Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMIKSET PERRRRRJANTAIHIN!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on kylmä! Meillä ikkunat vetää, tukka hulmuaa tuulessa. No, tilanne ei nyt ole ihan niin paha kuin eilen joku kirjoitti että putket on jäässä. Mites te olette selvitytyneet, ei kai ne vaan räjähtäneet? Mäkään en ole mikään eräihminen, juuri eilen mietin että miten ihmiset ovat pärjänneet ennen sähkösaunaa ja lattialämmitystä, ei paljoa houkuta ajatus siitä että pitäisi lähteä saunaan synnyttämään näillä ilmoilla. Hui! Tai no, mua ei kyllä houkuta ajatus synnyttämisestä näillä ilmoilla ollenkaan, kauheata olisi hypätä kylmään autoon ja lähteä yön selkään. Pysyköön vauva sisällä vielä vähän aikaa.

Monella tuntuu olleen viimeinen neuvolalääkäri. Mulla sitä ei olekaan kun menen sinne synnytystapa-arvioon, terkka oli sitä mieltä että se ajaa saman asia. Sopii mulle, eiköhän siellä selviä kaikki mikä pitääkin.

Mitäs teille muille kuuluu tänä perjantaina? Toivottavasti kaikkien aamu on alkanut oikein mukavissa merkeissä! Ja paljon tsemppiä sairaalaan Kaalilaatikolle ja Birdylle ja tietty Marcelille (jos vielä olet siellä).

Austen 35 tasan

Vierailija
2/30 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä on nukkunut sitten vähän reilut 2 h viime yönä. Kahden aikaan alkoi supistelemaan ja siitä lähtien sit on valvottu. Jaksoin maata vaan sängyssä ihan uskomattoman pitkään nimittäin kuuteen! En raskinut aikaisemmin poukkoilla siitä mihinkään, kun mies olis pian kuitenkin huolestunut. Nyt sit on äijä lähtenyt jo töihin ja minä ajattelin uskaltaa kasilta aloittaa siivoamisen. Aikaisemmin ei kehtaa rueta imurin kanssa riehumaan, kun naapurit saa pian hepulin.

Aikaisemmin ei oo näin paljon ja näin säännöllisesti supistellut, mutta nyt kun aloitti liikkumisen makaamisen sijaan, niin tuntuu, että supparit heti vähentyi. Pitäisköhän siis mennä makaamaan ja odottaa, että alkaisivat taas säännöllisinä ;D Joo, ehkä ei. Ja ehkä nää johtuu siitä eilisiltaisesta " säpinöinnistä" miehen kans... Jos keittäis ensin kuitenkin aamupuuron ennen siivouksen aloittamista.

Sori tää vähän levoton teksti, mutta ei oikein noin vähillä unilla tää pää pärjää.

Kirppu 37+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpa vilukissa, sisällä 21astetta, ulkona -23 ja paleltaa... Onneksi meillä on kaukolämpö jolla lämpiää kyllä patterit tosi hyvin. Mutta kun meillä on vielä meidän makuuhuoneesta tiivisteet vaihtamatta (edelliset vuodelta 73...) ja älyttiin eilen että pojan huoneesta puuttuu tuuletusikkunan ympäriltä ne kokonaan, kun tiivistenauha loppui juuri siinä kohtaa ja vanhat oli otettu pois! No, patteri hehkuu punaisena ja välissä olevat pölyt melkein palaa pois... En kehtaa pakottaa miestä laittamaan tiivisteitä tässä pakkasessa, mutta heti kun vähän hellittää.

En vielä ehtinyt lukea eilisiä kun en illalla ollut koneella, mutta teen sen heti kohta. Ilmeisesti synnärille oli jo porukkaa lähtenyt? Olishan se kiva, mutta eilen illalla kun supisteli niin tuli taas se pelko " kun näitä on sitten kaksi..." . Eli ootellaan vielä. Ei olis kyllä kiva tässä pakkasessa synnyttämään lähteä kyllä. Onhan tuossa sisä ja ulkolämpötilojen välillä sentään yli 40astetta!! Mutta olishan jotain mistä ajan muistaa, talven kovimmat pakkaset, tai mistä tietää vaikka olis pahempaakin tulossa kyllä.

