Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?

Vierailija
19.01.2015 |

Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.

Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)

Kommentit (1787)

Vierailija
1001/1787 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy helposti -palvelu on suunnattu ehkäpä juuri enemmänkin sille kansanosalle, jolle ei ole niin tarkkaa saako käytetystä vaatteestaan muutaman euron tai ei mitään… toki kannattavampaa on myydä itse, lajitella, kuvata, hinnoitella, viedä tuotteet järjestelmään. Myy helposti -palvelussa tuon työn tekee joku muu puolestasi ja siitä kuuluukin saada korvaus. En usko ettå yksikään kirppismestari huvikseen hylkää tai hinnoittelee liian alakanttiin kenenkään tuotteita - hehän saavat myös palkkansa tuotteen hinnan mukaan. Kuten itsekin mainitsit viestissäsi, että ostajat löytävät perinteiseltä kirpparilta samat tavarat puolet halvemmalla niin miksi vk:ssa sama tavara pitäisi olla kalliimpi? En ymmärrä logiikkaasi, valitat että kirppismestarit hinnottelee väärin ja hinnat vielä tippuu mutta kuitenkin saman tuotteen voi saada perinteiseltä kirpparilta puolet halvemmalla. Itse olen myynyt itse sekä myy helposti palvelun kautta. Tyytyväinen ollut molempiin. Eikä mulla ole koskaan kadonnut mitään tavaraa..

Vierailija
1002/1787 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella ikävä kokemus tästä firmasta. Lähetin laatikollisen vaatetta ns. kirppismestarille, joka laittaa tuotteeni esille ja saa puolet tuotosta. Vaatteita oli n. 20 kpl, hyväkuntoisia, puhtaita. Tuli ilmoitus, että vain 4 meni myyntiin joukossa liikaa tyynynpäällisiä, verhoja, pöytäliinoja. Mielestäni en ollut lähettänyt yhtäkään edellä mainituista. Joukossa oli muutama miesten melkein uuttaa paitaakin, eivät olleet kelvanneet myyntiin??Laitoin kyselyn, toisenkin, luvattiin selvittää onko mennyt jotenkin sekaisin. Aikaa on kulunut viimeisestä yhteydenotostani kuukausi, Eipä ole vielä saatu selvitettyä. Mahdetaanko näiden kirppismestareiden hommia mitenkään valvoa.? Ainakin kannattaa itelleen tehdä lista niistä mitä on lähettänyt, En tehnyt kun luotin, valitettavasti . 

Taitaa mestarit pistää myyntiin muualle ne "hylätyt" ja netota omaan taskuun tuotot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1787 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveän korkeita hintoja nykyään :/ Perusvaatteista veloitetaan yli 10 e, en ole tilannut pitkään aikaan enää.

Vierailija
1004/1787 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveän korkeita hintoja nykyään :/ Perusvaatteista veloitetaan yli 10 e, en ole tilannut pitkään aikaan enää.

Eipä tuonne kannata enää mitään 10€ halvempaa pistääkää myyntiin, kun hinnat kuitenkin tippuu määräajoin, ja jokaisesta myytävästä tuotteesta maksat vielä 0,95€.

Vierailija
1005/1787 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnat ovat usein ihan yksi vitsi vain. Perus lasten hm t-paita 5e, vaikka saat uuden sillä hinnalla. Usein tullut myös likaisia vaatteita, mutta ei vain ole muistettu mainita tahroista, jotka ei edes pesussa lähde.

Vierailija
1006/1787 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuonne kannata enää mitään 10€ halvempaa pistääkää myyntiin, kun hinnat kuitenkin tippuu määräajoin, ja jokaisesta myytävästä tuotteesta maksat vielä 0,95€.

Halvemmat vaatteet menivät nopeammin kaupaksi, ei tarvinnut odottaa edes hinnan alentumista. Nyt uudistukset myötä ei meinaa mennä normihinnalla enää, kaupankäynti hidastunut.  Saa odottaa hinnan alentumista, että vaatteet edes menevät kaupaksi.

