Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pettänyt miestäni, kerronko?

Vierailija
20.01.2006 |

Tämä on niin kauheaa, olen maailman huonoin ihminen!

Olemme miehen kanssa seurustelleet teini-ikäisestä asti, molemmat olimme kokemattomia ja toistemme ensimmäisiä seksikumppaneita.

Olemme olleet onnellisia yhdessä kuutisen vuotta josta puoli vuotta naimisissa eli häät oli viime kesänä, lapsi on pian kaksi vuotta. Joskus mielessäni on käynyt se " tyypillinen" ajatus että millaista olisi olla jonkun toisen kanssa, ovatko kaikki samanlaisia jne, vaikka muuten olen elämäämme tyytyväinen. Olen ajatellut että en ikinä, en ikinä petä miestä mutta pikkujoulujen tullessa kuinkas kävikään.

Työpaikan pikkujouluissa olin todella humalassa ja sen enempää vaiheita kertomatta päädyin sänkyyn erään firmamme varastopojan kanssa. Tai no sänkyyn ja sänkyyn, pukutilojen sohva se taisi olla. Jo siinä tilanteessa kun olimme kaduin syvästi, se ei tuntunut hyvältä ja henkinen paha olo oli vielä paljon pahempaa, mutta annoin mennä loppuun asti kun olimme kerran aloittaneet.

Nyt mielessäni myllertää tämä asia. Olemme mieheni kanssa uhonneet jo alkuajoista asti että kerrankin jos toinen pettää on ero heti tiedossa ja tiedän että jos miehelle kerron ero tulee. En vaan tiedä pystynkö olemaan kertomatta. En haluaisin rikkoa perhettämme tuon maailman typerimmän kännihairahduksen takia. Jos vaan jotenkin tästä yli pääsen niin vannon kautta kiven ja kannon että ikinä en enää petä.

Mutta kertokaahan, kertoisitteko tilanteessani miehelle? Tiedän että miehellä olisi oikeus tietää vai pilaanko vain kaikkien elämän tällä?

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertomalla asiasta ja ehkä itsellesi hieman puhtaamman omatunnon ei ole sen arvoinen. ota opiksesi ja vaikene. kyllä se morkkis menee ohi kunhan opit itse hyväksymään asian.

Vierailija
42/86 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin tilanteet ja ihmiset on erilaisia,ja kukin tekee omat ratkaisunsa kuten parjaaksi katsoo.Minun kohdalla kertominen oli väärä ratkaisu-Mies jopa myöhemmin sanoi minulle,ettei olisi halunnut tietää.Nyt kun miettii,mieluummin oisin elänyt syyllisyyteni ja huonon omantunnon kanssa loppuikäni,jos oisin saanut pitää elämäni miehen.Sitäpaitsi,ei ne (syyllisyys&omantunnontuskat)ole mihinkään kadonneet,tuskin katoavatkaan.Tämä oli minun tarinani,ja neuvoni.Voimia ja kaikkea hyvää ap:lle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en uskoisi sanovani näin, koska toisaalta olen sitä mieltä, että rehellisyys on tärkeintä.

Kuitenkin: sinä kärsit ja kadut. Se kumminkin joskus toivottavasti helpottaa. Miehesi ei tarvitse tietää ja kärsiä hänenkin.

Voimia sulle, oikeasti!

Älä tee koskaan mitään vastaavaa mutta älä myöskään kerro tuosta!

Vierailija
44/86 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hyvää elämääsi!

Vierailija
45/86 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro.

Vierailija
46/86 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

petettynä olemisesta on kokemusta, myös siitä suosta ylöspääsyn yrityksestä

Vierailija
47/86 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tärkeintä on, että ei varasta toiselta oikeutta päättää omasta elämästään. Miehelläsi, ap, on oma elämä, johon hänellä on oltava valta, ei sinulla. Hänen on itse saatava päättää, mitä nyt haluaa tehdä. Joka ei ole rehellinen, varastaa toiselta elämän. Tätä mieltä minä olen, enkä voi mielipidettäni muuttaa.

Sari

Vierailija
48/86 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joudut asian kanssa elämään.

Vierailija
49/86 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kertonut? vai päätitkö olla kertomatta?

Vierailija
50/86 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pähkäillä. Ei teilläkään siskot hyvät ole todellisia ongelmia. Miksi ap pilaisit mogasi takia perheesi tasapainon. Ajattele edes lastasi. Kukaan ei voita mitään, jos kerrot.

Vierailija
51/86 |
21.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ottaa asian esille viimeistään aina kun riitelette. Vuosien ja vuosien päästä. Et pääse asiasta ikinä yli kun toinen muistuttaa siitä. Tästä on mulla kokemusta, vaikka kerroin vain lievemmästä jutusta miehelleni (melkein suutelusta..).

Mä en todellakaan haluaisi tietää, jos mieheni olisi pannut jotain toista! Olisi tosi vaikeaa jatkaa. Sitä asiaa miettisi ja pyörittelisi ja koko elämä menisi pilalle (pelkäisi toisen saaneen jotain parempaa ja rakastuneen jne...) Meilläkään ei ole ollut kuin toisemme, aloimme seurustella 15 v...

