Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako asuntolainaa jos ei vakinaista työpaikkaa?

Vierailija
19.01.2006 |

Omasta asunnosta haaveilen, mutta vakinaista työpaikkaa mulla ei ole, eikä tulekkaan. Sijaisuuksia on vaan tarjolla koko ajan. Mutniitä saa tehdä kyllä koko ajan. Niin onko mahdollista saada asuntolaina? Valmistuin 3kk sitten ja aloitin heti työt ja niitä kyllä riittää.

Minkä suuruisissa kk erissä maksatte n. 100 000-150 000euron asuntoa? Voisikohan maksaa esim. 400e erissä?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Korkoja on valitettavasti maksettava ekoinakin vuosina, lyhennysvapaata voi alkuun saada.

Vierailija
22/34 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsellut nyt 2h netissä asuntoja ja en ole yhtäkään omakotitaloa löytänyt alle 120 000e.. Pitäis olla vähintään 4h+k! Miten voi olla noin kalliita asunoja, kun katselemme vielä 10-30km päästä kaupungista niitä! Kaikki halvemmat on sit saanut kuntokartoituksessa arvosanan huono tai tyydyttävä. Eli tarttis sit heti remontoidakkin ja siihen pitäis ottaa laina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä mitään säästöjä ole kun juuri valmistuin.. ap

Vierailija
24/34 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä alkuun katsella jotain muuta kuin ok. taloa.

Vierailija
25/34 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihmeessä ensin yhteys pankkiin, jotta tiedät minkä hintaiseen asuntoon teillä on mahdollisuus. vOi tulla opettymyksiä jos katselet liian kalliita joihin ei sitten saakaan rahoitusta.

Vierailija
26/34 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika heppoiset on mahdollisuudet, kun hakijana 1 henkilö, jolla ei vakituista työtä, tulot huonot, ei säästöjä..

Ja ihan varmasti saat unohtaa omakotitalon! Sellaisia rahoja ei pankista varmasti tipu, tosi hyvä tuuri, jos sattuisit saamaan lainaa edes kaksioon. Tuskin sitäkään..

Vierailija
27/34 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakotitalon saa unohtaa heti. meillä kumpikin töissä ja lainaa oltais saatu pienen kerrostalo kolmion verran.

Vierailija
28/34 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siis 4henkinen perhe.

Mahdollisuudet lainaan on hyvät. Kyseli mitä olen ajatellut ja sanoi että kuullostaa ihan hyvälle. 130 000e sanoi että kuullostaisi kohtuulliselta lainalta. Lainanmaksu aikaa 25vuotta ja lyhennys olisi korkoineen n. 670e/kk. Laski samalla että elämiseen jäisi vielä 900e rahaa jolla meidän perhe tulee toimeen hyvin. ap

Vierailija
29/34 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain mieheni kanssa lainaa kolmioon vaikka molemmat opiskelemme. Takaajat oli oltava, mut silti.

Vierailija
30/34 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaan 150 000 e lainoja. Mielestäni asuntokauppojen kehityssuunta on todella huolestuttava, enkä nyt tarkoita vain ap:ta. Pahoin pelkään että ihmiset budjetoivat lainanhoitomenonsa liian tiukalle.

Itse en uskalla ottaa asuntolainaa, vaikka bruttotulot 3200 e ja virka on, sillä tarvitsisin lainaa n. 150 000 e (kerrostaloasuntoon Helsingissä) ja se on mielestäni ihan liikaa! Mitä sitten, jos asuntojen hinnat laskee ja korot nousee niin ettei niitä enää jaksa maksaa. Myydään kämppä pois ja maksellaan sit lainoja vuokrlla kituuttaen???

Vierailija
31/34 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se ei ole riski! Meillä ainakin lainanlyhennys olisi pienempi kuin nykyinen vuokra.

Vierailija
32/34 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpäin Suomea saa ok-talon 130 000e? Ihan uteliaisuudesta kysyn.

Vierailija
33/34 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista mennä itse pankkiin ja pyytää ihan mustaa valkoisella, että saatte tuon lainan. Kokemusta näistä suullisista lupauksista on sen verran, että niillä ei ole p****n verran painoarvoa, kunhan lämpimikseen lätisevät. Lainalupaus paperille kaikkine ehtoineen ennen, kuin rupeatte edes tosissaan taloja katrsomaan

Vierailija:

Meillä on siis 4henkinen perhe.

Mahdollisuudet lainaan on hyvät. Kyseli mitä olen ajatellut ja sanoi että kuullostaa ihan hyvälle. 130 000e sanoi että kuullostaisi kohtuulliselta lainalta. Lainanmaksu aikaa 25vuotta ja lyhennys olisi korkoineen n. 670e/kk. Laski samalla että elämiseen jäisi vielä 900e rahaa jolla meidän perhe tulee toimeen hyvin. ap

Vierailija
34/34 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista. Huomenna selviää sitten enemmän. Hyvillä mielin ollaan kyllä jo nyt, uskon että laina saadaan kun virkailija jo niin siellä laskeskelikin. :) ap