Elotähkien viikko 26
Kommentit (53)
Keskiviikko iltaa!
Piti jo aiemmin tänne kirjotella, mutta se taas jäänyt ja kerran jo melkosen novellin sain rustattua, mikä sitten katos jonnekin.
Eli siittä mun synnytyksestä piti kertomani; 22.5. alko säännölliset supistukset ja kättärin kautta ambulanssilla päädyttiin naistenklinikalle, kun kohdunsuu oli 2-3cm auki ja ennenaikainen synnytys enemmän kuin mahdollinen. Ehdin onneksi saada kortisonit vauvan keuhkoja vahvistamaan ja jäin pakkolepoon sairaalaan.
Ehdin siinä maatessa funtsia, et mites tässä näin pääsi käymään ja meneekö koko kesä sairaalan seiniä vaakatasosta katsellessa.. Mulla oli ennenaikaisia supistuksia viikosta 20 lähtien, seisomatyö ja esikoinen aikoinaan syntyi rv 35+4, muttei olis arvannu että mein poika näin aikasessa vaiheessa jo ulos päätti tulla. Ikuiseksi arvoitukseksi nyt jää, miks tässä näin kävi, mutta onneksi kaikki mennyt hyvin kaikesta huolimatta! Sitten 26.pvä tuntui, ettei kaikki oo ihan niinku pitäis. paikat olikin 8cm auki ja synnytys hyvää vauhtia käynnissä. Edellisenä iltana poitsu oli vielä mukavasti pää alas päin tulossa, mutta siinä vaiheessa sit poikittain, joten kiireelliseen sektioon päädyttiin. Ehdin vilaukselta nähdä sen pienen ihmeen, ennenkuin veivät hänet lastenklinikalle.
10 päivää meni lastenklinikalla, jonka jälkeen kasvanut kättärillä. HUOMENNA meillä on tärkee päivä, Jamppa täyttää kuukauden ja SAAMME HÄNET VIIMEIN KOTIIN! :D
Jännät paikat edessä, jotenkin sitä ei vielä kunnolla edes ole tajunnut, että meille on vauva syntynyt, kun hän ei konkreettisesti läsnä ole ollut kun sairaalassa. Tällä hetkellä painoa on 2420g, tosi hyvin on jäbä kasvanut ja muutenkin kaikki mennyt.
Oikein mahtavaa odotusta kaikille; malttakaa pysyä vielä hetki kasassa. ;)
Violet ja Jamppa rv 34+5 tai melkeest 1 kk. :)
Wau paljon on muuttunut siitä kun olen viimeksi käynyt täällä. Onnea Violet pienestä vaavista, onneksi kaikki loppujen lopuksi meni hyvin =)
Saapa nähdä tuleeko tämäkään viesti perille, en oikein ole onnistunut pääsemään juttuun tämän uuden sivuston kanssa ja se pakkaa hävittämään viestit mitkä rustaan...
Tarjamamma: Olit menossa sinne tornioon ultraan eikö vain? Paljon se maksaa ja mitä se tekee? Löytyykö netistä ajanvaraus tiedot? Saako esim. koko arvion ja sukupuolen, tekeekö sisätutkimuksen? Itselläni on äitipolille kuukauden päästä aika kokoarviointiin, se on ylimääräinen käynti uudelleensynnyttäjille, koska meillä ei ollu sitä lääkäriä ollenkaan koko raskauden aikana.
ON: Samoja "vaivoja" kuin kaikilla teillä muillakin ;) supistuksia, issiasta, närästystä ym. ihania vaivoja. Olisi kiva vain tietää tuo kohdunsuun tilanne
kun nuita supistuksia tulee monestikkin jo ja varsinkin yöllä. Onneksi niissä ei ole niinkään sitä kipua vaan painetta ainoastaan.
