Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?
Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.
Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)
Kommentit (1787)
Tää uusin maksumuutos taitaa kaataa koko lafkan, vai mikä on muiden fiilis? Mielenkiintoista tosin että nyt saa myös lunastaa myymättä jääneet takaisin ilmaiseksi elokuun loppuun saakka.
Mietin tänään, kun luin tuota sähköpostia, että niin monesti ihmiset ovat purnanneet jo nykyisestä logistiikkamaksusta, saati sitten kun ne nyt nousevat vielä. Ja nuo summat vetävät vielä aluksi myyntitilin miinukselle, ennen kuin jotain myyntituloja alkaa kertymään.
Taitaa olla heille ongelmallista, mitä kaikille myymättömille tuotteille tehdään, kun nyt saa ilmaiseksi lunastaa ne takaisin tai jatkaa myyntiaikaa.
Harmillista, miten myöhään tiedotetaan muutoksista, tänään infotaan, että muutokset astuvat tänään voimaan. Moni on voinut nakutella ilmoituksia palveluun jo sillä ajatuksella, että lähettää ne sitten kerralla tarkastettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Uusi logistiikkamaksu on 1,49 € Logistiikkamaksun korotus tulee voimaan 7.2.2024, ja koskee sen jälkeen myyntiin lisättäviä tuotteita.
Palvelumaksu lisätään Myyjän määrittelemään tuotehintaan seuraavasti: **
2,90 €, kun myyjän asettama hinta 0,01 - 4,99 €
3,90 €, kun myyjän asettama hinta 5,00 - 14,99 €
4,90 €, kun myyjän asettama hinta 15,00 - €
Porrastettu hinnoittelu koskee jo myynnissä olevia tuotteita sekä uusia myyntiin lisättäviä tuotteita 7.2.2024 alkaen.
Tässä ei ole kyllä annettu lainkaan varautumisaikaa muutoksiin.
Sääli, olen tykännyt myydä tuolla. Tuo kyllä vaikuttaa siihen, millä hinnalla ja mitä kannattaa laittaa myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tuolta kukaan saanut rahojaan pois? Myy itse -palvelu ja 46 arkipäivää viimeisimmästä tilityspyynnöstä.
Itsellä oli juuri lähes vastaava tilanne ja laitoin chatin kautta viestiä ja kyselin tilitysaikaa, niin rahat olivat muistaakseni jo samana iltana tilillä.
Kiitos vastauksesta. Otin myös chatin kautta yhteyttä ja sain rahat seuraavana päivänä. En tiedä sitten, olisiko tilitys muutenkin ollut tulossa silloin vai auttoiko yhteydenottoni. Pääasia, että raha liikkuu vielä myyjillekin päin!
Vierailija kirjoitti:
Sääli, olen tykännyt myydä tuolla. Tuo kyllä vaikuttaa siihen, millä hinnalla ja mitä kannattaa laittaa myyntiin.
Itse lopetin myymisen jo siihen kun tuotteen tai tuotepaketin pitää olla vähintään 10€ arvoinen että voi laittaa myyntiin. Sitten kun niitä myytäviä artikkeleita kuitenkin pitää olla melko paljon, niin jos niitä niputtaa paketeiksi, niin ei minulla edes mahdu minnekkään sellainen määrä turhia vaatteita ym että voisin kerätä myyntierän lähetettäväksi. Varmaan satoja tuotteita pitäisi olla kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lopetin myymisen jo siihen kun tuotteen tai tuotepaketin pitää olla vähintään 10€ arvoinen että voi laittaa myyntiin. Sitten kun niitä myytäviä artikkeleita kuitenkin pitää olla melko paljon, niin jos niitä niputtaa paketeiksi, niin ei minulla edes mahdu minnekkään sellainen määrä turhia vaatteita ym että voisin kerätä myyntierän lähetettäväksi. Varmaan satoja tuotteita pitäisi olla kerralla.
Siis oletko käyttänyt Myy helposti -palvelua? Tuota rajoitustahan ei ole Myy itse -palvelussa, voit hinnoitella lähtien 0,01 € ja riittää, kun lähetät väh. 10 tuotetta kerralla.
Ymmärränkö nyt oikein, jos laitan myyntiin 15 euron tuotteen, sen myyntihinta vk kaupassa on 19,90 eli vk:lle 4,90 jonka lisäksi minulta veloitetaan 1,49 e logistiikkamaksua vk:lle heti päältä 4,90 + 1,49 = 6,39 euroa. Melko kovat on kulut
Ei pelota hinnankorotukset ja logistiikkamaksut. En tiedä miksi olin niin palasina, kun tuotteen hintaan lisättävä summa muuttui 1,90 € --> 2,90 €. Hyvin on kauppa käynyt senkin jälkeen, itse asiassa jopa parantunut. Ymmärrettävää, että heilläkin kulut ovat nousseet.
Täytyy vaan miettiä tarkemmin, mitä sinne lähettää nykyisin, jotta ei tarvitse maksaa turhia logistiikkamaksuja, jos tuote ei menekään kaupaksi. Porrastettu tuotteen hintaan lisättävä osuus on hyvä uudistus.
Ainoa mikä ärsyttää, että tein juuri uuden myynti-erän ja laitoin monelle tuotteelle hinnaksi 5 €. Jos olisin tiennyt, että siihen lisätään nykyään 3,90 €, olisin laittanut tyyliin 4-4,90 €, jotta hintaan lisättävä osuus olisi ollut 2,90 €. Hinnoittelu on mielestäni aika kikkailua tai niin ainakin kuvittelen :D
Vierailija kirjoitti:
Ymmärränkö nyt oikein, jos laitan myyntiin 15 euron tuotteen, sen myyntihinta vk kaupassa on 19,90 eli vk:lle 4,90 jonka lisäksi minulta veloitetaan 1,49 e logistiikkamaksua vk:lle heti päältä 4,90 + 1,49 = 6,39 euroa. Melko kovat on kulut
Siis jos lähetät 15 euron tuotteen myyntiin, se maksaa VK nettikaupassa 19,90 e. Tuotteesta on sinulta veloitettu logistiikkakulut eli 15 - 1,49. Sinulle jää tuotteesta voittoa 13,51 e.
Vähänkäytetty on edelleen Myy itse -palvelua käyttäen tuottoisin vastaavista vaihtoehdoista. Jos katsot esim. Emmyn tai Sellpyn myyntiehdot, ei niistä jää senkään vertaa käteen. Edullisempia vaihtoehtoja ainoastaan saattaa olla kivijalkakirppikselle vienti (sielläkin pöytämaksut), itse Torissa, FB:ssa tai vastaavassa myynti, tai sitten viet ilmaiseksi lahjoitukseen kun et jaksa nähdä myynnin vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei pelota hinnankorotukset ja logistiikkamaksut. En tiedä miksi olin niin palasina, kun tuotteen hintaan lisättävä summa muuttui 1,90 € --> 2,90 €. Hyvin on kauppa käynyt senkin jälkeen, itse asiassa jopa parantunut. Ymmärrettävää, että heilläkin kulut ovat nousseet.
Täytyy vaan miettiä tarkemmin, mitä sinne lähettää nykyisin, jotta ei tarvitse maksaa turhia logistiikkamaksuja, jos tuote ei menekään kaupaksi. Porrastettu tuotteen hintaan lisättävä osuus on hyvä uudistus.Ainoa mikä ärsyttää, että tein juuri uuden myynti-erän ja laitoin monelle tuotteelle hinnaksi 5 €. Jos olisin tiennyt, että siihen lisätään nykyään 3,90 €, olisin laittanut tyyliin 4-4,90 €, jotta hintaan lisättävä osuus olisi ollut 2,90 €. Hinnoittelu on mielestäni aika kikkailua tai niin ainakin kuvittelen :D
Kiitos sinulle tästä kikkailuvinkistä, eipä olisi tullut mieleen, kun aina olen laittanut tasasummilla myyntiin tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy vaan miettiä tarkemmin, mitä sinne lähettää nykyisin, jotta ei tarvitse maksaa turhia logistiikkamaksuja, jos tuote ei menekään kaupaksi. Porrastettu tuotteen hintaan lisättävä osuus on hyvä uudistus.Ainoa mikä ärsyttää, että tein juuri uuden myynti-erän ja laitoin monelle tuotteelle hinnaksi 5 €. Jos olisin tiennyt, että siihen lisätään nykyään 3,90 €, olisin laittanut tyyliin 4-4,90 €, jotta hintaan lisättävä osuus olisi ollut 2,90 €. Hinnoittelu on mielestäni aika kikkailua tai niin ainakin kuvittelen :D
Juuri tällaisten asioiden takia toivoisi varautumisaikaa muutoksiin.
Luultavasti jatkan uudistuksista huolimatta myyntiä tuolla. On niin kätevää lähettää kerralla isompi satsi myyntiin.
Tässä nyt vaan pitää miettiä enemmän tuotepaketteja edullisimmista hyvä-ok-kuntoisista tuotteista, kun logistiikkamaksu nousee.
Onko teillä menneet aikuisten tuotepaketit hyvin myynnissä? Joskus on näkynyt tosi randomeja tuotteita samassa paketissa.
Oletteko saaneet rahanne tuolta? Itse kyselin perään kun tilityspyyntö tehty yli 6 vko sitten. Itse en tuonne enää mitään lähetä korotusten vuoksi ja omien rahojen perään pitää vielä kysellä. Sisällä olisi melkein 300 euroa. Saa nähdä näkeekö niitä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko saaneet rahanne tuolta? Itse kyselin perään kun tilityspyyntö tehty yli 6 vko sitten. Itse en tuonne enää mitään lähetä korotusten vuoksi ja omien rahojen perään pitää vielä kysellä. Sisällä olisi melkein 300 euroa. Saa nähdä näkeekö niitä koskaan.
Sain rahat tilille seuraavana päivänä siitä, kun kyselin chatista myyntituottojen perään.
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt vaan pitää miettiä enemmän tuotepaketteja edullisimmista hyvä-ok-kuntoisista tuotteista, kun logistiikkamaksu nousee.
Onko teillä menneet aikuisten tuotepaketit hyvin myynnissä? Joskus on näkynyt tosi randomeja tuotteita samassa paketissa.
Kiinnostaisi myös kokemukset!
Nyt tuli rahat. Tilityspyynöstä 31 arkipäivää. Lisäksi kyselin rahojeni perään erikseen.
Voi harmi tuota maksujen korotusta. Pakko kai alkaa käyttämään paikallisia kirppareita.