Ystäväni on muuttunut itsekeskeiseksi ihan pienen ajan sisällä!
Kaikki asiat pyörivät vain hänen ypärillään. Kuuntelen, autan, neuvon jos osaan jne. Puhelut ovat aina häntä koskevia. Jos itselläni olisi asia josta haluaisin keskustella se sivuutetaan jotenkin tai en edes viitsi kertoa asiaa enää hänelle (jos olen vaikka hänelle soittanut jonkun asian suhteen, puhelun alettua hän alkaa kertomaan omia juttuja jä siis tämän jälkeen en enää viitsi huoliani hänlle purkaa).
Hänen itsekeskeisyytensä ja ns. " nokavuutensa" (vaikea kuvailla) näkyy päivittäin hänen toimissaan. Ärsyttää.
Kommentit (4)
Eli kuuntelen ystäväni tai oikeastaan parinkin ystäväni vuodatusta milloin mistäkin asiasta, lähinnä vaivoista ja perhe-elämästä. Sitten kun puhun jotain omastani, niin puhelua aletaan lopettelemaan tai sitten vaan sitkeesti taas asia käännetään hänen asioihin. Olen hieman väsähtänyt tilanteeseen, koska en jaksaisi olan mikään roskapöntö tai auttava puhelin..siis pelkästään.
Mutta mitä jos sinä olet itse ollut aikaisemmin se kuka on vain puhunut omista asioistasi ja ystäväsi on toiminut kuuntelevana osapuolena? Ja nyt kun hän on alkanut puhumaan omista asioistaan enemmän, sinusta tuntuu, että häntä ei asiasi kiinnosta?
Vaikea selittää mitä ajan takaa, mutta kuitenkin..
Tietysti sitä alkaa miettimään omaa käytöstäänkin, mutta ei jaksa uskoa. Hänen muutoksen näkee niin töissä kuin siviilissäkin. Asiat ovat tulleen hänelle ns. musta valkoisiksi ja lähes aina jos asia ei häntä miellytä niin sen sitten kyllä kuulee. Ja tätä on myös meidän yhteinen ystävä myös sanonut että pienen ajan sisällä hänestä on tullut hyvin krkäs ja itsekeskeinen. Jonkin asteista kriisiä hänellä varmasti on, mutta oikeuttaako se loppujen lopuksi kuintenkaan kun olisi ystäviä joille purkaa myös tuo paha olo.....
Onko hän siis aiemmin ollut erilainen? Oletko yritänyt otta selvää mikä muutoksen on saanut aikaan? Onko hänellä jokin kriisi tms?