ÄLÄ KERRO! Vuoden päästä olet jo unohtanut jutun (vuoden vie kaikessa muistelu).

Vierailija
52/86 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käpristele aikasi ja unohda koko juttu.

Vierailija
53/86 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole vieläkään kertonut ja tuntuu että tämä on oikea päätös, yritän vaan unohtaa koko asian. En halua rikkoa perhettämme, kun kerran on se vaihtoehto että tuon voi unohtaa ja antaa olla.

Tietenkin vieläkin tulee päivittäin näitä pahimpia syyllisyydentuntopuuskia, mutta päivä päivältä nekin on helpompia kestää.

Tiedän että en petä enää koskaan, sen verran kova opetus tämä oli ja jos petän niin sitten kerron ja eroan samantien.

Kiitos kaikille vastanneille.

Ap

Vierailija
54/86 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat pitää perheesi, älä kerro. Voit laittaa pettämisen taka-alalle hiljalleen. Miehesi on onnellisempi ja suhteenne ehjempi, kun et kerro.

Perhettä ei kannata hajoittaa tuollaisen sekoilun jälkeen. Se ei ole sen arvoista.

Minulla ei ole kokemusta pettämisestä, mutta reipas 10 vuotta kestänyt suhteemme sai kolauksen hiukan pienemmästä asiasta. Olin aiemmin sitä mieltä, että kaikki pitää kertoa ja halusinkin kertoa. Suhde ei ole enää sama, mitä se oli ennen tuota kolausta. Meillä on lapsia. Tavallaan uskomattoman pieni asia, mutta sisältää paljon voimakkaita tunteita.

Vierailija
55/86 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää kertoisin.

Haluaisin että mieheni kertoisi mulle jos makaisi jonkun kanssa, ehdottomasti.

En osaisi arvostaa miestäni jos joskus saisin tietää että olisi maannut joskus jonkun kanssa. Olisi salassapitosyyt sitten miten tahansa perusteltuja niin minuun ei luotettaisi! Et taida luottaa suhteeseesi jos yksi virhe tekee siitä lopun?

En kertoisi että saisin asian pois omaltatunnoltani vaan siksi että suhteessa ei ole salaisuuksia -ton asteisia ainakaan.

Musta on järkyttävää lukea että jos mies pettää niin heti haukutaan, mutta jos nainen tekee sen niin " ei sen tartte tietää" ???

Ihmeellisiä suhteita teillä, kertakaikkiaan.

Vierailija
56/86 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se suhde enää samanlainen, vaikket kertoisikaan että oot harrastanu seksiä! Vai ettekö te sitten koskaan palaa niihin hetkiin takasin?

Syyllisyys ei varmaan haittaa kaikkia, mutta mää ainakin tykkään elää suhteessa jossa yhteinen paras on A ja O.

104

Vierailija
57/86 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä parisuhde perustuu täydelliseen luottamukseen. Kerro ja kanna tekosi seuraukset!

Vierailija
58/86 |
25.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran on sovittu, ettei olla toisten kanssa, niin siihen pitäisi voida luottaa. Jos rikkoo sopimuksen, se pitää kertoa, tai pettää joka hetki uudelleen.

Vierailija
59/86 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat onnellisen parisuhteen. Älä sitten kerro. Sano itsellesikin ettei mitään tapahtunut, unohda, päätä pyhästi että EI ENÄÄ IKINÄ. Ei perheenne ja onnenne perustu valheelle, jos tuon jätät kertomatta ja miehesi sydämen särkemättä. Sinusta itsestäsi tuntuu pahalta, mutta sekin lieventyy. Älä rankaise miestäsi; sinun rangaistuksesi on huono omatunto. Et ole tehnyt mitään niin pahaa, että sen takia perheenne ansaitsisi särkyä.

Täällä julistetaan, että joudut elämään valheessa lopun ikääsi.. No, joudut elämään kertomatta lopun ikääsi. Jos mies joskus jotain kysyy, sanot kirkkain silmin ettei mitään ole ikinä koskaan kenenkään kanssa tapahtunut. Ja jos joku muu kertoo miehellesi, niin kiellät kaiken. Ei yksi kännisekoilu ole perheen tuhoamisen arvoinen asia. Sen tietää todella moni, joka on kertonut ja jolta on perhe hajonnut.

Minun mieheni petti minua, ja kertoi. Siitä on reilu 2v, olen päässyt sinänsä pahimmasta yli. Mutta IKINÄ, EI IKINÄ palaa se 100% luottamus joka minulla häneen oli. Jos voisin muuttaa asioiden kulkua, niin olisin tietämättä; tiedän, että mieheni katuu nyt syvästi, olisi hän katunut vaikkei olisi minulle kertonutkaan. Nyt MINÄKIN joudun elämään loppuelämäni niiden ajatusten ja kuvitelmien kanssa.

T: petetty

Vierailija
60/86 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin suurin osa asiallisia ja perusteltuja vastauksia.

Toivottavasti ap olet nyt alkuvuotta onnellisempi minkä päätöksen ikinä teitkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi