Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katrie Daler neljä päivää synnytyksen jälkeen

Vierailija
07.12.2014 |

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaisin heti tähän kuva kuinka laiha vatsa oli minulla tolla ei oo edes upea kroppa

Vierailija
122/143 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen tuolta minunkin vatsani näytti synnytyksen jälkeen. Oikeasti tuossa ei ole mitään ihmeellistä. Nauran aina kun näitä uutisia tulee; " Huh huh vain päivä/viikko/kuukausi/vuosi synnytyksestä ja hän näyttää tältä!" En tunne kuin vain yhden jolle jäi kiloja synnytyksestä ja maha roikkui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän tuosta kuvasta edes näe tuota vatsaa kunnolla kun on noin pimeässä otettu. Ja mikä tuo asento oikein on? Minusta vatsa näyttää ihan normaalilta ottaen huomioon että ko henkilöllä oli tosi pieni raskausmaha. Eihän silloin nahkakaan jää nii roikkumaan. Ja ylimääräisiä kiloja ei hälle tainnut tulla. Timmiltä tuo vatsa ei musta kuitenkaan näytä, mitä tuosta nyt näkee. Mutta ihan hyvässä kunnossa hän näyttää olevan. Itselläni ei olisi tullut mieleenkään alkaa ottamaan bikiniselfieitä neljä päivää synnytyksen jälkeen vaikka ihan ok kunnossa olinkin mutta ei se oo multa pois jos joku niin tekee. Toivottavasti nuoret naiset ei vaan tosin ajattele että synnytys on aina noin helppo kuin hänellä ja että siitä aina palautuu nopeasti. Jokaisen vartalo, raskaus ja synnytys on erilainen, onneksi! Mutta minkäs tälle ulkonäkökeskeiselle maailmalle voi....

Vierailija
124/143 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi katrie oo ees kaunis. Iso naama ja nenä, kroppa ei olis mitään ilman noita silikoneja. Lisäksi ärsyttävä ääni ja todella pinnallinen ihminen.

Vierailija
125/143 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:07"]

Anteeksi nyt vaan. Tekis mieli lätkäistä tänne oma kuva kaksi päivää synnytyksen jälkeen. Kehtaan jopa väittää vatsani olleen vielä paremmassa kunnossa kun tuon Katrien. Mitä ihmeellistä tuossa vatsassa on?

[/quote]

Minä minä minä minä. :)

Vierailija
126/143 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua säälittää tällainen ulkonäköhysteria ja pinnallisuus. Voin vaan kuvitella mikä järkytys tällaiselle ihmiselle on, jos vaikka sairastuu vakavasti. No, ehkä elämä vielä opettaa.

t. Hoikka, muttei pinnallinen

Vierailija
127/143 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeä kuva, posetus. Olisi mustakin ja monesta muusta mammasta synnärillä voinut saada vastaavan kuvan. Eipä vaan käynyyt mielessä otella kuvia muusta kuin uudesta tulokkaasta. Mutta pointsit hälle. On varmaan hänelle  tärkeä henkilökohtainen saavutus hänelle tärkeässä asiassa.

Vierailija
128/143 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa se arpi on siitä leikkauksesta?

Vierailija
129/143 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dalerista ei kyllä yhtään huomaa että olisi saanut lapsen. Johtuen siitä, että luulisi että neljä päivää vanhan lapsen äidillä olevan intressit ihan muualla kuin peiliselfiessä. Pinnallisia mutseja on nykyään niin paljon, naisilla on pakkomielle näyttää jatkuvasti parikymmpiseltä. Mikä on pielessä päässä? Mä sain lapsen 2003 ja palauduin hitaasti mutta varmasti vuoden aikana. Imetin puoli vuotta ja kilot lähti, mutta missään vaiheessa en vahtinut sitä lähtevätkö ne vai eivät. Nyt jälkikäteen kun miettiin, niin ajatukset oli ihan muissa asioissa kuin kropan ulkonäössä, mä käytin kaiken energiani lapseen enkä todellakaan tarvinnut mitään OMAA aikaa. Nykyisin tää oman ajan korostaminen on mennyt liian pitkälle, vastasyntyneen äidille luulisi riittävän omaksi ajaksi se että käy suihkussa ja pari kertaa viikossa tapaamassa ystäviä vähän aikaa, en ymmärrä kun nykyisin mennään jo toisella viikolla baareihin yms. Mitä pikkuvauvojen äidit edes tekee baarissa, varmaan esittelevät palautunutta kroppaansa.

Ekat puoli vuotta se keho on sitä lasta varten, rinnat ja kehon lämpö on lapselle. Ei sosiaaliselle medialle, ei miehen viettejä varten tai sitä varten että entiset farkut mahtuisi jalkaan.

Mua säälittää pinnallisten äitien lapset, koska ne eivät voi valita vanhempiaan. Ja ihan yhtälailla pinnallisia ovat nämä isätkin, lapsi on joku näyttelyesine mikä puetaan hienoksi ja sitten laitellaan kuvia someen ja hehkutetaan isänpäivää. Todellisuudessa lapsen kehitystä ei tueta tai ymmärretä millainen vaikutus lapseen on suorittavilla vanhemmilla. Lapselle riittää se että vanhemmat on läsnä ja pysähtyvät edes yhdeksi vuodeksi elämästään antamaan lapselle perusturvaa ja vakautta. Tulevaisuudessa meillä tulee olemaan aivan hillittömiä burn out aikuisia, kun tää suorittajasukupolvi romahtaa.Annettaisiin lapsuudelle mahdollisuus, ja unohdettaisiin se peili edes hetkeksi.

Vierailija
130/143 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun ehtii synnyttämään niin heti on mahaansa kuvaamassa, en vaan tajua! ;D

Pinnallisuudella ei ole mitään rajaa..

Vierailija
131/143 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tää tyyppi on? Eikö keisarinleikkauksesta jää suurempaa arpea vai onko se poikittain housujen alla?

Vierailija
132/143 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:18"]No eihän se pentukaan ollut kuin 45 cm ja alle kolmekiloinen. Näin sen töissään, niin ihan hemmetin pieni maha oli, vaikka oli laskettu aika käsillä.
[/quote]

Joo varmaan on kaikki keinot ollut käytössä , ettei lapsi kasva normaalin kokoiseksi ja venytä masunahkaa. Saattanut polttaa tupakkaa ja juoda kahvia... Tää on niinkuin se norjalainen fotballfrue, minipieni raskausmaha ja vauva sekä heti somessa kuva vatsasta. Sairasta. Niin ulkonäkökeskeistä että ällöttää.
[/quote]
Tai sitten syönyt vaan salaattia.

Vierailija
133/143 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 08:44"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:18"]No eihän se pentukaan ollut kuin 45 cm ja alle kolmekiloinen. Näin sen töissään, niin ihan hemmetin pieni maha oli, vaikka oli laskettu aika käsillä. [/quote] Joo varmaan on kaikki keinot ollut käytössä , ettei lapsi kasva normaalin kokoiseksi ja venytä masunahkaa. Saattanut polttaa tupakkaa ja juoda kahvia... Tää on niinkuin se norjalainen fotballfrue, minipieni raskausmaha ja vauva sekä heti somessa kuva vatsasta. Sairasta. Niin ulkonäkökeskeistä että ällöttää. [/quote] Tai sitten syönyt vaan salaattia.

[/quote]

Tähän täytyy todeta, että olen itse treenannut salilla jo 15v ja saanut kaksi lasta reilun vuoden ikäerolla. Vauvat olivat luonnostaan alle kolmekiloisia, syytäkin yritettiin etsiä, mutta istukka sun muut toimivat aivan moitteettomasti. Kiloja tuli raskausaikoina ja synnäriltä lähdin tasan samoissa äitiyshousuissa kuin millä sinne meninkin. Ei mun mahani tuolta näyttänyt kuin 3kk kuluttua synnytyksestä, jos silloinkaan, mutta onk tarvettakaan. Nyt odotan mielenkiinnolla iltatähteä odottaessa, että tuleeko vauvasta jälleen alle kolemkiloinen ja kuinka hyvin lähes nelikymppisen kroppa palautuu. Salille aion palata kun vauva on 3kk, se on mulle sitä "omaa aikaa." Mutta lapsen pienikokoisuus ei aina johdu vähästä ravinnosta, tupakoinnista tms. vaan voi olla ihan luonnollistakin.

Vierailija
134/143 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 08:18"]Missä kohtaa se arpi on siitä leikkauksesta?
[/quote]

Arpi tulee juuri alapääkarvojen yläpuolelle, eli jää piiloon. T.sektioäiti

Vierailija
135/143 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse Katrien palautumiseen en ota kantaa, mutta ihmettelen vain sitä ettäkö pitäisi tuntitolkulla vain vauvaa tuijotella ensimmäiset viikot, jotta olisi hyvä äiti. Heti jos sattuu jostain muustakin olemaan kiinnostunut, niin on aivan turhanpäiväinen pölvästi, joka ei edes rakasta vauvaansa. Hohhoijaa taas..

Kaikki äidit ei menetä synnytyksessä aivosolujaan viimeistä myöten. Monia äitejä kiinnostaa monet muutkin asiat oman toipumisen ja kunnon mukaan. Mä aloitin päivittäiset tunnin kävelylenkit 3 pv synnytyksen jälkeen, pikkuhiljaa vauhtia reipastaen. Vauva syntyi talvella, joten ulkoilun aloittamiseen yhdessä vierähti tovi, mutta itse koin että tarvin happea, ulkoilua, liikuntaa ja ihan vain olla tunnin verran päivittäin yksin omien ajatusten kanssa. Eikä se minusta tehnyt yhtään huonompaa äitiä. Päinvastoin, toipumiseni ja virkeyteni oli korkealla. Vauva oli kotona tyytyväisenä isänsä kanssa tuon ajan, eikä todellakaan osannut äitiään kaivata. 

Vauva tuli meidän perheeseen ja alkoi sopeutumaan eloon siellä, tietenkin hänen perustarpeidensa täyttämisestä me vanhemmat huolehtien. Ei meillä ainakaan mennyt niin että koko muun perheen elämä pysähtyi siihen paikkaan ja kaikki alkoi elää vain vauvan elämää. Hullu ajatuskin. Vauva tuli taloon ja elämä jatkui. 

Vierailija
136/143 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks tyhmä kysymys, mutta missä se leikkauhaava on? Onko se noin alhaalla?
Terkuin mistäänmämitääntiedän

Vierailija
137/143 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuijakkaa.

Vierailija
138/143 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 15:50"]1kk sisällä varmasti namussa bilettämässä.
[/quote] roikkuu jo "töissä". Joku vitun visailukisa telkkarissa tärkeempi ku vauva :(

Vierailija
139/143 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 22:24"]http://blogit.kaksplus.fi/katrisorsa/kuulumisia-2/

tässä postauksessa se maha näkyykin sitten toisesta kuvakulmasta. miksi pitää antaa itsestään kuva joka ei pidä paikkaansa? synnyttäneen äidin vatsa saakin olla suurehko ja löysä, sieltä on vasta tullut pari kiloinen nyytti! 
[/quote] mi vittua se tekee Sorsan blogissa?

Vierailija
140/143 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 00:43"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 15:50"]1kk sisällä varmasti namussa bilettämässä. [/quote] roikkuu jo "töissä". Joku vitun visailukisa telkkarissa tärkeempi ku vauva :(

[/quote]

öö... Jostain sitä rahaakin on saatava! Musta on hienoa, että Katriella sentään on työ. Miettii monia muita samanikäisiä äitejä kuten Mutsis On, Karostardust...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi