Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ELOHIIRET TORSTAINA

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessa yhteinen mielipiteemme miehen kanssa oli ehdoton ei. Halusimme jättää sukupuolen yllätykseksi. Mutta nyt tätä toista odottaessa haluamme kyllä tietää. Ihan jo sekin vuoksi, että kannattaako noita esikoispojan vaatteita ottaa käyttöön ollenkaan (olen säästänyt kaiken) ja toisaalta kannattaisiko etukäteen hankkia kotiin jotain " tyttömäisempää" . Kätilöopistolla eivät kerro sukupuolta, joten sitä selvitystä varten on mentävä yksityiselle. Ajateltiin mennä Femedaan 4D-ultraan siinä rv 25 paikkeilla.

Kirppu06:

Ollaan ajateltu, ettei kysytä (sitten rakenneultrassa) kumpi on tuloillaan, tyttö vai poika. Mutta eilen mun ystävätär sanoi, että pistääkö hän poikansa pieniä vaatteita säästöön (olen itse jo suurimman osan vauvavaatteista antanut pois) vai ei? Siinä aloin miettimään, että pitäisköhän sitten kumminkin kysyä. Vaikka ei kai sitä aina ihan varmaks pysty sanomaan, että kumpi on tulossa. Mites muut, meinaatteko kysyä?

Vierailija
22/26 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsymystä riittää....saisinkohan aikaiseksi hakea sitä Kreuterblutsaftia apteekista? 1,3 v poikamme heräilee tällä hetkellä lähes joka toinen yö aamuyöstä, eikä saa unta kuin 1-2 h päästä ja samassa huoneessa täytyy äidin tai isän olla kunnes nukahtaa ja äitiä väsyttää... Onneksi on mahdollisuus kellahtaa päikkäreille pojan kanssa.

ja täällä myös palellaan, lähes joka ilta tulee lämmitettyä sauna.

onnittelut myös täältä ultrassa käyneille!

Kuivausrummusta: Meillä on vasta yksi lapsi, mutta kuivaustiloja ei mitenkään ylenmäärin, joten harkinnassa kuivausrumpu on. Ennen poikamme syntymää teimme keittiöremontin ja samalla hankittiin kunnon uuni ja keittolevy ajastuksineen, kyllä helpottavat arkea! Tuntui aluksi turhalta, mutta ajastukset on käytössä jatkuvasti, säheltäjä-äidin ei tarvitse vahtia ruokaa kun levyt ja uuni sammuvat itsestään.

No niin asiasta ja asian vierestä....väsymyspöhnässä petraelena 10+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivausrummusta: Meillä on ollu viis vuotta kuivausrumpu enkä tulis toimeen ilman! Lähes kaikki vaatteet kuivatan siinä. Myös kesällä. Laitan kodinhoitohuoneen ikkunan auki ja ilmanvaihdon kolmoselle niin ei tule tukalan kuumaks.

Paha olo on hävinny! Tietyst heti alkaa epäilemään onko kaikki ok, mut yritän sulkea ne ajatuksen taka-alalle. Syödä pitää edelleen tiheästi tai verensokeri laskee yhtäkkiä niin et alkaa heikottamaan, vapisuttamaan ja tulee kylmä hiki.

Täällä on ollu tänään 28 astetta pakkasta. Koko päivän oon takkaa ja leivinuunia polttanu kun viime yönä palelsi vaikka eilenkin oli takka hetken päällä. Mies on nyt ihan kuumissaan ;) Sanoi et tekis mieli heittää vettä takalle niin oltais kun saunas. Laittoi kylpyvesimittarin olkkariin ja siinä on vaatimattomat 28 astetta lämmintä ;) No ei pitäis ens yönä paleltaa ja aamullakin on varmaan vielä ihan lämmintä....