Tänään pitäisi niitä verhoja ommella ja ripustaa ja ilmeisesti poika menee mummille yökylään niin saadaan myös nukkua rauhassa ens yö. Jee. Sillä on nyt ne kulmahampaat tulossa etu- ja poskihampaiden väliiin niin sitä varmaan on aamuisin kitissyt.

Mutta menen nyt lukemaan eilisiä!

t. Tuuliina ja Tiippana 36+4

Vierailija
4/30 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pakkasta tänä aamuna -28 astetta!!! Kyllä tosiaan saa vauva luvan pysyä masussa ainakin siihen saakka kun pakkaset hellittää. Mies kyllä eilen katsoi mun lyllertämistä ja totesi, että näinköhän tuo helmikuulle asti sisällä pysyy. Ei kyllä haittaisi yhtään vaikka vähän aiemmin tulisi, kun en tästäkään vauvasta mitään pienenpientä odota niin olisi helpompi pusertaa ulos =) Ei taida näillä geeneillä lilliputteja saada aikaiseksi (mies 189cm, minä 176 cm). Vaikka kyllä silti pahaa pelkään että mä ainakin olen austenin kaverina täällä tarinoimassa vielä kuukauden päästäkin.

Kotona tilanne hiukkasen parantunut, ollaan jo miehen kanssa sentään puheväleissä =) Kyllähän tuo ihan herttainen kai yrittää olla, mutta kun mä en aina jaksa ymmärtää tota miesten logiikkaa=) No joo, paljon huonomminkin olisin voinut valita.

Tänään viimeinen työpäivä, jee! Ei kyllä oiskaan enää tippaakaan kiinnostanut. Vaikka näinköhän mä olen jo ensi viikon lopussa ihan kypsä kotona oleiluun....

Napero ja Yo_Larvanto: Mulle käy kumpikin Naperon ehdottama aika ensi viikolla, ehkä mieluummin torstai jos valita saa =)

Katsotaan ehdinkö kirjoittelemaan myöhemmin lisää! Mukavaa perjantaita ja tsemppiä sairaalassamakaajille!

Manna ja eekuli 35 tasan

Vierailija
5/30 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas kirjoittamssa eikä vaan lukemassa! :-))

Yöt sujuu mulla vieläkin aika hyvin, viime yönäkin tuli nukuttua melkein 11 tuntia!

Muutaman kerran vaan on käynyt niin, että en oo illalla saanut unta ja olen ollut edelleen hereillä kun kaksivuotias herää pissalle klo 01 aikoihin!

Kyllähän sitä tulee tietty yön aikan herättyä monta kertaa, mutta on kiva kun saa heti taas unen päästä kiinni!

Joku kyseli minkä ikäiseksi lapsia voi nukutella ulkona päiväunille (ei tietty näillä pakkasilla...). Meillä keväällä kolme vuotta täyttävä tyttö vetelee vieläkin aika ajoin sikeitä vaunuissa kotipihalla, vaikka jalat jo pursuavat ulos! Tykkää kun laitetaan vaunuihin oma pesä!

Nyt oon vaan itsekkäästi skippaillut päikkäreitä kun on nukuttu aamulla pidempään, pääsenpähän ajoissa ite illalla heti nukkumaan kun lapset on kasilta sängyssä!

Mulla on vasta ensi viikolla toi vika lääkärissä käynti. Sillon taitaa olla painokin ekan kerran elämässä sujahtanut 70kg puolelle, hurjalta tuntuu...

Kantoliinoista on jonkin verran ollut puhetta; helpoimman sidontaohjeen löysin itse pemmikaanin sivuilta ja sitä ajattelin ruveta reenaamaan!

Mitäköhän sitä tänään tekis kun uloskaan ei voi pitkäksi aikaa mennä? Siivouspuuhia??

Rupee olee ton pienen tytön päivät vähän tylsiä kun äiti ei jaksa lähteä puiston kulmille notkumaan!

Eipä tässä muuta kuin ilosta viikonlopun alkua kaikille ja koittakaa jaksaa...

Linda1971 ja jokunen 35+5

Vierailija
6/30 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään onkin parempi päivä kuin eilen. Sain nukuttua yöllä ja nyt on mieli virkeä. Kävin koiran kanssa kävelyllä ja vedin oikein kunnolla keuhkoihin tuota pakkasilmaa. Rakastan tuota ulkona kävelyä,lähes joka ilmalla mutta mies on kieltänyt käymästä muuten kuin aamulla. Silloin liikkuu vähiten ihmisiä koirien kanssa. Meidän koira kun on iso ja välillä aikamoinen kuumakalle ja sitten kun noista vastaantulijoista ei aina tiedä... Joku päästää koiransa pitkällä remmillä ihan viereen ja toiset menee vaan nätisti ohi. Ja sitten kun koira oikein riuhtasee niin tätä ruhoa on vaikea jo hallita... Turvallisuus ennen kaikkea,kyllä kerkeän taas lenkeillä juosta kevään ja kesän mittaan! : )

Olen kyllä kateellinen niille jotka on jo jakautuneet. Mua ei haittais vaikka näillä pakkasilla pitäis lähteä. Olen niin tympääntynyt tähän kömpelyyteen ja kaikkiin kipuihin. Mutta kun tässä narisen niin mun tuurilla odotan vielä kuuden viikon päästä jotain tapahtuvan... Itsellä ja miehellä sellainen tunne että tulee ennen laskettua aikaa mutta koska mulla on ollut läpi elämän kaikessa tosi huonoa tuuria niin menee tosiaan sen maksimiajan tietysti yli ja joudutaan tämäkin synnytys käynnistämään. (Tulipa pitkä lause..) Ei se auta kuin odotella ja toivoa että masukki päättää olla kypsä maailmaan hyvissä ajoin ennen muuttoa. Olis ihana viettää ensimmäinen ilta uudessa kodissa koko perheen voimin eikä miettiä että koskahan se lähtö tulee...

Mitään poppakonsteja on turha alkaa kokeilemaan kun ovat suureksi osaksi varmaan vaan myyttejä. Synnytys on vaan sattunut käynnistymään jonkin toiminnon jälkeen,harvoin seurauksena. Siihen seksijuttuun mä kyllä jotenkin uskon kun sperma sisältää sitä samaa ainetta mikä käynnistää luonnollisen synnytyksen. Nyt en vaan muista hormonin nimeä... Meillä ei kyllä tämäkään kikka vuosi sitten auttanut. Niin vaan sitä kokeiltiin illasta toiseen ilman tulosta,kaksi viikkoa meni yli että hurahti!! Ja nyt on paikat niin kipeät etten voisi kuvitellakkaan rupeavani harrastamaan villiä seksiä. Tai edes rauhallista...

Eilen olin neuvolassa ja kaikki tuntui olevan hyvin. Verenpaine pysyy aina vaan alhaalla ja terkkari muistutti että täytyy juoda tarpeeksi vaikka aiheuttaa sitten sitä vessarumbaa... Paino oli jopa laskenut,mitä ihmettelin koska päivisin tulee syötyä kaikenlaista ja liikuttua vähän. Vauva on tiukasti raivotarjonnassa ja pää kuulema syvällä lantiossa. Hyvä niin!!!

Nyt alkaa masukki taas infoamaan että istuminen ei ole hyvä juttu... Tuntuu kaivavan mun nivusesta jotakin,ilkeän tuntuista. Lähden siis keittämään teetä ja miettimään mitä voisi vähän pakkailla jo pois!

Aurinkoista viikonloppua kaikille helmille!!! Toivottavasti pakkaset hellittää ensi viikolla koska pukeminen ja sitten se liikkuminen niissä tamineissa on aika työlästä....

Devil&Toivo 36 tasan

Vierailija
7/30 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasta piisaa! Minä tosin tykkään tällaisista keleistä. Saa vetää kunnolla villapaidan päälle ja käydä ulkona nuuhkimassa pakkasilmaa. Tosin eihän siellä kauaa tarkene olla, mutta kuitenkin... Sitten voi hyvällä omalla tunnolla laiskotella sisällä ja juoda kuumaa kaakaoa, kun ulkona on niin kylmä...

Vai että tamperelaiset helmet on ihan urakalla TAYSissa.... Jokohan siellä on ensimmäiset syntyneet? Hyviä vointeja Kaalilaatikolle, Birdylle ja Marcelille. Ja Austen, minäkään en aio pitää mitään kiirettä synnyttämään, joten enköhän roiku täällä palstalla vielä muutaman viikon... Neuvolalääkäri oli tällä viikolla ja hän arveli, että saattaa mennä vähän ylikin lasketun ajan. Vauva on vielä aika ylhäällä, kohdunsuu kiinni ja kaulaakin jäljellä n. 2,5 cm. Verenpaineet oli pikkuisen koholla, mutta muuten kaikki tuntui olevan ok!

