Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?
Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.
Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)
Kommentit (1787)
Vierailija kirjoitti:
Kirjat, lehdet, käsityöt ja kodintekstiilit olisi voinut säilyttää, mutta tarkemmilla ehdoilla. Tyyliin vain 2010-l. kirjat, käsityökirjat/ lehdet.
Vai onko sinne laitettu myyntiin niin huonokuntoista tai väärinlaadutettua kamaa joidenkin myyjien toimesta, että nyt tarkatkin myyjät kärsii? Harmi.
Sinne on laitettu väärin (överisti) hinnoiteltuja tuotteita niin paljon että eivät mene edes 6 kk aikana kaupaksi eli tavarat ei kierrä ja uutta tulee koko ajan lisää myyntiin. Kenenkään varastotilat riitä sellaisen törkymäärän jemmaamiseen.
Täällä ostettu myös verhoja ja kodin tavaroita edullisesti. Harmi, kun eivät ota näitä enää myyntiin!
Onko kukaan laittanut nyt myyntiin mitään, meneekö kaupaksi?
Minullakin kokemus että kestää turkasen kauan siihen, että tuotteet tulee myyntiin asti. Ilmoituksen "tuotteesi julkaistaan myyntiin 24h kuluessa" niin oikeasti menee siitä vielä viikko. Joskus käy niin, että erän kaikki vaatteet eivät tulekaan myyntiin, ovat jossain hukassa ja niiden perään täytyy kysellä.
Ostaminen ollut nopeaa. Siitä plussa.
Oletteko myyjät huomanneet, että tuotteiden alennusprosentit eivät päivity kaikkiin myytäviin tuotteisiin? Omalla "myytävät tuotteet" sivulla näkyy alennettu hinta listassa, mutta tuotteen myyntisivulla vanha korkeampi hinta. Ostaja maksaa siis liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjat, lehdet, käsityöt ja kodintekstiilit olisi voinut säilyttää, mutta tarkemmilla ehdoilla. Tyyliin vain 2010-l. kirjat, käsityökirjat/ lehdet.
Vai onko sinne laitettu myyntiin niin huonokuntoista tai väärinlaadutettua kamaa joidenkin myyjien toimesta, että nyt tarkatkin myyjät kärsii? Harmi.Sinne on laitettu väärin (överisti) hinnoiteltuja tuotteita niin paljon että eivät mene edes 6 kk aikana kaupaksi eli tavarat ei kierrä ja uutta tulee koko ajan lisää myyntiin. Kenenkään varastotilat riitä sellaisen törkymäärän jemmaamiseen.
Minusta ongelma on ollut jatkoajan ostaminen. Pyörii samat ylihinnoitellut tai epähaluttavat tuotteet vuoden myynnissä. Jos puoleen vuoteen ei kukaan halua ostaa tuotetta, hinnassa tai tuotteessa on jotain vikaa. Tottakai tila loppuu kesken, jos tavara ei liiku. Voisivat myös ohjeistaa paremmin, mitä ei kannata laittaa myyntiin, kuin sulkea pois tuoteryhmiä kokonaan. Siis kuka ostaa vanhan opsin lukiokirjoja tai jotain ilmaiseksi saatuja tiikeridvdeitä?
Itse lähetin pari jätesäkillistä vaatteita myyntiin, käytin kirppismestaripalvelua. Olisi sittenkin pitänyt vaivautua itse kuvaamaan ja lisäämään myyntiin, kirppismestari pyytää jostain 5e alunperin maksaneista h&m paidoiste yli 7e ja siihen päälle vielä se vähänkäytetyn oma 2,90. Eipä kukaan tuollaisilla hinnoilla osta. Myydyn tuotteen hinta jaetaan minun ja kirppismestarin kesken ja siitä menee vielä 30sentin logistiikkamaksu. Neljän kuukauden aikana sadan vaatteen erästä on myyty 10kpl.
himputti kirjoitti:
Itse lähetin pari jätesäkillistä vaatteita myyntiin, käytin kirppismestaripalvelua. Olisi sittenkin pitänyt vaivautua itse kuvaamaan ja lisäämään myyntiin, kirppismestari pyytää jostain 5e alunperin maksaneista h&m paidoiste yli 7e ja siihen päälle vielä se vähänkäytetyn oma 2,90. Eipä kukaan tuollaisilla hinnoilla osta. Myydyn tuotteen hinta jaetaan minun ja kirppismestarin kesken ja siitä menee vielä 30sentin logistiikkamaksu. Neljän kuukauden aikana sadan vaatteen erästä on myyty 10kpl.