Synnytys on alkanut itsellänikin pyörimään päässä ja kaiken maailman kipulääkkeet olen miettinyt. Ei varmaan saisi kauheasti miettiä sitä, koska se ei kuitenkaan mene niinkuin on suunnitellut =)
Olen vasta yhden koneellisen pessyt vauvan vaatteita muuten on kaikki vielä kesken, pitää joku päivä innostua pesemään loputkin ja valmistautumaan vauvan tuloon =)
Sanna ja vaaveli 34+4 =)
vielä, että onko teillä nimi valmiina jo vauvalle??Itse juuri surffailen väestörekisterikeskuksen sivuilla kattelemassa nimiä. Osittain nimi on jo, mutta jos vauva ei ole nimen näköinen menee nimi uusiksi =)
Onko ideoita mistä kaikkialta nimiä voisi ettiä??
Tämäkin on nyt vähän aikaista, mutta oletteko miettiny kummeja ja ristiäisiä??Montako kummia lapsellenne tulee?
Viime aikoina nimimietintä on ollut jotenkin syrjässä, ehkä sitä odottaa näkevänsä tulokkaan, ja sitten päättää nimen. Kauaa ei nimiasiassa voine vatuloida, kun nuo tulevat isoveljet tarvitsevat jonkin nimen kuitenkin käyttöönsä. Ristiäisiäkin olen alustavasti suunnitellut, meinasin tällä kertaa toteuttaa muualla kuin kotona, niin säästymme siivousruljanssilta. Kodin lähellä on mukava juhlienpitopaikka, joka ei ole ristiäisiinkään liian suuri, ja sitä olen jo alustavasti kysynyt, ja sieltä pyytänen keittiöapuakin. Osan leivon kuitenkin itse, osan otan leipomosta. Nimikirjojahan on tullut viimeaikoina, on tavallisia ja erikoisia nimiä käsitteleviä. Jos haluaa vanhahtavan nimen, hautausmaakävelyllä voi pongailla kivistä nimiä.
Kohdunsuusta on täällä käyty keskustelua tai pohdintaa. Minä en ole asiaa jaksanut ajatellakaan. Ehkä johtuu siitä, ettei ole ollenkaan sellainen olo, että vauva olisi kohtapuoliin syntymässä. Toinen syy on varmasti se, että edellisessä raskaudessa kohdunsuu oli viikolla 36 jo vähän auki ja pehmeä, mutta eihän se vauva syntynyt kuin kuusi viikkoa myöhemmin! Mutta on ymmärrettävää, että asia mietityttää, jos alkaa kovin topakoita supistuksia olla. Täällä supistuksia on, ja pitääkin tietysti olla, mutta ihan harjoittelumeininki vielä on.
Huomenna on viimeinen työpäivä ja lähtö viikonlopuksi Helsinkiin. Touhukas ilta on tulossa, kun pitäisi pakata ja samalla tyhjentää makuuhuonetta remontin alta...
Aurinkoista viikonloppua kaikille! Ja Violetille vielä onnittelut!
*VIOLET*:Vielä kerran kovasti onnea<3
Ja kyllähän tänne varmasti mahtuu lisää elokuisia:Djoten tervetuloa!anteeksi en muista nyt nimimerkkiä:(
Meillä on nimi jo valmiina ja ollaa puhuttu ristiäisistä ja kummit on kans valittu:)
*ON*: täällä taas on alkanut mietityttämään tuo kohdunsuun tilanne,ajattelinkin huomenna kysellä josko pääsis aikasemmin sinne äippäpolille...viime yönä alko sellanen kuuma aaltoilu selässä ja kulki alavatsaan samaan aikaan sellasta menkkakipua...masuasukki vielä möngersi itseänsä alemmas ja alemmas..tuntu kun häpyluu murtuisi kohta!!Saas nährä et pysytäänkö täällä elokuuhun asti..
MITEN MUUTEN TEIL ON TULLU VIIKKO PAINOA,ITELLÄNI ON VIIME NEUVOLA KERRALLA MERKATTU JUST 1,3KG/VKO SIT NYT KUN PUNTARIL KÄVIN NIIN SELLANEN 1KG/VKO TULLU..EI OO TURVOTUSTA ..TOIVOTAAN ET SOKERIT ON KUNNOSSA!
Nyt oikein mukavaa päivää kaikille!Lähden nauttimaan ihanasta auringon paisteesta!
