Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elotähkien viikko 26

23.06.2008 |

.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En millään jaksaisi kirjoittaa uusiksi...

Vierailija
42/53 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kuin sainkin siirrettyä tuon oikeaan pinoon, eli en tarvitsekaan neuvontaa enää ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille...

Turvallisesti kotona...

5päivän reissu takana, ja kyllä oli kivaa, en tiiä kuinka hyvää oikeasti teki, koska liikuin aika kovasti koko viikon ja uin joka päivä 2kertaa.

Just tossa luin sähköpostejani ja madamelta oli tullut ennustus, että tyttö tulee 3.7!!hui...:) ja itse kun näin unen että 30.6... että enteileeköhän todellakin jotain...? eipä tiiä...

kyllä tässä eilisestä asti on mahaa ihan oudosti nipistellyt....jmutta ei mitään kovin kivuliasta...

tänään oltiin vielä 6tuntia särkänniemessä niin huh huh....

Mutta muuten kyllä olo ihmeen hyvä, keskiviikkona ois sitten neuvola..

Mutta nyt ei sen enempää, lähden saunaan ja nukkumaan...

Hyvää viikonloppua teille kaikille...:)

Miijo 33+4

Vierailija
44/53 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eieln kirjoittelin, ja minulla ainakin näyttää että ois 3 sivua, mutta eipä sirtten kuiteskaan näytä kuin 2...ja ei eilistä kirjoitusta missään....

No toivottavsti ei tule kauheana toistona..

mutta tosissaan, eilen kotiuduttiin 5 päivän kylpylälomalta , jossa kyllä liikuin ja uin kovasti, nii että paikkoja nipistelee jo aika tuntuvasti, ei mitään kovin kivuliasta, mutta sellasta juilimista..etenkin eilen illalla...

niin kuin kirjoitinkin että näin sen unen että tämä syntyy 30.6 ja eilen kun tulin kotiin ja luin mailejani, oli ennustja madam laittanut että tyttö tulee 3.7, että oikein hui..:)

no ei mene montaa päivää kun selviää osuuko enteet oikeaseen, toiv, ei vielä syntyisi...hieman liian aikaista...malttais nyt ainakin parisenviikkoa pystytellä vielä masussa.

Olo on muuten ollu ihan hyvä, tuo kädenpuutuminen on ärsyttävää ja kävin hierojallakin mutta apua oli juuri se hetki, ja päätä on särkenyt mutta johtunee varmasti noista niskoista joissa nyt on joku hermo niin kireellä että...

Miehellä loppuu loma ja tytöillä alkaa leiri ensiviikolla, yöksi haen toisen kotiin, mutta varmaan pitäsi ruveta pikkuhiljaa pesemään noita vauvan vaatteita jne..ja pääsen toipumaan tuosta reissusta joka oli kyllä aika raskas, vaikka kivaa olikin..

että näin täällä...jos nyt tulisi viesti näkyviin...

hyvää sununtaita kaikille ja voikaa hyvin...:)

Miijo 33+5

Vierailija
45/53 |
29.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihan tuplana saitte viestini...:)

Vierailija
46/53 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt laitan tarkoituksella vanhan ketjun perään, kurja viikon alku nimittäin!! ei ole hyvä nähdä tätä viestiä koko viikkoa =)

Voi kyrsien kyrsä!! Nyt jos olisin fiksu akka niin menisin ja vetäisin peiton korviin ja makaisin sängyssä ainakin huomiseen!!

Nyt meidän esikolla on parvorokko, eli tämä äiti taas jännää pari viikkoa oireita itsellään, verikokeisiin en mene, jos ei oikeesti oireita löydy (tai lääkäri pakota). Se alkoi kuumeella viime viikolla perjantaina oli ihottuma iskenyt, eilen vielä pieniä jäänteitä näkyi, mutta kun kuvan näin, niin veikkaisin vakaasti parvoa, neiti jäi siis mökille mummon ja ukin kanssa.

Tästä syystä sitten mun äitipoli käynti tältä viikolta siirrettiin viikolla eteenpäin, etten sinne mene tartuttamaan, jos saan tartunnan. Sokereiden takia olisin siellä siis käynyt, ja nämä sokerit on ihan päin pyllyä, mulla on niin veto poissa että ei paljoa ole kiinnostanut syömisiä katsoa (tiedän kuulostaa tyhmältä) mutta nyt oikeesti täytyy aloittaa kaurapuuro kuuri, ettei nyt pienokaisen tartteis huonosta äitistä liikoja kärsiä. Sinäänsä olisi ollut hyvä jos kys:n keikka olisi ollut nyt, siitä olisi saanut lisäpotkua ruokalinjauksiin JOS/kun jätkä olisi kasvanut liikoja.

