Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?
Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.
Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)
Kommentit (1787)
Tilata en ole uskaltanut enää kuin laskulle in case jää paketti tulematta ja rahat sisään 😂 ei toi firma voi pitkään enää jatkaa noilla tappioilla.
Pohdituttaahan se, kannattaako kirppismestaritoiminta ja missä mittakaavassa. Kokemusta vielä ei ole, mutta kiinnostaisi.
Ei taida olla mitään järkeä tilata useamman sadan kappaleen eriä, jos aluksi pitää odotella kaupan käymistä ja niitä logistiikkamaksujen täyttymistä, jonka jälkeen vasta voisi mahdollisesti nauttia tuloksesta.
Eihän se voi olla niin , että firman toiminta on näin räikeää, että minimaalisilla tsempeillä ja tuntitaksoilla (jotka laskennallisesti muodostuvat kirppismestaruuden työkuvasta ja ajasta) arvokkaat ihmiset puskevat yritystä eteenpäin. Vähän Käytetyn tulisi tehdä muutoksia, jotka tukevat myös kirppismestareita. Tätä tulisi yrityksen ajatella oikein tosissaan!
Itse olen tilannut tuotteita harvakseltaan, viimeisimmässä kaikki valitsemani tuotteet olivat muuten aivan ihastuttavia, mutta kokoluokitukset aivan metsässä. Huoh! Miten ihmeessä voi olla vaikea kuvata tuotteet huolella ja mitata ja myös kertoa ne kohteissa! Näin kauppakin kävisi mukavasti ja ostaja olisi tyytyväinen .
Kirppismestarointi ei todellakaan ole kannattavaa, että rahan takia sitä on turha tehdä jotain hiluja kertyy mut iso työ onharrastuksena ihan jees ja itseä ärsyttää että vähiksen puolelta ei toivotella edes jouluja ,uusiavuosia tai pääsiäisiä meille mestareille, otetaa kyl rahat pois niinsanotusti mut mitään kiitosta ei kyl tuu. Ei palautetta, ei hyvää eikä huonoo..
Mielestäni Vähänkäytetyssä on ongelmana ulkoasu. Se on ruma ja sivusto pienentää kuvat selauksessa söhryksi, jolloin näyttää vieläkin huonommalta. Olis myös kiva, jos etusivulla olis erilaisia listoja: "Vintagehelmet", "Merkkituotteet", "Viikon kiinnostavimmat uutudet".
Olen viimeisen kirjoittajan kanssa samoilla linjoilla tuon sivuston ulkoasun suhteen. Ja tosiaan etenkin se kuvien pienentäminen näyttää pahalta - kuvat ovat selatessa kuin jostain 80-luvun aikakauslehdestä. Sitten kun monissa näistä kuvista on vielä menneiden vuosikymmenten ryppyisiä vaatteita, jotka on kuvattu huonossa valossa jostain ylä- tai alaviistosta siten, että vaatteen mittasuhteet vääristyvät, niin ei ihme, ettei houkuttele ostajana vierailemaan sivustolla pitkään. Tämä jälkimmäinen on toki myyjien vika. Siksi itsekin myyjänä pidän itse asiassa hyvänä näitä vähiksen palvelumaksujen uudistuksia, jotka ainakin jossain määrin hillitsevät näitä sivuston roskaajia. Toisaalta mielestäni lastenvaatteille pitäisi olla kyllä erilaiset palvelumaksut. Oman kokemukseni mukaan lastenvaatteet myy todella hyvin, mutta ei näitä ole mitään järkeä myydä vähiksessä. Itse olen myynyt kaikki torissa.
Myyjänä olen nyt itsekin vähän huolestunut vähiksen kohtalosta. Tilitykset tosin ovat lopulta kyllä tulleet luvatun viiveen puitteissa (viimeisin tällä viikolla), mutta kyllä se myyjiin vaikuttaa, jos rahojaan täytyy odottaa niin pitkään, että herää epäilys, tulevatko ne lainkaan. Kauppa kyllä siellä näyttää käyvän, joten toivottavasti pysyy hengissä. Olen itse toiminut myyjänä samalla tavalla kuin Kirppisfriikki, joka kirjoitti ylempänä, ja mielestäni vähis on ollut hyvä myyntipaikka. Nämä "täyden palvelun" sivustot eivät kiinnosta lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Vähänkäytetyssä on ongelmana ulkoasu. Se on ruma ja sivusto pienentää kuvat selauksessa söhryksi, jolloin näyttää vieläkin huonommalta. Olis myös kiva, jos etusivulla olis erilaisia listoja: "Vintagehelmet", "Merkkituotteet", "Viikon kiinnostavimmat uutudet".
Kannatan! - Jotain extraa olisi hyvä fiilata Vähiksen ulkoasuun ja noihin listoihin herkullista ilmaisua sekä jaottelua. - Ulkoasu on neutraali, mutta jotain puuttuu! Kauppakin voisi toimia paremmin. Onnea yritykselle!
Paljon tilitysviive tällä hetkellä ollut? Uskaltaakohan lähettää tavaraa myyntiin.
Hyvä paikka näin ostajan näkökulmasta. Mutta selailu on nykyään aika hidasta, vaikka yrittäisikin asettaa useita kriteerejä.
Kyllähän siinä tilityksessä sen 4-5 viikkoa kestää. Sama tilanne ollut jo pitkään. Kauppa käy, mutta ärsyttää kun tuo tilitysviive on niin pitkä. Omituista, että eivät saa asialle tehtyä mitään, sama tilanne ollut jo vuosia, ja koko ajan pidentynyt.
En suosittele, lähetin ison erän hyviä vaatteita, joista 20 hylättiin, joukossa oli mm. kallis kuoritakki. Kaikki vaatteet olivat pesty yms, mutta hylkäyksen syy kuulemma tahrat. Eli nyt arvokas takki menee roskiin koska kuulemma hihassa pieni tahra?? Tästä jää vain tappiolle, sillä pitäisi kattaa postikulut ja jokaisesta julkaistusta vielä vähennetään rahaa. Ja eivät kerro näitä hyväntekeväisyyskohteita, joten meneekö kaikki vaan roskiin kumminkin?
Vierailija kirjoitti:
En suosittele, lähetin ison erän hyviä vaatteita, joista 20 hylättiin, joukossa oli mm. kallis kuoritakki. Kaikki vaatteet olivat pesty yms, mutta hylkäyksen syy kuulemma tahrat. Eli nyt arvokas takki menee roskiin koska kuulemma hihassa pieni tahra?? Tästä jää vain tappiolle, sillä pitäisi kattaa postikulut ja jokaisesta julkaistusta vielä vähennetään rahaa. Ja eivät kerro näitä hyväntekeväisyyskohteita, joten meneekö kaikki vaan roskiin kumminkin?
Mietippäs vähän hylätäänkö vaatteet ihan huvikseen. Kyllähän kirppismestarinkin intressi on saada työstään rahaa, joten olettaisin, että hylkäämiselle on ollut ihan oikea syy. Jospa se kallis kuoritakki on vaikka 80-luvun mallistoa ja haissut kellarille;) . Jonkin verran kirppismestaroinut ja voin kertoa että aina ei edes kehtaa kirjoittaa todellisia hylkäämisperusteita, myyjällä voi olla hyvinkin eri näkemys tavaroistaan. Mutta totuus on, että pääsääntöisesti vain nykyaikaiset, puhtaat, hajuttomat vaatteet menee kaupaksi. Siinähän säästyy 0,95 euroa/tuote kun karsitaan turhat pois. Ja jos ohjeissa sanotaan että pitää olla puhdas, niin miksi tahrainen pitäisi edes hyväksyä myyntiin?
Kokeilin ensimmäisen kerran. yli 60 kappaletta ja yhtään ei hylätty. En tässä vaiheessa kehuisi, että kovin hyvin kauppa käy. Saapa nähdä...
Mulla on tällä hetkellä Vähänkäytetyssä sisässä yli 300 e ja nyt aloin panikoida, saanko rahojani koskaan pois. Tein juuri tilityspyynnön. Kauhee stressi, kun ensin on nähnyt vaivan, että on kuvannut kaikki vaatteet, Ovatko ihmiset saaneet tilityksiä normaalisti vai varaudunko pitkään odotusaikaan?
Vähänkäytetty.fi:n asiakaspalvelu voisi opetella olemaan asiakkailleen ystävällinen. Tuntuu et siellä on henkilökunnassa semmoisia joiden hermot on jo riekaleina, tai ole ollenkaan..
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tällä hetkellä Vähänkäytetyssä sisässä yli 300 e ja nyt aloin panikoida, saanko rahojani koskaan pois. Tein juuri tilityspyynnön. Kauhee stressi, kun ensin on nähnyt vaivan, että on kuvannut kaikki vaatteet, Ovatko ihmiset saaneet tilityksiä normaalisti vai varaudunko pitkään odotusaikaan?
Mä olen saanut omani aina aika ripeästi. Muista tehdä se vahvistus mikä tulee sähköpostiin.
N. Kuukausi mennyt tilityksessä. Rahat on aina tulleet
Just mietin laittaako myyntiin tuonne vai ei, itse hinnoittelisin ja kuvaisin kylläkin. Mutta eri ajatus asiakaspalvelusta - sain todella ystävällistä palvelua puhelimessa. Varmaan riippuu kuka on vastaamassa, ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kirppismestaripalvelu on ihan höperöä touhua. Siellä varmasti laittaa kerää ja ottaa omaan käyttöön tai laittaa jonnekin muualle myyntiin sitten ne. Kirppismestaritouhu ja hintojen nousu, etenkin vajaa euro jokaisesta lähetetystä tuotteesta ja päälle vielä melkein kolme euroa, pilasi koko homman. Harmi, kun oli niin hyvin toimiva palvelu alunperin. Ahneus ilmeisesti iski, vaikka homma olisi pyörinyt hyvin sillä tyylillä, millä se alkoi. Kirppismestarit pois ja vajaa euro per lähetetty tuote pois. Olisi vaikka 0,30 e per lähetetty tuote. Jos laittaa 100 myyntiin, menee 100 euroa, vaikkei saisi kaupaksi puoliakaan.
Päätin kokeilla, laitoin 10 tuotetta (minimi). Saldo 1,50... Joten en kokeile toista kertaa. Sellpy myi paremmin, sain peräti yli 4 euroa 😂