Täällä on niin kova keskustelutahti että koitan minäkin joukkoon sopia, saas nähdä miten sitä mahtuu mukaan kun teillä taitaa olla aika tiivis porukka jo tässä.
Nyt kun on kotona niin olisi tätä aikaa kuulumisia rustailla vaikka joka päivä.
Ihania isoja mahoja oli kuvissa, itsekin meinasin että pitäisi taas pitkästä aikaa napsasta kuva tästä kummusta.
Onnea Violet pienestä pojasta, hurjan aikaisin hän maailmaan halusi, mutta onneksi kaikki kunnossa ja kotiinkin pääsette koko porukka!
Täällä oma vauhti rupeaa hidastumaan ihan isosti, lapset kun kirmaa edellä niin oikein huomaa kuinka hidas ja kömpelö sitä rupeaa itse olemaan, vauva myös viihtynyt sen verran ylhäällä vatsassa että on henkeä ahdistanut nyt muutamina päivinä, tänään tosin jotenkin helpompi olla.
Iltapäivällä mennään ultraan, ihan yksityiselle puolelle että nähdään minkä kokoinen jätkä tuolla mahassa köllii, synnytystapa-arvioon olen myös neuvolasta yrittänyt saada lähetettä mutta ainakaan vielä ei ole sellaista irronnut vaikka yläkäyrällä on kuljettu koko ajan ja olen kyllä sanonut että vauva tuntuu isolta....no illalla senkin sitten tietää mikä on tilanne...
Onko täällä ketään muuta kun minä joka on menossa synnyttämään naistenklinikalle? ja onkos meidän esittelypino vielä jossain olemassa? Sinne minäkin joskus alkuraskaudesta kirjauduin....
palaillaan taas illalla asiaan niiden ultrakuulumisten kanssa.
Mammeli ja pikkukolmonen 33+2
En nyt TarjaMamma olekkaan, mutta infoan sua vaan ton Kaarinan ultran osalta, ko oon siellä ite kaks kertaa käyny :) Eli ultraus maksaa 45 e ja Kaarina ultraa kyllä todella tarkasti ja tähellisesti (kertoi mullekki viimeksi enemmän, kuin älysin pyytääkään), sisätutkimuksen varmaankin saa erikseen pyydettäessä (ite en sitä ottanut), netistä löytyy yhteystiedot ja perjantaisin ottaa vastaan Torniossa: www.merioulunneuvola.fi ja saa kokoarvion sekä kertoo halutessa sukupuolen (jos vain näkyvissä). Sähköpostiin laittaa kuvat tulemaan eli paperikuvia ei saa paikanpäältä.
Nyt pitää lähteä viemään nuorimmainen 1 vee neuvolaan...son morot! Palajan myöhemmin.
Eli aamulla sanoin ukolleni, että maha on nyt erilainen --> alempana. Neuvolassa mitattiin sitten ja sf-mitta oli nyt 33 cm, eli oli 2 cm alempana nyt ja kuulemman vauvan pää oli siellä lähtökuopissa jo...:) ei vielä kiinnittynyt, mutta laskeutunut. Ja se kyllä on tuntunutkin, mahtaa painaa jotakin hermoa, kun oikealla nivusessa on tuskaa ollut tämän päivän. Painoa oli tullut nyt viikossa 1,4 kg!!!!! Kaikki muut arvot ok ja ei hämminkiä.
Huomenna ultraan sitten ja tosiaan olen *Sannami* menossa tuonne Kaarinalle ihan painoarviota varten ja samalla tietenkin kiva nähdä, että kaikki ok ja miten tuota vettä on.
Siskoni soitti äsken ja se oli käynyt ultrassa ( joku ylimääräinen seuranta, rv 25+ menossa) ja hän oli saanut yllätyksen---> edellisen ultran Maija olikin nyt sitten Matti!! Toivottavasti mulle ei käy toistepäin...nooh, onhan mulla kuva kikkelistä, joten ei pitäisi olla mahdollista.
