Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?

Vierailija
19.01.2015 |

Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.

Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)

Kommentit (1787)

Vierailija
1321/1787 |
19.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei kokemusta kadonneista paketeista, mutta syy saattaa olla niinkin yksinkertainen, että huonosti tai kevyesti paketoitu paketti on hajonnut liitoksistaan kuljetuksessa. Tavaroita usein pakataan kevyesti esim. banaanilaatikoihin, joissa ei ole edes kantta. Hutera paketti ja postin riuskaotteinen kuljetus ja heittelevä lastaustyyli saattaa rikkoa paketin ja samalla sisältö hukkuu. 

Vierailija
1322/1787 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta kerran posti kadotti paketin, johon olin siis itse hinnoitellut vaatteeni ja lähettänyt vähänkäytetylle. Sain myyntitililleni nuo tuotteet korvattuna, eli ne hinnat jotka olin tuotteilleni asettanut, korvattiin minulle täysmääräisenä.

Kerro ihmeessä miten nopeasti  yrityksessä toimittiin korvaamaan tuotteet? 

Ja miten käytännössä toimit?  Otit yhteyttä asiakaspalveluun varmastikin, mutta teitkö myös Postille ilmoituksen?

Vaaditko itse korvausta  vai oltiinko asiakaspalvelussa heti hengessä mukana, että tuotteet korvataan?

Nämähän on kullanarvoisia tietoja ja mielenkiintoisia.   Kertokaa lisää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/1787 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspaan laitoin viestiä kun paketin lähetyksestä oli mennyt parisen viikkoa. Seurantakoodin mukaan paketti seikkaili siellä täällä ja lopulta, noin parin viikon selvittelyn jälkeen aspasta tuli viesti, että paketti on kadonnut postissa ja saman tien myyntituotot siirrettiin myyntitililleni. 

Vierailija
1324/1787 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä lisäys edelliseen, että minulla aina toiminut tuolla asiakaspalvelu hyvin, olen siis ostanut ja myynyt jonkin verran jo monta vuotta. Tilitykset kestää mutta tulevat kyllä lopulta. Valtavasti olen ostanutkin laatuvaatetta edullisesti. Just nyt viime alessa lähes 30 vaatetta n 130 eurolla. En tiedä miksi tätä niin paljon parjataan.

Vierailija
1325/1787 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös ollut tyytyväinen sekä myyjänä että ostajana. Olen tehnyt todella hyviä löytöjä ja omat tuotteet ovat myös myyneet hyvin. Aspaan olen saanut tarvittaessa yhteyden chatin kautta ja palvelu on ollut ystävällistä ja avuliasta. 

Miinuksena pitkä tilitysaika myyntituloille ja se, että logistiikkakulut vähennetään heti aluksi niin, että tili menee miinukselle ja jos lähettää useita myyntieriä sinne eri aikaan, niin jälkimmäisten erien logistiikkakulut vähenevät todellisuudessa ensimmäisten erien myyntituloista, eli kestää entistä pidempään saada myyntituloja omalle tilille asti.

Vierailija
1326/1787 |
20.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa on käynyt niin, että tuotetta ei muka ole saatavilla (virheilmoitus: "haluttua määrää ei ole saatavilla"), kun yritän siirtää ostoskoriin.

Aspa veivaa ja tutkii asiaa, ja väittää, että vian täytyy olla selaimessani ( 3 eri laitetta, joilla olen yrittänyt, ja eri selaimilla!) Kaiken lisäksi muut tuotteet kyllä menevät nätisti tilaukseen asti.

Ekalla kerralla, kun tämä "vika" ilmestyi, epäilin suoraan, että joku työntekijä on ehkä varannut tuotteen itselleen, ns. vetämällä välistä, niin johan alkoi tapahtua... Tilauksen "tekninen ongelma" korjaantui hetkessä.

Uusia tuotteita, laput paikoillaan. Lienee myyjille ilmoitettu hylätyiksi. Siten menetin myös hyvän merkkivaatteen, kun olin itse myymässä. "Hylättyjähän" ei palauteta...

Vierailija
1327/1787 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonet ja tori ilmaisia, miksi ihmeessä maksatte noille??

Vierailija
1328/1787 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutonet ja tori ilmaisia, miksi ihmeessä maksatte noille??

Itse ainakin pidän palvelussa siitä, että minun ei tarvitse postittaa yksittäisiä tuotteita, vaan voin lähettää tuonne ison pahvilaatikollisen/useita laatikollisia tuotteita  kerralla myyntiin ja Vähänkäytetty hoitaa sen jälkeen tuotteiden postitukset yksittäisille ostajille. Minun ei tarvitse kenellekään myöskään antaa omia yhteystietojani tai vastailla yv-viesteihin, sopia tapaamisia ostajien kanssa yms. 

Vierailija
1329/1787 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kertaa on käynyt niin, että tuotetta ei muka ole saatavilla (virheilmoitus: "haluttua määrää ei ole saatavilla"), kun yritän siirtää ostoskoriin.

Aspa veivaa ja tutkii asiaa, ja väittää, että vian täytyy olla selaimessani ( 3 eri laitetta, joilla olen yrittänyt, ja eri selaimilla!) Kaiken lisäksi muut tuotteet kyllä menevät nätisti tilaukseen asti.

Itselleni on myös useamman kerran käynyt noin, mutta kun olen sinnikkäästi klikannut tuollaista  tuotetta ostoskoriin, on tuote useamman yrityksen jälkeen lisätty koriin.

Joskus on käynyt niin, että kampanjan aikana jokin tuote onkin jo ehditty ostaa ennen tilauksen loppuunsaattamista ja en ole voinutkaan ostaa sitä. Tällöin se on poistettu ostoskorista.

Vierailija
1330/1787 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut parinakin kertana vaatteita joissa tahroja ja reikiä. Ei vastannut myyntikuvauksia. Joten ei voi olla varma tilatessaan mitä sieltä tulee. Yhden kerran myös teippi oli jättänyt takkiin näkyvän liimatahran, ei lähtenyt millään pois. 

Noiden kertojen jälkeen jäänyt tilaaminen tuolta vähälle.

Vierailija
1331/1787 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on tullut parinakin kertana vaatteita joissa tahroja ja reikiä. Ei vastannut myyntikuvauksia. Joten ei voi olla varma tilatessaan mitä sieltä tulee. Yhden kerran myös teippi oli jättänyt takkiin näkyvän liimatahran, ei lähtenyt millään pois. 

Noiden kertojen jälkeen jäänyt tilaaminen tuolta vähälle.

Itse olen saanut palauttaa maksutta tuotteen, jossa oli tahroja ja samassa lähetyksessä palautin myös toisen virheettömän tuotteen ilman erillisiä kuluja. Käsittääkseni palautus on aina maksutonta, jos tuotteessa on vikoja, joista ei ole mainittu myynti-ilmoituksessa, eli tällöin tulisi reklamoida asiasta.

Vierailija
1332/1787 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkään teillä myyjillä on tänä syksynä kestänyt saada myyntituloja?

Vierailija
1333/1787 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain juuri viime viikolla tilityksen. Tilityspyyntö lähti aivan lokakuun alussa, joten reilut kaksi kuukautta kesti. Hidasta on.

Vierailija
1334/1787 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lokakuun alusta marraskuun loppupuolelle ole reilut 2 kuukautta. 

Vierailija
1335/1787 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että suunnilleen se 30 arkipäivää olisi siis mennyt, joka on ilmoitettu heidän sivuillaan viiveeksi.

Vierailija
1336/1787 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreita kokemuksia

Vierailija
1337/1787 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vajaa kuukausi tuotteet myynnissä ja myyntikohteissa ilmoitetaan että  Takaisinlunastettu.

Hoh hoijaa!   Mitä ihmeen säätöä siellä järjestelmässä oikein on....   

Kyllä yrityksen tulisi saada sellaset systeemit käyttöön että homma toimisi moitteetta.   Riittävästi henkilökuntaa töihin että  ehdittäisiin vastata asiakkaiden kysymyksiin.  Onko se nyt mistään kotoisin ettei  parissa viikossa ehditä vastata.  Vai katoavatko viestit jonnekin..

Muilla samoja kokemuksia?

Vierailija
1338/1787 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä ostin lapselle välikausikengät. Ne oli varmaan suoraan käytöstä pistetty pussiin ja pakettiin, kun olivat aivan hiekassa. Tämähän ei kai ole vähänkäytetyn vika, vaan edellisen omistajan laiskuutta. Sen verran halpa oli, että en lähtenyt valittamaan. Pääsääntöisesti olen saanut hyväkuntoisia ja siistejä vaatteita.

Vierailija
1339/1787 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä löytöjä olen tehnyt sieltä ja pääosin omat tuotteet ovat menneet hyvin kaupaksi, vielä kun myyntituotot joskus tulisivat tilille asti. Aion kyllä myydä ja ostaa jatkossakin. Täytyy vain huomioida hyvin sesonkiajat ja ettei laita liian kovia hintapyyntöjä.

Vierailija
1340/1787 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta, onko tilityspyyntöjen käsittelyä mahdollista kiirehtiä esim. aspan kautta?