Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen sisko laittoi ilman lupaa tyttärellemme korviin lävistykset

Vierailija
20.01.2006 |

Miehen sisko on siis 4-vuotiaan tyttömme kummitäti. Heillä oli yhteinen huvittelupäivä ja tuloksena on reiät korvissa.

Olen niin vihainen. En tajua, miten kukaan voi olla noin tyhmä!!! Tekisi mieli nostaa syyte pahoinpitelystä tai jotain. Tyttömme himplaa koko ajan korviaan eikä taida yhtään tykätä koko rei' istä. Jos otan nuo korut vain pois, meneekö reiät umpeen? Kuinka noin pienille edes tehdään lävistyksiä???

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Luulenpa että niille korviksille on tapauksessasi aivan sama, mutta sille ei, että sinua ei ole kunnioitettu ollenkaan.

Minusta lapselle ei saa tehdä mitään tuollaista peruuttamatonta. Hiukset sentään kasvaisi takaisin, mutta korvikset!!

Lisäksi mietin sitä kipua, jota tyttö on joutunut kokemaan. Oli naama aivan punaläikikäs, kun tuli kotiin eli oli selvästi itkenyt. Ei yleensä itke kummitädin kanssa ollessaan,

Ei me tässä mitään välejä olla poikki laittamassa, sillä lapsella ja kummitädillä on hyvät ja läheiset välit. Mietin vain, että miten asian saa tehtyä selväksi... Poliisille olemme todellakin menossa.

ap

Vierailija
22/38 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on teillä kummitäti aika vahvaa tekoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan eri asioita.

Vierailija
24/38 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta jo se provoilu. Alat menettää makusi.

Vierailija
25/38 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulla on periaate ettei alle kouluikäiselle ja olisin varmasti hermostunut jos olisi lupaa kyselemättä vienyt. Mutta silti kehottaisin sinua harkitsemaan kannattaako asiasta nyt mitään poliisiasiaa tehdä. Lapsellasi kun tuntuu olevan läheinen suhde kummitätiinsä, joka on kyllä entinen jos ette saa itse puhumalla asiaa selvitettyä. Lapsesihan siitä sitten eniten kärsii. Liikkeeseen voit toki kyllä huomauttaa että reikien laittoon ei ollut vanhempien lupaa.

Vierailija
26/38 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olisin vain tyytyväinen, jos joku sukulainen vaivautuisi viettämään vaikka tunnin lapsen kanssa kerran vuodessa. Kai se on sitten vaan niin, että kun on asiat niin hyvin, niin asiat saavat mittasuhteiltaan kohtuuttomia merkityksiä, kuten tämä poliisiasia.

Vierailija
27/38 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja luulet tosissasi että kummitädin ja lapsen lämmin suhde säilyy.

MIETI LAPSESI ETUA. tod.näk. kärsii välirikosta paljon enemmän kuin korviksista!

Vierailija
28/38 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman vanhepien lupaa ja lapsen mielipiteestä huolimatta? (Äiti sanoi, että lapsi ei ole pyytänyt saada koruja, joten aloite on täysin kummitädin johdattelujen varassa.) Niin, entäs jos kummitädistä olisi hauska ollut laitattaa vaikka nenä- tai napalävistys???

Meillä korvakorut ovat olleet kouluikäisten lasten puuhaa. Sitten kun pystyy niistä itse jo huolehtimaan. Tiedän, että monessa muussa kulttuurissa laitetaan jo pienelle lapselle.

En tiedä, että tekisinkö asiasta poliisijuttua. Mutta kyllä minulla ainakin menisi aika pitkäksi aikaa luotto siihen, että milloin ja miten kummitäti voi lapsen kanssa olla. Onko hän ymmärtänyt teon vakavuutta? Ja osoittanut, että nyt tuli tehtyä jotain tosi typerää? Vai onko sitä mieltä, että vanhemmat suotta vauhkoilee?

Minusta olisi ollut kiva, jos kummitäti olisi etukäteen kysynyt tai vaikka soittanut matkalta kun idea on syttynyt. Mutta mennä tekemään.

Itse sain haukut äidiltä, jonka muutamaa kk vaille 18 v poika laitatti korvakorut itselleen meillä lomamatkalla käydessään. Olin kysynyt pojalta, että onko varmasti äidiltä lupa. Joo on. No olikin keskustellut vaan isänsä kanssa... Päästiin sopuu äidin kanssa, ei siinä mitään. Että tässä voitte vähän suhteellista asiaa!

Vierailija
29/38 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvalehtiin tehtävät reiät ovat lävistyksiä siinä missä muutkin, tosin sosiaalisesti hyväksyttävimpiä. Tämä juttu " huvittelupäivineen" on suoraan tv-sarjasta Frendit hieman muunneltuna.

Vierailija
30/38 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ota muuten kantaa, kuin että lupa olisi pitänyt olla mielestäni.

Ja eikös etelän maissa ole tapana laittaa korvikset jo vauvoille esim. Espanja ym. korjatkaa joku jos olen väärässä.

Vierailija
31/38 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä nyt tarkoita ap:ta. Samat ihmiset jotka aina kärkkäästi kritisoivat kaikkea, tuohtuvat pienistäkin asioista ja osaavat ilmaista mielipiteensä vain kiroilemalla ym ovat mukana tässä keskustelussa.

Poliisille meno ei tässä tapauksessa ole järkevää, ei ole tapahtunut mitään rikosta. Luultavammin peräävät teidän vastuutanne, miksi päästätte lapsenne " epäluotettavan" ihmisen kanssa liikkeelle. Liike ei myöskään ole syyllistynyt rikokseen, reikien laittoon tarvitaan mukaan 18 vuotta täyttänyt ja nythän sekin toteutui.

Välit kummitätiin kyllä varmasti tulevat katkeamaan tämmöisellä käytöksellä, mutta ehkä se onkin viisainta koska teidän näkemyksenne asioista niin erilainen.

Te jotka tässä ketjussa haukutte ihmisiä idiooteiksi ym. Kannattais katsoa joskus peiliin ja miettiä sopivaa käytöstä aikuiselle ihmiselle.

Minun mielestäni ap:n kannattais puhua kummin kanssa rakentavaan sävyyn. kertoa miten paljon reikien laitto häntä loukkasi ja sopia selvästi, että tästä lähtien vanhemmille soitetaan ennenkuin tehdään mitään tämmöisiä juttuja. Kummitäti varmasti ymmärtää ja anteeksi pyytää. Korvakorut voit ottaa heti pois ja putsata niitä, ettei tulehdu. Ihan tavallinen desinfioimisaine riittää vaikka iltain muutaman päivän ajan.

Ja ap ei sitten enää päästä lapsiaan kaupungille tai muuallekkaan " epäluotettavien" ihmisten seurassa. Kummi voi käydä kotonakin lasta moikkaamassa, vanhempien valvovien silmien alla.

Kerrottakoon vielä omakin mielipiteeni asiasta, vaikkei sillä olekkaan tässä ketjussa merkitystä. Olisin kuitenkin ollut iloinen kummin ja lapsen yhteisestä päivästä sekä myöskin reikien laitosta. Mutta me ihmiset olemme erilaisia ja mielipiteitä on monia.

Vierailija
32/38 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolatkaa vaan itsenne ihan vapaasti.

Eikös se pois ottaminen ihan tässä tapauksessa riittäisi vai onko ap sellainen,että kaikista asioista pitää tehdä julkinen haloo.

Mä en edes usko,että tää on totta.Joku siellä on jo perjantai" mehuissaan"

Vierailija
33/38 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin, että ap:n sisko toimi erittäin ajattelemattomasti. Kummallista, että hän ei tiennyt kantaasi reijityksistä tuon ikäisillä, eikä tullut mieleen kysyä.

Liikettä vastaan on vaikea nostaa syytettä. Mistä he tiesivät, että kyseessä ei ollut äiti ja lapsi. Vai pitäisikö jokaiselta ala-ikäiselle korviksia hankkivalta pyytää henkilöllisyystodistus ja kirjallinen lupa.

Silloin pitäisi myös olla molempien vanhempien lupa. Ei tuollainen päätös voi olla vain toisen vanhemman varassa.

Itse en laittaisi korviksia pienelle lapselle ja suuuttuisin, jos joku tekisi noin lapselleni.

Vierailija
34/38 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä että vdät liikkeen vasstuuseen ? Ota yhteys vaikka seiskaan ?:) Voi apua ! Ota korvikset pois tytöltä jos on noin kamalaa. Arvet eivät haittaa myöhempää reiittämistä. Ja suhteuta tosiaan tapahtunutta ympärilläsi tapahtuvaan !

Vierailija
35/38 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Luulenpa että niille korviksille on tapauksessasi aivan sama, mutta sille ei, että sinua ei ole kunnioitettu ollenkaan.

Minusta lapselle ei saa tehdä mitään tuollaista peruuttamatonta. Hiukset sentään kasvaisi takaisin, mutta korvikset!!

...

ap

Reiät korvissa ei ole mikään peruuttamaton toimenpide, kasvavat nopeasi umpeen noin tuoreeltaan. Jos taas pitkät hiukset leikkaa niin siihen menisi kuukausia että kasvaisivat takaisin.

Itselläni on kaksi tytärtä ja kyllä mäkin saisin kamalat hepulit jos joku olisi mennyt varsinkaan nuoremmalle laittamaan korvikset. (Isompi tosin on jo koulussa ja osaisi itse jo sanoa mitä haluaa. Itse asiassa onkin jo ilmoittanut haluavansa jossain vaiheessa korvikset.) En kyllä poliisiasiaa tuosta tekisi, ei varmaan kummitätiä sen jälkeen paljon näkyisi jos saisi poliisit peräänsä.

Vierailija
36/38 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2006 klo 10:49"]

Miehen sisko on siis 4-vuotiaan tyttömme kummitäti. Heillä oli yhteinen huvittelupäivä ja tuloksena on reiät korvissa.

Olen niin vihainen. En tajua, miten kukaan voi olla noin tyhmä!!! Tekisi mieli nostaa syyte pahoinpitelystä tai jotain. Tyttömme himplaa koko ajan korviaan eikä taida yhtään tykätä koko rei' istä. Jos otan nuo korut vain pois, meneekö reiät umpeen? Kuinka noin pienille edes tehdään lävistyksiä???

[/quote] 

Siis pahoinpitelystä?! Tietysti se himplaa korviaan, kun on uusi asia.

Vierailija
37/38 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvakorut nuin pienellä on mielestäni tosi mautonta. Palstan termejä käyttääkseni tosi WT. Juttu

Vierailija
38/38 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ota pois ne korvikset jos ne niin pahat ovat. Nopeasti umpeutuvat ja myöhemmin saa laitettua uudelleen.