Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos saisit joka kuukausi 500 € säästöön, olisiko se hyvä vai huono ja mihin käyttäisit rahat?

Vierailija
29.06.2022 |

Itsellä ensi vuodelle tuo on tavoite mutta saa nähdä miten ruoan hinnan nousu yms tuota vielä laskevat. Aikaisemmin olen säästänyt sekalaisia summia mutta nyt suunnittelin jyvittää laskut suoraan 12 kk ajaksi eli laitan joka kuukausi sivuun esim. sähkölaskua varten.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen osa-aikatyötä 20t viikossa ja säästöön jää päälle tonni kuukaudessa. Onhan se vähän tympeää kun kaikki kallista eikä mitään järkevää ostettavaa.

Vierailija
2/10 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä on. Säästän mökki(tonttiin). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikein hyvä. Säästän loma-asuntoon ja myös sukanvarten eläinlääkärilaskujen varalle.

Vierailija
4/10 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 kk tekisi neljä etelän reissua vuodessa. Äkkilähdöllä 500 € ja tonni lomarahaa. Kelpaisi.

Vierailija
5/10 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä on. Säästän mökki(tonttiin). 

Se on mullakin pitkän tähtäimen tavoite, tai oikeammin metsätila tms. Mutta pikku hiljaa vasta säästöt kertyy. ap

Vierailija
6/10 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nettopalkka on 2200 e, josta säästöön nyt korona-aikana jää 1000-1500 e/kk. Miehen kanssa maksetaan kaikki kulut puoliksi. Kahdelta aikuisella menoja on aika vähän, kun ei ole pariin vuoteen matkusteltu. Lapset aikuisia, velat maksettu.

Vierailija
7/10 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä, joka 30-60 vuoden iässä on noin 500 per kuu laittanut talteen, on eläkeajaksi ne samat 500 per kun extraa. Mulla on.

Vierailija
8/10 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuukausi jää vähintään tuon verran. Tällä hetkellä makaa ihan tilille. Työtilanteessani saattaa tulla muutoksia; muutin maalle, kun sain nykyisen työpaikkani, mutta nyt organisaation strategiaa ollaan muuttamassa siihen suuntaan, että alan tähyillä paremmin omia arvojani vastaavaa työtä. Koska en halua käyttää tuntikausia päivästäni työmatkoihin, pitäisi löytää sellainen, jota on mahdollista tehdä  täysin tai ainakin enimmäkseen etänä, eikä niitä kasva minun alallani puissa. Niinpä varaudun siihen, että heittäydyn myymään osaamistani yrittäjänä. Silloin on tarpeen olla vähän puskurirahastoa.

Vierailija
9/10 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laskunjyvitystä käyttänyt "aina". Tilipäivänä siirrän sijoituksiin, maksan laskut ja jätän käyttötilille budjetin verran bensaan, ruokaan ja pienempiin ostoksiin. 1000-1500 (eli noin puolet palkasta) siirrän säästötilille, sieltä kyllä käytänkin kun isompaa ostostarvetta tulee vastaan.

Vierailija
10/10 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen osa-aikatyötä 20t viikossa ja säästöön jää päälle tonni kuukaudessa. Onhan se vähän tympeää kun kaikki kallista eikä mitään järkevää ostettavaa.

Miten tuo on mahdollista?