Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia vähänkäytetty.fi kirppiksestä?

Vierailija
19.01.2015 |

Olisiko kenelläkään kokemuksia nettikirppiksestä vähänkäytetty? Mietin pitäisikö pistää vaatetta tuonne myyntiin, mutta mitenköhän kauppa käy? Oletteko saaneet myydyksi tuolla? Kuulostaa vaan niin mukavan helpolta tuo systeemi ja pääsisi kerralla vaattekasasta eroon :) En jaksaisi ravata yhtenään postissa tai postilaatikolla ja vahdata maksuja kuten huutonet tai fb kirppi myynnissä väistämättä joutuu. Toisaalta jos mitään ei mene kaupaksi tuolla niin enpä varmaan viitsisi alkaa vaatteita lunastamaan itselleni takaisin postikuluja vastaan.

Myös tuolta ostaneet voi kommentoida! :)

Kommentit (1787)

Vierailija
481/1787 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime syksynä uutuuksissa huomasin useita kymmeniä julkaistuja myynti-ilmoituksia, jotka olivat hämmästyttävän puutteelisia. Ne pistivät silmään joko ilman kuvia, ilman tuotenimikettä tai ilman hintaa. Hämmentävää, kun ei oikein ottanut selvää, että olivatko ne tulossa vaiko menossa.

Vierailija
482/1787 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime syksynä uutuuksissa huomasin useita kymmeniä julkaistuja myynti-ilmoituksia, jotka olivat hämmästyttävän puutteelisia. Ne pistivät silmään joko ilman kuvia, ilman tuotenimikettä tai ilman hintaa. Hämmentävää, kun ei oikein ottanut selvää, että olivatko ne tulossa vaiko menossa.

Tuolla taisi viime syksynä olla se sivustojen laaja uudistus/päivitys, että liittyiskö siihen.

Kun iso määrä tietoa ajetaan kerralla sivuille, niin kaikki ei ollut latautunut vielä kunnolla tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1787 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla taisi viime syksynä olla se sivustojen laaja uudistus/päivitys, että liittyiskö siihen.

Kun iso määrä tietoa ajetaan kerralla sivuille, niin kaikki ei ollut latautunut vielä kunnolla tms.

Minä en tiedä, että mihin liittynee, mutta todennäköisesti johonkin. Ei se koskenut kaikkia myynti-ilmoituksia.

Vierailija
484/1787 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne kengät olisi palautuneet vaikka siltä toiselta ostajalta rikkinäisinä niin Vähänkäytetyllä olisi ehkä ollut mahdollisuus muokata tuotekuvausta ja muuttaa kuntoluokitus kohtaan 1.mainittavaa. Ja jatkaa niiden kenkien myyntiä, vaikka sitten vähän viallisina. Ellei ne siis ole niin rikki, ettei voi ollenkaan käyttää.

Sitähän voi vaan arvuutella miksi näin on käynyt. Ehkä joku tietokatkos?

Ei ne tuolla muutoksia tee. Mulla oli kerran mennyt vaatteeseen väärä koko ja huomasin vasta kun oli jo myynnissä. Ilmoitin Vähänkäytetylle niin laittoivat vaan pitoon.

Muistan ainakin yhden tuotteen jonka kuvaukseen oli tehty muutoksia. Mutta se tapahtui ennen kuin vähänkäytetyn sivuja uudistettiin.

Tuo on kyllä kummallinen ominaisuus, että niitä tuotekuvauksia ei voi enää muokata jälkeenpäin.

Tietenkin sen jotenkin ymmärtää, että itse niihin ei voi päästä käsiksi, mutta jos edes ylläpito voisi tehdä korjauksia pyydettäessä.

Kyllä minulle ainakin tehtiin muutama muutos, kun oli väärin tiedot!

Kyllä aspa voi tehdä muutoksen manuaalisesti ainakin joissakin tapauksissa. Tämä fakta.

Vierailija
485/1787 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne kengät olisi palautuneet vaikka siltä toiselta ostajalta rikkinäisinä niin Vähänkäytetyllä olisi ehkä ollut mahdollisuus muokata tuotekuvausta ja muuttaa kuntoluokitus kohtaan 1.mainittavaa. Ja jatkaa niiden kenkien myyntiä, vaikka sitten vähän viallisina. Ellei ne siis ole niin rikki, ettei voi ollenkaan käyttää.

Ei ne tuolla muutoksia tee. Mulla oli kerran mennyt vaatteeseen väärä koko ja huomasin vasta kun oli jo myynnissä. Ilmoitin Vähänkäytetylle niin laittoivat vaan pitoon.

Muistan ainakin yhden tuotteen jonka kuvaukseen oli tehty muutoksia. Mutta se tapahtui ennen kuin vähänkäytetyn sivuja uudistettiin.

Tuo on kyllä kummallinen ominaisuus, että niitä tuotekuvauksia ei voi enää muokata jälkeenpäin.

Tietenkin sen jotenkin ymmärtää, että itse niihin ei voi päästä käsiksi, mutta jos edes ylläpito voisi tehdä korjauksia pyydettäessä.

Kyllä aspa voi tehdä muutoksen manuaalisesti ainakin joissakin tapauksissa. Tämä fakta.

Kiva kun mulle väitettiin ettei voi. Oli siis mennyt tuotekoodit itsellä sekaisin parista paidasta josta lähetin (olin laittanut väärät maalarinteipit). Sanoivat etteivät voi tehdä mitään asialle..

Vierailija
486/1787 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun mulle väitettiin ettei voi. Oli siis mennyt tuotekoodit itsellä sekaisin parista paidasta josta lähetin (olin laittanut väärät maalarinteipit). Sanoivat etteivät voi tehdä mitään asialle..

Tuo on harmillista. Mutta ilmeisesti toimivat tapauskohtaisesti. Tuotepalautuksessa tuote ei palautunutkaan automaattisesti myyntiin ja myyjä ehti odotella pitkään, kunnes oli yhteydessä asiakaspalveluun. Aspasta ilmoitettiin, että lisäävät manuaalisesti ostajalta palautuneen tuotteen takaisin myyntiin.

487/1787 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mestarit hei, millaisia määriä alussa otitte vastaan ja entä sitten kun hommaan tulee rutiinia? Toki se vaikuttaa määriin kauan ehtii aikaa käyttämään per viikko.

Ja kun teille tulee myyntieriä, tuleeko joskus ns.hyviä ja joskus huonoja mistä on vaikea saada myytyä mitään vai onko sekalaisia?

Mestaritouhu kiinnostaa mutta mietityttää riittääkö omat rahkeet pyörittää sellaista määrää että pääsis leipään yhtään kiinni. Ajatellen että 50 tuotetta viikossa vaikka ehtis ja sit sattuukin sellasta tavaraa mikä ei liiku niin ei se kannata alkuunkaan.

Mä oon alusta saakka ottanut nyt 300 tuotetta viikossa.

Tällähetkellä käteen jää 200-300€ kuukaudessa. Mutta olenkin tätä vasta pari kk tehnyt, joten luulen että palkkio tosta jonkin verran kasvaa, kun tuotteita enemmän.

Kyllä tulee huonoakin välillä, mutta pääosin hyvää.

Aina vähän jännittää kun laatikoita availee että mitäs tällä kertaa. 😄

Vierailija
488/1787 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on herännyt huoli tarkastuksien tasosta. Se vaikuttaisi Vähänkäytetyssä olevan huolestuttavan heikolla tolalla.

Vierailija
489/1787 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kirppismestari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mestarit hei, millaisia määriä alussa otitte vastaan ja entä sitten kun hommaan tulee rutiinia? Toki se vaikuttaa määriin kauan ehtii aikaa käyttämään per viikko.

Ja kun teille tulee myyntieriä, tuleeko joskus ns.hyviä ja joskus huonoja mistä on vaikea saada myytyä mitään vai onko sekalaisia?

Mestaritouhu kiinnostaa mutta mietityttää riittääkö omat rahkeet pyörittää sellaista määrää että pääsis leipään yhtään kiinni. Ajatellen että 50 tuotetta viikossa vaikka ehtis ja sit sattuukin sellasta tavaraa mikä ei liiku niin ei se kannata alkuunkaan.

Tällähetkellä käteen jää 200-300€ kuukaudessa. Mutta olenkin tätä vasta pari kk tehnyt, joten luulen että palkkio tosta jonkin verran kasvaa, kun tuotteita enemmän.

Haluaisitko laittaa sun laittamista tuotteista esimerkkejä tänne? :)

Vierailija
490/1787 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kirppismestari, joka laitat 300 tuotetta viikossa, mielenkiinnosta kyselen paljonko sulla menee tunteja tähän per viikko? :)

Itse otan n. 80 tuotetta, ja laittamiseen menee ehkä keskimäärin noin 10-12 h.

