HELMIKSET PERRRRRJANTAIHIN!
Kommentit (30)
Eli oletko mitä kouluja käynyt? Mä nimittäin kävin kouvolassa ala- ja yläasteen sekä ammattikoulun. Korialle muutin vasta kesällä -03. Samana vuonna kun ammattikoulu loppui.
-sitruuna-
Kankarossa ja Kankaalla olin ala-asteen, yhteiskoulussa yläasteen ja ammattikoulussa sen jälkeen sekä iltalukiossakin. Missäs sinä?
Hei taas kaikille muutaman päivän tauon jälkeen. En ole käynyt kirjoittelemassa kun ei mitään kovin erikoista ole tapahtunut. Eilen oli viimeinen neuvolalääkäri. No, enpä kyllä paljon siitä kostunut -eivät laskeneet sydämen sykettä. Lääkäri vaan sanoi, että " oikein hyvä ja vahva syke" -no pöh, minä olisin halunnut lukuja!
Kohdunsuusta en saanut mitään tietoa. Lääkäri ei löytänyt sitä? Sanoi, että on niin takana, ettei tunne... eli nyt ei sitten ole mitään haisua onko se pehmennyt tai auennut. Sain vaan loppukommentin: " raskaus on edennyt oikein hyvin ja nyt vauva saa syntyä heti vaan kun haluaa tulla" -no, koskahan se herra/neiti sitten suvaitsee saapua? Kotona oloa on nyt takana 3 viikkoa ja mä olen aivan tylsistynyt!!!
Koiran kanssa on käyty pikkulenkkejä näillä pakkasilla -hyvin menee 10 minuuttia, mutta sitten alkaa jo loikkia kolmella jalalla kun raasun tassut paleltuu. Koira on muutenkin ihan sekaisin siitä, että olen kotona kaikki päivät. Pyörii ja ihmettelee kun ennen on ollut tapana, että meikäläinenkin lähtee aamulla töihin eikä vaan mies. Onko muut huomanneet koirissa samaa??? Että käyttäytyvät jotenkin oudosti?
Vauva ei todellakaan anna mitään lupauksia lähestyvästä synnytyksestä. Supistuksia mulla ei oikein ole ollut koko raskauden aikana lainkaan -ihan joitan yksittäisiä ehkä 1 tai 2 päivässä ja kestää tyyliin 10 sekuntia eli ei toivoa sillä saralla. Omituista ajatella, että vauva voi syntyä 2 päivän, 2 viikon tai kuukauden päästä... LA 7.2.
Jees, mutta tsemppiä kaikille ja jaksamista viime hetken heikotusten kanssa. Itselläni oli eilen elämää suurempi selkäsärky, mutta tänään se taas ei vaivaa. Onneksi.
rv 37+3
mä kävin ala-asteen sarkolassa ja yläasteen eskolanmäessä ja suurtalouspuolen siitä ammattikoululla.
Tuota.. laitappa sähköpstia jos viitsit. Rupesi oikeasti kiinnostamaan että tunnetaanko, tai tiedetäänkö edes toisiamme. Varmasti tunnemme ainkin samoja ihmisiä kouluajoilta.
roopeoskari@hotmail.com
-sitruuna-
Minä pääsin sairaalasta tänään. Olin siellä kovien kipujen takia jotka sitten oli liitoskipuja. Sopivaa lääkitystä etsittiin keskiviikosta alkaen, mutta ei sellasta löytynyt. Tai olis ollut yks, mutta sitä saa ottaa vain valvotusti ja voi olla haitaksi vauvalle joten ei kiitos. Kaks viikkoa pitäs vielä sinnitellä, sitten rv 37 täynnä, sen jälkeen voidaan alkaa käynnisteleen. Koitan siis jaksaa sinne saakka :)
Kaalilaatikko saattaa päästä kotiin huomenna, tulee sitten kertomaan itse tarinansa. Marcel ei kotiin pääse sillä hänellä alkoi käynnistys tänään! Toivottavasti tepsii pian ja saa nyytin kainaloonsa, odotellaan uutisia.
Nyt kömmin sänkyyn ja koitan levätä....ainakin hetken.
