Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huoltajuustestamentti

Vierailija
19.01.2006 |

En tiedä onko tämä asian virallinen nimi... mutta näin lasten valvoja asiasta minulle puhui. Olen yksinhuoltaja ja haluan varmistaa, että jos minulle jotain sattuu, että oikeus kuulee minun ajatukseni ja toiveeni siitä mikä mielestäni on lapselleni paras koti ja huoltaja. Koska yksinhuoltajuushan tarkoittaa myös sitä, että isä ei ole automaattisesti huoltaja vaan oikeus koettaa selvittää mikä on lapsen edunmukaista...

Minulla on yksinhuoltajuus ja seurustelen suomalaisen mieheni kanssa, mutta hänellä on töiden takia osoite ulkomailla. Meille on tulossa yhteinen lapsi. Haluamme, että jos minä kuolen niin huoltajuus jää ensimmäisestä lapsestani nykyiselle miehelleni(emme ole naimisissa).

Eikä esim. lapsia eroteta toisistaan jne.

Onko joku tehnyt vastaavaa ja mitä kaikkea siihen on kirjattu ylös. Tapaan asianajajan parin viikon päästä ja haluaisin valmistautua jo etukäteen mahdollisimman hyvin.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain yksi lause testamentissa. Siinä sanotaan, suunnilleen niin, että " Lisäksi tahtoni on, että mikäli lapseni xxxx on kuollessani alaikäinen, hänen huoltajakseen määrätään xxxxx."

Huoltajuustestamentti ei ole juridisesti pitävä, koska vain omaisuutta voi testamentata eikä lapsi ole omaisuus. Väitetään, että sillä olisi merkitystä, mutta toivottavasti ei tarvitse testata tätä väitettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla