***LOKALAHJAT torstaina!!!***
Kommentit (68)
se kelakortti tuli meille jo aikoja sitten...en muista tarkkaan milloin.
Täällä ei ihmeempia ...perhe sairastaa edelleen.Joskin isot tytöt ovaat paranemaan päin kun ovat jo reipaat ja leikkivaat ja jopa tappelukin kuuluu olevaan takaisiin päiväjärjestyksessä:)
Nyt sitten on isännän vuoro sairastaa:(.....saa nähä loppuuko isäntään vai siirtyykö mulle ja vauvalle ...toivottavasti loppuu isäntään.
Laihikseen en sitten viellä varsinaisesti mukaan lähe..mutta te ketkä jumppaatte ..teiltä kysyisin neuvoja..eli selkälihasliikkeita ja vatsalihasliikkeita ...löytyykö esim.netista jostain kuvallisi kiinteytys ohjeita.Mulla oikeesti selän kanssa ongelmia ...kohta en pääse sängystä ylös...oon aivan jäykkänä:(
Rukkasista:D Mulla tulee rinnat täyteen silloin kun esim.juon paljon.Ja kyllä sitten vuotaakin...joten liivinsuojuksia käytän edelleen.Mutta se 5 sek.painamine auttaa myös mulla..ei aina mutta yleensä:)
Ja kyllä ne imetyksen jälkeen rukkaset on.
Sitten *sydämmen asjalla*sarjasta...kenen vaavi siellä kuoli:O..mä odotusaikana myös seurasin sitä muta nyt oon unohtanut ja ollaan kyllä nukuttuki yleensä siihen aikaan viel:P
valokuvista ...mä myös muokkaan kuvankäsittely ohjelmalla ne silmät.
Muistaan lukeneeni joskus jostain että punasilmäisyys on myös kameran hinnasta kiinni...eli kalleimmilla ei tule.mene ja tiedä onko siinä perää?!
Asumisesta ... 108m2 rivari 5h.Haaveillaan omakotitalosta.Joskus 3-4 vuoden päästä ehkä alettaan mietti ja suunittelemaan.
Jaahah pitää lopettaa....lapset riehuu(heheh,muka kipeita)
Andromeeda ja Martha
Kela-kortti tuli meille jo kauan sitten,en muista edes...
Asun Rajakylässä...NikkeH tais sitä kysyä?
Ja rivarikolmio meillä on..
Hitto kun ei meinaa tuo poika millään päästä kunnon uneen täällä sisällä.Lämmöt on pois Juliuksen huoneesta ja ikkunaa pidin hetken auki että viileni kunnolla huoneilma...Vaunuissa se on kypärämyssy ja tumput hämäyksenä makuupussin sisässä...Mut tosiaan kymmenen minuutin välein herää itkemään ja pitää käydä työntelemässä!
Kyllä kun mies tulee kotiin niin tämä akka läks käymään kaupassa ja postista haen yves rocherilta saapuneen äidin hemmottelu paketin:) ihanaa uusia meikkejä ym...niin useesti kun nykyään jaksaakin meikata;)
Ja voispa käydä samalla kirjastossakin hääopuksia lainaamassa ja äänestämässä uusiks!
Kikatin katketakseni kun luin MariJo:n viestiä..
Mua huvittikin siellä lääkärireissulla kun tohtori kysyi että toimiiko vatsa? Ja kahden päivän panttauksesta johtuen mieli teki vastata, että toivottavasti ei nyt..:)
Hihii taitaa olla mamma pikkaisen väsynyt kun kakkahuumori naurattaa! Yleensä se on mun miehen heiniä kun mä hymisen vieressä =D
Joo-o, kolmas viesti jo tänään. Nää sisälläolopäivät pidentänee meidän pinoja! Emily -mun tv-suosikit on ihan samoja kun sulla :)
Laihkereille piti sanomani, että mä olen ollut jopa yllättävän hyvä karsimaan herkut. Katsotaan nyt jos joudun käymään kaupassa.. yritän välttää kauppaan menoa ilman miestä, kun silloin ne houkutukset huutaa mua puoleensa.
Andromeedalle vielä - kipuilevan selän kanssa kannattaa aloitella varovasti, eli tehdä vain jännittämällä vatsalihaksia. Selinmakuulla painat vaan napaa selkärankaan (samalla lantionpohjanlih.), pito 5s ja rentoutus. Parempi odotella niiden rankempien harjoitusten kanssa vielä vähän aikaa.
