Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?
Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.
Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)
Kommentit (1787)
Uikkarit jotka tilasin tuolta lapselleni olivat homeessa. Suoraan roskiin ja ikinä enää en tuolta tilaa mitään.
4-5 vuotta sitten oli vielä ihan kelpo paikka. Nykyään mennyt rahastamiseksi
Mainos tai ei, vaatteet on astioiden lisäksi ehkä heikoiten kaupaksi menevä tuote missä tahansa.
Kirppismestarin, kuten aivan jokaisen myyjän, tulee olla huolellinen tuotteiden suhteen.
Tuotteet on tarkastettava huolella ja hylättävä sen mukaan, mikä hylkäämiseen oikeuttaa. Tarkat tiedot ja mittaukset tuotteista, laadukkaat ja selkeät kuvat, asianmukainen hinta (ei ylihinnoittelua).
Miten firmalla menee tällä hetkellä? Onko uusia kirppismestareita päässyt tänä vuonna ollenkaan mukaan? Firman sivuilla kuitenkin näkyy edelleen, että haetaan uusia kirppismestareita ja otetaan vastaan ilmoittautumisia.
Lähetin myyntiin 10 kpl tuotteita kokeeksi ja 8 niistä on mennyt kaupaksi muutaman kuukauden aikana, vielä on hieman aikaa jäljellä. Omalta osaltani olen tyytyväinen tulokseen.
Olen odottanut jo yli kaksi viikkoa saataviani. Kukaan ei vastaa viesteihin, ei asiakaspalvelu eikä facessa kukaan vastaa mitään. Jäivätkö rahani sinne Ossi salon taskuun. Olen pettynyt
Laitoin myös kirppismestarille tuotteita myytäväksi. Hylkäsi melko uudet korkokengät ja vasta ostamani muumi yöpaidan. Taisivat mennä kirppismestarin kaappiin.
Tilityksiä en ole saanut moneen viikkoon, 120e sisällä. Mihinkä voisi valittaa, kun kukaan ei vastaa asiakaspalvelussa eikä liioin facebookissa.
Seuraavaksi otan yhteyttä kuluttaja suojaan, koska ilmoittavat että tilitykset saa 7 päivässä.
Aikaisemmin olen saanut tilitykset ajoissa mutta kirppismestarille en enää koskaan laita mitään tuotteita.
Anni Metsovuori
Olen odottanu rahojani 15 päivää
Anni Metsovuori
Vähän Käytetyn Asiakaspalveluun kannattaa selkeästi soittaa ja kysyä tilanteesta rahaliikenteen suhteen. Chat on myös käytössä. Myös sähköpostilla tulisi tavoittaa asiakaspalvelun. Olen tavoittanut asiakaspalvelun jokaista yhteydenottoa käyttäen, tarpeen vaatiessa.
Huonosti on itsellä mennyt kaupaksi tuotteet, en vaivaudu enää vaan heitän roskiin jatkossa tarpeettomaksi / pieneksi käyneet / muuten epäsopivat vaatteet ja revin ne riekaleiksi, ettei kukaan muukaan niistä voi hyötyä rahallisesti, kun ei kerran minultakaan onnistu rahallisen hyödyn saaminen niistä.
Potuttaa tuo myyntituottojen maksamisen viivästys.
Ensin luki tuolla chatti-ikkunassa, että kestää poikkeuksellisesti 9-10 arkipäivää. Nyt sitä on muokattu, että kestääkin 12-15 arkipäivää. Tästä ei ole ilmoitettu missään muualla kuin chatti-ikkunassa. Monista turhistakin asioista lähettävät sähköpostia, tästä ei ole tullut mitään. Eikä esim. fb-sivuilla ilmoiteta.
Yllättävän hyvin on mennyt tavaraa kaupaksi (saa kyllä mennäkin niiden logistiikkamaksujen takia). Ikävä kyllä, paljon myydyistä näyttää myös palautuvan, vaikka laitan aina myös mitat vaatteiden tietoihin.
Aina kannattaa käyttää Myy Itse -palvelua, eli kuvaat, laitat tuotteiden tiedot ja lähetät paketin itse. Ainoastaan tällä tavalla tuosta voi jotain rahallista hyötyä olla.
Olen itse myyjänä jatkanut palvelun käyttöä, vaikka tuli tuo käsittelymaksu vasta. On kuitenkin kätevämpi kuin esim. tori.fi ja huomattavasti edullisempi kuin pöytäkirppikset.
Perusvaatteet menevät yllättävän hyvin, jos jaksaa laittaa mitat ja muut tiedot tarkasti.
Tästä on tullut aivan kamala paikka myydä mitään. Ihan naurettavaksi mennyt koko touhu. En voi suositella myyjille enää, mutta toki ostajat saa hyviä diilejä.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse myyjänä jatkanut palvelun käyttöä, vaikka tuli tuo käsittelymaksu vasta. On kuitenkin kätevämpi kuin esim. tori.fi ja huomattavasti edullisempi kuin pöytäkirppikset.
Perusvaatteet menevät yllättävän hyvin, jos jaksaa laittaa mitat ja muut tiedot tarkasti.
No ei ole edullisempi kuin pöytäkirppis. Vasta sain voittoa 300 viikon myynnistä. Pöytävuokra 29. Vähän käytetyssä näiden 90 tuotteen myyminen olisi maksanut 90x0,90=81
Jatkossa vain ostan. Myyminen aivan liian kallista.
Minulla on myynti menossa. Noin 2 kk aikana on mennyt 70% tuotteista, olen tyytyväinen. Tarkasti mietin, mitä myyn ja laitoin yksityiskohtaiset tiedot kaikista.
Katselin yhtenä päivänä naisten vaatteita. Suurimmassa osassa ei ollut mitään tietoja materiaalista, mitoista ym. Ei viitsi ostaa sikaa säkissä.
Verkkokaupat ilmoittaa aina materiaalit ja mitat ja muut tiedot, vaikka palautus on ilmaista. En tiedä tuon palautuskäytännöistä, pitääkö itse maksaa, kalliiksi tulee joka tapauksessa joko ostajalle tai firmalle.
Mulla lähti keväällä jonkun aikaa ennen tätä uudistusta viimeisin ja viimeinen myyntierä. Nyt on jo useammin käynyt niin, että tuote menee myydyksi, mutta jo seuraavana päivänä se on siirtynyt "palautumassa takaisin ostajalta" -tilaan.
Joo käyn yleensä kerran päivässä katsomassa, onko mitään mennyt kaupaksi. Sehän on varma, että kukaan ei ole saanut pakettia yhdessä yössä ja varma myös ettei vaatetta ole konkreettisesti siirretty tuossa ajassa edes pakettiin. Eli ainut mahdollisuus on että ostaja on perunut kaupat. Silti näidenkin kohdalla menee viikkoja, että ne palautuu takaisin myyntiin. Mikä on järjetöntä, koska se on napin painallus, että vaate on takaisin myynnissä. Nyt käy vai niin että jos näitä vaatteita ei kukaan myöhemminkään osta, niiden myyntiajat päättyy niin eri aikaan, ettei ole mitään järkeä lunastaa takaisin yksitellen.
Itseasiassa mulle kävi pari vuotta sitten niin, että keväällä laitoin yhden paremman merkin, ihan uuden hintalapullisen kesämekon myyntiin. Se myyntiin lähes heti, mutta muutamassa päivässä siirtyi sekin palautukseen. Oli tuossa tilassa koko kesän ja tuli takaisin myyntiin syksyn alussa, eli aikana jolloin moni ei enää kesävaatteita osta. Eikä kukaan ostanut ennen kuin myyntiaika loppui talvella. En viitsinyt yhtä vaatetta erikseen lunastaa takaisin, vaikka harmittikin. Olisin lunastanut, jos siinä olisi ollut muutakin myymättä jäänyttä samaan aikaan. Tuolloin vain heräsi epäilys, että joku siellä päässä siirsi haluamansa tuotteen jemmaan myyntisesongin ajaksi ja odottamaan että se lahjoitetaan hyväntekeväisyyteen myöhemmin. Niin kummalliselta tämä silloin tuntui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusvaatteet menevät yllättävän hyvin, jos jaksaa laittaa mitat ja muut tiedot tarkasti.No ei ole edullisempi kuin pöytäkirppis. Vasta sain voittoa 300 viikon myynnistä. Pöytävuokra 29. Vähän käytetyssä näiden 90 tuotteen myyminen olisi maksanut 90x0,90=81
Jatkossa vain ostan. Myyminen aivan liian kallista.
Pöytäkirppiksissä se viikon parin myyntiaika on usein arpapeliä. Jos on suht suosittua perus-, ja merkkivaatetta ja lastenvaatteita + muuta tavaraa, niin sitten voi saada satasia. Myös kirpputorin sijainnilla ja myyntiajalla on merkitystä; onko isommassa kaupungissa tai kaupungin ainut kirppis ja sattuuko just sopiva(n kokoinen) ostaja vaatteille myyntiajalle.
Mä olen lopettava mestari kunhan myyntiajat loppuu.
Laitoin yhden erän myyntiin syyskuu 2021 alussa. Se julkaistiin myyntiin huhtikuu 2022 lopussa.. 7kk siis kesti! Eli nyt odotan ainakin lokakuuhun ennenkuin tilitän loput. Yli vuosi menee siis viimeisesn erän laitosta lopetukseen. En ymmärrä miten voi noin kauan kestää.
Te, jotka kerrotte, että juuri mitään ei mennyt kaupaksi, mitä tavaraa yrititte myydä?
Tämä väite, että kirppis tai mestarit jemmaa vaatteita itselleen, naurattaa. Olin nuorena töissä kierrätyskeskuksessa ja siellä ihan koko ajan asiakkaat valitti, että myyjät vie parhaat kamppeet kotiin. Ei vienyt. Niitä käsitteli töissä ja se riitti. Eli vanha, vainoharhainen virsi.
Ja ei ne kampanja-alet vaikuta myyjien omiin tienesteihin mitenkään. Kampanja-alet lasketaan veekoon omasta osuudesta.