Lapsettomat käyttäytyvät tällä palstalla niin rasittavasti,
että tekisi mieleni alkaa huvikseni kiusaamaan heitä. Sinnikkäästi olen tähän saakka kestänyt, mutta saa nähdä, kuinka kauan.
Yksi sekundaarisesta lapsettomuudesta kärsivä lapsettomuushoitojen vastustaja
Kommentit (40)
mutta et halua puhua miksi. No, ei sitten ihme, ettei sinun näkökantaasi ymmärretä. Nimittäin on mahdoton ymmärtää, mitä väärää voisi olla lapsettomuushoidoissa. Ehkä joku sinua ymmärtäisi, jos puhuisit avoimesti. Lapsettomat sentään puhuvat avoimesti, eivätkä piilottele tuolla tavoin. Minua ei lapsettomien kirjoitukset harmita yhtään. Ne ovat aivan asiallisia, jopa asiantuntevia ja kiinnostavia. Tietysti lapsettomia on helppo kiusata. Sellaisia, jotka paljastavat oman heikkoutensa, on aina helppo kiusata. Tällaisten kiusaaja on sadisti. Hyvä, että silti hillitset himosi.
Olen kyllä kertonut kantani ja sen perustelut tällä palstalla moneenkin kertaan, mutta tässä ketjussa en sitä tee, sillä se ei sovi otsikon alle.
Kaiva jostain esiin se muutaman kuukauden vanha hillittömän pitkä ketju, siitä voit löytää perusteluni. Olen se, joka kesti pisimpään keskustelua raivoavien lapsettomien kanssa.
ap
Silti kirjoituksesi kummastuttaa minua. Sitäpaitsi ketjuasi on mahdoton lukea, koska sitä ei voi löytää. Eihän sinulla ole mitään tietoja. No, kai sitä on kaikenlaisia ihmisiä. Ei kaikkia millään pysty ymmärtämään. Meitä on niin moneen junaan. Kirjoitat kierrellen kaarrellen ja haukut muita. Minä en hauku sinua ollenkaan.
Lupaan vastata siihen, jos huomaan sen.
ap
mielestäni olet kyllä erittäin julma ihminen, suorastaan sadisti, jos siis todella asia on niin, että tunnet vetoa kiusailla ja vittuilla lapsettomille. Totta helvetissä he varmaankin puolustavat omaa kantaansa ja lapsettomuushoitoja, onhan kyse arasta, mutta niin rakkaasta asiasta.
asiallisesti, edes aluksi. Mutta kun he eivät tee niin. He vastaavat asiallisiinkin aloituksiin raivopäisinä. Siksi heitä olisi niin helppoa ja mukavaa vähän höykkyyttää. Olette ehkä huomanneet, että tämänpäiväisiin lapsettomuusketjuihin on loppuun tullut sen tyylisiä viestejä, että aloitukset olisi tehty juuri hauskanpitoa ajatellen.
Samasta syystä täällä taitaa olla niin paljon keskustelua pullovauvoistakin. Luulen, että ainakin puolet imetysfanaatikoitten tekemistä aloituksista on tehty vain siksi, että aloittaja saisi nauraa raivostuville korvikeäideille. Ja muitakin aiheita taitaa olla.
ap
Mutta siinä olet väärässä, että asiallisiin avauksiin vastattaiisiin myös raivopäisesti. Juuri joku kysyi mielenkiinnosta hoidoista, adoptiosta...yms, eipä tullut raivopäisiä vastauksia, mutta totta kai silloin tulee, kun asiattomia lentelee
Mutta minä ainakin pystyn keskustelemaan asiallisesti herkistäkin aiheista, myös niiden kanssa, jotka ovat eri mieltä.
Olet oikeassa tuosta adoptioketjusta. Asettelin sanani huonosti, sillä tarkoitin lähinnä, että lapsettomat raivostuvat heti siitä, jos joku on sitä mieltä, että lapsettomuushoidot ovat väärin tai että niiden rahoittaminen on väärin. He käyttäytyvät kuin kenelläkään ei olisi oikeutta olla asiasta eri mieltä kuin he. Ja näin käy, vaikka mielipide olisi ilmaistu asiallisesti.
ap
Vierailija:
Totta kai heillä on oikeus surunsa purkaa, mutta jollain paremmalla tavalla surulleen saa paremman vastaanoton. Tämä tapa yllyttää vaan ihmisiä kiusaamaan heitä tahallaan. Luulen, että aika moni niin jo täällä tekeekin.ap
Jos sun mielestä mainitsemasi käytös lapsettomia kohtaan on normaalia, hommaa pikaisesti ne lääkkeet! Huh, kyllä on taas sekopäät liikkeellä....
mutta en ole niin tehnyt. Muut näyttävät kyllä tekevän, mutta heidän lääkityksistään tai niitten tarpeista en tiedä. Niin, ja tuskin meistä kukaan on normaali...
ap
Mä en siksi ole edes käynyt täällä pitkään aikaan, kun tuntuu, että minusta, kiltistä äiti-ihmisestä tulee täällä ihan piru. Kun tuntuu vaan niin käsittämättömältä, että monella täällä on niin huono itsetunto, että oikeasti raivostuu ihan hulluna jos joku vaan heittää ilmoille jonkun kommentin, esim. SEKTIO EI OLE SYNNYTYS.
Siitä sitten alkaa sellainen itkun tuherrus ja raivoaminen, että vähempikin huvittaisi.
Ja mä en ole mikään paha tai kylmä ihminen todellakaan, mä toivoisin näille raivoajille lähinnä pientä kasvua ihmisinä, ja sen oman henkisen kapasiteetin tutkiskelua, että elämästä tulisi heillekin vähän helpompaa.
PS. Mä en ole ikinä kyllä tehnyt tuollaista aloitusta, enkä tosiaan edes pitkään aikaan käynyt täällä, mutta ymmärrän hyvin mistä ap. puhuu.
Nämä muut kun tahtovat mennä koko ajan ajatuksissaan hakoteille. Kiitos!
ap
Ja ihan sama mikä on aihe, aina vaan äidit on yhtä vittumaisia.
Olisin hiukan huolissani itsestäni, jos olisin sinä. Olet äiti ja haluat
kiusata kärsiviä ihmisiä? Se on sadistista tai vähintään todella
naiivia ajattelua.
Täällä palstailee lapsettomuus-surun kanssa eri tasoilla kamppailevia
ihmisiä. Monilla suru voi olla ajankohtainen, voi olla pieleen mennyt
hoito tai keskenmeno takana. Minulla lapsettomuuskokemus on tänään
tasapainossa, mutta entäs huomenna??
Lapsettomuudesta tulee puhuttua enemmän netissä anonyymisti, kun
normaalissa elämässä se on hiukan tabu.
Siinä olet kyllä oikeassa, että ei kannata sieluaan purkaa av:llä. Täytyy
löytää muita paikkoja siihen.
En tosiaankaan kiusaisi ketään esim. lapsettomuus-palstalla tai arkikeskustelusta. Kyse ei ole itse asiassa ollenkaan lapsettomuudesta vaan keskustelusta ja kielenkäytöstä. Oli aihe mikä hyvänsä, tuntisin halua kiusata kielellisesti ihmisiä, jotka käyttäytyvät tuolla tavalla. Omalla kielenkäyttötyylillään he provosoivat toisia käymään kimppuunsa, vaikka tekevätkin sen tahtomattaan. Herkkänahkaiset ihmiset, jotka innostuvat pienimmästäkin provosoinnista ovat mitä otollisin kohde pienelle höykkyytykselle.
ap, jota ei näköjään ymmärrä täällä juuri kukaan
Vierailija:
Herkkänahkaiset ihmiset, jotka innostuvat pienimmästäkin provosoinnista ovat mitä otollisin kohde pienelle höykkyytykselle.ap, jota ei näköjään ymmärrä täällä juuri kukaan
miks se pitäis vaan hyväksyä? olisko sun helppo hyväksyä,jos sull aei olis vaikka käsiä ollenkaan?
jotta esim. pystyisi jatkamaan elämäänsä katkeroitumatta tai hautautumatta ongelmiinsa. Minä olen sairastanut masennusta ja vasta kun pystyin hyväksymään ongelmani, pääsin vaivasta lopullisesti (näin uskon ja toivon) eroon. Eli siis vastaus on, että elämänlaatu paranee, jos hyväksyy tosiasiat. Mutta tietenkin, jos haluaa katkeroitua ja pilata elämänsä, niin voi kaikin mokomin niin tehdä.
ap
se on pisin koskaan aloittamani ketju. (Vaikka siis otettaisiin huomioon,että melkein puolet viesteistä on minun kirjoittamiani.)
Sitä paitsi tämä oli opettavainenkin ketju. En ole koskaan tiennyt,että huvittava on haukkumasana. Opinpa senkin tästä ketjusta. :)
ap
Minä en itse mene hoitoihin, koska ne ovat minusta väärin. (Mutta tästä asiasta en ala tässä ketjussa keskustelemaan.) Minua ei harmita mikään, mutta tunnen suurta kiusausta ruveta ärsyttämään lapsettomia tahallani, koska he tekevät sen niin helpoksi. Itse asiassa nuo ketjut huvittavat minua suunnattomasti, ja siksi niitä olisikin mukava saada lisää. Yritän kuitenkin käyttäytyä sivistyneesti ja taistelen tätä haluani vastaan. Tarkoitukseni oli lähinnä varoittaa, että kaltaisiani on muitakin ja provosoiminen saattaa lisääntyä entisestään, ellei lapsettomien tyyli vastata viesteihin muutu.
Sekava sepustus, mutta toivottavasti viimein meni perille. Vaikka huvittavaahan tämäkin on, kun ihmiset vastailevat ja kyselevät mitä sattuu, kun eivät ymmärrä lukemaansa. :)
ap