Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?
Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.
Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)
Kommentit (1787)
Oon myynyt n 10 krt.
Viimeksi n 2 v sitten, kun koronan vuoksi jouduin lomautetuksi.
Myynti% on n 70% luokkaa. Enää ei ole myytävää.
Kamalaa jos myymättä jääneet vaatteet todella päätyvät poltettavaksi?? Perustaisivat vaikka kivijalkakirppiksen sinne Viroon ja myisivät edullisesti "hävikkivaatteet". Tai ihan siellä omilla nettisivuillaan vaikka 1-2,90/kpl.
Joku kysyi onko myyntituottojen tilityksessä ollut ongelmia niin ei, aina on toiminut moitteettomasti.
Vierailija kirjoitti:
Myy helposti -palvelussa kirppismestari vetäisi tuotteita välistä. Lähes käyttämätön lasten toppahaalari hylättiin, syyksi oli merkattu toppausten paakkuuntuminen. Muutama muukin käyttökelpoinen tuote oli hylätty. Ja kyseessä oli lähes käyttämättömiä tuotteita. Tuotteita ei palautettu vaan katosivat johonkin. Että en voi suositella.
Mitä tarkoittat tällä "kirppismestari vetäisi tuotteita välistä"
Tästä saa käsityksen, että kirppismestari piti itsellään jonkun muun lähettämiä tuotteita. Kirppismestari palauttaa hylätyt tuotteet hyväksyttyjen mukana eikä hyödy itse siitä mitenkään että tuotteet hylkää. Ajattelisin, että" turhan tähden" tuotteita ei kukaan kirppismestari hylkää. Itse ei saa palkkaa muutakuin myydyistä tuotteista.
Just vähän aikaa sitten ostin useamman vaatteen, ei valittamista, halpoja ja nättejä ja sellasia mitä ei joka kaupasta löydy. Myymistä ei ole tullut kokeiltua.
laitoin paketin vaatteita ja yllätyksekseni jokaisesta myytävästä tuotteesta oli veloitettu melkein euro?
Aika kohtuutonta tuo touhu nyt tuolla. Jos olisin tiennyt muutoksesta olisi paketti jäänyt toimittamatta.
Nyt siis jokaisesta myyntiin hyväksytystä tuotteesta veloitetaan 0,95 EUR riippumatta siitä, meneekö se kaupaksi vai ei. Ei siis kannata enää lähettää myyntiin vaikkapa yksittäistä t-paitaa, vaan esimerkiksi neljän samankokoisen t-paidan setti.
Tilityksissä on ajoittain hitautta, niistähän lupaus on 7 vrk mutta itse olen odotellut myynneistäni rahoja usein pari viikkoa.
Olin palvelun kannattaja aluksi, tuntui helpolta kun "kirpparikamat" sai yhdellä kertaa pois näkyvistä eikä tarvinnut käydä mitään pöytää siistimässä missään. Mutta nyt parin vuoden asiakkuus on osoittanut, että tuotteet menevät kaupaksi yhä heikommin. Itse myyn vain vähän käytettyjä tai muutoin erittäin hyväkuntoisia tai jopa käyttämättä jääneitä, ja lahjoitan asteikon "hyvä" ja "ok" tuotteet muualle. Siitä huolimatta, n. 65 % tuotteista palautuu myymättöminä aina puolen vuoden jälkeen. Vaikka hinnatkin ovat alhaiset. Joten lopulta se kirppari on sitten kuitenkin helpompi vaihtoehto, eli tavarasta pääsee eroon tehokkaammin ja rahatkin saa nopeammin (kirpparilla on mennyt kaupaksi n. 80 % ilman mitään hinnan alennuksia).
Parhaiten olen saanut kaupaksi lasten ulkovaatteet, heikoimmin naisten farkut ja suorat housut (mittojen lisääminen ei ole edistänyt myyntiä).
Täällä on kovasti moitittu kirppismestareita. Kaverini teki ennen kyseistä hommaa. Se ei ole mitenkään kiitollista työtä. Vaikka ohjeiden mukaan myyntiin kuuluu lähettää puhtaita tahrattomia, ehjiä, nykyaikaisia tuotteita, niin käytäntö on jotain muuta. Reikää ja tahraa ja purkaumaa löytyy, puuttuvia nappeja, rikkinäisiä vetoketjuja, veltostuneita kuminauhoja, pesemättömiä ja hajuvedelle tai kellarille haisevia jne. Heidän kämppänsä löyhkäsi ja pölyä ja likaa levisi, vaikka hänellä oli ihan erillinen käsittely- ja kuvaushuone tälle työlle. Vain ihan muutamat lähetykset olivat niitä "helmiä", joista sitten jotenkin järkevästi edes tienasi. Keskimäärin tuntipalkaksi jäi kuitenkin pari euroa. He käsittelevät suuren määrän tuotteita, koska ansainta huono, jolloin virheitä jää varmasti vielä huomaamatta vaikka siinä harjautuu niitä etsimäänkin. He eivät myöskään saa lisätä myyntiin alle 10 EUR arvoisia tuotteita, joten voi olla että joku lähettää vaikka kuusi laatikkoa vaatteita niin puoletkaan ei päädy myyntiin, jos halvoista tuotteista ei pysty yhdistelemään saman koon settejä (esim. neljä S-koon naisten t-paitaa, sillä eri tuotteita ja eri kokoja ei saa yhdistää settiin). Hänen käsitys myös oli, että tuotteet eivät oikeasti mene hyväntekeväisyyteen, koska sitä roskaa tulee niin paljon niin ei sille ole käsittelijää/ottajaa.
Olen tehnyt Vähänkäytetystä itse yhden löydön, käyttämättömän farkkuhameen muutamalla eurolla, mutta muut tilatut tuotteet ovat olleet pettymyksiä. Eivät ole olleet käyttämättömiä, vaikka niin on väitetty. Kun myös asiakaspalvelu on jotenkin "kylmän" oloista, olen nyt lopettanut palvelun käyttämisen kokonaan, sekä ostajana että myyjänä. Etenkin kun lähettämiäni tuotteita on myös kadonnut.
Kauanko teillä mennyt tuotteiden lähetyksestä siihen että julkaistaan myyntiin? Kyse siis itse hinnoitelluista tuotteista lähetin yli 3 vkoa sitten eikä ole vieläkään myynnissä
Vierailija kirjoitti:
Kauanko teillä mennyt tuotteiden lähetyksestä siihen että julkaistaan myyntiin? Kyse siis itse hinnoitelluista tuotteista lähetin yli 3 vkoa sitten eikä ole vieläkään myynnissä
Nyt ihan vasta kun lähetin, niin meni hieman alle kaksi viikkoa.
En muista kauanko aikaisemmissa lähetyksissä on kestänyt.
Mulla kans on kestänyt liki kuukauden, eikä vieläkään ole julkaistu myyntiin
Sama kokemus täällä. Tuotteiden julkaisu myyntiin (myy itse-palvelu) kestää. Paketti mennyt perille Postin seurannan mukaan 11.5. eikä vieläkään julkaistu vaatteita myyntiin. Kiva, lähetin vain hyväkuntoista sesonkiin sopivaa vaatetta, osassa laput kiinni ja valtaosa vähän käytettyjä merkkivaatteita järkevään hintaan, ajatuksena että kauppa käy. Kivijalkakirppiksellä iso osa olisi todennäköisesti jo myyty, nyt menee aikaa tällaisen odotteluun ja perään kyselemiseen😑 Enpä taida enää vähänkäytettyyn mitään lähettää.
Tilityspyyntö tehty kolme viikkoa sitten eikä vieläkään laitettu maksuun en uskalla tuonne laittaa enää mitään
Mulle tilitykset on tullut noin viikossa myynneistä.
Piti tehdä viimenen tilityspyyntö kun tuotteiden myyntiaika alkaa olla loppu.
No muistaakseni marraskuussa viimeksi lähettänyt mestaroimat tuotteet myyntiin.
Nyt sivuille ilmestynyt viimeinen erä myyntiin ja myyntiaika loppuu vasta syksyllä! Kesti melkein puoli vuotta että ne julkaistiin myyntiin.. En tiedä missä erä on on seikkaillut näin kauan.
S kirjoitti:
Tilityspyyntö tehty kolme viikkoa sitten eikä vieläkään laitettu maksuun en uskalla tuonne laittaa enää mitään
Olen myynyt 4 vuotta Vähänkäytetyssä ja ottanut tilityksen noin kerran kuussa. Kyllä rahat ovat aina sieltä tulleet. Yleensä muutamassa päivässä. Muutaman kerran on kestänyt pidempään, viikon ja kahden väliltä. Eli kyllä luottaa voi, että saa rahansa. Jos ei näy, ota yhteyttä asiakaspalveluun. Onhan voinut tulla joku häikkä siirtoihin. Mutta eivät he niitä tahallaan pölli - ei kai paikka kauaa pystyssä pysyisi, jos sellaista harrastaisivat :D
Anukka kirjoitti:
laitoin paketin vaatteita ja yllätyksekseni jokaisesta myytävästä tuotteesta oli veloitettu melkein euro?
Aika kohtuutonta tuo touhu nyt tuolla. Jos olisin tiennyt muutoksesta olisi paketti jäänyt toimittamatta.
No kyllähän ne uudet säännöt siellä ihan selkeästi lukee... Eipä itsellenikään tuo uudistus mikään toivottu ollut, mutta toisaalta ymmärrän, ettei kirppiksen kannata pitää sivuillaan tuhansia vähäarvoisia vaatteita, jotka sitten lopulta eivät mene edes kaupaksi. Ehkä jatkossa ostajanakin on helpompi löytää ostettavaa, kun ei tarvitse selata niin paljoa joitain nukkaisia paitoja ja yksittäisiä sukkapareja.
Ihmetyttää kyllä, että mikä siellä kestää nyt niin kauan. Heidän sivuillaan lukee, että myyntituottojen maksamisessa viiveitä, maksu tulee 9-10 arkipäivässä. Itsellä nyt 10. Arkipäivä menossa ja ei vielä näy... Ja useammasta tapauksesta lukenut, että tuotteiden myyntiin laitossa pitkä viive, ennen kuin tuotteet julkaistaan myyntiin.
Mamani kirjoitti:
Ihmetyttää kyllä, että mikä siellä kestää nyt niin kauan. Heidän sivuillaan lukee, että myyntituottojen maksamisessa viiveitä, maksu tulee 9-10 arkipäivässä. Itsellä nyt 10. Arkipäivä menossa ja ei vielä näy... Ja useammasta tapauksesta lukenut, että tuotteiden myyntiin laitossa pitkä viive, ennen kuin tuotteet julkaistaan myyntiin.
Liekkö henkilökunta vajetta? Tilausten lähettäminen lienee ykkösprioriteetti. Itse tilitin rahoja toukokuun aikana ja silloin taisi mennä 8 arkipäivää eikä ollut mitään mainintaa viiveestä..
Ala arvoista on tämä kirppiksen toiminta...
Ite laitoin myyntiin "MYY HELPOSTI" palvelulla vaatteita. Aivan järkkyä! Koot väärin laitettu, merkkivaate laitettu "tuntematon", hinnat tyyliin 0,20€, koko ajan kampanja alea yms., toppi laitettu mekoksi, lasten sukat ilmoitettu koko 42, merkkivaatteet myyty liki ilmaiseksi, kuvat aivan hirveitä, tuotenimikkeet vääriä. Asiasta valitin ja vastattiin, että heillä on myy helposti palvelussa ammattilaisia hinnoittelemassa ja kuvaamassa tuotteet :O. En siis todellakaan voi suositella kenellekkään tätä lafkaa! Harmittaa niin perkeleesti kun ei saanutkaan tuloa tästä :( Aiemmin olin lähettänyt tuotteet niin, että itse kuvasin ja hinnoittelin. Se toimi, sain mitä pyysin ja ei ollut aleja juuri lainkaan. Kivasti rahaa tuli. Oli ISO virhe ottaa se heidän suosittelemansa myy helposti palvelu. Pyysin tuotteeni takaisin, se ei kuulemma onnistu vaan on odotettava myyntiajan umpeutumista!!! Ihan perseestä :/
Ala arvoista on tämä kirppiksen toiminta...
Ite laitoin myyntiin "MYY HELPOSTI" palvelulla vaatteita. Aivan järkkyä! Koot väärin laitettu, merkkivaate laitettu "tuntematon", hinnat tyyliin 0,20€, koko ajan kampanja alea yms., toppi laitettu mekoksi, lasten sukat ilmoitettu koko 42, merkkivaatteet myyty liki ilmaiseksi, kuvat aivan hirveitä, tuotenimikkeet vääriä. Asiasta valitin ja vastattiin, että heillä on myy helposti palvelussa ammattilaisia hinnoittelemassa ja kuvaamassa tuotteet :O. En siis todellakaan voi suositella kenellekkään tätä lafkaa! Harmittaa niin perkeleesti kun ei saanutkaan tuloa tästä :( Aiemmin olin lähettänyt tuotteet niin, että itse kuvasin ja hinnoittelin. Se toimi, sain mitä pyysin ja ei ollut aleja juuri lainkaan. Kivasti rahaa tuli. Oli ISO virhe ottaa se heidän suosittelemansa myy helposti palvelu. Pyysin tuotteeni takaisin, se ei kuulemma onnistu vaan on odotettava myyntiajan umpeutumista!!! Ihan perseestä :/
Noniin. Minulla on useasti käynyt niin että merkkilaput leikattu irti, kuten myös joskus pesulaput. Siinä ei ole mitään mahkuja sanoa minkä merkin vaate on. Joskus myös merkkilappu niin kulunut ettei saa selvää. Silloin vaate on tuntematon merkki
Yllättäviä tahroja vaatteessa. Reikiä tai sauma ratkennut. Tarvii oikeesti syynätä, jotta ei laita yllä olevia myyntiin. Myyjä herkästi ajattelee, että hyvä vaate, miltei uusi, hylättiin.
Myöskään vaate ei mene uusi/käyttämätön kategoriaan, jos siinä ei ole lappuja kiinni. Mistäs kirppismestari voi tietää onko vaatetta käytetty vai ei.
Kannattaa oikeasti myydä itse, jos ei riskiä kestä ottaa.
Samaa mieltä, aleista bongaa oikeasti tosi kivoja ja hyväkuntoisia vaatteita edullisesti. Tarjontaa on paljon joten täytyy vaan jaksaa selailla myyjälle kieltämättä aika kallis palvelu mutta ostajan kannalta jees. Kyllähän tuo 0,95 euron käsittelymaksu on paljon mutta siinä jokainen vähän miettii kannattaako sitä euron kulahtanutta toppia laittaa myyntiin = taso paranee, näin toivon.