Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?

Vierailija
19.01.2015 |

Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.

Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)

Kommentit (1787)

Vierailija
1101/1787 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huijarifirma. Eivät tilitä lainkaan myyntejä.

Olen myynyt tuolla jo useita vuosia, lähes koko ajan ollut jotain myynnissä ja olen ottanut tilityksen kerran kuussa. Koskaan ei ole jäänyt tilitys tulematta. Joten kiinnostaisi kyllä tietää tapauksesta tarkemmin. Kauanko olet odottanut? Millaisia vastauksia olet saanut asiakaspalvelusta?

Vierailija
1102/1787 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo pitkä palautusoikeus sitä, että Vähis varannut itselleen aikaa kaikkeen mahdolliseen? Siinä saa tosiaan myyjä aina oottaa, miten käy.

Ostajan palautusaikahan on se 15 vrk. Myyjän aika myyntihetkestä tilityksen saamiseen on 30 vrk. Luulen, että tässä on varattu aikaa paketin kulkemiseen, sekä ostetun paketin että mahdollisen palautuksen kuljetukseen. Postillahan voi nykyään kestää paketin kuljetukseen päiväkausia, ja jos sattuu vielä viikonloppukin väliin, niin sitä enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1787 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uikkarit jotka tilasin tuolta lapselleni olivat homeessa. Suoraan roskiin ja ikinä enää en tuolta tilaa mitään.

Jos olisit reklamoinut, olisit saanut palauttaa ne ilmaiseksi ja saanut rahasi täysimääräisinä takaisin.

Vierailija
1104/1787 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anelma58 kirjoitti:

Laitoin myös kirppismestarille tuotteita myytäväksi. Hylkäsi melko uudet korkokengät ja vasta ostamani muumi yöpaidan. Taisivat mennä kirppismestarin kaappiin.

Tilityksiä en ole saanut moneen viikkoon, 120e sisällä. Mihinkä voisi valittaa, kun kukaan ei vastaa asiakaspalvelussa eikä liioin facebookissa. 

Seuraavaksi otan yhteyttä kuluttaja suojaan, koska ilmoittavat että tilitykset saa 7 päivässä.

Aikaisemmin olen saanut tilitykset ajoissa mutta kirppismestarille en enää koskaan laita mitään tuotteita.

Kirppismestaripalvelua käyttäessä saa valita, haluaako hylätyt tuotteet itselleen takaisin. Ei tarvitse pelätä, jäävätkö ne kirppismestarin kaappiin. 😌

Vierailija
1105/1787 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomioikaa, että firmalla ei ole lainkaan asiakaspalvelua! Ainoastaan chtarobotti, eikä sinne voi antaa palautetta. Firma myös pimittää maksuja

Mitä? Sähköpostitse olen monesti ollut yhteydessä ja aina saanut vastauksen. Joskus on kestänyt muutaman päivän, mutta aina on tullut. Ja aina on asiat hoidettu ystävällisesti ja avuliaasti.

Kuinka firma pimittää maksuja? Ota ihmeessä yhteyttä ensin asiakaspalveluun ja sitten tarvittaessa kuluttajaneuvontaan, jos firma joitain maksuja pimittää. Et kai vain anna asian olla?

Myyntituottojen maksussa on ollut viivästymiä monen kokemuksen mukaan. Minullakin on, mutta kyllä rahat aina lopulta ovat tulleet. Mitään tuottojani ei ole jäänyt tulematta lopulta.

Mäkin olen aina saanut asian hoidettua hyvin sähköpostitse, kun on muutaman kerran ollut jotain asiaa tai kysyttävää asiakaspalveluun.

Vierailija
1106/1787 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kaikki myytyä ennen jakson loppua. Myy itse -systeemillä.

Vierailija
1107/1787 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Asiakastieto on ihan p..ska sivusto eikä mikään viranomainen. Ei sieltä löydy faktaa eikä tuoretta tietoa.

Vierailija
1108/1787 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PRH ylläpitää kaupparekisteriä ja sieltä voi lukea mitä tapahtuu jos tilinpäätöstä ei anna. Ja tiedot ovat julkisia niin soittamalla sinne saat varman tiedon. Itse tarkistin ja antamatta on. Jos vuoden myöhässä, poistetaan kaupparekisteristä eli liipasimella on. Päätellä voi siitä miksi tilitykset on myöhässä ja miksi tuli ilman ilmoitusta logistiikkamaksu, jolla kerätään rahaa kymmeniätuhansia euroja kuukaudessa. Saa nähdä miten käy.

Vierailija
1109/1787 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemuksia muista nettikirppiksistä myyjänä tai ostajana, esim. pidetty.fi tai retrovaatteisiin erikoistuneella niinmua nettikirppiksellä?

Vierailija
1110/1787 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilpitön pyyntö kirppismyyjille: laittaisitteko jotain mittoja myymistänne vaatteista!  Esimerkiksi paidasta leveys kainalosta kainaloon ja housuista vyötärön leveys. 

Kauppojen kokomerkinnät ovat mitä sattuu. Toisella valmistajalla koon 38 paita on pieni ja toisella hehtaarihalli. 

Joku myyntiteksti "ostin housut kokoa 38, mutta jäivät käyttämättä, koska ovet itselle liian suuret" kertoo ostajalle vain sen, että kokomerkinnässä on jotain pielessä. 

Viimeksi ostin vähänkäytetystä kengät, jotka olivat omaa lempimerkkiäni ja oikea kokonumero. Mutta yllätyksekseni ne ovat todellisuudessa ehkä 2 kokoa merkittyä kokoa pienemmät! 

Vierailija
1111/1787 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen myin täällä paljon, useampi satoja tuotteita. Nut lopetin. Firmallehan iskikäsittämätön ahneus ja huonot diilit myyjän ( ja toki istajankin) kannalta 2€ lisä myydystä on paljon ja nyt tuo logistiikkamaksu on ihan käsittämätöntä huijausta. Vie sieviisen summan tuotoista, ja voit jäädä tappiolle. Silti on aika työlästä kuvata ja kuvailla kuvailla kaikki myytävät kamat.

Vierailija
1112/1787 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykö vaatteiden todella olla täysin hajuttomia eli ei saa edes pesuaine tuoksua?

Vierailija
1113/1787 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyykö vaatteiden todella olla täysin hajuttomia eli ei saa edes pesuaine tuoksua?

Lähes kaikki vaatteet, joita olen olen vähän käytetystä koskaan ostanut ovat tuoksuneet. Osa suht . voimakkaastikin. Tosin pesen kaikki ostetut vaatteet heti kahteen kertaan. Ihan vain etten tule varmasti tuoneeksi jotain ötököitä mukana ja yleensä tuoksut lähtevät pois kun pari kertaa pesee.

Vierailija
1114/1787 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin myyjänä aina sitä, että jos joku ostaa ja palauttaa - ja siinä välissä tuote on jossain röökin hajuisessa kodissa. En mahda sille mitään.

1115/1787 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin "Myy helposti" palvelua, kun lähetät heille tavaraa ja he tekevät loput, pidättäen 50% provisiota. En suosittele koska:

1. Heillä kesti 1,5-2 kuukautta saada tavarani myyntiin (joillakin sesonkituotteilla ei ollut mahdollisuutta tulla myydyiksi  tuolloin.

2. Tapa, jolla he hinnoittelevat joitain merkkituotteita on aivan naurettavaa. Laskin vaatteideni likimääräisen arvon (paljolla olisin myynyt ne Torissa jne. ja se oli yli 400e. Joten odotin saavani noin 200e.) No, olen ansainnut 18 e ja otan osan arvokkaammista tavaroista takaisin (vielä miinus 9,90). Jos olisin ollut valmis myymään ne noin halvalla, olisin tehnyt sen hetkessä muiden kanavien kautta.

Esim:

- Filippa K 100% lampaanvilla neule täydellisessä kunnossa (ovh. 180e), jonka olisin myynyt 30+ eurolla, he laittoivat myyntiin 12e(!!!), joten sain 6 euroa.

- Aidot nahkahousut (hyväkuntoiset) ovh 280 e, listasivat 8e(!), minulle jaa 4e. Kauheaa.

3. Heidän nettisivunsa on erittäin vaikea käyttää

4. Pelkkää ajanhukkaa

Vierailija
1116/1787 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan olette odottaneet koulutuksen jälkeen  ja toimeksiantosopimuksen tehneenä Kirppismestaruuden mahdollisuutta?

Oletteko heti päässeet toteuttamaan kirppismestaruutta vai onko kulunut kuukausia ennenkuin mahdollisuus on auennut?

On toisaalta väärin, että Vähän Käytetty.fin sivuilla on edelleen tämä kirppismestaruus, jos uudetkaan eivät pääsee ollenkaan työn äärelle.

Vierailija
1117/1787 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee tuolla Vähiksen FB-sivulla arvosteluja, tulee tunne, että monelle myyjälle ne myymisen ehdot selviää vasta myynnin aikana ja tulee yllätyksenä. Eikö ihmiset perehdy niihin ennen kuin aloittavat?

Vierailija
1118/1787 |
25.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lukee tuolla Vähiksen FB-sivulla arvosteluja, tulee tunne, että monelle myyjälle ne myymisen ehdot selviää vasta myynnin aikana ja tulee yllätyksenä. Eikö ihmiset perehdy niihin ennen kuin aloittavat?

Tainnut mennä uudistus ohi korvien ja luulevat systeemin olevan kuin ennen.

Vierailija
1119/1787 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nyt kauppa käy hyvin. 2,5 viikkoa mennyt ja 65% tavaroista myyty. Viime myynnistä meni 100% kaupaksi.

Vierailija
1120/1787 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kauan olette odottaneet koulutuksen jälkeen  ja toimeksiantosopimuksen tehneenä Kirppismestaruuden mahdollisuutta?

Oletteko heti päässeet toteuttamaan kirppismestaruutta vai onko kulunut kuukausia ennenkuin mahdollisuus on auennut?

On toisaalta väärin, että Vähän Käytetty.fin sivuilla on edelleen tämä kirppismestaruus, jos uudetkaan eivät pääsee ollenkaan työn äärelle.

Onko tähän kysymykseen kokemusta teillä samassa tilanteessa olevilla kirppismestareilla?

Kauanko olette odottaneet työn mahdollisuutta?   Tästä olisi hyvä kuulla lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme