Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on parasta äitiydessä/lapsissasi/lapsiperhe-elämässä?

Vierailija
08.12.2014 |

...kun tuntuu, ettei täällä tehdä muuta kuin valiteta lapsiperhe-elämästä ja haukuta lapsia. Minä aloitan:

- Äitiys on kasvattanut minua ihmisenä uskomattoman paljon ja saanut minut tekemään hyviä valintoja sekä pitämään jälleen huolen itsestäni (esim. vaihdoin tylsän duunariammatin unelmieni alan opiskeluun; laihdutin ja aloin kuntoilla raskauksien jälkeen jne.). Olen saanut persektiiviä elämään; aika kulkee niin nopeasti, etten halua enää tuhlata sitä tehden asioita, jotka saavat minut onnettomaksi.

- Olen alkanut sietää ja ymmärtää muita lapsia sekä ennen ärsyttäneitä ihmisiä paljon paremmin, joten elämä on tietenkin helpompaa.

- Raskaudet, synnytykset ja pikkuvauva-ajat ovat olleet ainutlaatuisia kokemuksia, joita voi tulevaisuudessa muistella ensirakkauden tavoin.

- Lasten kasvattaminen vastuullisiksi ja toiset huomioon ottaviksi ihmisiksi (onnellisuudesta puhumattakaan!) on kasvattanut myös minua itseäni, kun olen joutunut kohtaamaan omat "epäkypsät kohtani" ja lapsuuden ongelmani.

- Lapset pitävät minut liikkeellä; emme mieheni kanssa olleet mitään "spontaaneja viikonloppureissuja Eurooppaan"-tyyppejä ennen lapsia, vaan enemmän nörtihtäviä omissa oloissa viihtyjiä - nykyään on enemmän syitä käydä ihmisten ilmoilla ja kaupungilla, puhumattakaan luvasta sukeltaa pallomereen ja pomppia pomppulinnassa.

- Lapset kertovat parhaat jutut, vaikka pidin tätä ennen isona valheena. Lapset katsovat maailmaa niin eri tavalla kuin me aikuiset - ja ovat luonnostaan todella huumorintajuisia - että olen itsekin ymmärtänyt uudelleen sen, ettei elämän tarvitse aina olla niin vakavaa.

- Omien lapsien - varsinkin tulistuvamman tyttären - kanssa kohtaamani konfliktitilanteet ovat saaneet minut ymmärtämään paremmin omia vanhempiani ja omaa lapsuuttani.

Ja vaikka mitä muuta.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nro:n 60 viestiin lisää ap:kin, että AV:han on täynnä valitusta lapsiperhe-elämästä, lapsista, niiden käytöksestä, vauvojen hoitamisesta, seksielämän puutteesta lasten takia, huonosta parisuhteesta lasten takia, riittämättömyyden, syyllisyyden ja pettymyksen tunteista vanhemmuuden vuoksi...

Joten voitaisiinko, kerrankin, puhua jostain muusta? En minä ainakaan väitä olevani superihminen, koska olen äiti, saati että väittäisin että nautin vaikkapa lasten vatsataudista. Olen silti kiitollinen lapsistani, ja niin on varmasti moni muukin. Ei kiitollisuuteen vaadita täydellisyyttä.

Vierailija
62/90 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:10"]

Koska en anna periksi asiassa, jossa tiedän olevani oikeassa, olen jankkaaja? Sinusta varmaan kaikki ihmiset, jotka eivät ole sinun kanssasi samaa mieltä vanhemmuuden autuaaksitekevyydestä, ovat jankkaajia. Jos et halua lukea viestäjäni tässä ketjussa, älä vastaa niihin ja esitä onttoja syytöksiäsi. -7

[/quote]

Ap vastaa: en ole kirjoittanut vanhemmuuden autuaaksitekevyydestä missään. En ole sitä mieltä laisinkaan. Pidän vapaaehtoislapsettomuutta yhtä lailla hyvänä valintana niille, jotka eivät lapsia halua.

Vaan kun tässä ei keskusteltu siitä. Vaan siitä, mitä iloa ja hyvää lapset ja vanhemmuus on ihmisille tuonut. Jos et pysty nyt päästämään tästä keskustelusta irti vaan palaat vielä tähän, niin katson sinulla olevan jotain henkilökohtaisia ongelmia sen suhteen, että jotkut ihmiset voivat saada vanhemmuudesta iloa ihan yhtä lailla kuin toiset lapsettomuudesta.

[/quote]

Palaan tähän kskusteluun, koska minusta tai viesteistäni esitetään väitteitä, joihin minun tulee vastata. Epäilemättä sinäkin kokisit tarvetta vastata, jos sinua syytettäisiin "henkilökohtaisista ongelmista" ja viestejäsi luettaisiin jatkuvasti väärin. Jos käyt kirjoitukseni läpi, huomaat, etten ole sanonut mitään, mikä halveeraisi lapsia tai vanhempia. Silti jotkut haluvat ottaa lapsettomien kirjoittajien viesteistä kierroksia ja johdattaa keskustelua aivan harhapoluille. -7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:17"]

Sinun tuntuu olevan vaikea hyväksyä, että lapsiperheessä voi olla onnea, rakkautta, kumppanuutta, iloa, naurua ja hyvää mieltä.

[/quote]

En ole väittänyt mitään tuollaista. Miksi valehtelet, kun kuka tahansa voi hetkessä tarkistaa, mitä tässä ketjussa on todella kirjoitettu? -7

Vierailija
64/90 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:28"]

Koska en anna periksi asiassa, jossa tiedän olevani oikeassa, olen jankkaaja? Sinusta varmaan kaikki ihmiset, jotka eivät ole sinun kanssasi samaa mieltä vanhemmuuden autuaaksitekevyydestä, ovat jankkaajia. Jos et halua lukea viestäjäni tässä ketjussa, älä vastaa niihin ja esitä onttoja syytöksiäsi. -7

[/quote]

Ap vastaa: en ole kirjoittanut vanhemmuuden autuaaksitekevyydestä missään. En ole sitä mieltä laisinkaan. Pidän vapaaehtoislapsettomuutta yhtä lailla hyvänä valintana niille, jotka eivät lapsia halua.

Vaan kun tässä ei keskusteltu siitä. Vaan siitä, mitä iloa ja hyvää lapset ja vanhemmuus on ihmisille tuonut. Jos et pysty nyt päästämään tästä keskustelusta irti vaan palaat vielä tähän, niin katson sinulla olevan jotain henkilökohtaisia ongelmia sen suhteen, että jotkut ihmiset voivat saada vanhemmuudesta iloa ihan yhtä lailla kuin toiset lapsettomuudesta.

[/quote]

Palaan tähän kskusteluun, koska minusta tai viesteistäni esitetään väitteitä, joihin minun tulee vastata. Epäilemättä sinäkin kokisit tarvetta vastata, jos sinua syytettäisiin "henkilökohtaisista ongelmista" ja viestejäsi luettaisiin jatkuvasti väärin. Jos käyt kirjoitukseni läpi, huomaat, etten ole sanonut mitään, mikä halveeraisi lapsia tai vanhempia. Silti jotkut haluvat ottaa lapsettomien kirjoittajien viesteistä kierroksia ja johdattaa keskustelua aivan harhapoluille. -7

[/quote]

Kyllä jokin ongelma täytyy olla, ehkä luetun ymmärtämisessä sitten, kun sinulle on monta kertaa sanottu että joojoo, lapsettomuus on ihan fine mutta saataisiinko jatkaa tätä keskustelua.

Vierailija
65/90 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
66/90 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kiltit enää vastatko tuolle jankuttajalle. Jättäkää omaan arvoonsa ja kertokaa lisää kokemuksistanne!

Vierailija
67/90 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi vaan ohittaa jankkaaja ja olla vastaamatta hälle. Ei näytä tajuavan että hän puhuu eri asiasta kuin aloittaja ja muut vastaajat.

Vierailija
68/90 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin absurdia. Jos joku avaisi keskustelun siitä, että miksi vela on onnellinen siitä ettei ole koskaan kokenut raskautta, niin kyllähän siellä teilattaisiin keskustelija joka sivulta toiselle jankkaisi, että tutkimusten mukaan pariskunnat ovat onnellisimmillaan raskausaikana.

Vierailija
69/90 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:28"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä jokin ongelma täytyy olla, ehkä luetun ymmärtämisessä sitten, kun sinulle on monta kertaa sanottu että joojoo, lapsettomuus on ihan fine mutta saataisiinko jatkaa tätä keskustelua.

[/quote]

Ei minulle tarvitse kertoa, että lapsettomuus on hyvä elämäntapavalinta. Tiedän sen aivan hyvin omasta kokemuksestani, enkä kaipaa sille validointia muilta. Sen sijaan ihmettelen edelleen, miksi koet tarvitsevasi minulta tai ylipäätään keltään toiselta ihmiseltä luvan siihen, että saat keskustella ketjun otsikon mukaisesta aiheesta. Ei sinua kukaan estä viestejä kirjoittamasta. -7

Vierailija
70/90 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:38"]

Ei minulle tarvitse kertoa, että lapsettomuus on hyvä elämäntapavalinta. Tiedän sen aivan hyvin omasta kokemuksestani, enkä kaipaa sille validointia muilta. Sen sijaan ihmettelen edelleen, miksi koet tarvitsevasi minulta tai ylipäätään keltään toiselta ihmiseltä luvan siihen, että saat keskustella ketjun otsikon mukaisesta aiheesta. Ei sinua kukaan estä viestejä kirjoittamasta. -7

[/quote]

saivartelija

pikkumainen, turhantarkka henkilö, hiustenhalkoja, pedantti. esim. Sanoilla saivartelija.

Vierailija
71/90 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:40"]

[/quote]

saivartelija

pikkumainen, turhantarkka henkilö, hiustenhalkoja, pedantti. esim. Sanoilla saivartelija.

[/quote]

Mikä pakko sinulla on hyökätä toisen keskustelijan henkilöön? Miksi et voi kirjoittaa itse asiasta tai olla kokonaan kirjoittamatta, jos asiallista sanottavaa ei löydy? Eri miltä saa olla, mutta toisten haukkuminen ei ole sellaista kirjoittelua, jota tällä palstalla tarvittaisiin yhtään. -7

Vierailija
72/90 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:42"]

[/quote]

saivartelija

[/quote]

Mikä pakko sinulla on hyökätä toisen keskustelijan henkilöön? Miksi et voi kirjoittaa itse asiasta tai olla kokonaan kirjoittamatta, jos asiallista sanottavaa ei löydy? Eri miltä saa olla, mutta toisten haukkuminen ei ole sellaista kirjoittelua, jota tällä palstalla tarvittaisiin yhtään. -7

[/quote]

Kai nyt toista saa syyttää saivartelusta, jos tämä saivartelee? Eihän se ole hyökkäys henkilöä kohtaan, vaan tämän kirjoitustapaa.

Vierailija
73/90 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:42"]

[/quote]

saivartelija

[/quote]

[/quote]

Ne lääkkeet, ne lääkkeet.

Mitäköhän tämän pikkujankkaajan äiti muuten vastaisi tähän ketjuun.=)

Vierailija
74/90 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida mammoilla olla kauheasti positiivista sanottavaa vanhemmuudesta?

Vierailija
75/90 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:50"]

Ei taida mammoilla olla kauheasti positiivista sanottavaa vanhemmuudesta?

[/quote]

Ja ne, joilla oli positiivista sanottavaa, eivät lainkaan ottaneet huomioon sitä, että tutkimusten mukaan lapsettomat ovat onnellisempia!

Vierailija
76/90 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä pienen vauvan äitinä kaikkein ihaninta on vauvani hymy, kun saavun huoneeseen ja hän näkee minut. Kuinka ilahtuneelta voikaan niin pieni näyttää <3

Vierailija
77/90 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat tuoneet elämään lisää rakkautta ja naurua. Kuulostaa kornilta, mutta mikään ei ole ihanampaa kun lapsi kehuu ja kertoo rakastavansa. Ja eihän se tietystikään ole yhtä auringon paistetta koko ajan, mutta sellainen hyvä pohjavire kuitenkin, että kaikki on hyvin ja kaikesta selvitään.

Vierailija
78/90 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperhe-elämässä ovat hienoja hetkiä ne, jolloin tehdään yhdessä. Pelataan, leivotaan, uidaan, ulkoillaan. Ne ovat ne hetket, jotka jäävät mieleen.

Vauva-aika on tietenkin oma lukunsa. Itse olin tyytyväinen siihen, että osasin olla syrjäyttämästä miestä missään vaiheessa. Nyt tästä kerätään hedelmiä kun ei tarvitse äidin olla joka paikassa neuvomassa ja päsmäröimässä, riittää kun hoidan vaan oman osuuteni.

Vierailija
79/90 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on rakkaus. Maailmassa on neljö ihmistä, joiden vuoksi menisin vaikka tuleen. Tunnen joka päivä olevani rakastettu. Ihan kivaa on sekin, etä saan ola iloinen ja ylpeä lapsistani. 

Vierailija
80/90 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan tuoksu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme