***LOKALAHJAT torstaina!!!***
Kommentit (68)
Oi kun oli sitten erilainen yö,Niko söi eilen peruna-porkkana velliä ja luumusosetta ja eka kerran nukku 6h putkeen syömättä!! Ah mikä autuus=) Eilen ei nukuttu kunnon päikkäreitä kun ulos ei päässy ja tänään ulkona -35 astetta pakkasta joten tänään nukutaan päikyt taas yhtä huonosti...otetaan yöllä takas(toivottavasti)=)
LUONNE..Niko on todella sosiaalinen(koko ajan pitäs olla naamat vastakkain),tempperamenttinen,tietää mitä haluaa(maito pitäs olla sekunnissa valmis) ja jos ei ole vaivoja,raatailee kovasti ja on yhtä hymyä=) Tulisielun on varmaan periny äitiltä..saa nähä kuinka ovet paukkuu ku poika on isompi=)
jaha ja nyt kutsu käy,palaillaan myöhemmin=)
Pidin poikaa tunnin ulkona, mut sit tuli epäusko ja vedin eteiseen (vähän viileä). Nyt nukkuu taas hienosti myssyssänsä haalarinvetska auki! Minua ei pelottaisi lähteä neuvolaan tms. kävellen näillä keleillä, kun kuitenkin vaunujen suuaukolla voi olla joku fleecepeitto ja näin pysyy lämpötila miltei plussan puolella vaunujen sisällä. Isot lapset sen sijaan palelis paljo herkemmin. Onneks ei ole menoa ;)
Lokaäiti -mulla vuotaa rinnat myös vaikkei kovin täydet tunnu olevankaan. Valumisen saa estettyä painamalla nänniä sisäänpäin n. 5s. Ei mee suojuksia niin paljon.
Vallu -älä nyt vaan luule et sun imetykses loppuu!! Kyllä tulee onnettomista rukkasistakin maito.. pari ekaa viikkoo synnytyksestä mullakin vaan on ollu isot ja ny ne rukkaset :/ silti teen lypsämisilläni niistä entistä kivemmat riippikset.. ja jätkä syö öisin tosi usein et ei se vaan kerralla mahdu enempää maitoa toisen masuun! Kiitos onnitteluista, kaukaloasiassa en osaa avittaa. Meillä poika on jo Cosmicissa.
Sirkkuliina -meillä poika kakkailee harvakseltaan, yleensä kerran päivässä. Mä olisin tyytyväinen et tulis useemmin kun nyt ei mahdu koko satsi ikinä vaippaan!!
Juu kyllä mullakin on ikävä näitä uusia/vanhoja/taukoapitäneitä lokalaisia.. laittakaa vaik lyhyetkin kuulumiset :)
On kyllä joo tajuttoman kylmä, huhhuh....Sain just Lotan nukkuu tohon vaunuihin, eilen nukku niissä sisällä pari tuntii. Toivottavasti tänään menis vähintään sama määrä.
Kattoks kukaan tänä aamuna Sydämen asialla? Se oli niiiiiin surullinen jakso, nyyh :(
LUONTEESTA: Meidän Lotta on kyl perusiloinen typykkä ja syö ja nukkuu hyvin. Mut ei oo kauheen maltillinen, ruokaa tai seuraa tarvii HETI, jos sitä kaipaa. Eikä muuten viihdy pitkään itekseen, et seuran kipee on ja iltaisin vaan sylivaavi. Ei oo ehkä ku kerran tai pari nukahtanut itekseen pinnasänkyyn. Ihana hymysuu on, kun häntä " seisottaa" sylissä, tykkää siitä.
MAITO/RINNAT: Mulla yleensä vaan öisin ja aamuisin tuntuu rinnat, tai ainakin toinen, täysiltä. Harvemmin on tarvis pumppaamaan. Suojuksia joudun käyttää, välillä vähän vuotavat. Saattaa mennä ettei vuoda moniin päiviin mut sit taas.
YÖSYÖNNEISTÄ: Meil on nyt tällä viikolla herätty vaan kerran syömään, on kyl ollu ihanata. Viime viikolla nukkui levottomammin.
Mulla ei kyl nyt oikeen ajatukset kulje, tai siis ku ois niiiiiiin kauheesti tekemistä täällä kotona:siivoilua, lakanoiden vaihtoa ja pakkaamista, pyykinpesua....Apuaaah, pakko ruveta nyt hommiin! Mut taatusti käyn lukemassa teitin juttui tänään viel ainaski kymmenen kertaa=)
T:Nelliina ja Lottiina (kauhia ku tekis mieli kirjottaa niit rv-viikkoja, hihhi!)
Misuli79: kiitos kehuista! Meidänkin mielestämme Riia-tyttömme on suloinen :) Teidänkin Roope on söötti! Ja harmi, kun ei tosin tullut siellä synnärin huoneessa juteltua tästä palstailusta, ei jotenkin tullut edes mieleen, että meitä on muitakin :)
Millä mallilla teillä on muuten talorojekti?
Valencia: minkänäköinen äityli sinä olet? Mehän kyllä syötiin tosin aina Misuli79 kans aina yhessä ja varmaan jos nähtäisiin sun kuva tai kuvailisit itseäsi, niin muistettaisiin varmaan sitten Misuli79:n kans sinut :)
En tiedä muistatko itse, mutta mulla oli yleensä sellainen valk. huivipanta päässä ja vaal.pin. synnärin kolttu :) Ja olen vaaleahiuksinen, n. 160 cm hongankolistaja, tosiaan sieltä samasta huoneesta kuin Misuli79.
Riia: tyttöliini on nukkunut jo kolme yötä peräkkäin yhteensä n. 10 h unia, 2 syöttöä vieläkin ja yhteensä n.tunnin hereillä syötöillä, mutta ei ainakaan enää valvo 2-9 niinku parhaimmillaan! Sai siinä äiti ja isäkin sitten valvoa. Luulen, että siksi päikkäritkin ovat enää 3-4 tuntisia, eikä 7 tuntisia...eli lyhyesti sanottuna, Riian vuorokausirytmi oli vaan yksinkertaisesti kallellaan. Toivottavasti tämä rytmi jatkuu.
Ristiäiset: olivat siis la 14.1. Rovaniemellä, koska mieheni on sieltä kotoisin ja Sodankyläkin lähempänä Rolloa kuin Oulu. Itse siis myös Lapista. Riia nukkui oikeastaan koko kasteen ajan ja sylikummikin hätäili aivan turhaan etukäteen..ei silti, itselläkin oli vatsa koko aamun kipeä, kun jännitin, miten vauva käyttäytyy.. :) Hyvin meni kaikki ja vieraat tykkäsivät juhlista. Olin varannut srk-kodista meille salin ja siellä syötiin eka käristys (poroa tietenki) ja sitten oli kakkukahvit. Kukkarenkaan tilasin kukkakaupasta kastemaljan ympärille (vaal.pun. ruusuja ja valk. harsokukkaa) ja kakun Valentinasta (mansikka-kermakakku), jonka päälle kävin itse ostamassa täältä Stockalta vauva-koristeen.
Valokuvista: miksihän kaikissa ottamissamme kuvissa, on kaikilla punaiset silmät, kyseessä siis digikamera? Saako niitä silmiä jotenki muutettua normaaleiksi? Kuvat on nyt tässä koneella.
Oma napa: laiharille en ala vielä pitkään aikaan, ei mulla sillai paljoa ees ole enää ylimääräistä ja sanotaanko, että olen aina ollut vähän alipainoinen, paitsi nyt, joten ei siksikään ole mitään paniikkia. Mullahan muuten murtui häntäluu synnytyksessä. Oli aika vaikeaa istua synnärillä ruokaillessa sillä rengastyynyllä, kun se renkaan reuna painoi kuitenkin häntäluuta, mutta ilman rengastakaan ei voinut istua tikkien takia. Nyt ollut jo parisen viikkoa tosi hyvällä mallilla häntis, en enää edes muista joka päivä koko murtumista :) Ihanaa! Voin jo istuakin normaalisti!
Muut:miten te muuten asutte? Me asutaan korkeintaan syksyyn saakka tässä Psoasin rivarikaksiossa, 59 neliötä, joten ei kovin ahdasta. Mieli kuitenkin tekee muuttaa kolmioon, kunhan tuo miehen työtilanne selviäisi, opiskelee vielä. Oma sauna ois IHANA! Ja parkettilattia muovin siasta ja Riialle oma nätti huone :) Haaveita..
Tai siis oma talokin ois IHANA, muttei vielä, kun ei edes tiedetä, mihin me asetumme.
Pitäis käydä tänään äänestämässä samalla, kun käyn tiimarista katsomassa jonkilaisia törppöjä veskiin pikkutavaroille. Ja Riialle Panadol -suppoja, kun alkavat loppua, niitä on aina hyvä olla varalta. Ja Cuplaton -tippoja, ei muuten ole enää Riia huutanut masuaan, kun alettiin antaa tippoja SÄÄNNÖLLISESTI!
Pakkasterkuin
meritähtönen ja Riia 11 vkoa
Niin se th taas kävi tosin yli puoli tuntia myöhässä.No saatiin lääkemääräys apteekkiin.Hyvä!
NELLIINA:mä katoin sydämen asialla ja kyllä tuli tippa linssiin.Kyllä saa yläkertaan katsoa ja kiittää,ettei itelle ole käynyt samoin.Mä olen muuten ihan koukussa siihen sarjaan,kiitos odotusajan=))
Mitäs muuta mun piti sanomani,niin meillä neiti meni nyt kiltisti taas päikkäreille.Mitähän se kello oli kun se heräs jotakin 11.Kai pikkunen väsähti kun th ronkki lastalla suuhun ja raapi ne valkoiset laikut pois.
No taidan mennä hörppimään kahvia...palaillaan taas myöhemmin!
johannu
Saa nyt nähä kauanko Neea nukkuu...ekan tunnin jälkeen joutu käymään nukuttaan uudelleen..ja kohta tulee toinen tunti täyteen.varmaan herää sit taas....Meillä kans huijaillaan ja nukutetaan makkarissa missä on ikkuna raollaan ja toinen nukkuu sit villavaatteissa vaunuissa ;)
Ja viime yökin oli tosi levoton *huoh* kun nyt vaan jaksas tätä viel muutaman viikon ja sit vois uskaltaa ehkä antaa velliä jos sillä sais pidempiä unia aikaseks!
Hei mitäs siinä sydämen asialla oikeen on tapahtunu?? :)
Mäkin kattelin sitä odotus aikana mut nyt en oo ollu hereillä viel siihen aikaan kun tulee yöllä nukuttua niin huonosti.....
Mun luultavasti piti jotain kommentoidakkin mut en nyt sit muista mitä
[color=darkviolet]Hajamielinen Spica+Neea[/color]
Mä oon kyllä jäänyt " koukkuun" tähän meidän viestiketjuun, pakko tulla monta kertaa päivässä lukemaan : ) Siis kun kiireiltään kerkee.
Tuosta SYDÄMEN ASIALLA-ohjelmasta. Täytyy tunnustaa että minä myös seuraan sitä, tosin joka aamu en ole sitä nähnyt ja kyllä on harmittanut. Tämän aamuinen jakso oli kyllä surullinen : (
Siitä SARJAA SEURAAVILTA olisin halunut kysyä, että mistä se Vernon Scrips (meniköhän oikein) sai sen omaisuuden jonka se sitten kyllä menetti ?
