Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?
Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.
Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)
Kommentit (1787)
Ei kannata ostaa! Palautetuista vaatteista ei saa rahojansa takaisin. Selityksiä minkä kerkeää. Kohta kaksi kuukautta olen odotellut palautetuista tuotteista rahoja takaisin. Palautin osan tuotteista heti seuraavana päivänä. Asiakaspalvelu ala-arvoista. Aikaisemmin ostin säännöllisesti ja eka kertaa palautin tuotteita. Nyt on sellainen summa sisällä, että uusia olisin ostanut sillä rahalla.
Mä oon tilannut tuolta paljonkin, tosi kätevä kirppis. Kaikki tulee samassa paketissa, mun mielestä isot postikulut ei niin haittaa koska ei aina tilaa.
Älkää lähettäkö tahraisia vaatteita kirppismestarille. Tai sellaisia mistä puuttuu nappi tai on pieni reikä.
Vaatteet tulee kuvata kunnolla. Ei voi jättää tahraa /jälkeä mainitsematta. Tuote hylätään,kun siinä on tahra. Vaikka olisi kuinka kallis vaate tahansa.
Nähdäkseni palvelun vetovoimatekijä on tuo helppo myynti että itse vaan lähettää ja toinen sitten kuvaa ja laittaa myyntiin. Paitsi kokemusten perusteella ihan susipalvelu ja tuotteet hinnoitellaan miten sattuu, välikäsimaksut nostettu pilviin ja lykyssä ei saa kunnollisista vaatteistaan juuri mitään. Eli sama kun itse myisi sitten vaikka jossain tori.fi
Kirppismestarin työnkuva muodostuu useammasta eri vaiheesta.
Yksi tärkeimmistä on nähdä tuotteen arvo, puhtaus. Tarkastaa, että tuote on kaikin puolin ehjä. Ja se tarkoittaa sitä: Tuotteiden ON oltava ehjiä ja puhtaita!
Työnkuvaan kuuluu myöskin taito hinnoitella tuote/tuotteet oikein. Tähän sisältyy, että hän ottaa selvää merkeistä, hintatasoista, tuotteiden aitoudesta. Hänen tulisi osata tämä vaihe.
Kirppismestari hylkää tuotteen, jos tavoite ei täyty. Se kuuluu hänen toimenkuvaansa.
Asiakkaan on tärkeä tutustua Palveluun todella huolella, mitä palvelu pitää sisällään.
kuinka ihmeen kauan rahoja joutuu odottelemaan tilille? noin kuukausi mennyt eikä vieläkään ole tullut tilitystä
Ei ole pakko käyttää kirppismestarin palvelua, jos ei tykkää. Itse olen myynyt Myy itse -tavalla 2 krt ja 100% mennyt. Otan paljon kuvia ja kaikista vaatteista laitan tiedoksi mitat. Mitään huonoa en laita mutta ei ole mitään huippumerkkejäkään. Tuntuu ettei kaikki lue Vähiksen ehtoja ajoissa, vaikka tiedot löytyy kirjallisina ja on runsaasti ohjeitakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko käyttää kirppismestarin palvelua, jos ei tykkää. Itse olen myynyt Myy itse -tavalla 2 krt ja 100% mennyt. Otan paljon kuvia ja kaikista vaatteista laitan tiedoksi mitat. Mitään huonoa en laita mutta ei ole mitään huippumerkkejäkään. Tuntuu ettei kaikki lue Vähiksen ehtoja ajoissa, vaikka tiedot löytyy kirjallisina ja on runsaasti ohjeitakin.
Olen myyjänä huomannut, että ok-kuntoisetkin vaatteet myy yllättävän hyvin Vähiksessä. Pitää vaan listata ja kuvata viat hyvin. Ja Lidlin vaatteet saa aina myytyä, mikä on yllättävää.
Etenkin lasten, nuorten ja miesten vaatteet on mennyt tosi hyvin. Toki sieltä löytyy liian kalliita ja huonosti kuvattuja, mutta paljon hyviäkin ja ne parhaat näkyy siellä vaan hetken. Aktiiviselle myyjälle ja ostajalle tulee lisäksi erityisiä alekoodeja.
Vierailija kirjoitti:
kuinka ihmeen kauan rahoja joutuu odottelemaan tilille? noin kuukausi mennyt eikä vieläkään ole tullut tilitystä
Itsellä kohta seitsemäs viikko alkamassa. Tilityspyyntö vahvistettu kesäkuun alussa eikä rahoja näy vieläkään.
Myös palautusten käsittely on luokattoman hidasta. Toukokuussa myyty kesävaate on edelleen palautumassa ostajalta. Eikä tässä enää oikeastaan edes väliä, palautuuko koskaan, kun myymättä jää tässä vaiheessa joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä kohta seitsemäs viikko alkamassa. Tilityspyyntö vahvistettu kesäkuun alussa eikä rahoja näy vieläkään.
Myös palautusten käsittely on luokattoman hidasta. Toukokuussa myyty kesävaate on edelleen palautumassa ostajalta. Eikä tässä enää oikeastaan edes väliä, palautuuko koskaan, kun myymättä jää tässä vaiheessa joka tapauksessa.
Mietin että pitäisköhän alkaa laittaa asiakaspalveluun palautetta vai auttaako se mitään, kohta noin 6 viikkoa mennyt. Muuten toimiva palvelu, mutta olisi se kiva saada rahatkin itselle.
Kellään kokemuksia tuotteen takaisinlunastuksesta? Tosiaan lähetin erän, ja hinnoittelivat toistamiseen sadan euron kengät alle kympin maksaviksi. Viimeksi menivät kaupaksi, ennen kuin tajusin, mutta aivan sana, tarpeeseen meni jollekin. Nyt tällä kertaa eivät menneet nämä toiset kengät, ja ajattelin että lunastan takaisin, koska löysinkin lähipiiristä niille käyttäjän. Helmikuussa pyysin palautusta. Toukokuussa kyselin perään, lupasivat hoitaa. Kesäkuussa kyselin taas perään, keksivät yhtäkkiä, etteivät ole voineet palauttaa koska osoitetta ei ole tiedoissa. Lisäsin sen heti. Tänään kyselin uudestaan perään, sain ahaa-vastauksen, ja jotain muuta, sitten lakattiin vastaamasta kokonaan.
Facekirppiksillä ollut täysi nollatoleranssi huijareihin, yhdestä tein rikosilmon, joka sitten olikin tapahuivaro. Mutta miten tässä? Eihän se nyt näin voi mennä, että panttaavat vaan toisille kuuluvaa tavaraa ja lakkaavat vastaamasta.
Muilla vastaavia kokemuksia?
Ei kannata kirjoitti:
Ei kannata ostaa! Palautetuista vaatteista ei saa rahojansa takaisin. Selityksiä minkä kerkeää. Kohta kaksi kuukautta olen odotellut palautetuista tuotteista rahoja takaisin. Palautin osan tuotteista heti seuraavana päivänä. Asiakaspalvelu ala-arvoista. Aikaisemmin ostin säännöllisesti ja eka kertaa palautin tuotteita. Nyt on sellainen summa sisällä, että uusia olisin ostanut sillä rahalla.
Miten tässä käynyt? Onko edennyt? Itse kirjoitin tänne juuri kun eivät lähetä takaisin pyytämääni tuotetta, kohta puoli vuotta mennyt. Mietin, jos et saa rahojasi takaisin, tee rikosilmoitus. Niin aion itse tehdä.
30 arkipäivää on nyt tilityksissä viive..
Ei kai Vähiksellä ole velvollisuutta lähettää tuotteita takaisin kesken 6 kk myyntiajan? Eikö ne ehdot sido myös palvelun käyttäjää.
Minulla kerran näkyi pitkään, että palautumassa ostajalta. Otin yhteyttä aspaan ja kävi ilmi, että oli palautunut jo, mutta tieto ei ollut päivittynyt. Siihen lisättiin myyntiaikaa. Kannattaa olla aspaan yhteydessä sen sijaan, että hermoilee vaan.
Jotku luulee, että Vähis on kuin Kela, josta saa rahaa vastikkeetta. Se on yritys ja hyvä myynti tarkoittaa vaivannäköä palvelun käyttäjältä.
Lukekaa myymisen käyttöehdot. Siellä lukee selvästi, että kun tavarat lähetetty, ne siirtyvät palveluntarjoajan omistukseen ja palvelun käyttäjällä ei ole oikeutta lopettaa 24 viikon aikana. Ettekö lue näitä ennen Vähiksen kanssa asioimista?
Mikä tuossa rahojen tilityksessä aina kestää? Taas odoteltu yli kuukausi
Kävin pitkästä aikaan katsomassa löytyiskö pojalle vaatteita ja meinasin tippua tuolilta! Ihan tavallinen lasten H&M T-paita paitsi että viruttunut, muodoton, värit haalistuneet ja hintaa laitettu 14,50 €!!! Ei varmaan uutenakaan tämän hintanen. Näitä tämän hintaluokan ja laadun tuotteita oli useampi ja kuvan taustasta päätellen saman myyjän. Ei ole enää kirppishintoja nähnykkään..