuskella, että vähillä vaivoilla olen tämän raskauden selvinnyt, niin nyt niitä vaivoja sitten alkaa vissiin ilmaantua. Liitokset on paukkunu oikein urakalla tässä pari päivää. Saa välillä tosi tarkkaan miettiä miten lähtee liikkeelle, että jalat kantaa. Samoin sängyssä kyljen kääntäminen saa välillä melkein kyyneleet silmiin, vaikka tyynyt jalkojen välissä olenkin nukkunut jo pidemmän aikaa. Mulla edellisessä synnytyksessä repesi häpyliitos, joten kauhulla tässä olen raskauden ajan miettinyt kuinka liitos kestää uuden raskauden/synnytyksen. No se jää nähtäväksi...
Meinaatteko vielä paljon matkustella kesän aikaan? Meillä reissut taitavat olla suhteellisen lyhkäsiä niin matkan kuin ajankin suhteen. En jaksa istua enää pitkiä matkoja yhtämatkaa ja lähistöllä ei ole oikeastaan sukuloitavaa tms. Käydään sitten lastenpaikoissa tässä suht lähistöllä.
Meillä pitäisi kuopuksella olla ylihuomenna pieni kirurginen toimenpide tulossa. Ja eiköhän vaan tuo nyt illan aikaan ole alkanut pärskiä ja niiskuttaa. Vitsinvitsit, jos nyt tulee kipeeksi, kuten varmaan tulee... Minä kun olen jännittänyt sitä toimenpidettä ja asennoitunut niin, että nyt se on pian ohi. Ja nyt sitten uhkaakin siirtyä, jos poika todella flunssaan sairastuu, kun eivät tietenkää räkästä lasta rupea nukuttamaan. Pitänee huomenissa soitella Jorviin ja kysellä vähän.
Nyt rupeaa vauva mahassa jytäämään siihen malliin, että varmaankin parasta välillä taas nousta oikasemaan itteensä... Näihin tunnelmiin...
Tiittis huomenna tasan 31 (Wau!)