Ihanaa kun tänään paistaa aurinko ja on valoisaa. Mutta tuota pakkasta ei tarvitsis olla -20 astetta, muutaman asteen pakkanen riittäisi ihan hyvin : )
Nyt täytyy mennä, mukavaa päivänjatkoa!
Lapset nukkuu kuin nukkuukin - MOLEMMAT :D Pinjalla villapaita ja kypärämyssy päässä, nukkuu tuolla sängyllä (tultiin autolla tänne porukoille ja nukahti matkalla kaukaloon). Pojan sain kuin sainkin nukutetuksi ja nyt on rauha maassa. Mies läksi töihin ja mun vanhemmatkin on töissä, siispä kukaan ei häiriköi. Tosin Pinja varmaan piakkoin herää, kun on jo pari tuntia nukkunut.
[b]Rukkasista ;D[/b] Niin, sellaiset merkilliset läpyskäthän ne rinnat sitten taas on, kun imetys loppuu :-/ Ei kyllä nytkään mitkään pulskat ole.. mutta imetyksen jälkeen siis vieläkin vähemmän! Mutta elä tosissaan [b]Vallu[/b] huolehdi, en usko sun imetyksen loppuvan mihkään vielä aikoihin, kerta pystyt maitoa luovuttamaankin ;) Kyllä sieltä varmasti riittää Eemilille vallan mainiosti!
[b]meritähtönen[/b] kyseli asumisesta. Me asutaan 73 neliön kerrostalokolmiossa vuokralla. Oma kämppä ollut aina haaveena, mutta näillä tuloilla ei omaa asuntoa osteta/rakenneta. Ehkä joskus.... *haaveilee* Oma saunakin todella ois poikaa!!
Olikos teillä [b]Nelliina[/b] se etelänmatka nyt kohta edessä? Et ottais muakin mukaan ;) ??
Kuka [b]laihiksista[/b] kysyi siitä puntaroimisesta?! Oliko [b]Sinilainen[/b]? No joka tapauksessa, mä toisinaan käyn vaa' alla useammin, toisinaan en moneen viikkoon. Nyt luulen että kun oon " dieetillä" (--> eli herkut pois ja silleen) niin tulee vahingossa käytyä useammin. Ainakin alkuun kun tietty sitä haluaa nähdä, tuleeko paino yhtään alemmas. Sun tarvii sanoa miehelle, että laittaa vaa' an piiloon ja antaa aina punnituspäivänä sen esiin :D
[b]LAIHKARIT:[/b]
Mikä fiilis? Onko tänään tullut herkuteltua? Kuka tarvii ekstratsemppausta??
Mulla ei ainakaan vielä oo sortumista tapahtunut, mutta saa nähdä kun ilta tulee.... *iiiks*
Katsoin minäkin sydämen asialla ja itkuhan se pääsi:(
Valokuvista;meilläkin lähes kaikissa kuvissa pun silmät.Mä korjaan ne aina koneella olevalla hp ohjelmalla...tuli muistaakseni kameran mukana...
Kyllä mua nyt harmittaa,oli tullu sähköpostia ettei muskari alakaan huomenna,liian vähän osallistujia,2 vauvaa puuttuu!Nyt jos joku teistä on itä-vantaalta niin ilmoittautukaa ihmeessä,muskari n.3-6 kk ikäisille länsimäen koululla perjantaisin 12-12.30.www.iki.fi/teekoo
Blacka ja sylissä istuva hymypoika Julius
Tääläkin, yllättäen, kylmä! Meinas hermot mennä kun vein esikoista kerhoon, niin auton ovia en meinannut saada auki. No hampaat irves kiroillen sain ovet auki, toivottavasti kukaan naapuri ei nähnyt, lapsetkin onneksi eteises odottamas. NELLIINAkos se oli lähdössä etelän lämpöön? vai muistinko väärin...? mutta kuitenkin, oon niin KADE! Meillä taas poika nukkuu kaukalos eteises, kuten eilenkin. Voi kun pääsis jo kunnon vaunulenkille.
MERITÄHTÖNEN: Me teetetään digikuvat netin kautta Extrafilmistä. Niillä sivuilla on semmonen kuvien käsittely-ohjelma, jolla saa punasilmäsyyden pois. Ite en oo tutstunu, mut mies muokkaa jokaisen kuvan ennenkuin pistää ne tilaukseen. Extrafilm on myös aika edullinen.
Mitä tapahtui SYDÄMEN ASIALLA? Oon kans odotusaikana seuranu ja nyt on unohtunu kattoa. Mitäs muuta LOKAMAMMAT SEURAA TV:stä? Mä katton salkkarit, 24, everwood ja täydelliset naiset (aivan loistava sarja!). Ja tietenkin selviytyjät! Oon muutenkin tositv-sarjojen orja... ;)
Apua, aivan noloa kun painan todella paljon teihin muihin verrattuna, tehän ootte kaikki niin hoikkia! No, itseä puollustaakseni, niin oon aika pitkä, mut ei se kyllä tarkota sitä että mä saisin noin paljon painaa... Eli kuuria vaan päälle! Mä pelkään vaan et vaikuttaa maidon tuloon, kun muutenkin joudun korviketta antamaan.
Nyt ku on ollu kaukoloista puhetta, niin onko jollain kaukalona GRACOn AUTOBABY jalustalla? Meillä on se, ja oon tykännyt tosi paljon. Ajattellin ostaa ne MIRAGE PLUS-rattaat, joihin saa sen kaukalon kiinni. Onko jollain kokemusta niiden käytännöllisyydestä? Täältä sais ne lastentarvikeliikkeestä 94¿ hintaan.
No nyt se poika huutaa eteises, ku pääsin oikein vauhtiin. Pitää mennä!
Emily
Sitten pääsen rauhassa syömään ruokaa ja juomaan päiväkahvit... juu ja nautin samalla Runebergin tortusta!... Oli ihan (HUOM!) PAKKO sortua sellaiseen... =) Jospa se laihdutus alkaa ensi viikolla... ;)
SYDÄMEN ASIALLA oli juu tosi surullinen... vaikka vielä on noin puolet kattomatta nauhalta. Kurjaa, että niiden piti nyt sit menettää se vauva. Olisivat kyllä ansainneet onnen. Se VERNON rikastui taulukaupalla... Sai pilkka hintaan jonkun aloittelevan taiteilijan tauluja ja möi ne kalliilla, kun ne olikin yhtäkkiä suosittuja.
Taisikin nukahtaa... ja ei muuta kuin rauhassa syömään...
Täällä on muuten kanssa TODELLA kylmä, noin -22.
Palaan taas myöhemmin.
Kaisa
käyn paremmin jahka saan lattiat pyyhittyä.
Meritähtönen:
Mä olin siis 13II:lla, joten ei varmaankaan törmätty :(. Tehän söitte siellä I:n salissa kun mä taas ruokailin II:lla. Mutta ihan vaan tämmönen 170cm raskauskiloja 72 kantava pullukkahan minä. Lyhyet hiukset, vaaleeta ja punertavaa......En oikeestaan osaa kuvailla, oiskohan EMPPU tässä parempi ;-P?!
Ja sitten siitä punasilmäsyydestä: Yx helpoimpia tapoja on imuttaa Extrafilmiltä se ' kotipaketti' tai mikä ikinä olikaan. Tai sitten jollain omalla ohjelmalla, meillä niitä on pari, mutta yx on esim. IrfanView.
Sinilainen:
Pidättäydyn siinä punnituksessa 1x/vko, vaikka kyllä kieltämässtä tekis mieli käydä vaakalla. Käyn maanantaisin klo 17.
Mitäkö muuta olikaan......
No tuun myöh.!
Hassua oli, kun posti tuli. Katoin aluksi et kenelle oli tullut kirje tähän osoitteeseen, kun siinä luki Niko Ensio Aleksander.
Siellähän oli pojan kela-kortti.
Niin asutko itsekin Länsimäessä vai Rajakylässä ? Itse olen asunut Länsimäessä, kymmenen vuotta sitten tosin...
Meidänkin vauva kakkaa aika ahkeraan, kenenkäs se olikaan jollain muullakin monta kakkaa päivässä... 2-3 kpl on sellainen keskivertokakkausmäärä vuorokaudessa. Ei ihme, kun tätä maitoa siis virtaa. Ja äitikolmelle: se sisäänpainaminen ei auta, pitää nipistää oikein täysillä ja kipeästi, sitten hetkiseksi pahin virtaus vaimenee, alkaakseen ihan kohta taas. Vauvakin jo vähän osaa kontrolloida virtausta sopivammaksi itselleen juuri välillä puraisemalla oikeen kipeesti... ei hirveän ihanaa... ei vielä sentään hampaita ole.
Kaukalona meillä on se Gracon autobaby jalustalla. Ja matkarattaina on olleet Gracon Voyager Plussat, esikoinen niissä istuu myös, ja välillä tosiaan tuo kaukalo niissä ja esikoinen kävelee. Kätevähän se on. Ja kun on nuo talvikelpoiset rattaat, niin pääsee paremmin. Pienemmillä menis jossain kauppakeskuksessa kyllä varmaan myös vielä paremmin kuin näillä, mutta haluttiin isopyöräiset ulkoilujakin varten ja kaikilla varusteilla. Gracot kaikista mahdollisista vaan sen takia sitten kun niihin sai tuon kaukalonkin kiinni. Vaikkakaan ei aina jaksa kaikkea ottaa mukaan kun lähtee, ja otankin vaan liinan ja sitten irroitan vauvan kaukalosta, viihtyy paremmin sittenkin liinakyydissä...
Vielä laihduttamisesta, koko ajan tekis mieli jotain hyvää. Eilen rouskutin porkkanoita vaikka kuinka paljon, et miehellä meni lopulta hermot kuunnelessaan sitä rouskutusta! Heh.
Maidon tulosta, mullakin noi nahkaläpät tos roikkuu, mut kyllä niistä vielä vähän maitoa tulee. Oikein pitkien yöunien jälkeen (kuten viime su-ma yö, 21.30-9.00!!, ennätysunet) kastuu yöpaita, mut viime yönä taas syötiin pari kertaa. Eli sillon ei tuu läpikään.
ASUMISESTA: Me asutaan tällä hetkellä paritalossa ja aletaan siis pian rakentamaan sitä omakotitaloa.
Sitte vielä kakkajuttuja, meillä poika on yhtäkkiä harventanut kakkavälejä ja on siitä tuskainen. Kuumemittarilla oon kans ronkkinu ja seuraavana päivänä tulikin satsi. Mut ilmavaivoja on tosi paljon pojalla. Oon jo miettinyt, et pitäiskö antaa luumusosetta, kun selvästi kärsii noista pitkistä väleistä. Vai mikä neuvoksi? Pitääpä kysyä ens viikolla neuvolasta.
Vauvan luonteesta sen verran, että kiltti ja tyytyväinen poika on. Mut jos ei esim. saa heti ruokaa kun pyytää, niin on siitä niin loukkaantunut, ettei meinaa edes rauhoittua syömään. Ruoka siis pitää olla heti eikä melkein! Esikoinen oli samanlainen, mutta tuntuu että se olis ollut vielä vaativampi. Esikoinen kuten nyt myös tämä vauva, on rauhallisia vauvoja kumminki loppujen lopuksi. Esikoinen ei oo enää rauhallinen, on tosi villi tyttö! Saas nähdä minkälainen vilpertti tästä pojasta tulee.
Kamala muuten se Kurikan juttu, jossa isoveli oli tappanut pikkusiskonsa. Mikä tätä maailmaa vaivaa?!!!
Nyt poistun, pyykit odottaa, plääh...
Emily taasen
[b]Vallu:[/b] Kyllä se sun kuvaus oli ihan hyvä :D Mä oon meinaan yhtä hyvä kuvailemaan ketään/mitään ;D Hih, autojakin kuvailen tyyliin
no se oli sellanen vihree, oliskohan ollu neljä rengasta...
Tshih ;D
[b]Kaisa[/b], me saatiin Kela-kortti jo aaaaaikaa sitten, on siitä ainakin kuukausi jo!
[b]Emily:[/b] Höpsis sen sun painon kanssa! Sulla kuitenkin paljon enempi sitä pituutta, kuten itsekin sanoit. Esim. mä oon huikeat 162cm ;)
Tv-ohjelmista mäkin tykkään katsoa noita reality-sarjoja :) En tiedä mikä niissä niin viehättää, mutta parhaani mukaan niitä hulluna aina seurailen!!
No nyt on molemmat lapset hereillä, palaamisiin!!
Ja sisäpäivää jälleen vietetään..
Aada nukkuu eteisessä vaunuissa pipo päässä ( lokakuisten tyyliin:)) ja on nyt nukkunut jo reilut 2 tuntia..tadaa!
Eilen käytiin lastenlääkärillä rs-viruksen jälkitunnelmissa ja tyttö oli parantunut lääkärin sanojen mukaan ihmeellisen hyvin. Ei korvatulehdusta eikä pienintäkään vinkunaa keuhkoissa. Ja putket ja korvat kuulemma sen oloiset, että tulehduksia ei helposti tulekaan. Toivottavasti näin myös on.
Aada kääntyy selältä masulle kun ihan vähän jalasta auttaa, tai lähinnä painaa sormella sen verran että se saa punnattua kunnon vauhdit.. Aiemmin sillä ei ole itsestään ollut kovaa yritystä kääntyä, mutta eilen sitten siellä lääkärin pöydällä päätti aikansa kuluksi pungertaa mahalleen:) Muutenkin oli kovin tuttavallinen, hymyili ja koitti syödä lääkärin sormia..
Asumisesta oli kyselyjä. Me asutaan maaseudun rauhassa, 1-tien varressa pienessä (80m2) omakotitalossa (lämmöneristystä voi verrata harakanpesään:)) suuren (1,04ha) tontin laidassa.. Tarkoitus olisi rakentaa lähivuosina. Sijainti tosin saattaa vaihtua, sillä miehellä alkoi just yt-neuvottelut töissä ja jos kenkää saa niin täältä seudulta tuskin uutta työpaikkaa löytyy, joten voi olla muutto edessä. Mun työllistymistilanne on kuitenkin hyvä melkein missä vaan.
Mistäs muusta..siitä suorasta suolesta..Aada on siirtynyt 5-kertaa päivässä kakkimisesta " kerralla kunnolla kainaloihin" -kakkijaksi.. Eilen tosin tuli kahden päivän edestä ja kainaloiden lisäksi soossissa oli myös nilkat..
Mua huvittikin siellä lääkärireissulla kun tohtori kysyi että toimiiko vatsa? Ja kahden päivän panttauksesta johtuen mieli teki vastata, että toivottavasti ei nyt..:)
Joopajoo...miten taas unohdin kaikki puheenaiheet, no pitää palailla asiaan, jos jotain olennaista jäi kommentoimatta.
Illalla meillä onkin isä-tytär-iltamat kun lähden bodypumppiin ja olen reilut 2 tuntia poissa kotoa. Tosin hyvinpä noilla on pyyhkinyt vaikka olen pidempäänkin ollut.
Aurinkoisen pakkaspäivän jatkoja vaan kaikille!!
MariJo ja Aada
Siitä Kela-kortista..Meidän neidillä on niitä kaksin kappalein:) Oli pientä sähellystä tuon isyydentunnustamisen kanssa, tai oikeastaan pappi kastoi isän nimelle, vaikkei virallista tietoa vielä maistraatissa ollut ja näin ollen se ei kelvannutkaan ja sukunimeksi tuli mun sukunimi..Ja sillä nimellä tuli siis eka kelakortti. Pienen paperisodan jälkeen Aada sai sitten isänsä sukunimen ja muutama viikko sen jälkeen tuli toinen kelakortti..
Yritin eilen vielä ennen nukkumaan menoa käydä kirjottelemassa mutta tökki nää sivut vaihteeks..Nyt en enää kunnolla muista mitäpiti sanoa...
Äitis tervetuloa joukkoon!
Johannu78;ihan kateellisena luin miten pitkään teillä pienokainen nukkuu ilman syöttöä...onnellinen:)
Äp haalaria on meillä käytetty jo jonkun aikaa,ei enää kovin paljoo liika iso.Sen lisäksi on kyllä 3 muutakin haalaria:)
Kylläpä ottaa päähän nää pakkaset,nyt on täällä Vantaalla -22!!!!!!!Että se siitä ulos lähtemisestä!Alkaa jo mökkihöperyys vaivata!
Toivottavasti huomenna lauhempaa kun pitäis lähtee Juliuksen kanssa ekan kerran muskariin...ei kehtais näin kylmällä vaikka matkaa ei ookaan kuin noin 10-15 min..
Julius nukahti eilen taas ihan kivasti 22.20:) Yöllä sit kyllä kolmesta eteenpäin heräiltiin aika tiuhaan:(
Meilläkin eilen oli petivaatteet ulkona koko päivän,ihanan raikkaat oli kyllä sit illalla ruveta nukkumaan!
Luonteesta;Julius on kyllä oikea äitin pikku hymypoika kun asiat on hyvin,mutta kylläpä jos väsyttää tai nälättää niin jo rupee kuulumaan!Tissi pitäs saada suuhun sillä sekunnilla ja yksin ei väsyneenä viihdytä yhtään,sylissä vaan ja koko ajan liikkeessä!Nyt kun on oppinut niin monta erilaista äänenpainoa ja ääntelytapaa niin välillä tuntuu että ihan tosissaan meitä jo alkaa komentamaan tietyllä äänellä:)
Todella eloisa poika,jatkuvasti liikkeessä,kädet vispaa ja jalat,lattialla jo kovasti yrittää ryömiä eteenpäin.Lelut on jo pitkään tarttunu käteen ja nehän pitää saada suuhun!Oikea duracell-pupu koko ukko:D
Juu,joku kyseli kai siitä 3 kk rokotteen sisällöstä..siinä on polioo,jäykkäkouristusta,hinkuyskää,kurkkumätää,aivokalvontulehdusta ja jotain olikohan kurkunpääntulehdusta tms vastaan!
miumau;toivotaan että rinta paranee pian!itsellä toinen rinta oli aika pahasti auki yhdessä välissä ja oli kyllä imetys yhtä tuskaa!onneks sain sen paranemaan jatkuvalla lansinoh-rasvauksella!
Rinnoista;ei oo mitenkään kovin täyden tuntuiset,taitaa tulla just sopivasti maitoa,eikä kerkeäkään varmaan kauheasti täyttyä kun suht useesti meillä syödään:)
hennajo;kysyit rokotteesta,näiden uusien ns soluttomien rokotteiden sanotaan olevan lempeämpiä kuin aiemmat,ei nosta niin herkästi kuumetta jne..
Mulla kans pojan kantelusta menee niska-hartiaseutu ihan jumiin.Käynkin fysioterapiass lähes viikottain.
Turvakaukalona meillärömer baby safe plus.Se hommattiin ihan sen takia että parjäs parhaiten kolaritesteissä.Me kun useesti ajetaan Vantaalta Kuopioon kyläilemään,niin hyvä olla kestävä istuin!
No tulihan taas tekstiä.Nyt pitää lähtee Juliuksen seuraks lattialle möyryämään:)
Mukavaa päivää kaikille,älkäähän mökkihöperöitykö täysin!