Kaipa se aurinko tänäänkin tulee esiin, joten voisin yrittää taas käydä haistelemassa ulkoilmaa!

Enni 36+5

Vierailija
8/30 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuuuu mikä keli, esikko lähti hoitoon ja vaikka auto oli piuhassa ei se meinannu sanoa muuta kun vou ( suht uusi vielä )

Mulla ei oo vaatteita pihalle joten meillä pysytään sisällä niinkauan kui....

Mulla on ollu eilisesta lähtien ihme vanne tuossa ylämahalla ja koskee lähinnä navan ympärille , turvotusta tuli parissa päivässä 2 kiloo ja päässä puristaa / huimaa... ihme huono olo. Mun äiti sanoi että on se lähellä - ei musta ennemminki vaikuttaa myrkytykseltä. Ajattelin soitella terkkarille jos mittais paineet !? Kannattaa varmaan käydä vai mitä mieltä olette ??

Ja väsyttää, vois nukkua taas 24 h :) Onneksi tyttö lähtee tänään mummolaan, odottaa taas menoa kuin kuuta nousevaa niin pääsee hiukan lepää... Olis vielä yks piirustushomma kesken jos sen sais valmiiksi.

Kaalilaatikolle, Birdylle ja Marcelille Vointeja sinne sairaalaan ! Tulkaahan kertomaan kuulumisia ?

minkki kera oskun 35+3

Vierailija
9/30 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän turhan kylmä on, ei koiriakaan huvita lähteä ulos, saati sitten penskaa. On kyllä ihana asua upouudessa lämpöisessä talossa, viime talvi kun kärvisteltiin 100v vanhassa hirsimökissä ilman takkaa, huiku vaan kävi seinähirsien välistä :P.

Sen verran varauduin jo sairaalaan lähtöön, että kävin ostamassa peräpukamavoidetta ja korvatulppia. Tulpat kuorsaavien huonekavereiden varalta, ei vauvan takia : ). Miestä muistutin, että viimeistään parin viikon päästä saa luvan urakalla ruveta ' auttamaan' synnytyksen alkamista.

Sairaalassaolijoille kärsivällisyyttä, kiva että teillä on edes toisistanne seuraa!

FannyK 35+6

Vierailija
10/30 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on Tampereen helmet siirtyneet oikein porukalla Taysiin. Hyviä vointeja, tai ainakin mahdollisimman hyviä, Birdylle ja Kaalilaatikolle! Onkos Marcel kotona vai osastolla? Koskahan Tampereelta kuuluu ensimmäiset vauvauutiset? Alkaa ihan jännittämään. Minä olen asennoitunut austenin ja Ennin kanssa odottelemaan vielä viikkokausia, tosin supistelut ovat lisääntymään päin...

Minun puolestani pakkanen voisi jo lauhtua. Veeti on ollut kaksi päivää sisällä, kun en ole viitsinyt poikaa yskäisenä viedä noin kovaan pakkaseen. Alkaa pojalla olla virtaa kuin duracelilla täällä sisällä kököttämisen seurauksena. Meillä on isännälläkin ollut koko viikon nuha ja yskä ja tänä aamuna on sitten mullakin jo kurkku kipeänä, voi %#&#&#. Ei todellakaan houkuta joku ärsyttävä flunssa just nyt. Alakertaan vihloo ihan riittävästi ilman yskimistäkin!

Nyt tulee valitusta oikein urakalla. Mutta nyt on yötkin alkaneet huonontua, lonkkia särkee kyljellään nukkumisen seurauksena. Selällään en enää pysty nukkumaan, eikä se taida olla oikein suositeltavaakaan.

Nyt kuulostaa siltä, että äitiä kaivataan.

nonnu78 rv 36+5

Vierailija
11/30 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Ja ihan ensimmäiseksi Birdylle ja Kaalilaatikolle vointeja ja tsemppiä sairaalassaoloon. Kai se Marcelkin siel on, kun ei mitään oo vähään aikaan kuulunut? Koittakaahan jaksella siellä, me täällä kateellisena odotellaan vielä! Eli minäkin Austen vielä täällä varmaan helmikuun lopussa, laskettu aika kun 20. päivä ja supistuksista ei mitään oo apua ollu, ku lääkäris kävin!!