Vierailija
1007/1787 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettikauppa ei toimi. Koko päivän yrittänyt tehdä tilausta kun tänään se superalepäivä mutta ei ota ostoskoriin mitään. Onpa tylsää

Vierailija
1008/1787 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettikauppa ei toimi. Koko päivän yrittänyt tehdä tilausta kun tänään se superalepäivä mutta ei ota ostoskoriin mitään. Onpa tylsää

Nyt ainakin toimii. Tai ainakin meni ostoskoriin, en tilannut.

Vierailija
1009/1787 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ainakin toimii. Tai ainakin meni ostoskoriin, en tilannut.

Menee ostoskoriin ja kun yrittää mennä kassalle, ostoskori on tyhjä

Vierailija
1010/1787 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy helposti - eli kirppismestaripalvelua kokeilin kerran ja se riitti. Tässä siis saat puolet myyntihinnasta itselle. Osa vaatteista ei koskaan päätynyt myyntiin, vaikka ne on kuitenkin myyntiin hyväksytty ja varastolle toimitettu. Merkkivaatteet menivät pilkkahinnalla jos menivät, alennusten jälkeen, ja asiakaspalautusten jälkeen jotkut eivät koskaan löytäneet tietään takaisin myyntiin. Mistään ei näitä koskaan löytynyt, liekö oikeasti etsittykään. Takaisinlunastus oli mahdotonta, koska asiakaspalautuksia sattui eri aikoihin niin jokaisesta olisi pitänyt maksaa erikseen se 6,90 eur palautusmaksu myyntiajan päätyttyä. Hyväntekeväisyyskohteitaan joskus kysyn, niin vastaus oli että ei niitä kamppeita oikein kukaan heiltä huoli eli menee jonnekin roskiin?

Tuon jälkeen olen käyttänyt useamman kerran Myy itse -mallia. Eli kuvaat itse ja teet ilmoitukset ja lähetät tuotteet varastolle Viroon. Nyt joka tuotteesta menee se 0,96 eur logistiikkamaksu riippumatta siitä, meneekö kaupaksi. Esim. lähetät myyntiin tuotteen, jolle laitat hinnaksi 7 eur. Tähän päälle Vähänkäytetty lisää oman osuutensa 2,90 eur eli ostaja maksaa 9,90 eur jos ostaa ennen kuin hinta alenee. Mutta kun yleensä ei osta, vaan menevät sitten kun hinta on pudonnut siihen 40 % alkuperäisestä. Eli jos menee kaupaksi jää itsellesi 2,80 eur - logistiikkamaksu 0,95 eur -> 1,85 eur ja Vähänkäytetty saa sen logistiikkamaksun 0,95 eur + oman lisänsä 2,90 eur eli 3,85 eur. Jos olet käyttänyt Myy helposti -mallia, oma osuutesi 1,40 eur - 0,95 eur -> 0,45 eur.

En tiedä mikä on myydyksi käyvien osuus oikeasti tällä hetkellä, mutta itsellä kaupaksi menee n. 30 %, olen laittanut myyntiin vain käyttämättä jääneitä ja vähänkäytettyjä ja muut tavalliselle kirpparille.

Äskettäin palautui satsi myymättä jääneitä, vein ne tavalliselle kirpputorille palvelussa jossa en itse hoida pöytää vaan kirppari hoitaa sitä ja veloittaa myyntihinnoista puolet. Kaupaksi meni 86 % vaatteista viikossa, rahaa kilisi tilille mukavasti ja loput sai lahjoittaa kirpparille niin että menevät oikeasti hyväntekeväisyyteen paikallisesti. Vain yksi tuote katosi tilapäisesti ja sekin löytyi läheisestä pöydästä kirpputorin toimesta. Mitään ei tarvinnut kuljetella rekoissa ja laivoissa ulkomaille. Tämä on varmasti ympäristöystävällisempi/ekologisempi tapa kierrättää vaatteita ja myös taloudellisesti ehdottomasti järkevämpi ratkaisu kuin Vähänkäytetty.

Ehkä ennen tuo Myy helposti oli oikeasti jollekin kätevä ratkaisu, sen kun tyhjensi mummolan vintit ja aitat ja laittoi laatikkoon ja toinen kuvasi ja hinnoitteli kaiken sen "roskan". Nykyään kuitenkin huolivat myyntiin vain yli 10 eur arvoiset, nykyaikaiset hajuttomat tuotteet. Mikä tosin näyttää johtaneen hintojen nousuun, kun H & M:n ja Lindexin topit ja t-paidat sitten "hätäpäissään" hinnoitellaan siihen kymppiin. Samat rätit saa jo halvemmalla suoraan sieltä H & M:stä ihan uutena.

Vierailija
1011/1787 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Superalepäivä jatkuu yllätys vappuun asti.

Vierailija
1012/1787 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo superale tarkoittaa Suomeksi. - Ovatko kaikki tuotteet alennuksessa, vai vain osa tuotteista?

Vierailija
1013/1787 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo superale tarkoittaa Suomeksi. - Ovatko kaikki tuotteet alennuksessa, vai vain osa tuotteista?

Kaikista ALE-tuotteista saa - 25% lisäale. Sitä oon vaan miettinyt, että eikö ne nyt myy tappiolla. Iteltäkin jotain tuotteita mennyt kaupan ja itse olen saamassa ihan sen nykyisen myyntihinnan (-vähän käytetyn 2,90€ osuus) eikä siitä ole vähennetty - 25% vaikka asiakas on sen - 25% ostanut.

Normaalistihan tuolla saa joko 1-2€ alennusta ale-tuotteista, joka vasn vähentää tota niiden osuutta.

Vierailija
1014/1787 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo firma menee konkkaan, jääkö myytävät tuotteet konkurssipesään vai saavatko myyjät ne takaisin? Itse en uskalla lähettää enää mitään…

Vierailija
1015/1787 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt itse ja helposti. Hyvä puoli, jos myy itse, on siinä, että itse voi laittaa sopivan hinnan, yhdistellä settejä. Helposti palvelussa tärkeä on oikeasti käydä vaatteet läpi, että siinä ei olisi mitään tahroja, reikiä, hirveästi nyppyjä tai karvoja tms, koska nämä hylätään heti. Halvimmista tuotteista tehdään settejä, mutta niihin sopii myös vain saman koon, laadun ja tyypin vaatteet eli mestari ei voi tehdä settejä erikokoisista tai erilaisista vaatteista. Kannata miettiä jokaisen vaatteet kohdalla, ostaisitko itse tämän kympillä tai halvempien vaatteiden kohdalla, saako niistä settejä. Jos heittää vaan kaapista kaikki säkkiin tarkistamatta niin mestarilla ei ole velvollisuutta laita niitä myyntiin. Hylätyt vaatteet pitää laskea ja merkata erilliseen pussiin, jos niitä ei halua takaisin. Itsellä ei ole mitään koskaan hävinnyt ja jos ei ole mennyt kaupaksi niin olen saanut kaikki takaisin samassa paketissa vaikka eri erät ollut. Jos helposti tavalla halua varmistaa, että mestarin hylätyt vaatteet saa takaisin niin kannattaa se tilata. Myös mestari maksaa jokaisesta tuotteesta myyntiin laittaessaan niin varmaan eivät halua myös jäädä tappiolle. Itse olen huomannut, että parhaiten menee naisten ison koon vaatteet, merkkivaatteet, lasten setit ja kaikennäköiset ulkovaatteet ja -jalkineet.

Vierailija
1016/1787 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla ollut ongelma myyntituottojen tilitys kanssa? Minulla on joka kerta. Olen lähettänyt vaatteita ja kenkiä myyntiin kolme kertaa vuoden aikana ja odotan aina viimeisenkin tuotteen tilityksen ennen kuin yritän sirtää tuoton tililleni. Mutta joka kerta käy samoin eli kun  klikkaan alla olevaa vahvistus-linkkiä tulee teksti että "jotain meni vikaan". Olen koko ajan kirjautuneena eli en sulje sivua siksi aikaa kun menen sähköpostiin klikkaamaan vahvistus-viestiä.

Kahden myyntierän tuoton olen saanut tililleni vasta kun olen soittanut asiakaspalveluun, joka on tehnyt siellä päässä jotain. Vasta jonnekin välitilaan jumiin jääneet rahat on siirtyneet tilille.
Sama  vastaus tulee aina vaikka yritän saada rahat tililleni eri tietokoneilla.jotka ovat laadukkaita ja päivitykset ja asetukset ajan tasalla. Syynä voi chatin mukaan olla kuulema huono verkkoyhteys (ison kaupungin keskustassa en ole koskaan huomannut). Yritin myös soittaa taas netissä olevaan as.palvelunumeroon mutta siellä ei kukaan vastannut. on kuulema ruuhkaa muuton takia. Kertokaa kokemuksistanne! Ja muutenkin viime syksyisen muutoksen jälkeen näyttää siltä etten enää laita vaatteita sinne. Aiemmin lähes kaikki tuotteet meni hyvin kaupaksi, kun hinnat oli sopivat. Nyt 2 vk myynnissä olevan uuden erän hinnat ovat sitä luokkaa, että ei ole mennyt kaupaksi kuin yksi tuote. H&M vaatteet eivät uutenakaan maksa niin paljon kuin nyt hinnoitellut käytetyt farkut !

Vierailija
1017/1787 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy helposti -palvelussa kirppismestari vetäisi tuotteita välistä. Lähes käyttämätön lasten toppahaalari hylättiin, syyksi oli merkattu toppausten paakkuuntuminen. Muutama muukin käyttökelpoinen tuote oli hylätty. Ja kyseessä oli lähes käyttämättömiä tuotteita. Tuotteita ei palautettu vaan katosivat johonkin. Että en voi suositella.

Vierailija
1018/1787 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vetää myyjä miinukselle, itsellä tili miinuksella nyt 140euroa. Kysyin tästä niiltä ja sanoivat, että olen "hyväksynyt" uudet käyttöehdot lähettäessäni tuotteet myyntiin ja näin ollen olen ollut "pakotettu" hyväksymään uuden käytännön. Mailissa oli käytetty tuota sanaa pakotettu. Heidän käyttöehdoissaan lukee, että voivat muuttaa käyttöehtoja ja kuluttajalle on tiedotettava muutoksista. Minusta tiedotus on eri asia kuin pakotettu hyväksyminen? Katsotaan nyt mitä kuluttaja-asiamies on tästä. Seuraavaksi kysymys lähtee juristille että onko tiedotus =pakottaminen

Vierailija
1019/1787 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitta täynnä kirjoitti:

Kyllä vetää myyjä miinukselle, itsellä tili miinuksella nyt 140euroa. Kysyin tästä niiltä ja sanoivat, että olen "hyväksynyt" uudet käyttöehdot lähettäessäni tuotteet myyntiin ja näin ollen olen ollut "pakotettu" hyväksymään uuden käytännön. Mailissa oli käytetty tuota sanaa pakotettu. Heidän käyttöehdoissaan lukee, että voivat muuttaa käyttöehtoja ja kuluttajalle on tiedotettava muutoksista. Minusta tiedotus on eri asia kuin pakotettu hyväksyminen? Katsotaan nyt mitä kuluttaja-asiamies on tästä. Seuraavaksi kysymys lähtee juristille että onko tiedotus =pakottaminen

Siis jos olet lähettänyt tuotteet kun uudet ehdot on voimassa niin mikä on ongelma?Itse lähetin tuotteet 2 päivää ennen kuin uudet ehdot muuttui ja meni vanhoilla.

Vierailija
1020/1787 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekä myynyt että ostanut ja ei mulla ole ollut mitään ongelmia. Aika kivoja vaatteita on tullut halvalla löydettyä, usein myös jos löydän kivan vaatteen niin katson mitä muuta sama myyjä myy, joskus tyyli natsaa että siten löytää muutakin kivaa. Kerran myyjänä yhden tuotteen tila roikkui pitkään palautusta odottamassa mutta tuotetta ei palautettu määräajassa, niin ilmoitin aspaan ja kuittasivat myydyksi. Ei ollut sen isompi homma. Minä ainakin oon tyytyväinen mutta toki tykkään joskus kierrellä normikirppareillakin.