Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?
Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.
Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)
Kommentit (1787)
Hei minulla käynyt ihan samaa! Olen miettinyt, tulisiko tästä olla yhteydessä asiakaspalveluun.
Ensin on saanut ilahtua, kun vaatetta on käynyt kaupaksi, kunnes päivän, kahden päästä ne ovatkin palautuksessa. Minulla kävi tuuri. Laitoin paketin myyntiin juuri ennen tätä uudistussysteemiä. Vaatteet myös julkaistiin melko nopeasti, jolloin kesäisemmät tulivat juuri sopivaan aikaan myyntiin. Nyt tosin ottaa pannuun, koska vaatteita, jotka ei kai sitten edes menneet kaupaksi, roikkuu palautuksessa pitkiä aikoja.
Itsellä on tuolla usein ollut maksamisen kanssa ongelmaa. Eli kun painan maksa, niin ei etene sinne maksupalveluun kunnolla. Sitten tilaus menee peruttu statukseen, kun en päässyt maksamaan. Johtuisko tästä noi hetken myytyinä olleet tuotteet?
Myös voittojen lunastusvaiheessa voi ilmetä ongelmaa, mutta syy voikin olla aivan oma selainvalinta.
Minulla ainakin ilmeni juuri tuo ongelma ja vaihdoin selaimeksi toisen joka koneellamme oli. Jo vain asia eteni ongelmitta loppuun asti!
Monasti olen odottanut, että kunpa Vähiksellä olisi edes joskus toimituskuluton päivä. Ei ostovelvotteita, kappalemääriä., vain puhdas ilmainen toimitus asiakkaalle - osti hän enemmän tai vain yhden tuotteen.
Nyt se tapahtui, Ossin toimesta. Mahtavaa!
Niin mikä toimituskuluton päivä ilman kappalemääriä yms.? Itse en ole saanut mitään alekoodia, vaikka olen pitkäaikainen aktiivinen myyjä ja ostaja.
Toimituskuluton ajanjakso. Ei ostovelvoitteita.
Vaikea itse arvioida millaiselle asiakasryhmälle tämä mahdollisuus on.
Näissä kysymyksissä, rohkeasti vaan kysymään, jos tarvetta on
tarkemmin selvittää.
Onko vähänkäytettyyn tulossa joku toimituskuluton ajanjakso jolloin tavarat saa lähettää myyntiin ilmaiseksi.
No ei taida enää tulla ilmaista tavaroiden myyntiinlähetystä, koska ottavat jokaisesta myyntiinlähetetystä tavarasta logistiikkamaksun 0,95e/tuote.
Silloin kun myyntiinlähetys oli tavaroiden määrästä riippumatta 6,90 e/lähetys, oli joskus kampanjoita jolloin eivät perineet tuota toimituskulua.
Tuskin on otettu uusia kirppismestareita. Eriä ei riitä nykyisillekään. Itse olen entinen kirppismestari. Tuntipalkka sekä ennen että jälkeen uudistuksen on pari euroa. Laadussa ei ainakaan vielä näkynyt suurta parannusta. Ennen uudistustakin jotkut postittivat koko mummolan aitan sisällön ja 20-luvun vauvanvaatteitakin. Muutamat harvat sen sijaan lähettivät nykyaikaista, puhdasta, reiätöntä ja muutenkin virheetöntä ja siistiä tavaraa. Ihan sama meno jatkui uudistuksen jälkeenkin, mutta hylkäämään toki "pääsi" enemmän eikä tarvinnut laittaa kaikkea roskaa myyntiin vain sillä perusteella, että se nippa nappa pysyy koossa. Kirppismestareissa on oikeasti vain muutama taitava, joilla on suhteellisen edustavat kuvat, mutta useimpien kirppismestareiden kuvat eivät erotu itse myyvistä edukseen. Sanoisin että jos myyt, niin myy itse, kirppismestarin kautta pitää olla todella tarkka mitä lähettää tai päätyvät hylkyyn (kuten hyvälaatuisetkin alle 10 eur arvoisiksi arvioidut tuotteet) ja itsellesi jää todella vähän, koska suurta osaa tuotteista ei myydä tai myydään vasta kun hinta noin 40 % alkuperäisestä. Nyt kun joka tuotteesta veloitetaan se 0,95 eur, niin kannattaa lähettää vain hintavampia tuotteita. Ostaja voi kuitenkin tehdä todellisia löytöjä halpaan hintaan, kannattaa etenkin käyttämättömät tuotteet. Myyjälle palvelu on huono, ellei sitten myytävää ole niin vähän, että ei kannata vielä normikirppikselle pöytämaksun vuoksi. Ota kuitenkin huomioon, että rahojen saapuminen kestää, koska myyntiaika on 6 kk ja palautusaika 30 vrk ja maksujen liikuttelukin kestää nyt enemmän viikkoja kuin päiviä.
Niitä rahojaan voi pyytää useassa erässä pitkin myyntiaikaa, ei tarvitse lopussa juuri tiettynä ajankohtana odotetella isompaa summaa.
Moni Vähiksen saama kritiikki on aiheellista, mutta paljon ihmiset välittää asioista, jotka olisi voinut lukea ennen myynnin alkua.
Oon omia myyntejä tilitellyt jokusen kerran ja aina tulleet n.viikossa.
Mestaroimia en ole tilittänyt kertaakaan vaan otan kaikki sit kerralla pois kun täytyy opetella koko systeemi😅
Vika setti vaan tuli niin pitkällä viiveellä myyntiin ettei järkeä mutta onneks sisälsi talvivaatteiden lisäksi muutakin.. sillon tuntui hullulta laittaa mekkoja alkutalvesta myyntiin mut nyt tuntuu hassulta katsella niitä tumppupareja jotka julkaistu huhtikuussa
Eli ottavat moninkerroin takasin :( esim se myyntiin lähetys 6,90€ ja sit vielä sitä logistiikkaa siällöstä per tuote!!!
Ensimmäinen kokemukseni, ostajana, oli yli odotusten positiivinen. Lähetys tuli neljässä päivässä ja sisältö vastasi täydellisesti kuvaa, samoin kunto. Kaksi vaatetta olivat uusia, kaksi vähän käytettyjä, mutta näyttivät ja tuntuivat uusilta. Hinta oli postikuluineen hyvin kohtuullinen. Aion käyttää toistekin.
Saisivat lyhentää tuon palautusoikeuden kahteen viikkoon kuukauden sijaan! Itseltäni ostettiin hintavampi merkkituote, joka laitettiin palautukseen muutama päivä ennen palautusajan umpeuduttua. Kait ostaja parissa viikossakin osaisi päättää, ottaako vaatteen vai ei. Tuote on tunnistettava kotimainen merkkituote; ettei vain olisi jossain juhlassa tms. vaatetta käyttänyt ja laittanut palautukseen... Ne tarrat saa irti tuotteesta ja takaisin helposti.
Onko tuo pitkä palautusoikeus sitä, että Vähis varannut itselleen aikaa kaikkeen mahdolliseen? Siinä saa tosiaan myyjä aina oottaa, miten käy.
Täällä Ruotsissa on Selpy.se.Tosi laadukasta tavaraa ja halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo pitkä palautusoikeus sitä, että Vähis varannut itselleen aikaa kaikkeen mahdolliseen? Siinä saa tosiaan myyjä aina oottaa, miten käy.
Muistaakseni tuo kuukauden palautusaika tuli korona-ajan alussa, ennen oli muistaakseni lyhyempi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Ruotsissa on Selpy.se.Tosi laadukasta tavaraa ja halvalla.
sellpy.se
Vierailija kirjoitti:
Saisivat lyhentää tuon palautusoikeuden kahteen viikkoon kuukauden sijaan! Itseltäni ostettiin hintavampi merkkituote, joka laitettiin palautukseen muutama päivä ennen palautusajan umpeuduttua. Kait ostaja parissa viikossakin osaisi päättää, ottaako vaatteen vai ei. Tuote on tunnistettava kotimainen merkkituote; ettei vain olisi jossain juhlassa tms. vaatetta käyttänyt ja laittanut palautukseen... Ne tarrat saa irti tuotteesta ja takaisin helposti.
Edit
Selasin juuri sivuja ja on palautus muuttunut 15pv:n!
Ai van mahtavaa! Varmaan just heinäkuun alussa muuttunut. Mutta hitsi vieköön hyvä juttu.
Itsekin olen ihmetellyt nopeasti myytyjä ja saman tien palautuvia tuotteita! Vihdoinkin luen, että joku muukin huomannut tapahtuvan samaa.
Viime talvena kävi niin, että olin katsellut sopivaa talvitakkia itselleni. Olin tilauksen suhteen vielä miettimisvaiheessa, kunnes joku "osti" takin nenäni edestä. No eipä siinä mitään, noin voi käydä. Ihmetykseni oli suuri, kun takki palautui myyntiin 1-2 päivää tuosta myyntitapahtumasta. Ostin takin totta kai heti! Itselleni tuli tuosta sellainen olo, että joku työntekijä on ostanut/varannut takin itselleen, ja kun ei olekaan ollut sopiva niin palauttanut sen takaisin myyntiin. Voihan se olla, että tämä on ihan luvallista heillä.
Nyt toukokuussa lähetin paketin ja kaikki tuotteet tulivat myyntiin nopeasti. Ensimmäisen viikonlopun aikana myyntitililtä katosi kymmenen tuotetta humps vaan johonkin! Ne eivät siis olleet myynnissä eivätkä myytyjä! Eivätkä hylättyjäkään tai mitään muuta. Kyselin niiden perään missä mahtavat olla, sain epämääräisiä selityksiä ostoskorissa roikkuvista tuotteista ja mahdollisesti keskenjääneestä tilauksesta. Noin viikon kuluttua ne yhtäkkiä kirjautuivat myydyksi :O Nyt noista silloin myydyistä tuotteista aika moni on jo siirtynyt palautetuksi. En tiedä mitä tässäkin sitten todellisuudessa tapahtui.
Ja halleluja, myyntituotot kirjautuivat maksetuiksi 16.päivänä vahvistetusta pyynnöstä. Ihmeiden aika ei ole ohi!!!