Viime yönä tuli sitten taasen valvottua, kai osin johtuu siitä, ku eilen nukuin oikein kunnon päikkärit! Vasta viiden jälkeen tämä mamma on nukahtanu. Reilut pari tuntia tuli päivällä nukuttua ja illallakin vielä reilut puoli tuntia... Oli taas tilaisuus, kun tyttö mummolassa! Menee tänäänkin, niin pääsee taas pojan kans uinimaan! Meinas mennä viimeyönä naapuriin hermot, ku ilmeisesti telkkaa huudattivat vielä kolmen aikaan yöllä!! En muutenkaan ole tottunut tähän kerrostaloasumiseen! Onneks se kesä tulee kohta ja pääsee muuttaa uuteen taloon!!

Kivoja nää paukkupakkaset! Mies myöhästy eilen aamulla reilut kolme tuntia töistä, kun ei auto lähtenyt käyntiin!! Meilläkun ei oo tota lämpötolppaa, kaikki varattuja! No, onneks ei sen vanhemmat asu kauheen kaukana, käveli sinne(parisen kilometriä, raukka noin kovis pakkasis)ja laitto niide auto lämpiää. Odotteli ja tuli sit sillä käynnistää oman auton! Oli sen äiti ihmetelly, ku heräs, mitä mies siel siihen aikaan aamust tekee :) Lähtee yleensä ajelee puol kuude aikoihin. No, ku sai auton käyntii, meni kaupast ettii uutta akkua autoo, jos ei työpäivän jälkeen saa autoo käyntii! No oli sit vast kuude aikaa illalla kotona, ku tuli täys päivä tehtyä. Tänäaamuna joutu sit vaihtaan autoon sen akun, ku ei lähteny käyntii! Rupes akku muutenkin veteleen viimesiä, auto vm-98. Tänään sit meinaa olla ylitöissä, kiva olla yksin perjantai-ilta kotona, nyyh!

Koitan sitte käyttää aikani hyödyks ja laittaa vihdoi ja viimei noi vauvanvaatteet toho vanhaa lipastoo, vaik sitä ei viel korjattu ookkaa! Saa nähä, koska mies sen kerkiää korjata! Ompahan sit vaatteet laitettuna valmiiks, JOS vauva meinaa syntyä ennenaikojaan! Pieni kutina kyllä on, et vois syntyä ennen laskettua aikaa, ku edellinenki synty, eka meni sen kymmenen päivää yli...

Mut nyt meteli nousee siihen malliin, et täytyy mennä...

sinilila 35+4

Vierailija
12/30 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinpa kirjottaa ihan tälleen ajoissa etten oo kans niitä illan viimeisiä:)

Viime yö meni kyl hyvin nukkuessa vaikka 2-v neiti nukkukin vieressä ihan alusta asti, tosin sillä on joku peittoneuroosi ku alkaa raivota mulle keskellä yötäkin jos mä satun vahingossa koskeekkaan HÄNEN peittoonsa, ei oo helppoo noilla kaks vuotiailla : D

ma olis onneks lääkäri ja ultra ni pääsee vähä kurkkaa että josko se alkais toi pikkanen tuolta pikkuhiljaa valumaan alaspäin. Varasin ajan yksityiseltä kun kättärille ei pääse ellei ole jotain erityistä hätää ja meidän itä-blokki lääkärin ronklailut ei ihan järin kamalasti innosta.

Pakkasta on joo riittämiin, me ollaan kans sisällä kökitty pari päivää mut mulla ei oo edes mitään vaatteita millä voisin tollaseen kylmyyteen lähtee. Jotenkin on niin kummallista kun syksyllä oli pitkään hirvittävän lämmintä ja sai t-paidassa kulkee vaikka kuinka pitkään, tammikuun alussa oli kun ois kevät tullu ku aurinko porotti ja lumet suli, sit yht´äkkiä tällanen törkee pakkanen jossa ihmisparat henkensä heittää tuolla idässä ja täällä putket hajoo.

No se siitä. Kiva kuulla että jotkut on päässy jo melkeen " tositoimiin" , mulla on kans sellanen olo että ei oo tulossa ihan vähään aikaan mikä kyllä ei ole kovin kiva koska mullekkin veikattiin ihan reippaan kokosta vauvaa tulemaks : /

Pitää lähtee pullan paistoon, tein taikinan tonne kohoon ja tyttö tossa vieressä malttamattomana odottaa että pääsee leipoo. Pitänee päästää pikkanen touhuumaan.

Jaksakaa sisaret tämä pakkanen ja nivusten kiristely, kohta se on ohi :)

Matilda.O 36 + 4

Vierailija
13/30 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei tee kyllä yhtään mieli mennä tuonne ulos! Ja noi koiraraukat :( Ne hytisee kun ovi vaan aukaistaan... Varsinkin tuo vanhempi (2,5vee) se sitten onkin varsinainen hienohelma, saa melkein takaovelta potkaista että käy pissalla... Onneksi tuo mies on kotona, se saa hoitaa nuo koirat, kun alkaa tuo massu olemaan tiellä...

Vai on Tampereella ruvennut tapahtumaan? Toivottavasti kaikki on hyvin... kaikilla...

Täällä sitä istutaan ja mietitään että jotain pitäis ruveta tekemään, mutta kun ei tee yhtään mieli tehdä mitään vaan istua/maata... no, ehkäpä innostun tekemään tuon pakkauksen päällisen loppuun, ja petaamaan vauvan sängyn, niin sitten oliskin kaikki tehty... ja vois loppuajan vaan olla... Ja kasvattaa massua. Niin ja se sairaalakassikin pitäis pakata...

Enpä tiedä kuinka kauan täällä enää viihdytään masussa... Tänään on tullut säännöllisen epäsäännöllisesti suppareita ja ovat olleet kivuliaita... Joten katsotaan nyt kauanko kestää tämän mamman jakautumiseen... Onneksi noita viikkoja on jo hyvin tullut kasaan. Mutta toisaalta taas en usko että tämä täältä ennenaikojaan tulee, koska on eka ja ainakin omalla äidilläni molemmat synnytykset ovat menneet sen kaksi viikkoo yli, niin luulempa että mulle käy samanlailla...

Napero ja masukki 37+1

Vierailija
14/30 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuliina: Meillä kanssa poika vääntää alas noita samoisia hampaita. Se laittaa pojan ihan sekasin. =) Ei siis välttämättä kitise mutta käy muuten vaan ihan ylikieroksilla. Niin ja oli mulla sulle muutakin asiaa. Kun etkös sä ollut kouvolasta.. vai kuusaalta. Kuitenkin jostain tästä kuntaseitsikon alueelta. Mä asustelen tässä korialla ja vaan rupesin miettimään että oltiinkos vielä aika saman ikäisiä. (mä olen nyt 21). Sulla taisi olla LA 14 päivä. Mulla taas 16. Saas nähdä oltaiskos me Kotkassa samaan aikaan. Mulla on ensi tiistaina synnytystapa-arvio että kattotaan määrätäänkö sektio vai mitä ne nyt mun päänmenoksi keksii..

Mulla on tänään jo parempi päivä. TAi eilen helpotti kun sain nukuttua päälle tunnin päikkärit. Tuli heti paljon parempi olo. Ja sitten en illalla saanut unenpäästä kiinni ja puolenyön aikaan rupeisin miehelle ehdottelemaan että " miten ois" . Juu, ei tarvi paljon suostutella siihen hommaan. Tosin kyllä taas todettiin sen jälkeen että olipas taas vaivalloista ja kömpelöä. Meidän seksielämä taitaa kuihtua ihan kokoon.. Mutta saipa se aikaan yhden huiman hiukan kivuliaan supistuksen.. jippiajee. Niitä lisää kiitos

-sitruuna ja minttuvihtori 36+1-

Vierailija
15/30 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet asiat sitä ärsyttääkin! MUTTA! Kuten olen täälläkin veikkaillut että voisi syntyä vähän ennen laskettuakin ja lääkärikin sitä eilen ennusti ettei kovin kauaa tarvisi odotella. Eilen illalla ja tänään on supistellut enemmän kuin ennen, ei säännöllisesti eikä kovin kivuliaasti, mutta enemmän. Esikoisestakaan en joutunut yhtään yötä supistusten takia valvomaan joten oletan että ehkä nytkin kun kerran alkavat niin ovat oikeita. Eli tässä asiassa ärsyttää se MIES! Kun on sitä mieltä että ei se nyt vielä synny... Eilen laitoin vauvanvaatteita ja otin sairaalasta tulovaatteet erilleen josta mainitsin miehelle että ne on tossa, totes " no ei se niitä vielä pitkään aikaan tarvi" ...ärh! Tänään sanoin puhelimessa että on supistellut enemmän kuin ennen " no, se on ihan tavallista..." eniten ärsyttää kommentti " ei me tänään lähdetä mihinkään" tuntuu että vaan hössötän (vaikken siis hössötä vaan varaudun..) turhaan ja kyllä mies tietää paremmin millon on aika.