Birdy ja Inkku 35 tasan
Ekaks heti terkkuja ja tsemppiä duolle/triolle sairaalaan! Pistäkääs väliaikatietoja kun ehditte!
Viime yö meni oikeastaan ihmeen hyvin...taas kauhulla odotan saanko seuraavaa yötä nukuttua vai meneekö taas kippuroinnin puolelle... Tämä koneella istuminenkaan ei kyllä enää tunnu yhtään kivalta! Jos vauva ei ala osoittaa mieltään niin sitten alkaa muuten vaan jomottaa ja tuntuu, että tuo sukkapuikkokipu vaan pahenee kokoajan. Supisteleekin välillä, ei kipeästi mutta lisääntynyt on kokoajan. No, valmiita ollaan lähtöön (jos vaan auto saadaan käyntiin....).
Meidänkään koira ei oikein meinaa tajuta että mä olen kotona kokoajan. Nyt se on pikkuisen jo rauhoittunut noiden mun yöjuoksujen kanssa, aluksi se nousi katsomaan että mihin se taas menee...Sitä sai sitten komentaa takaisin makuulle kun pörräsi vain jaloissa.
Tänne ei kummempia, nyt pitää mennä sohvalle, alkaa ahdistaa tää koneella istuminen.
Koitetaas kaikki jaksella hyvin kaikesta huolimatta :)
Sasuliini ja hajuherne 38 TASAN!!!!!
Hyvä, että kävit Birdy infoamassa teistä sairaalassa olleista, mä jo mietinkin, että multa on mennyt ihan ohi, että teitä on siellä jo niin monta. Sen jostakin pinosta näinkin, että Marcel on osastolla, mutta teistä muista en tiennytkään.
Joo, niinkuin olen aiemminkin kirjoitellut, ainakin minä pidän pinoa täällä vaikka sitten yksinäni vielä maaliskuun alussa, la vasta 22.2. ja moneen kertaan tullut todistettua, että mulla ei vaan hommat käynnisty millään.
Soittivat tänään Naikkarilta ja ens ma olis synnytystapa-arvio, mietin vaan, että on vasta 35+5, onkohan liian aikasta? Viimeksi olin vkolla 37/38. Sain tavallista pitemmän ajan jollekin supererikoisspesialistille sillä ehdolla, että saa viisi kandia olla seuraamassa toimitusta. Mies jo nauroikin, että siellä sitten nuoret lääkärit pyörtyilee, kun näkevät meikäläisen jättimäisen kukkakaalisuonikohjun alapäässä. Joo, olikohan tyhmää lupautua mallikappaleeksi, kerkeeköhän se lääkäri vastailla mulle ollenkaan. Onko helmiksissä muuten ketään, joka olis nyt viime aikoina Naikkarin arviossa käynyt? Millaista oli ja miten meni?
Nyt filtin alle päikkäreille, hyvät viikonloput!
adalmiina 35+2
Tulin taas eka kirjoittamaan kuulumisia ja sitten vasta luen muiden viestit. Muuten voi olla, etten taaskaan ehdi kirjoittamaan.
Musta on ihanaa, kun on lunta ja pakkasta! Eilen käytiin pojan kanssa vaan kaupungilla asioilla, mutta tänään oltiin puistossa. Molemmilla oli tarpeeksi päällä, eikä ollut kylmä, mutta puisto oli kyllä ihan autio. Täälläpäin ei ihmiset käy juuri koskaan puistossa, jos on yli -5 pakkasta. No, ei vaan, käyvät jotkut, mutta aika monet jäävät jo silloin sisälle. Tänään meillä on ollut " vaan" -17. Varmaan teistä pohjoisessa asuvista tosi vähän, jos jossain on tuplasti enemmän. Hassua, kun itse en osaa edes kuvitella, miten jossain voi olla yli -30 astetta pakkasta. Kun täällä on harvoin edes -10.
Mulla vointi on edelleen todella hyvä, mutta toissa iltana oli ekan kerran tässä raskaudessa fyysisesti tosi kurja olo. Sen lääkärillä tehdyn sisätutkimuksen jälkeen alamaha oli kipeä (sellaista menkkakipua) koko päivä & illan ja illalla alkoi sitten särkeä alaselkääkin. Ja jalat tuntui jotenkin heikoilta. Meidänhän piti mennä silloin illalla kylään, mutta onneksi peruin sen. Kotona makasin vain sohvalla valittamassa. Mutta eilen ja tänään on ollut taas ihan normaali olo. Ja se on ollut ihmeellistä, että siitä asti, kun esikoinen syntyi (yli 2,5 v) mulla on ollut vaikeuksia saada illalla unta. Yleensä on mennyt ainakin tunti ennen kuin olen nukahtanut. Nyt ehkä viikon ajan olen nukahtanut tosi nopeasti! Ja poika on nukkunut viikon verran tosi hyvin. Jee! Tosin sitä ei ole ennenkään kestänyt kovin montaa viikkoa putkeen.
Unohdin aikaisemmin kertoa, että näin tässä raskaudessa ekan odotus-/synnytysunen. Sain tytön ja synnytys kesti 2,5 h. En ehtinyt saada miestä kiinni sitä ennen, joten sitten synnytyksen jälkeen soitin hänelle, että tyttö tuli. En kyllä yhtään muista, minkä näköinen tyttö oli. On se vaan jännää odottaa, että kumpi oikeasti tulee ja millainen synnytys on. Mutta mulla ei ole kyllä vielä kovinkaan suurta hinkua päästä synnyttämään. Tykkään niin paljon tästä raskaana olemisesta, että jo valmiiksi surettaa, kun kohta ei ole enää mahaa (paitsi sellainen löllö...), eikä vauva potki mahassa. Niinpä olisin ihan mielelläni vielä vaikka kuukauden raskaana.
Kohta lähdetään viikonlopuksi anoppilaan. Toivottavasti ei ole liian kylmä, että päästäis joka päivä ulos. Siellä tulee aika pitkäksi, jos sisällä joutuisi olemaan. Ja mä haluan päästä vielä kerran hiihtämään ennen vauvan syntymää!
Ihanaa viikonloppua kaikille!!!
T:Fassiloora rv 35+5
Toivottavasti kaikki menee hyvin!
hei!
Täällä meni yö huonosti heräsin 3.30 vessaan ja sitten ei enää uni tullu luovutin 5.30 ja lähdin tekemään miehen eväitä.. sitten nukahdin siinä 8.30 ja uni maistui tuonne 11.30 että näin nyt pitäis imuroida muutenkin olen käynyt viime vuoden papereita läpi tai no löytyi sieltä huima määrä v 2004 papereitakin..
Pullataikina on täälläkin nousemassa ja meinasin vielä imuroida ennen sen leipomista saapa nähädä kuinka menee.. :)
Masussa ollaan oltu aika rauhallisia paitsi että aamulla supisteli jo hyvin tunnin verran niinköhän tuo lähtö tulis tässä ennen tiistain lääkäri aikaa.. huomenna tasan 30 päivää laskettuun aikaan no mutta luotan että kaksoset haluaa masusta pois aikaisemmin ku käy tila vähiin.. kyljet on paukkunu jo monta viikkoa..
Miehen veli ja hänen vaimo tulevat tänään kait pyörähtämään ja samoin pari kaveria tulee illalla kokoamaan pinnasänkyä ja saunomaan miehen seuraksi tietysti varmaan muutaman asennusoluen ottavat no saampas samalla nähdä kavereita kun tuovat tyttöystävät mukana.. :)
Eilen saatiin vaihdettua miehen kanssa olohuoneen verhot sitten olisi vielä nuo makkarin ja eteisen verhot vaikka uhkasin että minä ne tänään vaihdan niin pääsen sairaalaan :) äitini on lähtenyt minua synnyttämään verhojen vaihdosta oli jäänyt puoli ikkunaa paljaaksi :) kuinkahan kävisi jos kokeilisi no en mie vielä..
Vai että tamperelaiset ovat urakalla jakautumassa.. käykäähän täällä infoamassa sitten mikä tilanne :)
pullataikina varmaan räjähtää kohta elikkäs lähden lyömään käteni taikinaan :)
tikunen ja hupu sekä lupu 35+3 (jee kohta 36 :) )