Kuka maksaa hedelmättömien, lesbojen yms. hedelmällisyyshoidot?
Kommentit (29)
Olisikohan se kohtalo joka on tarkoittanut että kenen niitä lapsia kuuluu saada? Miksi sotia luontoa vastaan? Mielestäni erittäin epäeettistä ja sairasta.
Siis sillä tavalla, että kummat ovat enemmän väärin. Minusta ainakin molemmat ovat yhtä ja samaa rahanhaaskausta.
minä olen kyllä sinut meille aikaisemmin tehtyjen lapsettomuushoitojen suhteen. Ei mitään ongelmaa, hyvä että tutkimukset tuli tehtyä ja hoidotkin.
Ongelma tuntuu olevan niillä jotka näitä keskusteluja tänne provosoidakseen katkerina (mistä? Mitähän se heiltä on pois?) avaa... harva lapsettomuushoidossa käyvä on täällä hehkuttamassa kuinka upeaa on kun joudutaan käymään hoidoissa ja kuinak upeaa kun yhteiskunta maksaa meille nämä hoidot.... vai oletkos huomannut tälläisiä avauksia. Nope, poikkeuksetta kyse on näistä, ' lapsettomuushoitoja ei pitäisi kustantaa kenellekkään' -avauksista.
Vierailija:
Olisikohan se kohtalo joka on tarkoittanut että kenen niitä lapsia kuuluu saada? Miksi sotia luontoa vastaan? Mielestäni erittäin epäeettistä ja sairasta.
Tosi epäeettistä ja sairasta hoitaa syöpääsi, kuole pois vaan, niin oli tarkoitettu. Hoitohan sotii luontoa vastaan ja oli kohtalo että sait syövän...
Mieti itse: olet 18-vuotias ja raskaana, synnytät ja kasvatat lapsen ikätovereidesi pilkatessa ja selän takana naureskellessa. Nyt kolmekymppisenä olet onnellinen kahden lapsen äiti ja saat kuunnella kuinka ikätoverit itkevät lapsettomuuttaan. Väkisinkin tulee vahingonilo! Sitäpaitsi missä lakikirjassa lukee että lapsen hankinta vaatii työpaikan, omistusasunnon, tutkinnon jne. ? Olen saanut ne kaikki lapsien kanssa.
Minä en ainakaan voi alkaa lapsia hoitamaan, ennenkuin valmistun ja tämä on fakta eikä mikään trendi. Jos en sitten saa lapsia niin se on sitten sen ajan huoli, mistään ei voi olla varma. Olisihan minulla voinut olla hedelmöittymisongelmia nuorempanakin. Ei elämäänsä voi suunnitella tuolla tavalla, en mene opiskelemaan vaan teen lapsia, siltä varalta että en kolmikymppisenä mahdollisesti saakaan lapsia.
Olisi kamalaa jos lapsia ei tulisi sitten kun se on ajankohtaista, mutta kyllä minä tahdon valmistuakin joskus. En tahdo lasta tällaiseen elämäntilanteeseen, joka on stressaava muutenkin, graduhuolineen päivineen.
Oikeasti minua ei häiritse se, että yhteiskunta kustantaa heteroparien hoitoja. Haluaisin vain saada tähän yhteiskunnalliseen keskusteluun uutta näkökulmaa ja ihmettelen, miksei kukaan ole tuosta mainitsemastani asiasta koskaan mitään mieltä.
Minun puolestani lapsi pitäisi suoda kaikille sitä tosissaan tahtoville ja vaikka sitten täysin yhteiskunnan varoilla. Väsyttää vain se, että hedelmöityshoitokeskustelussa jauhetaan pelkästään siitä, pitäisikö naispareilla ja itsellisillä naisilla olla ylipäätään oikeutta hankkia lapsia.
22
Onko noin vaikea hyväksyä, että kaikkien ei kuulu saada kaikkea, eikös ne ihmiset voi vaikka koiran hommata tai leuhkia täällä rahoillaan?
Hanki kuule sä vaan keskenäs koira. Me saimme aivan ihanan poikasen ivf-hoitojen avulla. Hänellä on " luomuna" saatu iso-sisko ja olen enemmän kuin tyytyväinen, kun on olemassa hedelmöitys hoitoja.
Mitä ihmettä se sinulle kuuluu, miten jokainen ihminen on alkunsa saanut?
Katsotko päällepäin, että voi voi sinäkin olet koeputki-lapsi?
Säälittävää..
Kyllähän mukuloita pitää kaikille suoda, mutta kaikki muu on itsestä kiinni! Eiköhän pistetä samalla kaikkien rikkaiden rahat tasan!
Kuten sanoin olen valmistunut tutkintoon, saanut työpaikan ja omistusasunnon lapsien kanssa? Missä vaiheessa mainitsin etten halua itseäni kehittää? Suurin osa lapsettomuuden syistä on naisen iästä johtuvia, eli elämä on valintoja täynnä. Toivottavasti sulla tärppää sitten kun on se hetki, jos ei niin et voi syyttää kuin itseäsi. Ja mielestäni sinä suunnittelet elämää enemmän kuin voi luonnolta odottaa!
Ja ei se lapsettomuus aina ole omasta tahdosta tai iästä kiinni. Ikää minulla on tällä hetkellä 23 ja miehellä 26, useampi vuosi jo yritetty tuloksetta. Eli voi siellä väestöliiton ovella olla " ruikuttamassa" nuorempanakin. En edes ymmärrä miten voidaan näinkin typerää keskustelua käydä täällä. Mun veri oikein kiehu kun luin ketjua. Kyllä itse olisin sen 3000e laittanut mielummin johonkin muuhun jos vain olisi raskaus luomukeinoin suotu. Eli voi niitä ongelmia olla nuoremmillakin. Täysin ruusuinen ei ole meidänkään tie ollut. Ja ihan tiedoksi, vaikka olemme nuoria, on meillä oma asunto ja molemmilla ammatti ja vakituiset työpaikat eli emme myöskään ole muiden rahoilla toimeen tulevia vaan ihan omillamme. (tämä tieto siksi, että tuon olisi joku kuitenkin ottanut esille)
T: nyt rv9 menossa ja helvetin onnellinen
sekä tutkintoon että lasten hoitoon. Musta 30v on ihan hyvä ikä tehdä lapsia. Olen ihan tyytyväinen että olen vielä vapaa tekemään ja menemään, lasten aika on sitten myöhemmin. Ja se on ero siihen suunnitteluun, että musta tuntuu että jos ehkäisy pettäisi, niin kunnon perustetta abortille ei kuitenkaan enää olisi, olen 26 ja melkein valmis, mieheni on jo töissä. Toivon kuitenkin että ehkäisy pitää. Jos se on sinusta luonnonvastaista suunnittelua, niin ihan vapaasti.
Saiskos kysäistä mikä tutkinto sulla on? On ihan eri asia ( siis tässä kohden erityisesti työn määrän ja vaativuuden kannalta) valmistua jostain ammattikoulusta, kuin yliopistosta, sen kummemmin tuon opinahjon valinneita halventamatta, asia vain on niin.
Mieluummin maksan näitä kuin juoppojen tai tupakoitsijoiden sairaskuluja!
Ei sitä yhteiskunnan kuulu maksaa!!!!!!!!!!!!!!
seksuaalinen suuntautuminen ei vaikuta asiaan. Kunhan lasta ei synny miehen ja naisen parisuhteeseen, niin pääsee julkiselle, siellä vain pienet maksut (lääkkeet voi kyllä olla kalliita), aina kelakorvaukset, yksityiselläkin.
Ainoastaan naisparit ja itselliset naiset maksavat hoitonsa ITSE.
Mutta älkääpäs unohtako sitä, että heteroparien kohdalla usein on kyse SAIRAUDESTA johtuvasta hedelmättömyydestä. Kyllähän yhteiskunta hoitaa muutkin sairaudet !!!!! Moniko lähtee näihin hoitoihin vapaaehtoisesti ?????
Mutta älkääpäs unohtako sitä, että heteroparien kohdalla usein on kyse SAIRAUDESTA johtuvasta hedelmättömyydestä. Kyllähän yhteiskunta hoitaa muutkin sairaudet !!!!! Moniko lähtee näihin hoitoihin vapaaehtoisesti ????
Aika usein myös naisparien ja itsellisten naisten kohdalla kyse on hedelmättömyysongelmasta lääketieteelliseltä kannalta. Ai miksi, no siksi että useimmat hoitoihin lähtevät ovat yli 30-v ja hedelmällisyys laskenut. Musta on kyllä väärin, että silloin ei saa korvauksia, jos homma ei mitenkään voisi onnistua kotioloissa.
Ja 22: tekisi mieleni sanoa sinulle rumasti, mutta koska olen sivistynyt aikuinen ihminen, en viitsi. Ilmeisesti sinulla on asiat niin huonosti (taloudellisesti?) että pystyt olemaan kateellinen ja katkera jopa muiden saamista ' suurista dollareista' itse suurimmaksi osaksi maksamiensa lapsttomuushoitojen yhteydessä- hih hii...
Et ilmeisesti myöskään osaa ottaa millään lailla kantaa tähän eettiseen dilemmaan kaikenmaailman juoppojen, tupakoitsijoiden ja ylipainoisten ihmisten sairauksien hoidosta - sekö on enemmän oikeutettua kuin lapsettomuude hoito? Sinäkö olet se jumala, joka saa sanoa kenellä on oikeus saada hoitoa ja kenellä ei?