Anteeksi vaan, kuka tässä sitä oikein kantaa? Ketä supistelee, vihloo, juilii, pissattaa? Ketä?

Tekis oikein mieli käyttää kaikki kikat ja konstit että kyllä muuten varmaan syntyy just nyt! Mutta kun ei niistä ole apua. Mekin viimeksi sitä seksiä kokeiltiin, sen pari viikkoa, eikä auttanut. Ei auta siivous, sauna saa vähän supistelemaan, mutta ei tehoa. Jos vetäisi kunnollisen kyykkyyn-ylös jumpan niin huomenna ei olisi mitään asiaa sängystä ylös, tosin voisi olla tuskaa pitkälläänkin. Eikä mulla oikeasti ole kiire synnyttämään, kunhan äkäilen vaan >:(

Toinen mikä ärsyttää on kaikki " mä tiedän miltä susta tuntuu" tyyliset kommentit. Eilen sairaalalla otettiin sydänkäyrä pitkällään. Siitä noustessa sanoin hoitajalle että nänköhän pääsen ylös (selkä tuli tosi kipeeksi kun sellainen puolivino asento on tosi paha) johon hoitaja vaan että kyllä pääset. Anteeksi, mistä se sen voi tietää?? Ei ollut nimittäin ihan helppoa! Vika tikki varmasti olisi jos kätilö toteaisi jotain että hän tietää kun on itsekin synnyttänyt/nähnyt niin paljon tms. Tekee mieli valmiiksi jo kirota että mistä kukaan voi tietää miltä musta tuntuu kun ei ole mun nahoissa! Vaikka olisi kokenut saman miten monta kertaa, muttei se lievitä mua että joku toinenkin on joskus kärsinyt!

Ärhg! Nyt ärsyttää. Kiva kun voi vähän jossain purkaa oloaan... Turha tästä on miehen kanssa riitelemään alkaa kun ei se ymmärrä kuitenkaan.

Vierailija
16/30 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oli meidän oma täti vapaana, siis verenpaine matala ei korkea ja vauva laskeutunu . Sanoi että painaa varmaan verisuonia ja siitä hiukan huippaa ja sitten niskat/ selkä ihan jumissa ja veri ei kierrä !!

Mun mies oli mukana ja terkka sanoi sille et sen pitää hieroa mua :) OO lupas tänään saunan päätteeksi sen tehdä..

Larppa kuvaili sitä olotilaansa siitä laskeutumisesta, niin mie vähän ounastelin eilen että näin on !! No tässä voi mennä vielä se 5 viikkoa ennenkui kiinnittyy ja alkaa syntymään eli mie kans sitten sinne loppupinoihin tulen mukaan kaikkien muiden loppukuussa odottavien joukkoon !! La vasta 21 pv.

Mä meen tekee ruokaa jep kamala nälkä :)

minkki edelleen 35+3

Vierailija
17/30 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu hei, kouvolasta olen. Mulla kyllä hermo menee jos 14 päivään asti pitää odotella, tosin oikeasti lasketun pitäisi kai olla 17. päivä, ettei se niin paha ole. Mutta toivotaan ettei ihan sinne asti tarvisi odottaa. SEktiohan tehdään sitten vähän aikaisemmin, eli jospa vaikka samaan aikaan sinne satuttaisiinkin. Koksiin oli muutenkin yllättävän paljon menossa helmisten listasta, kun poika syntyi 09/04 niin taisi olla mun lisäksi yksi tai kaksi. Meidän neuvolassa on kuulemma tammikuun lopussa ruuhkaa lasketuissa ajoissa, eli varmaan kotkassakin sitten. Toivotaan että mahdutaan siis!

Vierailija
18/30 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa jos napsuttelis jotain. Joka päivä oon lukemassa käynyt. Mä oon koukussa tähän... tai teihin;)

Kyllä minäkin täällä vielä helmikuussa olen yhtenä pallona. Mitään kipuja ei ole ollut. Siitäkään huolimatta että maanantaina liukastuin ja tein komean ilmalennon jalkani päälle. Nyt on vain jalka kipiä ja turvoksissa. Mahassa käy samanmoinen myllerrys kuin ennenkin.

Tänään on eka äitiyslomapäivä, eli 5 viikkoa olis vielä laskettuun aikaan. Jospa tää syntyis " oikeeseen aikaan" , kun edelliset syntyi 39+1 ja 40+4. Viimeset pienet vaatteet sain eilen pestyä. Nyt on kaikki pesty mitä löytyi. Siniset ja punaiset ja kaikki siltä väliltä. Vielä kun saisi jonkin kaapin/laatikoston niille. Sänkykin on jo kasattuna. Esikoinen on jo kyselly monesti että koska se vauva tulee.

Ensi viikolla on lääkäri. Hän sitten sanoo tarviiko mennä synnytystapa-arvioon. En muista oonko aiemminkaan käynyt. Pituuden (tai paremminki pätkyyden) takia th sitä pähkäilee. Olen tasan yhtä pätkä kuin Kirppu80. Terveisiä vaan:) Onhan nuo edellisetki hyvin mahtunu. Olivat 3170g ja 3545g. Itse olen syntynyt 3 viikkoa etuajassa ja painanut vain 2060g. Äitini aina nauroikin että olen synnyttänyt itseäni isommat vauvat.

Eipä tänne kummempia. Onnittelut jo jakautuneille minultakin!

Pakkasterkuin,

Hanzu3 rv35

Vierailija
19/30 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on jännä päivä, sillä kaksoset syntyivät " tänään" eli viikolla 37+2. He olivat ainakin silloin aivan valmiita. Hertta vaan tykkää köllötellä mahassa vaikka minä tykkäisin jo pitää sitä masun päällä!

Kävin eilen äitipolilla ja ehdinkin tapaamaan Kaalilaatikkoa odotushuoneessa, mukavaa! Kahvit meillä jäi juomatta Kaalilaatikon osastolle siirtymisen takia; TSEMPPIÄ 4A:lle! Terkkuja kämppikselle. Osastolla on huomattavan mukavaa kun on seuraa viereisessä petissä.

Ilmottaudun siis mukaan Taysissa Helmikuussa synnyttäviin! Kohdunsuu oli täyspitkä ja kiinteä, kuulemma oli sormelle auki, mutta siltä se ei tuntunut! Sanoisin, että nollatilanteesta lähdetään... Mulla myrkytysoireet on loppuneet ja pääsin ensimmäistä kertaa elämässäni pelkkään neuvolaseurantaan! Saankohan tällä kertaa lähteä romanttisesti kotoa synnyttämään? No, nyt varmaan sitten menee mun tuurilla yli ja taas käynnistellään! Pitäisi nyt vaan yrittää orientoitua uudelleen tähän odottamiseen kun viime viikolla tuntui että kohta vauva jo tulee.

Vauva oli taas " pienentynyt" ja painoikin nyt arviolta 2900 g. Melkein kaksi viikkoa sittenhän se arvioitiin 3080g, eli tiedä häntä. Tuskin se sentään kutistuu! Lääkäri tuumasi, että tässä sen näkee, miten päteviä arviot on. No, pääasia että vauva voi hyvin ja myllää minkä ehtii.

Kaikkea hyvää aurinkoiseen pakkaspäivään,

Noora

Vierailija
20/30 |
20.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ne supparit sit noin tunti sitten loppui. Eli meillä ei ainakaan imurointi auttanut, päinvastoin! Siihen loppui supistelu. No, tiesinhän minä, että eiköhän nämä ole vain jotain paikkoja kypsyttäviä suppareita eikä vielä " sitä itseään" , mutta silti on vähän pettynyt olo. Ensikertalaisena olen vähän naivi, pakko myöntää. Syy pettymykseeni on se, että tänään olisi siinä mielessä erityisen mukava " poksahtaa" , kun on äitini syntymäpäivä. Saa pitää äiti synttäripäivänsä edelleen vain itsellään... Pöh.

No, ehdinpähän siivota tänään sitten koko huushollin. Kun nyt vaan ensin tulis se mies töistä ja veis nuo matot ulos tuulettumaan, niin pääsis sit jynssäämään lattioita.