Miten kolmas lapsi muuttaa elämää?
Hölmö kysymys, mutta meidän tilannekin on ihan hölmö. Ekan ja tokan lapsen kohdalla ei juuri mietitty, tuntui ihanalta ajatukselta, että saisimme lapsen ja annettiin tulolupa ja sitten niitä tuli kaksi melkein peräperää. Mutta nyt kolmas...
Haluaisimme kolmannenkin lapsen. On tietysti eri asia suodaanko meille vielä kolmaskin ihme, mutta mukavaa se olisi. Ongelmaksi on (ainakin omassa mielessä) muodostumassa niinkin maallinen asia kuin raha. Riittääkö rahat?!
Mies on aloittelemassa yritystä, se vie paljon aikaa, mutta tällä hetkellä tuo aika vähän rahaa taloon. Tilanne toki uurastuksella muuttuu, mutta onkohan muutos liian hidas... jos jäisin äitiyslomalle, tulot romahtaisi, koska olen tehnyt nyt reilun vuoden ajan vajaata työaikaa. Äippäraha palkasta laskettuna ei päätä huimaa. Pienempi kuin ekan ja tokan kohdalla ja silloin miehellä oli isommat tulot ja minulla isompi äp-raha.
Voihan hitsin vitsi. Sitä on rakentanut tämän elämän kohtalaisten tulojen varaan ennen lapsia. Luopua voi vaikka ja mistä, eikä se ole edes ongelma. Mutta meneekö elämä viisihenkisenä perheenä ihan kitkuttamiseksi? Sitä ei minun pinna taitaisi kestää, vaikka ei nytkään mitään kulutusjuhlaa eletä.
Auttakaa viisaammat! Onko mitään järkeä edes ajatella kolmatta lasta, jos raha mietityttää? Taitaa olla arvot päin honkia... *huokaus*
Sekavan sepustukseni päätän tähän. Kertokaa te minkälaista on elämä kolmen lapsen kanssa.
Terkuin Hullu nainen Hämeestä
p.s. Mihin autoon sitä mahtuu, jos kaksi selkä menosuuntaan ja yksi nokka menosuuntaan. On korokeistuin, turvaistuin ja siihen vielä tulisi kaukalo päälle... oivoi! ;)
Kommentit (3)
porukalla missään kyläilemässä ja isäntäkin on kotona viihtyvää sorttia. me käydään sitten lasten kanssa keskenään kyläilemässä.
Meidän on pakko mahtua samaan autoon. Sukulaiset asuu kaukana. Sinne ei meiltä pääse julkisilla ellei halua käyttää aikaa ja rahaa tolkuttomasti. " Syrjässä" asumisen haittapuoli.
Tuntuu vaan niin hullulta miettiä rahaa, kun kysymyksessä on lapsi. Tilannetta on vaan niin vaikea kuvitella, että kai sitä yrittää jotenkin varautua kaikkeen mahdolliseen. :)
Ei se yhden lapsen tulo voi vaikuttaa taloudelliseen tilanteeseen niin suuresti! Meillä mies yrittäjä ja palkkaa eivät ole voineet maksaa kovinkaan paljoa useaan vuoteen ja minä olen kotona. Ihmeesti vain raha riittää kaikkeen tarpeelliseen ja välillä vähemmänkin tarpeelliseen :)