Montaa kiinnostanut kirppismestarin laittamat tuotteet, voin laittaa omistani kuvia hetken päästä.

Vierailija
491/1787 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä laittamani yhden erän vaatteet, tai ne mitä siitä vielä on jäljellä (33 kpl). Valkoiset vaatteet kuvaan tarkoituksella tummalla taustalla, jotta erottuvat paremmin, muut valkoisella.

Itseä ihmetyttää se, että sivustoa selatessa ekat kuvat näkyvät hieman sumeina, mutta sitten kun klikkaa itse tuotetta, lisäkuvat näkyvät terävinä. Onko sivusto niin raskas? Tosin sivustollehan tulossa joku päivitys, ehkä kuvien laatukin sitten paranee 🙂 (Enkä voi vannoa, ettei vika olisi vain omassa laitteessani, näkyykö ekat kuvat teille muille hieman sumeina?)

https://vahankaytetty.fi/catalogsearch/result/?q=56302

492/1787 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko laittaa sun laittamista tuotteista esimerkkejä tänne? :)

Toki, tässä yksi: https://vahankaytetty.fi/catalogsearch/result/?q=556732

Nämä olleet myynnissä nyt 3 viikkoa.

Tuotteita/settejä oli aluksi 123kpl niistä myyty 48kpl. :)

493/1787 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä kirppismestari, joka laitat 300 tuotetta viikossa, mielenkiinnosta kyselen paljonko sulla menee tunteja tähän per viikko? :)

Montaa kiinnostanut kirppismestarin laittamat tuotteet, voin laittaa omistani kuvia hetken päästä.

Mulla menee tohon 300 tuotteeseen vaihtelevasti 20-25h. :)

Vierailija
494/1787 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee tohon 300 tuotteeseen vaihtelevasti 20-25h. :)

No sulla on ihan hyvä vauhti! 👍

Vierailija
495/1787 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten noiden paitojen lopulta kävi?

Vierailija
496/1787 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuipa eräänä viikonloppuna tällainen tapaus. Myyjä huomasi myyntisivustoa katsellessaan hänen myynnissä olevista vaatteistaan, oli eräs poistunut. Hän oletti tottakai, että tuote on myyty. Hänen myntitilillään kuitenkin, oli tämä myyntisivustolta puuttuva tuote yhä myynnissä. Myyjä odotteli muutaman arkipäivän, josko jotain muutosta johonkin suuntaan tapahtuisi. Ei tapahtunut mitään, joten myyjä oli yhteydessä asiakaspalveluun. Noin viiden tunnin perästä tämä vaate kirjattiin myydyksi. Tästä seuraavana päivänä asiakaspalvelusta tuli viesti, jossa kerrottiin, että Vähänkäytetyn järjestelmän mukaan kyseinen tuote näkyy olevan myyty.

Vierailija
497/1787 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on herännyt huoli tarkastuksien tasosta. Se vaikuttaisi Vähänkäytetyssä olevan huolestuttavan heikolla tolalla.

Onhan selvää, mikäli vaatteet, jotka lähtevät myyntiin pesemättömänä myyjän päältä, ja olipa käsittelijänä työntekijä taikka ostaja, on mitä todennäköisemmin sellaisten vaatteiden käsittelyssä olevana omat riskinsä.

Vierailija
498/1787 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan selvää, mikäli vaatteet, jotka lähtevät myyntiin pesemättömänä myyjän päältä, ja olipa käsittelijänä työntekijä taikka ostaja, on mitä todennäköisemmin sellaisten vaatteiden käsittelyssä olevana omat riskinsä.

Musta isoin riski on noilla palautetuilla tuotteilla. Jotka ovat käyneet jollakin ostajalla.

Vierailija
499/1787 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta isoin riski on noilla palautetuilla tuotteilla. Jotka ovat käyneet jollakin ostajalla.

Mikä riski niillä on?

Vierailija
500/1787 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nää riskit jonkun mielestä se että sieltä hyppää torakat kyytiin vai ne rikotaan? Vai että tarkastuksesta pääsee läpi huonokuntoiset?

Kai aina käytetyissä on riskinsä mutta aika harvoin mitä näkymätöntä. Ne on ehkäistävissä.

Ensimmäinen tarkastus lienee lähinnä vilkaisu että tavara on sellasta mitä otetaan myyntiin ja sit tarkempi syynäys jää myyntiinlaittajan vastuulle. Ja mahdollinen hylkäys ellei koko setti ole toivoton jo ensivilaukselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme