***LOKALAHJAT torstaina!!!***
Kommentit (68)
Millon sitä malttas mennä nukkumaan ku Hanna nukahtaa??!!!
Taas tuli valvottua aivan liian myöhään :( Nyt kiukuttaa ja väsyttää.
Tuli just tuiskittua miehellekki... ei voinut auttaa koululaista pukemisessa (kuulema " kikkailee" liikaa) Ja p***at! Kerholainen aloitti aamunsa tinkauksella (pyysin siivota huonetta että mahtus pettaan sängyt).
Ainut joka ei " mussuttanu" mulle heti aamusta on Hanna, hän nukkuu vielä =)
*valivali*
Ulkona on -28C pakkasta. *Hyrr*
Kauppaanki pitäs suunnistaa?! Taidan viedä vaavin ja kerholaisen mummun hoiviin ,pääsee siten yksin kauppaan!
ULKOHAALARISTA:
Minä ostin ennen Hannan syntymää pienemmän haalarin.Ihan pakko oli ostaa vaaleensininen vaikka tiesin tytön olevan tulossa- kiusasin äitiäni ;) Ja toisekseen kaikki vaaleanpunaiset haalarit oli ihan järkyn näkösiä :/ Osalla vauvahaalareista oli sikasuolanen hintaki!!!
Se äitiyspakkauksen haalari on kyllä ruma :(
Minä vaihdoin eilen lakanat ja pesin monta koneellista pyykkiä. Tänään vielä pesen pari koneellista ja sitte imuroin illemmalla ,jos jaksan!
Tällasina pakkaspäivinä kaipais kaffiseuraa tai ainakin kyläilypaikkaa!
Isommista lapsista tulee levottomia kun ei uskalla päästää ulos.(ainakaan pitäksi aikaa)
Juu,kaffiki loppu...
Waimo72 & uinuva Hanna 3kk ja risat
Tänään taas herätty aikaisin. Miehellä oli 6.05 herätyskello soimassa ja isommat lapset olivat jo silloin olkkarissa katsomassa telkkaria...huh huh. Passitin takaisin sänkyihin ainakin seitsemään saakka, mutta eihän se uni minulle enää tullut. Ehdin tässä välissä jo laittaa petivaatteet pyykkikoneeseen ja patjat+peitot+tyynyt parvekkeelle tuulettumaan tuonne " ah niin ihanaan" pakkassäähän. Ei oikein kauppaankaan uskalla lähteä vaunujen kanssa ja pitänee kai odottaa että mies kotiutuu ennen neljää niin pääsee autolla.
HENNAJO voimia sinne ystävällesi. Elämä osaa olla epäreilua. Minunhan kaverini sai kanssa juuri 3kk etuajassa pikkuruisen pojan, joka siellä teholla taistelee elämästään :( Tasan eivät käy onnen lahjat.
WAIMO72 ai sä kokeilet sitä vähähiilarista dieettiä. Kerrohan sitten kuinka etenee, koska mullakin on ollut kiusaus kokeilla sitä, mutta en usko että saan itseäni pidettyä erossa pastoista, perunasta ja muusta.
NASULI meilläkään ei Juhana huoli pulloa ollenkaan. Olin maanantaina jumpassa tunnin ajan ja varuiksi olin pumppaillut maitoa. Eihän Juhana sitä ollut huolinut, vaan huutanut sitten sen aika kun äiti oli rehkimässä, vaikka kuinka yritin imettää juuri ennen kun lähdin. Tuttia ei myöskään huoli eli täysmetyksellä mennään.
TOPPAPUKUA en ole minäkään käyttänyt. Ei siksi että olisi " ruma" tai liian iso, van yksinkertaisesti siksi että olen käyttänyt esikoistytön vuoden -99 pakkauksen tumman- ja vaaleansinistä pukua. Vaikka onkin liian iso. Tosin se kevyttoppis, joka tuli sieltä -99 paketista, on justiin nyt sopiva.
LUONNE. Meillä esikoistyttö on itse neiti hurmaava. Kiltti ja huomaavainen, oikea pikku apulainen. Oli sellainen kiltti hymytyttö jo vauvana jos ihan vauva-ajan koliikkia ei lasketa. Tää kakkonen taasen on ollut vauvasta saakka erittäin vaativa ja tässäkin hetkellä saa olla kokoajan puuttumassa tekemisiin ja sanomisiin. Rämäpää, tyypillinen 5v POIKA!! Ja nyt jos Juhanasta osaa ennustaa niin luultavasti tulee rauhallinen poika, koska ainakin vauva-aika on sujunut tosi rauhallisesti. Ja hyvä niin :)
ÄITIS sinullekin vielä tervetuloa joukkoomme valtaisaan :) Täällä on kyllä niin hyvä meininki että en ihan heti usko muista pinoista sellaista löytyvänkään :)
Sommoro Sinilainen ja Juhana 2kk10pvä
Oulussa tosiaan on kylmä -28 meilläkin :( ja taas kökötetään sisällä, jo kolmas päivä!
Mä kans rullailin petivaatteet makuuksista irti ja nyt pitäs kiikuttaa makuukset ulos. Ja siivousta harrastetaan meilläkin ;)...
Meillä oli taas semmonen yö, että Eemil söi 3 tunnin välein. Tosin eka syöttöväli oli pidempi kun laitto nukkuun 20.30 ja sitte heräs 24.00 syömään tästä 3 tunnin välein.
No nyt pitää mennä, Eemil odottaa vaipanvaihtoa.
MISULI: Olit yhtä aikaa mun kanssa Oysissa, mutta millä osastolla? Mä oli 13 II ja en kai törmänny keneenkään ' meistä' ......
*Vallu ja Eemil*
Täällä pohjois-Oulussa -28,5 ja ÄRSYTTÄÄ!! Ja vielä enempi ärsyttää kun katsoin säätietoja - sunnuntainakin vielä yhtä kylmää (ensi viikkoa ei siinä ennusteessa näkynyt)! Ja meidän pojalla rytmit ihan sekaisin kun ei päässyt eilen ulos nukkumaan. Äitikin sai siis viime yönä huikeat viisi tuntia unta, ja senkin NELJÄSSÄ erässä. :( Täällä kyllä yksi mamma joka vihaa talvea! Ärrin purrin sentään ja rumemminkin tekis mieli tosiaan sanoa... Ajattelin jo eilen, että jos tänään pysyis edes suunnilleen -20 asteessa, voisin harkita laittavani pojan ulos edes 30 minuutiksi, mutta tuo -28,5 on kyllä jo niin paljon, että en kyllä todellakaan laita vaikka maalta olenkin. ;)
Nyt muuten rupeaa taas tulemaan se ongelma, ettei saa unta vaikka vauva nukkuiskin. Yliväsymys siis. Kun kerrankin sais nukuttua edes kolme tuntia putkeen niin oispa luksusta!!
Imettäminenkin on ihan kriisissä. Oikea nänni on nimittäin kipeä jo kolmatta viikkoa ja imettäminen melko tuskaa. (Joku finnin tapainen pieni tulehdus siinä terkan mukaan oli, mutta ei meinaa parantua! Soitan tänään taas neuvolaan.) Ja siihen vielä lisäksi se, että Aukustilla on vissiin taas tiheänimunkausi menossa, kun vähintään tunnin välein söis. Melkein vakavissani jo harkitsen imettämisen lopettamista, mutta kun oikeasti se ei ole edes vaihtoehto, kun ei korvikekaan pojalle kelpaa, kun kerran varsin vain kokeiltiin. ÄÄÄH, masentaa! :(
Anteeksi valitukseni ja omanapaisuus. En nyt oikein jaksa muuta.
-Miumau ja Aukusti 2,5 kk
Aamu alkoi huisin kylmänä täällä etelässäkin. Sama lukema oli mittarissa kahteen kertaan, ulkona miinusta ja sisällä plussaa 23.9 astetta. Eilen kun herättiin oli sisällä vaan 19..
Sampo tosiaan eilen oppi kääntymään masulleen vasemman kylkensä kautta. Isot pojat on oppineet vasta parin viikon harjoittelun jälkeen toisenkin kyljen kautta. Saas nähdä miten pikkusella, mut ei auta sohville enää jättää :) Ulos tarvis poika kohta pakata! Meillä ei ole nyt äitiyspakkausta, ja keskimmäisen haalari on kans sellainen et ei mua miellytä. Sain lainaan ystävältä 68cm reimatecin, se on tosi hyvä ja itellä jemmassa on 80cm remu mikä viimeistään syksyllä menee ainakin vähän aikaa.
Voi Misuli.. vesi herahti kielelle sun karkkikauppareissus ansiosta. Koville ottaa.
Äitis -teretulemast listailemaan kanssamme! Ja Gity kanssa! Emma-Leena jos lukee tätä, niin hattua nostan kun sulla on ollu vauva ennen kuin esikoisesi on täyttänyt vuottakaan. Hurjaa!
Hennajo taisi kysyä rokotuksista -mulla ei pysy tuollaiset muistissa, mutta onhan niitä rokotuksia tosipaljon vähemmän kuin noille edellisille on tullut. Monestihan ennen annettiin kaksikin piikkiä kerralla :( Jos neuvolakorttia katson, niin yhdistelmärokote tulee 3kk, 5kk ja 12kk iässä (sis.DTap-IPV-Hib) ja tehoste 4v:na. MPR-rokote 1,5v ja 6v:na. Eli 6 piikkiä 6 vuoteen kun ennen taisi tulla jotain 12-15 muistaakseni.
Jahas, pojat vinkuu videota.. meillei oo dvd-soitinta vielä eli on laitettava pyöriin tietsikalla. Harmi et ei päästä ulos kun isikin on taas töissä. Kaikille sairastupalaisille vielä ekstraterveiset. Näkemisiin.
Äiti kolmelle ja Sampo 3,5kk
Talvi tuntuu saapuneen tännekin. Meidän mittari näytti 16 astetta, mutta autossa se on aina 2-3 astetta enemmän.
Meillä yöunet on näköjään alkanu aikaistumaan - ennen nukahdettiin 23-1 ja eilenkin illalla sippas jo 21.40. Eka syöttö 3.50 ja toinen 7.50...
Onko muilla " suoli pitkänä" -syndroomaa? Siis kun yöllä aloitetaan syömään (täysimetyksellä) niin menee muutaman minuutti ja peräsuoli paukkuu. Syöminen seisahtuu siihen, sitten ähistetään muutama minuutti ja --- yleensä menen pesemään (yöllä pikana ilman valoja) pepun. Sitten jatketaan syömistä ja nukahdetaan.
Ei siinä valittamista ole, hyvä ku suoli toimii. On vaan aika hauska kun se on näköjään aina yöllä. Nyt aamullakin pestiin peppu, seurusteltiin ja sitten nukahdettiin vielä aamu-unille.
Tänään olis sitten se neuvola 2kk 10pv. Jännittävä saada uudet mitat. Meinasin, et mennään ratikalla mutta ehkä näillä pakkaslukemilla hälyytän miehen kuskiksi meille. On varmaan liian kova lukema 19-20 vauvan keuhkoille....
Niin ja tervetuloa uudet Lokamammat tänne!
Jaksamisia pakkaspäivään *
Kyllä on kylmä, meillä -27..! Meilläkin hermoilen kun ei pääse yhtään ulos 2-vuotiaan pahimmassa riehmisiässä olevan kanssa. Vauvakaan ei eilen nukkunut koko päivänä kunnolla, vaikka ei se kyllä usein nuku ulkonakaan sen paremmin... illalla sentään koko porukka nukahti kasilta vauvaa myöten! Iltahuutokonsertti (vauvalta) siis jäi pois! :)))
Yöllä sitten väänsi kakkaa kahdesta kolmeen.
Tuntuuko muilla täysimettävillä rinnat kamalan täysille nykyään koko aika? Esikoisesta maidontulo vähentyi jostain 2kk jälkeen tasaista tahtia, ja lopahti kokonaan 4kk kohdalla, nyt meidän tämä poikahan on 3.5kk ja muuta ei syökään kuin tissiä, joten kokemus näin täysistä maitovarastoista on ihan uusi minulle. Tuntuu että koko yläkroppa on yhtä maitoa, ja sitä pitää varoa aina ettei käy varastot vuotamaan vahingossa, sitä tulvaa ei pitele nimittäin tavalliset liivinsuojat... :( Ja muutenkin nämä kylmät ei tee hyvää ollenkaan, nytkin pitää olla sisällä +24 asteessa villatakki päällä hikoilemassa, ettei käy veto ikkunanraoista.
Voi jestas että on kylmä, kämppää tässä samalla takkatulella lämmittelen. Ja poika nukkuu jo, vissiin ottaa jo ekat päikkärit??? Tai sitten jatkaa yöuntaan vaikka oli jo tuossa 45 min, hereilläkin. Roopella punottaa nyt takamus olan takaa, oli yöllä kakkinut ja siellä ne on vaipassa muhineet :(
Vallu: Joo niinhän me olimme yhtäaikaa, mutta jos nyt oikein muistan niin olin osastolla 13:1, eli toisella puolella. Minähän olin meritähtösen kanssa jopa samassa huoneessakin. Harmittaa suorastaan kun ei törmätty... ois ollu sitte kolme lokalaista siellä samassa pöydässä :) Meritähtönen selvisi meritähtöseksi vasta laitoksella olon jälkeen, kun kirjoiteltiin sähköpostitse toisillemme. Heidän tytär on aivan ylettömän suloinen kuule :) Terkkuja vaan MERITÄHTÖSEN perheelle!
ÄP:n toppapukua ei täälläkään olla käytetty vielä, sain lahjoituksena serkkutytöltä kokoa 62-68 cm olevan toppapuvun ja sillä ollaan pärjätty. Sitä vanupukua sen sijaan olen pariin otteeseen käyttänyt.
ÄITIS: tervetuloa! Täällä on niin kiva porukka, ettei täältä tohi olla poissa päivääkään :)
Nyt lähen tankkaamaan itseeni kahvia, jotta pysyn taas hereillä tämän päivän. Nämä pakkaspäivät on siinä mielessä ankeita kun mihinkään ei voi lähteä, tosiaan Oulun alapuolellakin pakkasta YLI -28 astetta.
Misuli ja Roope
Haalareista, en ottanut äitiyspakkausta mutta esikoiselta jääneitä olen käyttänyt. Hassun mallinen ja sen sellaista, mutta ajaahan tuo asiaansa tarvittaessa paukkupakkasilla. Ja haalareita on joka lähtöön muitakin, itse ostin 68cm toppahaalarin, jota eilen tul käytettyä eka kertaa kun nukutin vauvan illalla lopulta parvekkeelle (sitä kautta se yöunille nukahtikin niin varhain).
Meidän rauhallinen tapaus ei ole liiemmin kääntyillyt sen jälkeen kun sen oppi ja pari kertaa testasi. Alkoi mammaa jo huolestuttaa että unohtiko se sen taidon... no ehkä ei mutta meillä ei taida olla keskivertopoika muutenkaan, kun on oikeasti niin sopeutuvainen, ja rauhallinen tyttöömme verraten. :)
Laitan tän listan eka tulemaan ja palaan hetken kuluttua.
[b]Andromeeda:[/b] En nyt ollut varma että tahdotko mukaan listalle vai et. Jos tahdot niin laitatko vielä uudelleen lähtöpainon sekä tavoitepainon. Voit myös olla ilman listautumista mukana tsemppaamassa ja tsempattavana :) Hih, eikä täällä kukaan ala haukkumaan, jos joskus sortuu
itse ainakin sorrun silloin tällöin ja jopa sallinkin ne itselleni, muuten menis liian kurjaksi tämäkin juttu!!
[b][color=darkviolet]beibi0905[/b] LP 65kg TP 60kg
[b][color=fuchsia]blacka[/b] LP 87kg TP 65-70kg
[b][color=darkviolet]Emily78[/b] LP 106,4kg TP 90kg VMP 103,3kg
[b][color=fuchsia]Emppu[/b] LP 67kg TP <60kg VMP 66,6kg
[b][color=darkviolet]hennajo[/b] LP 62,1kg TP 55kg
[b][color=fuchsia]Kaisa1977[/b] LP 82kg TP 65kg
[b][color=darkviolet]mamiko[/b] LP 66,1kg TP 55kg VMP 63,5kg
[b][color=fuchsia]Minski-78[/b] LP 60kg TP 55kg VMP 59,7kg
[b][color=darkviolet]Nelliina05[/b] LP 81kg TP 65-68kg
[b][color=fuchsia]NikkeH[/b] LP 66,3kg TP 60kg
[b][color=darkviolet]Päippy71[/b] LP 70kg TP 65kg
[b][color=fuchsia]Sinilainen[/b] LP 62,8kg TP 55kg VMP 60kg
[b][color=darkviolet]tyttilii[/b] Vielä ilman vaakaa :)
[b][color=fuchsia]Vallu[/b] LP 72kg TP n. 60kg VMP 72kg
[b][color=darkviolet]Waimo72[/b] LP 85kg TP 65kg VMP 83,9kg
[b][color=fuchsia]äitikolmelle[/b] LP 68kg TP 60-63kg
[color=blue]LP=lähtöpaino TP=tavoitepaino VMP=viimeisin maanantaipaino
tampereella näyttää mittari -22c.sain auroran huijattua nukkumaan sisälle vaunuihin kypärämyssy päässä..luulen kyllä että lyhyeen jää unoset kun ei pääse tapansa mukaan ulos..
viime yö meni ihan ok,mutta ei niin hyvin kuin toivoin..taisi yliväsy saada otteen illalla,kun toiset päikkärit jäi lyhyeksi.no,ehkä ensi yönä nukkuttaisi taas paremmin..
VALLUn kanssa taisimme siis viettää liskojen yötä. ;)
SINILAINEN:meillä sentään se tutti uppoaa hyvin.välillä tuntuu kyllä seinät lähestyvän,kun on se tieto että oikein mihinkään et pääse tuntia paria kauemmaksi..no,helpottavaa toisaalta taas se tieto että kyllä sekin aika vielä koittaa.eipä tuota sylimyyryläistä raaskisikaan kovin pitkäksi ajaksi jättää! :)
MIUMAUlle jaksuja!!samaa on mullakin;en saa kunnolla nukuttua vaikka aurora nukkuisikin..pari kertaa on ollut pitempi pätkä(n.4-5h),jolloin
oon ite herännyt aiemmin ihmettelemään tilannetta parin,kolmen tunnin jälkeen.joskus jos päivisin tulee sauma mennä hetkeksi nukkumaan niin en saa nukuttua vaikka olis niin väsy että silmiä särkee..
SIRKKULIINA:auroralla ei yleensä yöllä tule kakkaa,vaikka päivisin paukkuu jatkuvalla syötöllä..(nyt kun antibiottikuuri sekoitti pienen masua)tänä aamuna kyllä herättiin sitten kukon laulun aikaan paukuttamaan ja punnertamaan,eikä sitten enää sen jälkeen nukuttu.
LOKAÄITI mainitsi täyden tuntuisista rinnoistaan,täällä taas ei tunnu juuri lainkaan!olenkin sitä ihmetellyt miten maito riittää,kun en tarvitse edes liivinsuojia ollenkaan!th sanoi kysyessäni aiheesta että on ihanne tilanne kun maitoa tulee juuri vauvan tarpeiksi,ei enempää eikä vähempää..silti koko ajan epäilyttää.
tänään onkin rauhallisempi päivä,kun kakkonen ja kolmonen on päikyssä näin torstaisin ja perjantaisin.ajattelin pistää vähän hiuksiin väriä,onkin juurikasvu jo ihan omaa luokkaansa..
missäs muuten SEILORI,kun ei ole kuulunut..?
olikos PULLERONAHikaan messissä eilen..?nyt alkaa tulla enemmänkin nimiä mieleen joten KAIKKI pinoon vaan!!! ;)
-k-k
Yö meni iiiihanasti! Esikoinen sekä vauva nukkuivat koko yön :) Tosin mä kyllä heräilin monesti, mutta silti!! JEE! Pinja tosissaan nukkui 23-7.15, sitten söi ja jatkoi vielä uniaan pari tuntia :) Illallakin nukahti periaatteessa yöunille ennen ysiä, mutta tunnin unien jälkeen oli sit tunnin verran
puolihereillä
ennen kuin nukahti lopullisesti.
Pakkasta on täälläkin
hrrrrrrrrr
Meillä tosissaan on [b]mukava laihisporukka[/b] jo kasassa!! Nyt sit vaan päivittäistä tsemppausta niin hyvin menee :)
[b]ÄP:n toppahaalaria[/b] ollaan käytetty, vaikka kuosi ei mikään maailman kaunein olekaan. Pääasia että lämmittää. En oo viittiny ostaa pientä haalaria ihan vaan siksi että vauva olis nätti jollain kauppareissulla ;) Kun nätti se on vaikka rumassakin vaatteessa [/color=red]♥[/color]
[b]Waimolle[/b] tsemiä sinne pahaan päivään! Teillä vissiin useampikin heppu noussut väärällä jalalla tänään... ;-/
[b]miumau:[/b] Toivottavasti se sun rinta/nänni siitä pian paranee *bd*
[b]Lokaäiti:[/b] Vaikka täysimetänkin, niin ei mulla rinnat mitenkään erityisen " täysiltä" tunnu. Liivinsuojiakaan en oo tarvinnu kuin ihan alussa. Toki joskus yöllä jos on pidempään imettämättä, niin saattaa toinen rinta sit alkaa vuotaa kun Pinja syö, mutta ei kyllä muuten tunnu olo lainkaan " maitoiselta" . Maitoa kuitenkin tulee just sopivasti Pinjan tarpeisiin :)
Tänään voip olla hiljaista mun osalta, luulen että poitsu ei mee päikkäreille kun heräsivät (minä herätin) miehen kanssa vasta ysin jälkeen :-/
[color=red]♥[/color] Emppu ja Pinja [color=red]♥[/color]
Waimo ja miumau:
Parempaa loppupäivää ;))....... Ja saanko udella miumaulta, että missä päin tätä pohjois-Oulua sinä asustat? Minä täällä Pateniemessä..... (varmaan ei kukaan tunnista ;D)
Äiti3lle:
Onnittelut Sampolle uudesta taidosta :)!
Sirkkuliina:
Meillä tätä ' suoli pitkänä' -syndroomaa (hihiiiiiii) tuntuu olevan sekä yöllä että päivällä! Tuo on ihan kamalan kova kakkimaan, ihmettelenkin, että jääköhän sinne masuun mitään kasvua varten :-O.
Lokaäiti05:
Musta taas tuntuu, että nää on ihan tyhjät, oikeet nahkakinttaat!!! (Paitsi yön jälkeen...) Näinköhän se imetys sitten mulla loppuu...... :´(
Misuli:
No niin arvelinkin! Harmi, ettei tavatta ja en päässyt tutustumaan keneenkään... :(
Nasuli:
Toivoa sopii. Musta tuntuu, ettei näissä rukkasissa sitä maitoa ole, kun noin tiheään syö. Tuota 3h:n välein syömistä on kyllä ollu useampana yönä.
Empulle ja muille laihduttajille:
TSEMPPIÄ, älkää antako kiusaksille periksi ;)!
Ja laitan sen oman kysymykseni eilisetä pinosta vielä tänne, jos sitä ei ole kaikki nähneet:
Omistaako/onko kellään turvakaukalona BRITAXin RÖMER BABY-SAFEä??? Mitä tykkäätte? Onko käytössä hyvä?
Mulla itselläni semmonen on ja se on mun mielestä ihan pyllystä, KOSKA siinä vauva joutuu olemaan niin linkkuveitsi-asennossa. Meillä ainakin Eemil on ihan raivona kun sen siihen laittaa. Nyt jouduinkin hakemaan varastosta vanhan, tytöllä käytössä olleen kaukalon käyttöön tuon ' huonomallisuuden' vuoksi. Kertokaa ihmeessä tuon omistavat tai tuosta jotain tietävät kokemuksia, sillä mäkin haluaisin sitä kaukaloa kuitenkin käyttää. On lähes uusikin vielä :(...............
Ja nyt Eemil itkee!
*Vallu*
Täälläkin on nukkumishuijausyritys meneillään. Minea nukkuu vaunuissa kypärämyssy ja tumput päällään makkarissa, jossa ikkuna auki. Onneksi on sentään nukkunut " jo" puolitoista tuntia, mikä on ihan kohtuullinen saavutus, vaikka nukkuukin ulkona aina lähemmäs kolme tuntia. Eilen laitoin tytön tuohon kodinhoitohuoneeseen ulkovaatteissa ja ulko-ovi auki. Tässä kohdin täytyy olla onnellinen, että on kaukolämpö, muuten ei kyllä tuo oikein toimisi...
Viime yökin meni oikein kivasti, kun Minea meni yhdeksän aikaan nukkumaan ja heräsi neljän jälkeen syömään ja siitä sitten seuraavan kerran heräsi aamulla puoli kahdeksalta uuteen päivään. Meidän neiti on nyt syönyt aikas paljon normaalia vähemmän, en tiedä, että voisiko johtua vielä siitä rokotetutkimuksesta vai mistä, mutta aikas huonosti tuo tyttönen syö. Sylkee vain pulloa pois. Höh!
ÄITIYSPAKKAUSTOPPAHAALARIA meillä ei ole käytössä, on niin isokin vielä. Ja eihän se kyllä totuuden nimissä mikään kauhean kaunis ole, mutta toisaalta ajaa kyllä asian. Meillä nyt käytössä Henkan 62 cm haalari, jossa on vielä hyvin tilaa.
ÄITIS tervetuloa joukkoon mukaan :) Mukavaa, kun meitä lokalaisia tulee koko ajan lisää.
Hmm... Mitäköhän piti vielä kommentoida. Kiva juttu tuo lokalaisten laihisryhmä, täältä saa varmasti hyvin tukea muilta kanssasisarilta. Tsemppiä teille :)
Ihanaa, Minea nukkuu yhä...
Nyt menen kyllä vaikka silittämään tai jotain. Moooooooi!
-piipi ja Minea-
Meillä nukutaan vielä, joten kirjoittelen nyt... Eilen illalla taas sama juttu nukahti kymmenen jälkeen mutta heräsi sitten ennen yhtätoista ja kaipasi tuttiaan eli äidin tissiä... No nukahti sitten ja nukkui puoli viiteen asti. Sitten taas syötiin ja jatkettiin unia tuonne yhdeksään. Ja koska sillon edelleen silmät kiinni mutta nälkäinen oli niin syötin ja annoin jatkaa unia... En raaskinut herätellä, mutta kohta varmaan täytyy hieman herätellä ettei nyt ihan puolille päiville asti nuku...
Kylmä on tosiaan, täällä helsingissä -20 astetta! Mä inhoon talvea ja näitä pakkasia. Kuulemma nämä pakkaset kestää noin 10 päivää!
HAALARISTA en ottanut äitiyspakkausta, koska esikoisen kohdalla sen otin... Tosin sillon en käyttänyt sitä haalaria ollenkaan vaan annoin sen sitten vauvakassi keräykseen. Meidän esikoinen kun on syntynyt helmikuussa ja tuolloin äitiyspakkauksen puku oli aivan liian iso, joten oli ostettava pienempi ja seuraavana talvena sitten isoäiti osti talvihaalarin joten... Tälle kuopukselle olen sitten ostanut kaupasta 74cm puvun kun esikoisen 62 cm on liian pieni.
LUONNE meidän vauva on kyllä todella rauhallinen ja mietiskelijä tyyppiä. Kun esikoinen oli vauvana ihan toista maata, oli kiire liikkeelle jne Tämä meidän nuorimmainen ei vielä kääntyile eikä tartu leluihin...
On kyllä muutamia yrityksiä, menee kyljelleen jne mutta muuten ei mitenkään kovaa yritystä kääntyilemään. Kovasti potkii ja saa itseään liikkeelle jaloilla... Mutta yleensä viihtyy aika pitkään ihan selällään tai vatsallaan.
Rinnoista... Mulla ei ole nykyään mitenkään täydet rinnat, vaan maitoa taitaa tulla juuri sen verran kun vauva tarvitsee... En liivinsuojuksia tarvitse. Olisihan se kiva jos tulisi enemmän ja voisin pumpata maitoa.
Mutta nyt täytyy lähteä hieman herättelemään meidän vauvaa : )
Mukavaa päivää kaikille!
T: NikkeH ja vauva 3,5kk (viikon kuluttua 4kk)
Koko päivä sisällä joten koneellakin tulee riekuttua vielä normaaliakin enemmän ;) Lapset kyllä hyppii seinille, mutta onneksi ainakin tuosta 6 vuotiaasta löytyy seuraa pikkuisellekin niin viihtyy sitterissä juttelemassa ja nauramassa siskollen :D
MIUMAU voi kurjuus että sulla on imetys mennyt huonosti. Toivottavasti pääset vielä imetyksen makuun, mutta ei meistä kukaan ole sua tuomitsemassa jos päätät lopettaakin. Vaikka olen vielä täysimetyksellä niin kahden ensimmäisen kanssa käytettiin kyllä hyvin aikaisin korvikkeita
SIRKKULIINA odottelen kielipitkänä teidän neuvolakuulumisia kun meillähän on tismalleen samanikäiset vauvat. Meillä vaavi oli tiistaina eli 2kk ja 8pvän ikäisenä sairaalassa punnituksessa 6530g.
LOKAÄTI ja NASULI Mulla on sama juttu tisuje kanssa ku Nasulilla. Eli maitoa tulee justiin vauvan omiin tarpeisiin. Eli ei tunnu tissit täysiltä, mutta ei myöskän hirveän tyhjiltä. Tuntuu että tarjontaa on juuri oikeassa suhteesa kysyntään :) Ja hyvä niin...kai :D
LAIHISPORUKALLE vielä. Onko teillä muilla paha tapa käydä joka päivä vaa' alla?? Mä nimittäin joudun myöntämään ett tulee käytyä joka ikinen aamu. Silti merkkaan aina vaan yhden painon viikossa (sunnuntaiaamupaino) sellaiseen käyrään ylös josta sitten näen mun painokäyräni :) Se on aika motivoiva keino kun näkee omin silmin miten se painokäyrä laskee!!!! Olen huomannu että tällä viikolla on lähteny tasaisesti 100-200g viikossa (meillä siis näyttää 100g tarkkuudella). IHANAA!!!!!
Sinilainen täällä taas :)
Meillä pakkasta on 23 astetta! En ole viitsiny edes sälekaihtimia avata. Janette taitaa pikkuhiljaa parantua, kun nyt ainaki viimeyön nukku ihan hyvin, herättinkin vasta puol yhdeksän.
Toppahaalarista: Meillä on ollu käytössä jo pitkään tuo vanha äitiyspakkauksen haalari. Onhan se iso, mut suojaa hyvin käsiä ja jalkoja, kun ne jäävät haalarin sisään.
Rinnoista: Eipä mullakaan kovin täysiltä tunnu päivisin, öisin kyllä välillä vähän ahdistaa. Kyllä sitä maitoo kuitenki tulee just sen minkä neiti tarvitsee, en siis anna mitään lisämaitoa.
Niistä rokotuksista vielä: Tuleeko noista pahempia oireita kuin niistä vanhoista, joissa ei monia aineita ollu yhdessä piikissä? MPR on samalla lailla kuin ennenkin ja siitähän nousee korkee kuume.
Yläselkä on ihan jumissa. Mulla menee aina kun vauvaa joutuu kantelemaan. Ilmoitin just esikoisen uimakouluun, joka on uimahallin aukioloaikana, et pääsee sit itsekin uimaan. Uiminen varmasti tekee hyvää tolle selälle. Uimakoulu vaan alkaa vasta maaliskuussa.... Poika on kyl nytteki uimakoulussa, mutta kun se on sunnuntai aamuisin, jolloin uimahalli ei ole vielä auki, joten sinne ei itse pääse polskuttelemaan.
Nyt mä heivaan noi isommat lapset hetkeks pihalle, muuten täällä ei kestä kenenkään hermot!
Palaillaan!
Hennajo
Meidän neiti on melkein kaksi kiloa kevyempi:=) Tosi pitkä on kuitenki kun kokonaiset 60senttiä oli kans sillo 2kk ja 8 päivän ikäisenä, kun neuvolassa käytiin. Neiti on kasvanu pituutta 10senttiä syntymästään.
Olipa kiva lukea kuulumisianne pitkästä aikaa.
TURVAKAUKALOSTA. Meillä on se Römer Baby Safe -kaukalo. Vahingossa hankittiin kun oli alennuksessa. Oli tarkoitus hankkia Römer Baby Safe Plus, joka pärjäs TM:n testissä parhaiten, mut ei ostaessa huomattu eroa. (Erona on istuimen sisällä olevan lisätuen puuttuminen). Ollaan oltu aika tyytyväisiä, mutta muista kaukaloista ei toisaalta oo kokemusta. Aika pystyltä tuntuu toisaalta asento ja ulkovaatteiden kanssa saa asetella tovin istumaan niin, ettei tapapuoli jää irti istuimesta. Meidän Paavo on kuitenkin viihtyny siinä melko hyvin.
RINNOISTA. Viimepäivinä rinnat on tuntunu aika tyhjiltä. Enkä oo aina tarvinnu niitä suojiakaan. Mutta ilmeisesti maitoa on tullu kuitenkin riittävästi.
SUOLEN TOIMINANSTA. Paavolla on aikas toimiva suoli. Nykyisin harvemmin kakkaa yöllä, mutta aamupäivällä kakkailee oikeen ahkeraan. Iltaan mennessä oon vaihtanu ehkä 6 kakkavaippaa. Eli vain ehkä aamuvaippa on pelkästään pissavaippa. Kakka tulee yleensä syönnin yhteydessä. Joskus yöllä ähertää kakkaa tuloksetta, niin kun ottaa rinnalle (vaikka ei niin nälkä oisikaan), niin yleensä saa kakan heti liikkeelle.
YÖSYÖMISESTÄ. Meillä rytmi vaihtelee. Nyt on alkanu varhaistaa nukkumaan menoa. Eilen meni jo 21:45, kun pitkään nukahti puoli 12:sta. Yleensä syö 2-3 tunnin välein. Mutta joskus eka pätkä on jopa 5 tuntia (harvinaista). Joskus taas eka pätkä on vaan 1/2 - 1 tunti, riippuen siitä, miten Paavo on illalla malttanu tankata. Aamulla usein syötöt jostain syystä taas tihenee jopa tuntiin. Noin 9 aikaan heräillään, valvotaan noin tunti nukutaan puolisen tuntia.
TOPPAPUVUSTA. Me ollaan käytetty lähinnä pienempää lahjaksi saatua vanupukua + makuupussia. Paksumpi tuntuu olevan usein liian lämmin!
Nyt Paavo taitaa heräillä, palailen ehkä vielä kirjoittelemaan, kun varmaan jotain kuitenkin unohtui..
Meillä taitaa vakiintua tuo tytön nukkuminen.Laskeskelin et ois jo parisen viikkoa nukkunut kokonaisia öitä.Nytkin nukku 21.30-05.30 ja jatkaa syötön jälkeen uniaan.Nyt kun sais nukkua aamulla niin eihän mua silloin nukuta.Ja sit taas päin vastoin.On se merkillistä.
ÄITIS tervetuloa tänne kirjavaan joukkoomme=)
Joku tais kysyä siitä äippäpakkauksen haalarista.Meillä ei ole ollut vielä käytössä.On niin iso ja me saatiin lahjaksi 2kpl haalareita.Pärjätään niillä tämä talvi.Ja kun tyttö tuli niin eikö mummi ollut mennyt ostamaan punaset haalarit.Oli sentään ostanut sopivat 62/68.
En sitten eilen ehtinyt pahemmin käydä koneella oli siivouspäivä menossa.Ja siihen uppoutu koko päivän.Kyll oli petivaatteet taas ihanan raikkaat oli meinaan ulkona aamupäivän.
Tänään tulee se th kotona käymään.Ihan kiva kun katon tota mittaria
-25,niin ei houkuta mennä ulos.
Nyt menen juomaan aamukahvit jotenka palaillaan taas myöhemmin,tänään saattais olla enemmän aikaakin.Ai niin LAIHISRYHMÄLLE:tehän ootte saanu kivasti porukan kasaan.Hyvä hyvä!
johannu ja aada 2kk4vko3pv