Nyt otan taakse-poistu-komennon täytäntöön!
Tv-sarjoista;Joka päivä pakko kattoo Päivien Viemää!Muita suosikkeja;siskoni on noita,täydelliset naiset,70' s show,oc,24,muodon vuoksi,sillä silmällä,c.s.i,alias,simpsonit,ilman johtolankaa,selviytyjät,tartuntavaara................näitä muuten riittää:)
Mutta mulla kans juu noi tosi-tv sarjat semmosia että koukkuun jääpi:)
Onko BLACKA menossa naimisiin, kun hääopuksia käyt lainaamassa? Vai oonko mä vaan missannu jotain ku en muista tommosta?!
Minähän se juu pääsen sunnuntaina matkalle, EMILY ja EMPPU sitä kyselivät, tulkaa vaan kaikki vaavien kanssa mukaan ;)
Lotta nukkui tänään reilu 2 tuntia " lokalaisten tapaan" sisällä rattaissa, musta ihan hyvin.
Nyt tuli mieskin kotiin, paitsi on lähös kohta parturiin. Millonkohan sitä itse pääsis kampaajalle?! Varasin kyl lauantai-aamuksi jalkahoidon itelleni, sain lahjakortin synttärilahjaksi niin täytyy ennen matkaa saada jalat kauniiksi ;)
Lotta taitaa tarvita tisua, täytyy mennä. Kaikille uusille TERVETULOA! En ole tainnut muistaa toivottaa aiemmin.
Hytisevän kylmää pakkaspäivää!
Käytiin tänään Akselin kanssa 3kk neuvolassa ja olipa taas poika kasvanut. Mitat: 6940g, 66cm, 42cm. Eli kuukaudessa tullu painoa 710g, pituutta 3,5cm. Huvittaa kun ihmiset kyselee pojan nähdessään, että onkos hän neljä vai jo viisi kuukautta ja vastaus on, että ei vielä kolmeakaan...
Lääkäri kuunteli Akselin keuhkot hyvin, eikä enää kuulemma pahasti rahise, viime viikollahan todettiin keuhkoputkentulehdus. Eli kai se on jo pois menossa ja onhan hän paljon paremmassa kunnossakin. Oma olokin on jo suht lähellä normaalia.
Mitäs täällä sitten kyseltiin tänään?
Sydämen asialla oon katsellut silloin tällöin kun ollaan aamutissillä, tänään en nähnyt, onneksi. Olisin varmaan vollannut naama märkänä...
Kakkajuttuja: Täytyy tunnustaa, että meillä on ihan tuntematon ilmiö tämä niskapaska, josta täällä niin paljon puhutaan... Akseli kakkaa n. KERRAN VIIKOSSA mutta kyllä se ihan vaippaan mahtuu silti eikä ole ikinä vaatteita tahrinut. Se on niin tiukkaa liisteriä, ettei sitä saa ilman saippuaa pyllystä irtikään. Haju on kyllä ihan sanoin kuvaamaton, samoin niissä pieruissa, joita kyllä rupsahtelee vähän väliä ;) Isoveli oli ihan samanlainen kakkaaja, kiinteät kun aloitettiin 3kk:n iässä, alkoi kakkata kerran päivässä. Senpä vuoksi aion Akselillekin aloittaa kiinteät lähiaikoina.
Tisseistä: Ei vuoda muuta kuin jos on tosi täynnä, eli syöttöväli venunut neljään tuntiin tai pitemmäksi. Akselin pahimpina flunssapäivinä söi vähemmän ja tissit oli ihan räjähtämäisillään pari päivää. Sit kun ruokahalu palasi, tuntui ettei tisseissä ollut yhtään mitään! Meni taas pari päivää, että palattiin tähän tasaiseen olotilaan.
Nyt en sit muista enempää, pitäis aina kirjotella ylös noita kommentoitavia juttuja. Palaan, jos tulee jotain mieleen!
Ninnuli ja rokotuspiikki-kiukun jälkeen sikeästi nukkuva Akseli
Monesko kerta lie tänään?
Nelliina05;juu,minusta tulee rouva 15.7-06 ♥
pitäis pikkuhiljaa jaksaa ruveta vähän järjestelemään:)
Tuosta LAIHIKSESTA piti sanoa, et potkitaanko mut ryhmästä pois ku aion nauttia matkastani ja syödä hyvin?! No en nyt usko et potkitte pois mut petänkö mä teijät kaikki? Mut voin sanoo et siellä tulee kyl liikuttuu rutkasti enemmän, vaunuillaan paljon yms. Täällä Suomessa vaan nyhjötän koneella ku ulkona paukkuu pakkanen tai on muuten vaan ikävä ilma ;) Punnitsen itseni lauantaina ja sit ku tuun takas, mielenkiintosta nähä heittääkö paino mitenkään suuntaan tai toiseen...
Luukas synty rv 38+1 ja painoa oli 3510g ja 51cm, alkuun oli ongelmaa jos minkälaista ja sairaalassa menikin reilu kuukausi. Mutta nyt poika kotona ja kasvaa, 1kk mitat oli 54cm ja 4000g ja 2kk mitat sitten 5300g ja 57cm, et painossa otetaan hyvin kiinni :). Meidän esikoinen Leevi on nyt 1v6kk. Kiirettä pitää toisinaan.
Ite en ottanut äitiyspakkausta nyt,ostin pienemmän toppapuvun pojalle, mutta hukkuu siihenkin.. NO pääasia et on lämmin ja vaunuissa sitä vaan tarvii.
Poika nukkuu tai nukkuis yöt hyvin mutta toistaiseksi vielä herättelemme syömään että tuo kasvu nyt varmasti pysyisi hyvänä.
Meillä menee gefilus maitohappobakteerit aamuin ja illoin, ei ole ilmavaivoja eikä ummetusta enää,suosittelen kokeilemaan!
Meille ei ole vielä tullu kela korttia,odotellaan.. Ristiäiset oli 7.1.
Mutta huomenna taas enempi.
[b]Andromeeda[/b] mulla on kanssa ollut ongelmia selän kanssa. Tosin ehkä eri syistä kuin sulla.
Mun selkä alkoi kärsimään siitä, kun nukutin Nikon viereeni koska se oli helpompaa imettäessä. Siinä sitten itse nukuin aina kyljellään ja huonossa asennossa varoen etten kolhi poikaa. Ja kun yritin saada hyvää asentoa ja siirtää Nikoa pois se pikku kulta tuli aina vaan lähemmäs uudestaan ja uudestaan!! :) Onneksi nyt on sitten alkanut nukkumaan omassa sängyssä. Vaikka nukkumaan suostuukin VASTA klo 24-02 aikaan! :-/
[b]sydämmen asialla[/b] sarjassa kuoli Ginalta vauva. Se odotti sitä Phil' ille (se poliisi Bellamy).
[b]Tv-sarjoista[/b] Mä katson telkasta: Emmerdale, Salatut Elämät, Sydämen asialla, Ilman johtolankaa, Täydelliset naiset (!!!), 70' s Show, Late Night with Conan O' Brien.
[b]Nelliina05[/b] minne päin olette menossa? Oon kai missanut sen jossain... =)
Nyt pitää mennä hoitamaan heräävää poikaa :)
Kaisa
Ne tärkeät lukemat 5800g ja 59,5cm.
HENNAJO JA SINILAINEN:
Kävin kurkkimassa syntymämitat...
HENNAJON TYTÖLLÄ 3450/50
SINILAISEN POJALLA 4280/53
SIRKKULIINAN POJALLA 3620/51
Eli aika erikokoisia lopulta. 2kk 10 pv neuvolaan painoa oli tullut 1,2kg kuukauden aikana. Meinasi täti että täysimetys on tosiaankin riittävä, kun noin paljon paino noussut. Pituutta ei ollut tullut viime kertaan verrattuna yhtä paljoa, vain 2,5cm kuukauden aikana.
Minkäkokoisia teijän vaavit ovat nyt?
LOKAÄITI: Tisut ovat täydet, jos aikaa useampi tunti edellisestä imetyskerrasta. Kuten nykyään yöllä, kun syödään yleensä 2 kertaa. (joista toinen jo aamua).
TOPPAHAALARI: Meillä äitiyspakkauksen haalari pakkauslaatikossa vielä ja tulee tod näk pysymäänkin siellä - oli niin ruma. Ostettiin ennen pojan syntymää valkoinen 50 senttinen haalari tarjouksesta Oulusta ja sen jälkeen ollaan käytetty pääasiassa fleecevaatteita villapipojen ja hanskojen lisäksi vaunuissa. Nyt on käytössä automatkoilla topaton karvainen nallehaalari fleecevaatteiden lisäksi :)
EMILY78: Meillä Gracon Autobaby jalustalla ja aivan mahtava vekotin. Naps vaan ja menoks. En tiennyt odotusaikana sellaisia olevan olemassakaan, mutta lastentarvikeliikkeessä huomattiin ja heti omaksi havaittiin. Kun niin paljon autolla liikutaan niin hurjan kätevä! Ei aina tarvi näprätä vöitä kiinni kaukaloon.
GALLUPPI JUOMISESTA: Kuinka paljon menee nestettä? Kun joku oli kommentoinut, että vaikuttaisi maitomäärään.... Mulla aina sokeritonta mehua kannussa pöydällä, yöllä menee 2 isoa lasia päivässä/heräämiskerta. Aina kamala jano ja pissahätä. Samoin päivällä käyn tämän tästä nappaamassa lasillisen mehua. Eli menee varmasti 3 litraa-)
*MOIMOI*
Olipas paljon luettavaa pinossa. Tänään ollut sen verran kiiruksia, etten ole kerennyt käydä pinoa lukemassakaan.
Meillä kärsitään myös uniongelmista, kun on pakkasta. Ei sitten millään nukuta sisällä, kun on tottunut ulkona päikyille. Huh! hyvä jos puol tuntia silmät on kiinni ja sitten kiireesti hereille! Alkaa pikku herra olla myös kitisevä kun on niin väsynyt. Olen yrittänyt kaikkia keinoja nukuttamiseen, mutta laiha on tulos. JA enpä näytä olevan ainoa , mitä pinosta kävi ilmi.
Ainakin siitä tämän aamuisesta sarjasta Sydämen asialla....niiskutusta minäkin pidin samalla kun poikaa imetin. Vieläkin tuntuu pahalta kun vaan muisteleekin sitä ohjelmaa :(
Rinnathan ne lurpahtaa täälläkin. Ei auta kuin kääriä ne rullalle ja työntää liiveihin :)
Mä otin tänään taas Disflatylit pojalle kokeeksi käyttöön. Ilmavaivat ei hellitä vaikka eri korvikkeita käyttäis. Jospa noi tipat tois helpotusta. Mutta jos ei niin mitäs sitten?!!! ei riitä mielikuvitus enää.
Mulla on myös hartianseutu jumissa. Eikä kyllä auta koneen ääressä istuminenkaan.
Joo, eilen iski karkinhimo ja pitihän tänään jo sitten ostaa namuja. NAM!
Mä en kovin pysty itteeni kurissa pitämään kun on karkinsyönnistä kyse. Tietty sen verran, ettei ihan liikoja syö. Vähän kerrallaan :)
Mutta täytyy poistua paikalta, alkaa poika kitistä sen verran kovaan ääneen.
Heippa kaikille!
GALLUPPI JUOMISESTA: Mun pitää ainakin tunnustaa etten juo ollenkaan tarpeeksi !! En edes litraa... :( Pitää aloittaa, vaikka nyt jostain syystä en saa vettä meneen alas kurkusta. Vaikka oon sitä aina ennen pystynyt juomaan vaikka kuinka.
Gracon Autobaby jalustalla on meilläkin ja tosi tyytyväinen oon myös. Ainut vaan et se on tosi painava kannettaessa. Mut muuten on kyllä tosi hyvä!!
Just meni yks teksti bittiavaruuteen, hitto!!! Piti kysyä jos ehtisitte mulle vastaamaan et kumpaa ois parempi antaa meidän neidille: mallasuutetta vai luumusosetta? Ja pitäskö tää sose laimentaa veteen? Neiti siis on ollu kakkaamatta nyt 9 päivää eikä ole kovin ihmeellistä meillä mut haluisin auttaa pientä ku prutkutteleekin niin kovasti... Auttakaa mua!!!
Ja KAISALLE: Me lähetään Teneriffalle 2 seuraavaksi viikoksi. Kovasti jänskättää et miten ne lennot menee tän neidon kanssa. Toivottavasti hyvin.
Mut yrittäkää vastata tohon mun kyssäriin, jos vaan millään osaatte.
Pinoudun tänään ehkä vimppaa kertaa. Paitsi jos Pinja on illalla reipas nukkumisen suhteen ni sit vielä kerkee!