Ilmoittelen huomenna miten ultrassa kävi....Terkkuja kaikille ja tervetuloa uudet mukaan vaan. Vielä kerran onnea *Violetille*, teillä onkin tänään ikimuistettava päivä!!!
TarjaMamma rv 34+1
Kirjoitetaan taas muutama rivi kun tyttö (kohta 3v.) nukkuu päiväunia.
Tänään oli neuvola ja mulla mahan koko menee siellä alakäyrällä mikä hieman minua huolestuttaa.. Varsinkin kun edellinen raskaus mentiin koko ajan yläkäyrällä.. No kahden viikon päästä on lääkäriaika ja silloin ajattelin pyytää josko pääsis ylimääräiseen ultraan sen takia.. mulla nyt siis sf 27,5.
Hb ehti jo tippumaan obsidanista huolimatta 105:een mutta sitten ostin nestemäistä maltoferiä joka ilmeisesti on auttanut koska nyt se oli 112! Hyvä juttu. On kyllä melkoisen pahanmakuista tököttiä mutta pääasia että auttaa!
Nyt tulee taas omaa napaa kun en minäkään viitsi uutta ikkunaa avata että teidän keskustelut näkisin, enkä muista enää mitään mistä on ollut puhetta...
Aaaaaaaaaaa, ainakin nimistä, eikös. Meillä on jotain nimiä mietittynä ja paperille kirjoitettuna mutta lopullisesti sen näkee sitten kunhan vauva tulee maailmaan, että onko yhtään niiden nimien näköinen :)
Mekin tehtiin jo kesäreissu Helsinkiin, käytiin korkeasaaressa ja merimaailmassa ja sitten vielä toisena päivänä Heurekassa ja ikeassa (äitin ja isin toivomus, heh heh..). Oli kyllä mukava reissu vaikka täytyy sanoa että ei mikään nautinto kävellä kilometri tolkulla tämän mahan kanssa.. Ja illalla sen huomas että kyllä kiristi pötsiä.
Lapset oli ykllä innoissaan korkeasaaressakin vaikka vettä satoi kaatamalla ihan koko ajan..
On se vaan ihanaa kun ei tarvi vuoteen ainakaan mennä töihin!! Oi autuutta!
Nonni, nyt menen rentoutumaan.
Hyvät voinnit kaikille!!
Ja ISOT onnittelut Violetille joka saa vihdoin vauvansa kotiin!!! Varmaan ihana tunne!! (olihan se Violet...?)
ps. tänään vielä pyöräiltiin lasten kanssa neuvolaan, kyllä se jo pisti puuskuttamaan kun 15 kiloa istui lastenistuimessa ja mentiin ylämäkeä, huh huh!!!
Hanna
rv 33+3
sain kanssa vähän huonoja uutisia neuvolasta. Kolmas pissatulehdus menossa ja vauva laskeutunut ja kohdunkaula työntynyt eteen, mitä se sitten ikinä tarkoittaakin, proteiinit +/- ja painokin vaan laskenut. sf mitta on 22 ja viikkoja jo huimat 34+6. paino arvio on tällä hetkellä 2200kg. Paineet on onneksi hyvät ja hb:kin 122. Vauva on kuulemma raivotarjonnassa ja saisi siinä pysyäkkin. Nimeä olllaan myöskin mietitty ja jos se vaan suinkin on Ossin näköinen niin Ossi siitä tulee. ( ISÄNNÄN TOIVE). Täytyy myöntää että hieman pelottaa tuo synnytys kun en ole sitä kokenut enkä tiedä mitä tuleman pitää, ja viikot olen yksin kotona, joten sekin vähän pelottaa. mutta nyt menen vähän siskoa auttelemaan tontille.
HYVÄT VOINNIT KAIKILLE!!
kohveli ja rv 34+6
Minkälaisia SF- mittoja teillä on? Osa sanoo olevansa alakäyrillä ja osa ylä..Itse olen toistaiseksi siinä keskellä. rv 34+2 oli 30cm . Just vanhaa neuvola korttia kattelin nii mulla on tämän kokoinen ollu maha kun olen ollut viimeisilläni, nyt pitäisi muka vielä kuukauden päivät odotella. Saa nähdä kuinka iso vaaveli sieltä sitten tulee..Vähän kyllä hirvittää..Omasta navasta vielä sen verran, että yöt on aivan hirveitä mulla, pyörin ja pyörin sängyssä, sitten närästää, janottaa, pissattaa ja kun viimein saan unta herään joka kerta siihen kun kylkeä käännän kun häpyluuhun sattuu niin julmetusti. Tämä tenava on jo jonkin aikaa ollut aika syvällä tuolla alapäässä ja ilmeisesti on myös kiinnittynyt.
Miten aiotte ilmoittaa vauvan syntymästä sitten kun se on ajankohtaista? Tarkoitan nyt onko kellään jotai runoa tai vastaavaa jolla ilmottaisi vauvan syntymästä tekstiviestillä. Itse haluaisin jonkin runon pätkän, joka olisi hieman erilainen kuin se tyypillinen tekstiviesti minkä aina lähettää kaikille..
Jaahas pakko se on lähteä unta yrittämään että jaksaa aamulla touhuta pojan kanssa. Onneksi on LOMA :)
Sanna ja nassikka 34+5
Täällä on lapsilla ollut aikainen kukko tänään ja reilusti ennen seitsemää oli koko talo pystyssä. kohta siis pihalle että ehtii tuota energiaa purkaa ennen päiväunia.
sf-mittaa kyseltiin, mulla menee yläkäyrällä tai jopa vähän yli, rv.31 oli 31cm, nyt rv.33+ on 32.5cm
Eilen käytiin ultrassa ja poitsulla kaikki hyvin, painoa 2.5kg. Vastasi täysin omia viikkojaan kun tähän mennessä on ultrassa ollut viikkojaan isompi, joten taisi tuo olla hyvä uutinen kun on jännätty onko hän vielä edellistä isompi vai ns. normaalikokoinen meidän perheeseen(sisko kun oli 4.4kg) Tämän pitäisi nyt olla eilisten mittojen mukaan hieman pienempi.
Meillä on nimi jo valmiina kun on tiedossa että tulokas on poika, oikeastaan etunimi oli valmiina jo ennenkuin oli plussa tikussa mutta nyt on jo koko nimi mietittynä.
mitäs muuta omaan napaan: vauva on lähtenyt laskeutumaan ja sen kyllä huomaa tuolla lantiossa, ei tämä vielä kunnolla alhaalla ole mutta ainakin on oikea suunta, oma hengittäminen helpottui huomattavasti eilisen päivän aikana joten taitaa tuo joka päivä alemmas suunnata...
Mulla ei ole vielä viestiä valmiina, mutta suunnittelin ottavani pätkän yhdestä kappaleesta jonka kuulin aikaisemmin, katsotaan nyt löydänkö sen vielä jotta saisin jonkun viestin muotoiltua....mä olen myös miettinyt että pitää olla pari erilaista vaihtoehtoa viestiksi riippuen siitä onko ennen vai jälkeen la:n ja kuinka nopeasti hän maailmaan halusi jotta voi kertoa nuo yleisimmin kysytyt asiat kaikki samassa viestissä....
Jeps nyt viikareiden kanssa pihalle
Mammeli ja pikkukolmonen 33+
*NEUVOLAKUULUMISET*: Eli täälläkin vauva on lähtökuopissa ja neuvolatäti oli vähän huolissaan kun viikkoja kasas 32..no selitty sekin sit miks sattuu nii pirusti häpyluuhun:)sf mitta oli 30 eli yläkäyrää mennään,painoa oli tullu +700g/vko,vaavin syke 140 ja mamman hemppa 116,pisu puhas:)Nyt vaan pitää tarkailla supistuksia kun niin kovasti on tullu niitä niin jos nyt alkaa tulemaan 3 kertaa tuntiin kivuliaita supistuksia niin äippäpolille soitto...seuraava neuvola 11.7 tasan 2 viikon päästä:) ja sit onkin neuvola lääkäri.
Mulle iski silmätulehus:S onneks neuvolantäti kirjoitti reseptin niin ei erikseen tarvinnu lähteä lekuriin..mut nyt lepäämään kun selkää särkee kovasti:Smukavaa päivänjatkoa kaikille!
Eli tämä mamma sai tippa silmässä katsella ruudusta pojan profiilia ja potkimisia...
Poika painaa nyt 2650 g ( arvio syntymäpainosta 3400-3700 g), vettä oli tosi paljon. Ultrassa näkyi sekin, että poika on tosiaan aivan tooosi alhaalla jo, ei meinannut pään mittaa saada otettua kun tuossa luun kohdalla on. Tarkisti kaiken mahdollisen, kaikki näyttää olevan enemmän kuin kunnossa. Hengistysharjoituksia teki, vatsassa oli lapsivettä ja kovasti potkiskeli. Napanuora meni jalkojen välistä.
Samalla teki sisätutkimuksen ( mistä ei siis veloittanut yhtään enempää) ja kohdunsuu on kiinni ja kiinteä, mutta oli alkanut työntyä alaspäin.
Tämä Kaarina sanoi, että heinäkuun lopulla viimeistään syntyy...toivottavasti on oikeassa.
Ihanaa, huojentavaa tietää että kaikki on hyvin ja normaalikokoinen vauva on tulossa. Nyt kun alkais lämmetä ilmat niin alan heinäkuun alun jälkeen tekemään siivoushommia ja mattojen pesua oiken kunnollai.
Seuraava neuvola on 7.7. Keskimmäisen tytön synttärit on 9.7. ja sen jälkeen voisi jo alkaa odottelemaan pikkuista maailmaan...:)
No, viikonloppuja teille kaikille muille ja pidetään lippu korkealla!
TarjaMamma rv 34+2 ja varmistettu poika
Ihanaa *TarjaMamma* että kaikki oli hyvin:)voipi olla että minäkin olen jo heinäkuun loppu puolella mamma,näin jo untakin että äitini syntymäpäivä kahvipöydässä mulla meni lapsivedet ja sit tuli kova kiire synnyttää:Däitini syntymäpäivä tosissaan 19.heinäkuuta:)Taitaa olla poika painotteista nyt kun monille on poika tulossa:)
*TarjaMamma*:onko sulla ollut niitä sellasia kovia kipuja tossa häpyluun kohalla?hyvä kun meijän pojalla on hikka niin kopsuu hassusti toi häpyl:Dentä supistukset?oletko tuntenu ne napakampina kun harjoitus supistukset?ajattelin vain kun meillä on niin samanlainen tilanne nyt:)
Ai niin ja luin tosissaan eilen läpi vanhoja vauva-lehtiä..tämä vm-07 ja siinä oli äiti kirjoittanut että pitäs käydä mielellään näytillä vaikka tuleekin pelkkiä harjoitus suppareita..hänen tapaus oli tälläinen...hänelle oltiin sanottu että harjoitus supistuksista ei ole mitään vaaraa ja eivät kuulema tee mitään alakerralle..hänellä kohdunkaula lyheni ja kohdunsuu aukesi pelkillä vatsanahkaa kiristelevillä supistuksilla(ei siis ollut minkään sortin kipuja)hän oli rv 31 ja meni tarkastuttamaan asian..määrättiin lepoon..rv 37+4 poikasyntyi ja hänellä tosissaan oli kohdunsuu 3 cm auki ja kohdunkaula hävinnyt..
ajattelin että josko nyt kummiskin kävis tarkistuttamassa tilanteen...
aurinkoista viikonloppua kaikille,niin enkä halunnut pelästyttää ketään tuolla vaan just kannattaa varmaan tosissaan jämäkästi vaatia tarkastusta jos siltä tuntuu..epäilyttää..pelottaa
KIva kuulla TArjamamma, että kaikki on hyvin teidän masuasukilla =) Itse päätin kuitnekin olla varaamatta sitä aikaa, koska 3viikon päästä pääsen tuone länskään ultraan. Toivottavasti vain ei ole liian myöhäistä...tuskin...
OIshan se ihan kiva kun ei tarvisi ootella ihan sinne viimeiseen päivään asti vaan syntyisi jo heinäkuun puolen välin jälkeen. ALkaa oleman jo olokin sen mukainen, kun yölllä ei saa nukuttua (no ei saa kyllä kun vauva syntyy yhtään sen enenpää ;) )
Harmi ku on niin kylmiä ilmoja ettei tuolla ulkonakaan juuri viihdy..missä se kesä on????
Viikon päästä oisi neuvola ja ajattelin kysästä omalta neuvolatädiltä voisko hän tarkistaa kohdunsuun tilanteen. Onko muilla neuvolassa tarkastettu sitä automaattisesti vai pyydättekö?
sanna ja nassikka tasan 35 =)
Kiva oli herätä siihen, kun aurinko tosiaan paistaa eikä juuri pilviä näy...:)
*Snowflake* mulla tosiaan supistukset muuttuneet nyt viime aikoina; jomotusta ( kuten ennen kuukautisten alkua), pikaisia nipistyksiä eri puolella vatsaa, harjoitussuppareita ja sitten muutaman kerran sellainen kunnon poltto ( yöllä). Häpyliitos on kipeä ja painon tunne tuonne alas on välillä aivan sietämätön.
Pojalla on tosi usein hikka ( useasti päivässä) ja se tuntuu tuolla alhaalla ja jopa peräaukon puolella...:o ei ole yhtään mukavaa. Muutenkin tämä kaveri on aivan älytön myllertämään ja suurimmaksi osaksi myllerrys käy kipeää eteenkin tuonne alas.
*Sannami*: ainakaan mun neuvolatäti ei katso kohdunsuuta vaikka pyytäisi...kuulemma ei kuulu terveydenhoitajan tehtäviin vaan on lääkärin asia...mä olen siis käynyt tuossa Sauvosaaren neuvolassa. Voithan toki kysyä, mutta sain sen käsityksen, että yhteinen linja on siinä asiassa ainakin täällä Kemissä.
Yöt tosiaan on aika huonoja, yhdellä kyljellä voi nukkua mutta sitten herää muutaman tunnin kuluttua lonkan tuskaan...vasemmalla vauva ei anna minun nukkua kuin hetken...alkaa vissiin kaveria ahdistamaan.
Mut hei, nyt tää mamma lähtee pesemään lisää pyykkejä. Eilen sain sellaiset lankakorihyllyt, johon sain kaikki vauvan tarvikkeet laitettua hyvin hoitopöydän viereen. Maanantaina käyn hakemassa varaamani ammeen ja siihen jalat lastentarvikkeesta.
Pitäisi kodin nurkkia alkaa taas järjestelemään. Liinavaatekaappi jotenkin aina menee sekaisin....:o Siivoustakin riittää joka päivälle.
Moi!
TarjaMamma rv 34+3 ja enää aamukammassa 39 päivää viralliseen LA:han ja muuten...olen jo 9:ellä kuulla
Terveisiä pohjoisesta!
Kotiuduttiin kyllä jo keskiviikkona, mutta nyt vasta ehdin ja pääsen koneelle kirjoittelemaan.
Reissu meni todella hyvin! Tyttö oli onnessaan, kun pääsi ulkoilemaan paljon ja sai kulkea rappuja;) Se on kovin ihastunut portaissa kävelyyn ja siellä mun mummolassa (tai enolassa, mutta en vaan osaa enolaksi sanoa..) on myös yläkerta, niinpä erinäiset kerrat mentiin portaita ylös ja alas, ihan vaan huvikseenkin ;D Ja saunaankin tyttö pääsi elämänsä ensimmäistä kertaa! (Meillä ei ole omaa saunaa, eikä olla otettu saunavuoroakaan)
Kaikenlaisia elämyksiä siis oli.
