En ymmärrä pareja, joiden rahat eivät ole yhteiset!
Meillä on aina ollut yhteiset rahat ja käyttöoikeudet toistemme tileihin.
Kommentit (26)
ja käytämme niitä yhteiseen hyvään sekä omaan itseemme, silti voi olla itsenäinen ihminen vaikka puolison " omistaakin" .
ei vaan ole ollut tarpeen mutta muutoin kyllä yhteiset rahat.
Mutta mieti, meillä on sellainen vuosia yhdessä asunut tuttavapariskunta, joka edelleen merkkaa kauppalaskuun, mikä on kenenkin ja lasku jaetaan sen perusteella, kuka mitäkin syö/käyttää!!
Vierailija:
Meillä on aina ollut yhteiset rahat ja käyttöoikeudet toistemme tileihin.
Luin otsikon aluksi väärin näin:
" En ymmärrä palleja, joiden nahat eivät ole yhteiset!"
8-)
Vähiten harmia kun on on yhteiset rahat ja yhteiset menot, joista sovitaan, jos tarvetta.
Miks ihmeessä revit stressiä joidenkin ventovieraiden pankkitileistä???!
niiiin OIKEIN että rahat on yhteisiä vaikkakin toisen niskalimassa hankkimia mutta auta armias kun mamma lähtee töihin jos lähtee niin kyllä systeemit muuttuu ja nyt joku heti tietty nousee parrikaadeille; Meillä mies nimenomaan haluu et lapset hoidetaan kotona ja plääh, plääh.
ole käyttöoikeutta niihin. Kaikki kiinteät kulut pannaan suunnilleen puoliksi kuten auntolainan lyhennykset yms.
Nyt kun minä olen ollut hoitovapaalla muutaman kuukauden, en ole masanut osuuttani lainan lyhennyksestä, vaan mies hoitaa ne yksin. Kun meen töihin pian, niin sitten taas kaikki puoliksi jne.
Meillä tämä homma toimii näin. Rahat on käytännössä yhteiset mutta millekään yhteisille tileille en näe tarvetta.
edellisestä liitosta ei kyllä saa minun rahojani.
Yhteiset menot ja yhteiset tulot. Toiminut meillä, koska olemme niin samanlaisia raha-asioissa. Ikinä ei ole riidelty rahasta.
Olen nyt kotona ja maksan ruuat ja omat kulut kotihoidontuesta ja lapsilisistä. Mies maksaa loput... ja tietenkin esim jouluna " antaa" minulle rahaa jouluostoksiin.
kuulostaa ehkä hullulta, MUTTA kun minä en ole kauhean hyvä käyttämään rahaa... tai siis käytän sitä tosi paljon. Itse tätä ehdotin. Nyt minulla on budjetti jonka sisällä täytyy pysyä. Tällä järjestelyllä saamme joskus jotain hankittuakin, kun mies säästää. Minusta tämä toimii hyvin. Toki asia olisi eri, jos mies joisi ja pelaisi kaikki rahat...
Mä en näe yhtään syytä miksi mun miehen pitäisi itse tienaamillaan rahoilla osallistua esimerkiksi mun opintolainojen maksuun, jotka olen nostanut kauan ennen ennen kuin olen häntä tavannut.
Mä en ymmärrä vouhotusta yhteisistä tileistä ja rahoista. Eikö ole aivan sama pitää omat tilit ja käyttää silti rahoja yhteisiin menoihin? Kukin tienaa rahansa itse ja minusta saa ne myös " hallita" .
Meillä on omat tilit ja minä lapsen kanssa kotona, mutta mies maksaa perheemme menot ja minulla on myös " omaa rahaa" . Ei siihen mitään yhteistä tiliä tarvita...
maksaa laskut, suunnitella budjettia ja niinpoispäin, on ihan hyvä että on yhteiset rahat, ja vaivattomampaa kun ei tarvitse lukuisten hommien lisäksi erotella kenenkä rahoja käytetään, vaan käytetään siltä tililtä misä rahaa. " Niska limassa" -määritelmääkään en ymmärrä, mitä aina täällä hoetaan, koska millä lailla mies, joka ei työskentele tuntipalkalla vaan kokopäivätyössä jossa projekteja, pääsisi vähemmällä jos vaimokin käy töissä? Taloudellisesti enemmän rahaa, jolla voi ostaa vaikka siivouspalvelua, mutta sitten tulee hakemiset, viemiset, sairaan lapsen hoitojärjestelyt, kotityöt. Kummasti tällä palstalla mies, jonka vaimo tekee kotona suurimman osan kotitöistä, raataa niska limassa, mutta nainen, joka käy töissä, ja tekee päälle enemmän kuin puolet kotitöistä, on vain normaali työsskäyvä nainen. Nro 12 näyttää harmittavan se että joidenkin miehet ovat tyytyväisiä perhe-elämäänsä, sillä toisaalta ymmärrän tekstisi, mutta ap:n kaltaisia suvaitsemattomia en ihan ymmärrä...? Onkohan joku kotiäiti joka kokee huonommuutta siitä ettei tuo rahaa kotiin...?
Molemmat töissä ja lapsi on.Toimii meillä.
Meillä vain yhteinen tili, joka on kummankin OMA tili, kaikki tulot ja menot hoituu sen kautta ja molemmat käyttää tiliä mielensä mukaan.
Ollaan molemmat säästäväisiä eikä tililtämme ole koskaan rahat loppuneet vaan lisääntyvät kaiken aikaa; niitä sitten sieltä siirrellään säästötileille, rahastoihin ja osakkeisiin ym.
Mutta en kyllä kuvittele että he minun ymmärrystäni kaipaisivatkaan.
että siellä on aina rahaa säästöiksi asti. Tämä on meillä tavoitteena! Se, että on eri tilit, johtuu siitä ettei ole saatu aikaiseksi perustaa yhteistä.
Minua ei kiinnosta mitä mieltä muut ovat tili/rahajärjestelyistämme ja eipä minua kiinnosta muiden raha-asiat millään tavoin
tai edes katsoa paljonko on ja mihin olen laittanut, kunhan yhteiset menot hoidetaan.