[b]Nelliina:[/b] Hih, joo ei me sua pois potkita, kuten ei muitakaan herkkusuita :D Ilman muuta loma-ajasta pitää nauttia, palaat sit taas ruotuun kun tuutte kotiin, eiks jeh? ;)
[b]Hemulii_i:[/b] Mä kans sorrun tosi helposti, kun aina aattelen ettei pari namia mitään haittaa... Nyt kyllä kovasti yritän olla syömättä edes sitä muutamaa!
[b]Blacka:[/b] Ihanaa! Meinaatteko pitää isotkin häät?
Joku juttu vielä oli mutta unohtui jo..
Mä taidan juoda tosi paljon, mulla sellanen 0,5l tuoppi aina täynnä mehua/vettä ja täytän sen päivässä kyllä monta kertaa. Mehua meni aiemmin, mutta koska en tykkää light-mehuista niin tän laihiksen myötä siirryin veteen... se kyllä maistuu niin kököltä tuo pelkkä vesi :-/
Mutta siis juotua tulee varmasti useempi litra päivässä (+ ruokajuomat tietty)
[b]Nelliina:[/b] Mä antaisin luumusosetta laimennettuna. Laita teelusikallinen sosetta ja n. 20-40ml vettä, Pinjalla toimi tuollanen hyvin. Ei se kakka tietty salamana tule, mutta varmasti nopsempaa kuin ilman mitään. Tuo luumu on miedompaa vauvan masulle kuin mallasuute. Niin ja kandee tuttipulloon laittaa vellitutti, muuten ei meinaa tulla läpi tuo litku. Tai voihan sitä lusikallakin antaa, tai hörppyyttää tjn... :)
Nyt on mentävä!
hyvä tytöt! :)
saunaan ollaan menossa mutta pikaisesti:
TV-SARJOISTA tulee katotuksi 24,muodon vuoksi,ilman johtolankaa,CSI,pokka pitää(kolahtaa meikäläiseen)...sinkkuelämää oli yksi ehdoton suosikki!
sydämen asialla seurasin 7-v sitten kun esikoinen oli vauva ja aamuisin meni ysiltä ekoille unille kun sarjaa esitettiin.tykkäsin kovasti!
nyt en ole seurannut..
TSEMPPIÄ kaikille laihistelijoille!hattua nostan,itseni tuntien en pystyisi olemaan ilman herkkuja,joten en viitsi edes yrittää...vaikka pari kiloa saisi pyllystä pudotakin.
ÄITIS:kauniit nimet teidän pojilla!taidan minäkin kokeilla noita maitohappobakteereita..auttaakohan jos äiti itse syö ja imettää?
ei varmaankaan yhtä tehokkaasti?
no mutta hyviä illan jatkoja,huomisiin!!
-nasuli
katon kauniit ja rohkeat,salkkarit, emmerdalen, 24 ja selviytyjät.
Maitohappobakteereista: Varmasti ainakin jotain hyötyä on jos ite syöt ja imetät mutta voisit antaa niinkin et lypsät maitoo ja sekotat siihen annat vaikka ruiskulla.. näin annoin esikolle kun ei pullosta juonut.
Tähän palstaan/pinoon jää koukkuun... :)
Et pian voin sanoa et en kato tv:tä...sekin aika kuluu täällä lueskellessa ja kirjotellessa.
tosin esikoinen herää varmaan ihan just ja sit lähdetäänkin kaverille kyläilemään...sil on 2v poika niin pääsee mein poitsu leikkimään kaverin kanssa:) aamupäivä meni 5v pojan synttäreillä:) neiti yskii edelleen ja pientä lämpöä on ollut mut kuulin just et tuo yskä voi kestää vaik yli kuukauden...huoh...kuullostaa vaan niin pahalta kuin pikkuinen yskii.
inhottaa kun ulkona on noin kylmä ettei pääse ulos ja samanlaista on luvannut ainakin maanantaihin saakka:( esikoinen turhautuu sisällä ja tekee pahojaan ja neiti ei kunnolla nuku sisällä ja äitikin on väsyneempi kun ei pääse ulos.
neiti heräs viime yönä kahden tunnin välein syömään. kerettiin jo välillä mennä 1-2 syötöllä.
mut nyt täytyy lopettaa. hauskaa viikonloppua kaikille jos en kerkee kirjoitella.
-äiti 24v, poika viikon päästä 1½v ja tyttö 6 päivän päästä 3kk.-