Sääskiä oli paljon, mutta tyttöä ne ei ihme kyllä haitanneet, eikä yhtään paukamiakaan tullut iholle!! Minua sitten söivät senkin edestä..:/
Junamatkatkin meni hyvin, vaikka etukäteen pelkäsin, että miten tyttö nukkuu, mutta tosi hyvin nukkui! Varmaan se junan liike ja ääni antoi hyvät unet :) Tosin ne junan sängyt on aikas kapeita, varsinkin kun tuota mahaa alkaa jo olla, niin minä en sitten kovin hyvin siellä nukkunut... Mutta kaiken kaikkiaan oli ihana reissu! Sain olla kuin lomalla:) Mun äiti oli myös siellä, eikä antanut mun edes tiskata kuin kerran:)
Täälläpä on tapahtunut paljon!!
Ensinnäkin Queenille suuren suuret onnittelut pojan johdosta!! Komean nimen olette keksineet! Ja synnytyskin kuulosti menneen niin hyvin kuin vain voi:)
Mukavasti oli isosiskokin ottanut tulokkaan!
Hermionelle suuren suuret pahoittelut km:sta!! On se vaan niin väärin, että taas sen jouduit kokemaan:( Voimia teille kovast ja onneksi kuulostit jo hieman positiivisemmalta!
Moni oli käynyt ultrassa ja hyvällä menestyksellä!! Onnittelu siis ainakin Iida-linnealle, Larskulle ja Kandille!!
Kandille myös onnittelu Noelin sydänkontrollin hyvistä uutisista!! Saatte taas vuoden hengähtää:)
Coltsfootilla oli ollut ihme neuvolan "täti".. On heitä vaan moneksi, ei voi kuin ihmetellä... Toivottavasti seuraavalla kerralla olisi parempi!
Ossellakin reissut menneet hyvin!!
Quierolla alkoi ä-loma!! Onnittelut!!
Amandalle tsemppiä pahoinvoinnin kanssa ja MIamikille myös!!
Amandalle tsemppiä myös miehen kanssa!! Meillä on ollut kans välillä sitä mieltä, että käytän raskautta tekosyynä jaksamattomuudelle. Mutta muutaman kerran kun on ollut kotona kunnon pahoinvoitikohtauksen aikana, niin taas on kummasti vähän aikaa ollut hiljaa.. Ei ne miehet vaan voi käsittää mitä se väsymys ja pahoinvointi on!! Ja usein just ajattelemattomuuttaan sitten laukoo suustaan mitä sattuu :/
Viiperolle tulossa toinen poika!! Kiva juttu, että kaikki oli muutenkin ultrassa hyvin!!
Mörötinkin oli saanut vielä loppuraskaudestakin pahoinvoinnin kiusakseen! Harmi!! Jospa olisi kuitenkin ohi menevää laatua!
Tästä taisi tulla romaani..;)
Ainiin, vielä loppuun neuvolakuulumiset. Kaikki muuten kohdallaan, mutta taas oli leukkareita pissassa :( Maanantaina joudun taas viemään uuden näytteen..
Ja perätilassa oli vauva tällä kertaa. Mun mielestä viihtyy aika paljon juuri pylly alaspäin. Ainakin potkut tuntuu usein juuri virtsarakkoon "mukavasti". Täti oli sitä mieltä, että hyvin ehtii vielä kääntyä ;)
T:Kamomilla rv 31+2
Mutta siinäpä siis mun kuulumiset tännekin kun kuitenkin elokuisiin myös kuulun..;)
Mä tässä oon pohtinu nyt koko päivän että perjantaina neuvolassa voisin kyl pyytää lähetettä sinne äippäpolille..kokoarvioon..mulla nyt toistaseks ollu pisut puhtaat sokerien osalta mutta kun vauva on ollu ekasta ultrasta asti isompi..ja siinä brunolla kun kävin 4 deessä niin sillon kasvukäyrä oli 2 viikkoa isompi..Ihan näin maalaisjärjellä kun tunnustelen niin kyllä tunnen että masuasukki oikeesti on tosi ison kokonen ,tuntuu kun repeisin liitoksista,mahaa kiristää,selkään puskee tuskasta kipua ja kyljissä...sit vielä päällänsä painaa nivusiin niin että meinaa taju lähteä..oi tulipa taas valitettua mutta jos en aikaa saa neuvolalääkäriltä niin sit meen yksityiselle...