Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?

Vierailija
19.01.2015 |

Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.

Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)

Kommentit (1787)

Vierailija
181/1787 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuvailemassa vaatteita, kenkiä ja laukkuja tätä varten :) Miten tuo lähettäminen, kertokaa lisää kokemuksia; laitatteko laatikkoon / pussiin (ohjeen mukaan muovipussissakin voi laittaa), entä voiko oikeasti laittaa vaikka monta pussia tuolla hinnalla (matkahuollon kautta)?

Mulla on tavaraa valtavasti ja tykkään ajatuksesta, että nää menee sit hyväntekeväisyyteen, jos ei kelpaa kellekään.

Vierailija
182/1787 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva sivusto niin Suomen kuin Euroopan versio, mutta molemmat ihan käsittämättömän hitaita. Tuotteesta back-napilla listaukseen takaisin joka kerta 15 sekuntia. Ei kukaan jaksa tuollaista odotella, jos pitää katsella kymmeniä tuotteita.

Eikös tuotteet voi avata uusiin välilehtiin? Se on mun metodi aina kun haluan nopeasti katsoa ja paljon, eli mm. nettikaupoissa. Availen välilehtiin, selaan alueen ja sitten availen yksitellen välilehdistä ne kiinnostavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1787 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen, kun välityspalkkio on noussut, ei enää oikein ole kannattanut myydä mitään yksittäistä bodya tai paitaa, mutta ihan hyvin vielä sujuu, kun tekee paketteja. Lasten paita- ja housupaketit ainakin tuntuvat menevän hyvin. Kovin moni ei jostain syystä näytä paketteina laittavan, niin se tekee hyvän edun sille, joka laittaa. Pakettia tehdessäni mietin aina, minkä hinnan ostaja tulee kokonaisuudessaan maksamaan ja mitä se tekee yhtä vaatetta kohti.

Noin 60-70 % tavaroistani menee kaupaksi, muutaman vuoden ja useamman myyntipaketin kokemuksella. Joskus on tullut tarjous, että saa jatkoa myyntiajalle ilmaiseksi, ja silloin on lopulta mennyt melkein kaikki.

Juu, noita paketteja ajattelin koostaa ja ottaa lisäksi runsaasti kuvia joissa näkyy vaatteiden mittoja.

Vierailija
184/1787 |
22.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paapiit ja Noshit ainakin myy hvyin ja samoin halvat tuotteet (eli alle 5 e). Kannattaa laittaa kuvaus. Itse arvostan, jos on vaivautunut kuvaamaan kokoa esim. koko M, mutta pientä kokoa menee S kokoiselle. Tämä auttaa kyllä valitsemaan.. Joskus voi olla vaikea arvata onko vaate musta vai tummansininen ja jos sitä ei lue niin voi jäädä ostamatta. Joskus kuvat on niin surkeita, ettei kyllä voi ostaa. Hyvä palvelu ostajana sekä myyjänä.

Vierailija
185/1787 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaas taas vähän ketjua.

Itse myin pari vuotta sitten ja silloin ekan viikon aikana meni suurinosa tuotteista. Nyt olleet parisen viikkoa myynnissä ja muutama tuote mennyt. Eli huomattavasti hitaampaa on myynti vaikka saman tyylistä on myynnissä (ulkovaatteet/kengät). En tiedä vaikuttaako korona ostajajiin vai mikä mättää. Hinnoittelu on tehty, niin et huomioin tuon 2.90 maksun.

Sinäänsä aivan sama...tästä satsista ei tullut minulle mitään kuluja, kun oli juuri se kamppis et sai ilmaiseksi lähettää.

Vierailija
186/1787 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi turkanen noita uudistuksia!

Toistaiseksi ei voi myydä kirjoja, käsityöjuttuja tai kodintuotteita. DVDt ja musiikin ehkä ymmärrän kiellettäviksi, kun on digipalvelut, mutta miten verhot tai lankakerä eroaa materiaalisesti vaatteista? Käsityökamat (kirjat, lehdet ja tarvikkeet) ovat menneet itselläni myynnissä hyvin.

Vierailija
187/1787 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistaiseksi ei voi myydä kirjoja, käsityöjuttuja tai kodintuotteita. DVDt ja musiikin ehkä ymmärrän kiellettäviksi, kun on digipalvelut, mutta miten verhot tai lankakerä eroaa materiaalisesti vaatteista? Käsityökamat (kirjat, lehdet ja tarvikkeet) ovat menneet itselläni myynnissä hyvin.

Onneksi ”toistaiseksi”, jospa ne tulevat vielä takaisin. Siellä luki, että nämä poistuneet luokat ovat myyneet huonoimmin ja aiheuttaneet eniten ongelmia, mitä sitten lienevätkään olleet. Toivon kyllä, että pääsisi myymään mahdollisimman monenlaista tavaraa. Itse olen lopettanut kokonaan myymisen live-kirppareilla (kun ei saa edes pöytävuokran vertaa kokoon!) ja myyn säännöllisesti Vähänkäytetyssä (ei sielläkään kaikki mene, mutta huomattavasti paremmin).

Mutta nythän siellä on mahtavin uudistus ikinä: voi lähettää tavaransa myyntipalveluun, joka tekee kuvaus- ja hinnoittelutyön! Vähemmän tuottoa tietysti jää itselle, mutta itse ei tarvitse muuta kuin lähettää tavarat matkaan.

Vierailija
188/1787 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ”toistaiseksi”, jospa ne tulevat vielä takaisin. Siellä luki, että nämä poistuneet luokat ovat myyneet huonoimmin ja aiheuttaneet eniten ongelmia, mitä sitten lienevätkään olleet. Toivon kyllä, että pääsisi myymään mahdollisimman monenlaista tavaraa. Itse olen lopettanut kokonaan myymisen live-kirppareilla (kun ei saa edes pöytävuokran vertaa kokoon!) ja myyn säännöllisesti Vähänkäytetyssä (ei sielläkään kaikki mene, mutta huomattavasti paremmin).

Mutta nythän siellä on mahtavin uudistus ikinä: voi lähettää tavaransa myyntipalveluun, joka tekee kuvaus- ja hinnoittelutyön! Vähemmän tuottoa tietysti jää itselle, mutta itse ei tarvitse muuta kuin lähettää tavarat matkaan.

Toivon tosiaan tuota "toistaiseksi". Enpä oikein tiedä tuosta myyntipalvelusta... Voisiko hintataso nousta liikaa, kun pro-myyjät haluavat osansa? Ei ainakaan itselleni ole ollut mikään taakkaa kuvata ja listata tuotteita myyjänä.

Vierailija
189/1787 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat, lehdet, käsityöt ja kodintekstiilit olisi voinut säilyttää, mutta tarkemmilla ehdoilla. Tyyliin vain 2010-l. kirjat, käsityökirjat/ lehdet.

Vai onko sinne laitettu myyntiin niin huonokuntoista tai väärinlaadutettua kamaa joidenkin myyjien toimesta, että nyt tarkatkin myyjät kärsii? Harmi.

Vierailija
190/1787 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon tosiaan tuota "toistaiseksi". Enpä oikein tiedä tuosta myyntipalvelusta... Voisiko hintataso nousta liikaa, kun pro-myyjät haluavat osansa? Ei ainakaan itselleni ole ollut mikään taakkaa kuvata ja listata tuotteita myyjänä.

Eihän hinnoittelijan kannata laittaa liian kalliita hintoja, koska sitten tavara ei mene kaupaksi. Silloin ei saa kukaan mitään.

Vaikeaahan varmaan on arvioida juuri oikea hinta käytetylle tavaralle, mutta sekä hinnoittelijan että yksityismyyjän etu on laittaa hinta, joka on niin korkea, että saadaan tuottoa, mutta niin matala, että tavara menee kaupaksi.

Vierailija
191/1787 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ähh, Vähänkäytetty oli just hyvä kun siellä voi myydä ja ostaa muitakin kuin vaatteita. Nyt siitä on tulossa vaatekauppa yhtä kuin Emmystä ja Rekistä. Itselläni ostajana ärsyttää Vk:saa ns. ikuisuusmyyjät, jotka roikottavat arvotonta tavaraa myynnissä vuosikausia.

Voisivat tulla poistetut kategoriat takaisin silleen, että valikoidusti hyväksytään myyntiin tavaraa. Esimerkiksi kirjoissa uuden opsin oppikirjat, vintagekirjat, alle 10 v vanhat kirjat, musiikissa vain vinyylit jne. Sitä varten pitäisi toki olla harjaantunutta tarkastajaa henkilökunnassa.

Vierailija
192/1787 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama fiilis kuin edellisillä, en tykkää yhtään, että muuttuu pelkäksi rättikaupaksi. Se uudistus oli myös huono, että VK lisää kaikkiin hintoihin 2,90e. Alussa oli 1e..mutta ilmeisesti ahneus iski, niin kuin lähes kaikkialla muuallakin. Voisi olla edes porrastettu tuo heidän maksu, että esim.alle 3e tuotteisiin 1e lisää, kalliimpiin enemmin. Monta vuotta myynyt VK:ssa, varmaan liki pari tonnia ansainnut, mutta nyt pitää keksiä jotain muuta. Harmi.