Mieskään ei ollut illalla muistanut laittaa radiopuhelia laturiin, joten sain lypsyltä juosta reippaan vartin välein sisälle tarkastamaan että lapset nukkuu, ja aamulla piti käydä verikokeissa, johon piti paastota, joten nälkäisenä tälläinen lisätyö ei tuntunut yhtään kivalle ja yhtälailla isännän piti ottaa liha sulamaan täksi päiväksi ja sieltähän se löytyi pakkasesta tänä aamuna *arg*

hmm.. olikohan siinä tarpeeksi purkausta tälle aamulle! !??!! Anteeksi pessimistisyyteni, mutta oikeesti, minua kyrsii ja pahasti. Toivottavasti teillä kaikilla muilla on nyt paljon parempi viikon alku!!!!

Pikku mies onneksi liikkuu kivasti, ei mylläile liikoja (paitsi aina välillä), mutta tarpeeksi ettei huolestua tartte. Lauantaina päätti kääntyä poikittain, auts!!!, äijän nimittäin sattui, olin vielä tuolla peräpellolla piti pysähtyä toviksi, kunnes jätkä älysi käänty takaisin. "Hassulta" tuntui ja näytti kun maha venyi ihan sivusuunnassa..

Joo palaan myöhemmin, toivottavasti mukavammassa olotilassa =)

-E- 31+

Vierailija
47/53 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Violet ekan elotähkävauvan johdosta! Voimia teidän erityiselle alkutaipaleelle!

Se on loma nyt! Jee, jee, jee! Oli ihana kääntää aamulla kylkeä, kun mies lähti töihin. Lapset saivat nukkua "pitkään" (eli heille se on kahdeksaan) ja nyt katsellaan hyvällä omallatunnolla dvd:tä. Sade on alkamassa.. Me käydään tänään Tiimarissa hakemassa silkkipaperia ja tehdään siitä kaloja, joita sitten pillillä "ongitaan". Tämä on kolmivuotiaamme puheterapeutin suosittelemaa suujumppaa ja lapset on aivan innoissaan..

Mun pitäis pyörittää pyykkikonetta, sillä huomenna mennään mun siskon tykö kahdeksi yöksi ja perjantaina lähdetään Kuopin kautta Nivalaan ja Ouluun.. ONneksi joka paikassa on mahdollisuus pyykin pesuun.. Säätiedotuksia kun katsoo, niin eipä tartte hirveesti kesävaatteita varata. Ne olis niin kätsyjä ja menis pieneen tilaan, mutta on vaan tyydyttävä kuratamineisiin ja muihin.. Eipä silti, en ole kyllä kokenut tuota säätä mitenkään masentavana.

Mä säikähdin tänään vessassa toden teolla. Kävin siis molemmilla tarpeilla ja pyyhkiessä papruun tuli oikein kunnolla verta, sellaista vähän limaistakin (miten näitä on aina niin vaikea kirjoittaa, ettei mene ihan inhan puolelle). No, yritin tutkiskella vuodon lähdettä, ja luultavasti nuo peräpukamat tai jotkut on syynä, koska emättimen alueelta ei mitään paperiin tarttunut. Siltikin, tuo veri on aina jotenkin niin hälyyttävä.

Eipä kai muuten kummempia. Juhannus meni aivan ihanasti mökillä ja sain jopa nukutuksi lattiamajoituksella.. Jos minusta ei kuuluu hetkeen, johtuu se siitä, että olemme reissun päällä. Mutta mukavaa viikkoa kaikille! Ottakaa rauhallisesti ja kasvatelkaa vauveleita ilolla..

Lyle 31+1

Vierailija
48/53 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ollaan lähtöä tekemässä sinne kylpylään ja tulin vielä koneella piipahtamaan.

Kaikki on ihan ok omalla kohdalla, vauva vain painaa ovasti, ja en ole koskaan osannut miettiä miten päin tuolla on mutta jos liikkeet tuntuu eniten alamahassa, niin eipä varmaan ainakaan vielä oikein päin.

Näin viime yönä aivan omituista unta, näin että olin ennustajalla, ja sanoi minulle, että varaudu siihen että tästä tulee äkkilähtö ja antoi päivämääriäkin kaksin kappalein...30.6 ja 9.7?? no toiv, ei ihan pitäisi paikkansa...taitaa tuo synnytys vain hieman jänskättää.....

Lyle: kannattaa varmaan kuiteskin ilmoittaa asiasta neuvolaan tuosta verestä, ettei ainakaan kovin paljon mieltäsi huoleta..ja hyviä reissuja teille..

minä palaan vasta lauantai iltana....

Hyvää viikkoa kaikille.....

Miijo ja huomenna jo täys 33+ :)

Vierailija
49/53 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt 2 kertaa tuntunut sellainen "oikea" supistus...sellainen synnytyspoltto, joka vetää koko alaselän ihan kuumaksi ja kovaksi ja mahan kanssa... eka tuli juhannuksen vastaisena yönä...kesti ehkä puoli minsaa ja meni ohi. Sitten toinen kerta oli viime yönä vessareissun yhteydessä; kesti sen reilun puolen minsan ja otti niin koville, että jouduin nojamaan sohvaan hetken ja hengittää syvään..

On se vaan outoa...pelkään, ettei kuitenkaan tule kuin elokuulla ja sitten kuitenkin olot ovat tosi omituiset välistä.

Tuosta veresta muuten, tässäkin kait olen ylihysteerinen, mutta kun käyn vessassa ja tulee katsottua tuohon pikkuhousunsuojaan niin siinä on sen valkovuodon seassa ihan minikokoisia punaisia hiutaleita/täpliä... pitää huomenna kysellä neuvolassa. Pyyhkiessä ei tule mitään. Tätä hiutaletta on ollut nyt parisen päivää...voiskohan paikat olla aukenemassa...? olis mahtavaa kun olisi niin!

Mullakin muuten on ekaa kertaa elämässäni lievät peräpukamat...hyi. On vatsa niin kovalla, että joudun juomaan tuota Levolacia joka päivä.

Nyt kait sitä saa alkaa käymään kylmissä suihkuissa ja kuumassa saunassa ja mattopyykkiä suunnittelemaan..:)

Kirjoittelen taas huomenna.

TarjaMamma rv 33+5

Vierailija
50/53 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*tarjamamma*:mullakin nyt alkanut tulla pieniä ns.hiutaleita pikkuhousunsuojaan

*Lyle*:soittele ihmees neuvolaan niin saat sitten mielenrauhan

ON:Täällä on kanssa polttoja ollut,eli toissayönä tuli kans muutama tosi äkänen supistus ja kesti vähän yli puol minsaa,viime yönä tuli 4 otteeseen niin kipeet supistukset t taisi kyllä jotain pehmetä alakerrassa.nyt on supistellut erillaisia eli harjoitus suppareita,menkka jomotusta ja sit viel nää ihanat jotka sattuu masusta pimppaan asti..määrättiin kättäriltä ottamaan nyt alkuun 2 panadolia ja lepäämään 2 tuntia tekemättä mitään!!ja vielä kivasti sanoi että 3 viikkoa olet ihan hissunkissun ja sit voit ruveta mattoja pesemään:)

Nyt siis lepäämään ja syömään:D

Paljon jaksamisia!

ai niin joko on alkanut muita hikoiluttamaan?tämä mami hikoilee kun mikäkin ja varsinkin öisin!

Vierailija
51/53 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA VIOLET!

Juhannus tuli ja meni, ihan kotosalla oltiin eikä ees kutsuttu ketään käymään. Oikeestaan ihan kiva oli vaan olla kaksin miehen kans. Hänellä alkoikin nyt sitten parin viikon loma.

Tänään kävin tuolta Tekayn kiekosta kahtelemassa tietoja, ja äimistyin kun sano että jäljellä 8vkoa ja 3 päivää! Ihmekös sitten, kun tuntuu että pitäs kohta puoliin olla kaikki valmiina. No, täytynee koittaa ottaa rauhallisesti. Suurimpana hommana ois viedä pyykkikone täältä kaupunkiin ja hommata sinne itelle sänky ja tuoda sieltä tänne tietokonepöytä ja kirjahylly.

Teidän juttuja kun lueskelee niin tuntee ihtensä ihan oudoksi. Minä kun en tiiä vielä mitään supistuksista. Tuntuu, että olotila ois jopa kohentunut tuosta parin-kolmenkin viikon takaisesta. Neljä yötä olen nyt saanut nukuttua ihmeen hyvin, viime yön jopa ilman särkylääkettä. Vintinportaat kyllä laittaa huohottamaan, mutta se nyt ei ole ihme. Kummastuttaa myös, kun tuolla kiekossa on että tällä viikolla vauvan pituus keskimäärin 39-43cm ja paino noin 2kg, että miten semmonen voi olla mun mahassa ja mulla kuitenkin sen puoleen aika kohtalainen olotila...

Synnytys on käyny mielessä jonkun kerran ja se, että jääköhän kokonaan käymättä valmennuksessa, kun taisi olla elokuun alussa seuraavat... Muistaakseni 36 vkolla on synnytystapa-arvio. Haluaisin yrittää synnytystä jakkaralla tai sitten konttausasennossa, vesi voisi olla kokeilemisen arvoinen kivunlievityksessä, jos nyt on mahdollista. Mitenkähän sitä sen kivun kanssa pärjää... Toisaalta mulla on ollu tajunnan vievät menkkakivut, ja siitä johtuen monet on sanoneet, että jospa pääsen sitte synnytyksessä vähemmällä. Noh, jää nähtäväksi.

Muakin vähän hikoiluttaa, mutta en tiiä mistä se sitten johtuu. Ai niin, tänään tuli Kelalta vanhempainpäivärahapäätös, kiva tietää millon mitäkin maksetaan ja minkä verran. Toivottavasti vaan ovat laskeneet oikein nuo summat... Sen verran isoja lukuja että aloin epäilemään, tiiä sitten pitäskö tarkistaa asia.

Mutta nyt makaronilaatikon tekoon!

Mimuska ja Taavetti 31+4

Vierailija
52/53 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Violetille suuren suuret onnittelut vauvan johdosta!

Juhannus tosiaan takana päin tältä vuodelta. Mökillä oltiin niin ku monena aikasempanakin vuonna.

Tänään kävin kaupungilla pyörähtämässä ale ostoksilla. Ostin matkasängyn kun maksoi vaan 29 euroa. Sen voi viedä sitten vaikka vanhemmille tai mökille vauvan sängyksi. Vaunuja ei olla vielä hankittu ja nyt himottais hirveesti ostaa alesta emmaljungat...olis vielä kivan värisetkin. Mut raaskiiko sitä...kuitenkin aika monta sataa hintaa niillä on siltl.

Tää mamma hikoilee kans välillä ku mikäkin. Öisin ei voi kuvitellakaan pitävänsä yöpaitaa päällä. Ja vähän ku on lämpösempi niin jalat turpoaa heti...tukisukille on siis käyttöä. =)

Jotenkin sitä vaan taas havahtuu, että tosiaan laskettuun on enää 7 viikkkoa ja mitään ei o vielä laitettu valmiiks. Vaatteet on pesemättä, hoitopöytä ja vaunut on ostamatta jne...kerkeeköhän sitä kaiken laittaakin valmiiks ennen vauvan syntymää..Kohta iskee paniikki.=)Onko kellään muulla vielä sama tilanne?Vaikka ihan hyvinhän tässä vielä on aikaa laittaa.

Mutta nyt nakkikastikkeen tekoon. Palaamisiin!

S rv 33+2

Vierailija
53/53 |
23.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt iskenyt aivan tajuton väsymys - pari päivää oon ollu, ko öö aapisella. Eilen nukuin kahet päikkärit ja tänään otin jo yhet. Saas nähä kauan tää kestää. Eikös *TarjaMamma* sulla ollu suht vasta tota samaa?!? Muistelen näin...

Todellakin alkaa *Elokuu* kolkutteleen reilun kuukauden päästä ovella, o-ou! ;) Jotain vajaat 9 viikkoa mullakin la:aan. Mitään en oo vielä valmiiksi laittanut, pitäis alkaa tekeen nuorimmaisen vaatteille tilaa meän vaatehuoneesta ja laittaa vauvanvaatteet tohon vaatelipastoon, jossa nuorimmaisen vaatteet tällä hetkellä on. En vaan nyt jaksa, eiköhän tässä vielä kerkee...

Mie oon myös alkanut hikoileen ja kuumotteleen, ko pieni possu. Tätä on kestänyt jotain reilun viikon ja vettä menee nyt kahta kauheammin ja senhän tietää, että nyt saan miekin ravata öisin vessassa :p

Ja jollain oli tullu verta/sen tapaista. Oisko tosiaan paikat aukenemassa, mutta kuhan ei ihan vielä ois limatulppaa tai ite lapsivettä...Hope not!

Nyt ei järki kulje, joten poistun takavasemmalle...Terveisiä jokaiselle Elotähkälle ja heän jyvälleen :)