En ikinä laittaisi kirppismestarin kautta myyntiin, koska eihän tuotteista jäisi mitään käteen. Lähtökohtaisesti kirppistuotteet ovat edullisia, jos siitä vielä puolet menee toiselle; yhtä tyhjän kanssa.
Outo uudistus tämäkin, olisivat voineet vanhan systeemin säilyttää kaikkine kategorioineen myyjille. Kyllä lapsiperheiltä ja himoshoppailijoilta varmaan tulee runsaasti vaatetta ja harrastusvälineitä myyntiin, mutta muilta tavallisilta kuluttajilta ei niin paljon. Jos voisi vielä laittaa muuta kodin tavaraa, kirjoja ja käsityöjuttuja yms. niin sitten. Uudistuksella rajataan ulos erilaisia kirppiskuluttajia ja -myyjiä.
himputti kirjoitti:
Itse ainakin otan hinnoittelussa huomioon, että hinnan päälle tulee se lisämaksu, jotteivät hinnat karkaa liian korkeiksi.
Tuntuu olevan aika sattuman kauppaa, miten vaatteet menevät kaupaksi, itse olen kirppismestarina laittanut myyntiin monen eri ihmisen vaatteita, yhtä reiluilla hinnoilla, yhtä hyväkuntoisia vaatteita.. ja jostain syystä esim. yhdestä erästä mennyt nopeasti miltei puolet jo, vaikkei ole ollut kuin vasta kuukauden myynnissä, ja yhdestä toisesta erästä mennyt neljä tuotetta vaikka ovat olleet myynnissä jo kohta sen puoli vuotta. Ja muista sitten mennyt jotain näiden väliltä.
Mutta se, että vaatteista menisi kaupaksi 70%, on kyllä aika mahtailevasti väitetty. Oikeampi prosentti tuntuu olevan oman kokemukseni mukaan 30-50 %.
Mutta joo, on se silti kuitenkin järkevämpää laittaa turhat vaatteet Vähänkäytettyyn, kuin heittää suoraan Uffin laatikkoon Afrikkaan kärrättäväksi, myyntiin ne sielläkin menee eikä mihinkään oikeaan hyväntekeväisyyteen. Eikä niistä vaatteista vanha omistaja saa senttiäkään.
Vierailija kirjoitti:
himputti kirjoitti:
Itse ainakin otan hinnoittelussa huomioon, että hinnan päälle tulee se lisämaksu, jotteivät hinnat karkaa liian korkeiksi.
Tuntuu olevan aika sattuman kauppaa, miten vaatteet menevät kaupaksi, itse olen kirppismestarina laittanut myyntiin monen eri ihmisen vaatteita, yhtä reiluilla hinnoilla, yhtä hyväkuntoisia vaatteita.. ja jostain syystä esim. yhdestä erästä mennyt nopeasti miltei puolet jo, vaikkei ole ollut kuin vasta kuukauden myynnissä, ja yhdestä toisesta erästä mennyt neljä tuotetta vaikka ovat olleet myynnissä jo kohta sen puoli vuotta. Ja muista sitten mennyt jotain näiden väliltä.
Mutta se, että vaatteista menisi kaupaksi 70%, on kyllä aika mahtailevasti väitetty. Oikeampi prosentti tuntuu olevan oman kokemukseni mukaan 30-50 %.
Mutta joo, on se silti kuitenkin järkevämpää laittaa turhat vaatteet Vähänkäytettyyn, kuin heittää suoraan Uffin laatikkoon Afrikkaan kärrättäväksi, myyntiin ne sielläkin menee eikä mihinkään oikeaan hyväntekeväisyyteen. Eikä niistä vaatteista vanha omistaja saa senttiäkään.
Tienaako mestarina vaivaan nähden tarpeeksi? Jos miettii, että valmiiksi edullisista tuotteista menisi puolet kaupaksi, joista tienaat puolet hinnasta itsellesi. Ainakin itseltäni menee hieman aikaa vaatteen silittämiseen, kuvaamiseen, mittaamiseen ja kuvailemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
himputti kirjoitti:
Tienaako mestarina vaivaan nähden tarpeeksi? Jos miettii, että valmiiksi edullisista tuotteista menisi puolet kaupaksi, joista tienaat puolet hinnasta itsellesi. Ainakin itseltäni menee hieman aikaa vaatteen silittämiseen, kuvaamiseen, mittaamiseen ja kuvailemiseen.
No pieniä sivutuloja saa... Mutta en minä ainakaan eläisi tällä. Saan ehkä saman verran kuin jakaisin sivutyönä mainoslehtiä tms.
Jos mietin tuntiliksaani hommassa, niin käteen saan noin 2-4 € tunti. Kirppismestarihan maksaa omasta puolikkastaan vielä verot ja muut yrittäjän maksut.
Tosin myönnän että teen aika hitaasti, koska minäkin silitän näitä vaatteita (vaikkei sitä kirppismestarilta edellytetä, mutta jotkut vaatteet niin rypyssä kuljetuksen jäljiltä, ettei niistä saa millään hyviä kuvia ilman silitystä), otan kuvat huolella, rajaan ne ja kirjoitan vielä lisätietoja tuotteista; mittaan lahkeen pituuksia, vyötärönympäryksiä, kenkien sisämittoja, koron korkeuksia jne. Oma aikansa menee myös tuntemattomien merkkien googlailuun (hintatason määrittelyn vuoksi) ja kokomerkittömien vaatteiden koon arvioimiseen ja mittailuun.
Kirppismestarin esimerkkilaskelmassa myyntiin saa laitettua kuulemma 10-15 tuotetta tunnissa, itse saan laitettua n. 6 - 8.
Olen ostanut monta kertaa. Lähinnä vaatteita. Joskus kenkiä. Ovat olleet hyväkuntoisia ja edullisia. Tosiaan nuo käsityö ja askartelu tarvarat ovat kyllä kalliimpia kuin kaupassa. En tieä kuka niitä ostaa.
Mielenkiintoista kuulla että lähempänä totuutta oleva myyntiprosentti on 30-50. Hetken jo mietin pakkaavani tavarat kirppismestarillle, mutta taitaa tavallisen loossikirppiksen täyspalvelu (tekevät kaiken ja ottavat 50%) olla kannattavampi. Vaivattomuudesta olen valmis maksamaan tuon 50%. Jos itse vien ja hinnoittelen tavallisella kirppiksellä niin myyn kaiken tyyliin eurolla koska se vastaa mielestäni kirppishintaa, paljon on kyllä hinnat karannut käsistä monella myyjällä kuin myös vähänkäytetyssä erinäisten sivukulujen vuoksi. Olisi mielenkiintoista kuulla kirppismestareilta tai muilta kirppiksen työntekijöiltä millaisilla hinnoilla ihan tavallinen tavara/vaate liikkuu. Jos ei kyseessä ole mikään merkki- tai keräilytuote.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista kuulla että lähempänä totuutta oleva myyntiprosentti on 30-50. Hetken jo mietin pakkaavani tavarat kirppismestarillle, mutta taitaa tavallisen loossikirppiksen täyspalvelu (tekevät kaiken ja ottavat 50%) olla kannattavampi. Vaivattomuudesta olen valmis maksamaan tuon 50%. Jos itse vien ja hinnoittelen tavallisella kirppiksellä niin myyn kaiken tyyliin eurolla koska se vastaa mielestäni kirppishintaa, paljon on kyllä hinnat karannut käsistä monella myyjällä kuin myös vähänkäytetyssä erinäisten sivukulujen vuoksi. Olisi mielenkiintoista kuulla kirppismestareilta tai muilta kirppiksen työntekijöiltä millaisilla hinnoilla ihan tavallinen tavara/vaate liikkuu. Jos ei kyseessä ole mikään merkki- tai keräilytuote.
Käytetyille sisävaatteille olen laittanut/itse maksanut ostajana enintään 5e, uudemmille enintään 10e, riippuen vaatteesta. Ulkovaatteet 5-20e. Vintagevaatteista voi pyytää mielestäni enintään 25e, merkistä, tyylistä ja kunnosta riippuen. Ei siis mitään 90-luvun, kokoa 42, mummovaatevintagea voi myydä tuolla hinnalla (vaikka jotkut yrittävät), mutta 60-70-l. hyväkuntoinen, kotimainen vintage menisi ja itse voisin ehkä maksaa.
Itse lähetin laatikollisen tavaraa marraskuun lopussa. Laatikon arvokkainta vaatetta (uusi, laput kiinni oleva merkkimekko) ei ole julkaistu myyntiin ja nyt se on hävinnyt johonkin. Olen joulukuun lopussa ensimmäisen kerran kysellyt puuttuvan myynti-ilmoituksen perään ja olen saanut kolme epämääräistä selitystä asialle. Minulta on kahteen kertaan kysytty tuntomerkkejä, mutta mekkoa ei ole löytynyt koska "tuote oli ilman tuotekoodia" tai "mekkoa ei ole perustettu ja siksi ei voida laittaa myyntiin". On kuitenkin myönnetty, että lähetykseni seassa oli yksi mekko, jota ei ole julkaistu myyntiin. Aspan vastaukset tulee pitkällä viiveellä.
Olen todella kiukkuinen ja yritän para-aikaa etsiä firman virallista nimeä, jotta saan vietyä asiaa eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Itse lähetin laatikollisen tavaraa marraskuun lopussa. Laatikon arvokkainta vaatetta (uusi, laput kiinni oleva merkkimekko) ei ole julkaistu myyntiin ja nyt se on hävinnyt johonkin. Olen joulukuun lopussa ensimmäisen kerran kysellyt puuttuvan myynti-ilmoituksen perään ja olen saanut kolme epämääräistä selitystä asialle. Minulta on kahteen kertaan kysytty tuntomerkkejä, mutta mekkoa ei ole löytynyt koska "tuote oli ilman tuotekoodia" tai "mekkoa ei ole perustettu ja siksi ei voida laittaa myyntiin". On kuitenkin myönnetty, että lähetykseni seassa oli yksi mekko, jota ei ole julkaistu myyntiin. Aspan vastaukset tulee pitkällä viiveellä.
Olen todella kiukkuinen ja yritän para-aikaa etsiä firman virallista nimeä, jotta saan vietyä asiaa eteenpäin.
Enkä siis todellakaan tämän perusteella voisi suositella kenellekään.
Ite olen lähettänyt myyntiin sivustolle tän kirppismestari-homman kautta, aika vaivattomana pidin. Osuin vielä lähettämään sellaseen aikaan, että oli tarjous jolloin myyntiinlähettäminen ei maksanut mitään. Näitä tuntuu olevan aika usein, ainakin kerran-pari kuussa facemainontansa perusteella. Nytkin joku tarjous menossa ja alennukset.
Pakkasin isoon laatikkoon liki 80 vaatetta ja pistin postiin. Oli otettu mielestäni hyvät kuvat, joka vaatteesta monta kuvaa ja kirjotettu lisätietoja kaikista ja tuotteet näky myynnissä sivustolla noin 4 viikon päästä.
Itekin mietin eka et olisin heittänyt vaatteet uffille, mutta samalla vaivalla kuljetinkin ne postiin.
Näyttää tulleen tähän mennessä parikymppiä, ei hurjasti mutta rahaa se on sekin, eikä mun laittamat vaatteet ollut ees mitään merkkikamaa. Henkkamaukkaa jne. Myyntiaikaa vielä 4 kk eli 2 kk olleet myynnissä.
Itseäkin harmittaa, kun ei voi myydä enää kodintavaraa. Omalla kohdallani lähes kaikki sisustusjutut on mennyt aina kaupaksi. Voisivat rajattuna ottaa takaisin käyttöön. Siellä oli kyllä valtavasti paskaa myynnissä, eihän kukaan osta tölkinavaajaa 3,50€ hintaan, kun kaupasta saa uuden 0,50€. Mutta oliko semmoset pakko hyväksyä myyntiin? Ja sitten jotkut paukapäät yritti myydä verhoja ilman mittoja... Haloo, ei kukaan osta sikaa säkissä.
Vierailija kirjoitti:
Mä lähetin joulukuussa myyntiin pienen setin vaatteita (alle 40kpl), ekan kuuden viikon aikana meni 80% ja nyt on myytynä 90%. Kuvasin ja tein ilmoitukset itse, eli ei kirppismestarin kautta. Nyt keräilen uutta vaatesettiä myyntiin laitettavaksi. Myyn pääsääntöisesti lastenvaatteita, muutama naistenvaate joukossa.
Verhoja olen sieltä ostanut parit edullisesti mutta nuo käsityötarvikkeet kyllä on hinnoiteltu kalliimmaksi kuin kaupoissa, joten saa kyllä aina makeat naurut myyjän toiveajattelusta. Siksihän ne nyt jätetään pois kun taitaa suurin osa mennä kaatikselle tai hyväntekeväisyyteen mahdottoman hinnoittelun vuoksi. Sama kirjoissa eli kirppikseltä saa lastenkirjoja 1-3€ ja samat maksaa vähänkäytetyssä 7-10€+pk vaikka hintaa olis pudotettu jo -50% :D. Itse lopetan siellä myynnin kokonaan, sillä nyt ei mene yhtään mitään enää kaupaksi, vaatteet käytän itse loppuun. Monta tuotetta on myös kadonnut sen jälkeen kun ne on myyty, eli en ole saanut tilitystä kaikista myydyistä. En suosittele, ainakaan jos jotain kalliimpaa haluaa myydä.