Vierailija
193/1787 |
01.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyytyv...mätön kirjoitti:

Sama fiilis kuin edellisillä, en tykkää yhtään, että muuttuu pelkäksi rättikaupaksi. Se uudistus oli myös huono, että VK lisää kaikkiin hintoihin 2,90e. Alussa oli 1e..mutta ilmeisesti ahneus iski, niin kuin lähes kaikkialla muuallakin. Voisi olla edes porrastettu tuo heidän maksu, että esim.alle 3e tuotteisiin 1e lisää, kalliimpiin enemmin. Monta vuotta myynyt VK:ssa, varmaan liki pari tonnia ansainnut, mutta nyt pitää keksiä jotain muuta. Harmi.

Siis mikä toi 2,90euron maksu on? Laittaaks ne 2,90e lisää hintaa itse hinnoitellulle tuotteelle?

Eli esim näin: hinnoittelen paidan, hinta 5e. Mutta myyntihinta onkin 7,90e?

Vierailija
194/1787 |
03.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite laitoin just ekan kerran sinne kasan nurkissapyörineitä (ei kirjaimellisesti 😆) vaatteita ja kenkiä menemään. Noin viikko meni postituksesta, kun ilmestyivät myyntiin.

Oli pitänyt vuokrata kirppispöytä paikallisesta kirppiksestä, mutta sitä en saanut tehtyä, on jotenkin niin vaivalloista ja suhteessa pieni näkyvyys/ostajakunta vaatteille paikallisilla kirppiksillä. Enkä jaksa millään roudata kamoja sinne, siivoilla pöytää ja käydä sitten vielä tyhjäämässä ja roudata loput kotio.

Ajatuksenakin kätevämpää pistää ja lähettää kamat tonne myyntiin, sit ne on pois silmistä ja takas ei tarvi ottaa niitä jotka ei mee kaupaks, voi lahjottaa hyväntekeväisyyteen.

Oma vaivansa on tosin kuvaamisessa ja näpyttelyssä, mutta nythän niillon joku uus palvelu jossa kirppismestari tekee sen homman puolesta. Ens kerralla taidan kokeilla sitä, varsinkin jos kertyy enemmän sitä myytävää ettei ite viitti näpytellä ja kuvata.

Vierailija
195/1787 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut pari kertaa vaatteita ko. nettikaupasta. Eka tilaus oli melko positiivinen kokemus, mutta toisella kerralla tilauksessa oli vaatteita, joissa oli näkyvät (rasva?)tahrat ja voimakas haju. Palautukseen meni, mutta ei ollut vaivan arvoista. Sain takaisin noin 2 euroa. En enää viitsi tilata, koska en luota tuotteiden laatuun.

Vierailija
196/1787 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostajana ja myyjänä tyytyväinen 😊 80% lasten vaatteista ostan tuolta kun saa merkkiäkin edukkaasti.

Itsellä myynnissä myös merkkiä vans,gugguu, Metsola ym.

Sekä naisten vaatteita myös😊

Mennyt hyvin aina kaupaksi ja tilaan sitten myyntituotoilla isompaa vaatetta lapsille

Myyjätunnukseni on 3713

Vierailija
197/1787 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on kauppa viime aikoina käynyt? Muita kokemuksia myyjänä/ostajana?

Vierailija
198/1787 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut myynnissä nyt kolme viikkoa n. 120 tuotetta. Näistä 21 on myyty.

Myyntiaikaa on onneksi se 6 kk...

Vierailija
199/1787 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina menee reilu puolet hyväntekeväisyyteen, koska eien kaupaksi mene ja en ala lunastamaan takaisin. Hyvääkin vaatetta päätyy siis ilmaseksi hyväntekeväisyyteen. Hieman ärsyttävää. Provikat on myös kallistuneet, joten ei tuolla mitään halpaa kannata myydä enää.

Vierailija
200/1787 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä syy siihen että siellä ei meinaa kama liikkua, on se, että joissain ilmoituksissa ei ole mitään tekstiä. Ei esineiden mittoja, saatikka aina edes tietoa että mikä se esine on. Ei vaatteista mittoja. Ei tarpeeksi montaa kuvaa. Kirjoista ei mitään tietoja, eikä näin ollen siis löydy haullakaan. Myyjien ja ylläpidon vika, kun sellaisia sinne huolineet. Olen jonkin verran ostanut ja myynyt. On vaan alkanut kyllästyttää osteltavan etsiminen, kun nimenomaan vähän kaikki muu paitsi ne rätit kiinnostavat. Juuri niitä osastoja sulkivat joista olin eniten ostanut, ja ostaisin jatkossakin. Mitäs ovat ottaneet sinne vastaan niin surkeesti kuvattuja ja kuvailtuja romppeita? Ihan kuin ei olisi yritystäkään saada kaupaksi - muille kuin selvännäkijöille.