Nyt meen hetkeks pötkälleen kun kuopuskin nukkuu ;)

Peeveli

Vierailija
24/26 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahalo jatkuu. Maanataina mennään istukkatutkimukseen yksityiselle femedaan. Maksaa 480e. Samassa yhteydessä on sitten ultrakin. Haluamme tietää sukupuolen ja kromosomitutkimuksessa se selviääkin varmasti. Emme kuulu mihinään riskiryhmään, mutta haluamme kuitenkin kromosomitutkimuksen varmuuden vuoksi, vaikka joudummekin itse maksamana sen. Alkuperäinen hinta oli 900 ja jotain, mutta kela maksaa puolet. Olemme miettineet tuota tutkimusta pitkään sen hinna vuoksi, mutta kelakorvaus ratkaisi. Nyt on helpottunut olo, kun pääsemme siihen ja päätös on tehty. Olimme molemmat jo ennen raskautta vahvasti sitä mieltä, että kaikkiin mahdollsiiin tutkimuksiin sitten mennään. Sairaanhoitaja selitti, että keskenmeno riski on heidän mukaansa pienempi kuin 0,5-1% joka on jokin kansainvälinen tms. taso ja heillä on varsin kokeneet lääkärit telkemässä tutkimusta. Tiedän, että tämä jakaa mielipiteitä, mutta omasta mielestäni keskenmenoriskin kasvu on varsin pieni, kun alkuraskaudessa keskenmenoriski on muutenkin olemassa.

Mielestäni varmempi tieto siitä, että kaikki on kohdallaan on riskin arvoinen. Tämä on oki vain minun ja mieheni mielipide

Heippa hei ja yrittäkää rentoutua illalla.

Vierailija
25/26 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihdoin uskaltauduin kirjoittamaan, vaikka tuonne listalle olen liittynyt jo aikapäivää sitten!

tänään näkyi ultrassa pikku tiitiäinen joka vastasi viikkoja 8+6=)

taustalla meillä on neljä keskenmenoa, joten olo on ollut vähän epävarma.kaikki vauvan alut ovat menehtyneet ennen viikkoa kahdeksan joten toiveet on tällä kertaa korkealla.en olisi ikinä uskonut kun ultraan menimme että ipana siellä pysyy, mutta ihmeitäkin näköjään tapahtuu!ensimmäiset viikot kun olivat täynnä pelkoa ja jännitystä kun tuonne viikolle 7+ jotain tiputteli jatkuvasti, johtuen kystasta siköpussin vieressä.onkohan täällä muuten kenelläkään kokemusta asiasta?lääkärikään kun ei siitä oikein mitään osannut sanoa, mutta nyt se oli onneksi sieltä vauvaa häiritsemästä hävinnyt.

aivan uskomattoman onnelllinen olo, toivottavasti tämä jatkuisi...

tarrasukkia kovasti kaikille elohiirille!

viivi ja tiitiänen 8+6

Vierailija
26/26 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hävisi jonnekin bittiavaruuteen, eikä sitten ollut inspistä aloittaa alusta, kun tuo sänky niin houkuttelevasti kutsui nukkumaan. tänään on siis taas nukuttu... Ja tosiaan ekan kerran kävin pönttöä tervehtimässä illalla, kun roskiksen kansi oli jäänyt auki ja pojan vaipat... ei tarvitse selittää enempää.

Kuivausrummusta sen verran, että kovasti olen sitä miettinyt. Kaveri on kovasti kehunut ja meillä tilaakin olisi, että kaipa se pitäisi viimeistään pikkuisen synnyttyä hommata. Muuten meillä ei ole puhdasta pyykkiä.

Sukupuolen selvittämisestä, niin viimeksi arvattiin oikein ja kysyttiin Jorvissa vielä, jossa siis kertoivat. Nytkin ajateltiin kysyä ihan tasapuolisuuden nimissä ja jotenkin oli kivaa jutella silloin poikamasulle, joole oli nimikin valmiina ennen raskautta ;) Nyt olis tytölle nimi, mutta pojalle ei. mites muilla nimijutut. Ootteko miettineet ja onko varastossa jotakin?

Nyt yritän häipyä nukkumaan. Mies toi varastosta patterin, joka lisälämmittää meidän kämppää. Poika ja mies siis melkein hikoo, kun meikä vaatekerrostn alla vaatii lisälämpöä. Tää vanha puutalo on kyllä näillä paukkupakkasilla aika viilee. Päivällä oli vajaat 16 astetta ennen patterin kytkemistä :(

Air+masu 7+4