Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMIPALLOJEN TORSTAI

19.01.2006 |

Täällä yks uneton Espoossa...

Paljon helpompaa valvoa tässä alakerran koneella, kun on jääkaappi ja vessa lähellä kuin kieriskellä tuolla yläkerran sängyllä... Hohhoijaa tätä rytmiä, ei siis väsytä yhtään! Toivottavasti tytöt keksii kivoja leikkejä kahdestaan aamulla, sillon mua väsyttää takuuvarmasti!

Lueskelin tota eilistä pinoa äsken ja oikein hymyilytti, miten samankaltaisia ajatuksia ja kysymyksiä meillä kaikilla pyörii mielessä.. Mä muuten huomasin eilen neuvolassa, että täti oli ihan selvästi tosi epävarma siitä, miten päin vauva majailee, enkä kyllä tiedä nyt itsekään. Vähän epäilyttää toi liian iso sf-mitta, enkä kyllä tunne vielä painetta tuolla alhaallakaan. Onko teille muille jo selvänä, mikä on tarjonta? No, minähän se sitä sektiota havittelin jo viime kerralla.

SIIS APUA, että mun sydän hakkaa, nyt lähtee varmaan synnytyskin käyntiin.. Esikoinen 4v. hiipi unikoiransa kanssa ihan vírkeenä tuolta takavasemmalta mua kutittelemaan, oikein kiljaisin, kohta täällä valvoo koko talo! Eikun tyttö kainaloon ja yhdessä yrittämään uutta unta.

adalmiina 35+1

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei meillä mittari näyttää -30 astetta huh!

Sain juuri tuossa pyykkikoneen päälle ja tiskikonekin on nyt päällä että kunnolla muka alkoi tämä " aamu" . Viime yö meni suhteellisen ok! mutta taas tuntu etten pääse nukkumaan kun mies lähti 7 töihin. olin tehny sille eväät illalla valmiiksi.. polonen soitteli tuossa että rekan mittari näyttää -35 että näin meillä lapissa no kuolevatpa kaikki pöpöt mulla on tuolla parvekkeella menossa sellainen tuuletus operaatio nyt kun on hyvät pakkaset.. vois kyllä illalla sulattaa vielä tuon pakastimen kun on näin kivasti pakkasta.

Aamulla olin vähän huolissani tuosta toisesta vaavista tuolla vatsassa kun ei millään halunnut/mahtunut vähän vaihtamaan asentoa että äiskä olisi saanut rauhassa ilman kipuja lepäillä vasemmalla kyljellä.. muutenkin ovat liikkeet rauhoittuneet tuolla vatsassa vähän toiv tämä enteilis synnytystä.. anoppi veikkaili että viikonloppuna oltais sairaalassa no katotaan nyt on ollu noiden supistelujen osalta pari päivää vähän hiljaisempaa..

Mulla tiistaina meno äippäpolille ja toivon että ne viiime viikonlopun ja alkuviikon kipeät supparit ois saanu jotain aikaan viimeksi oli kohdunkaulaa jäljellä 1,5 cm ja muuten kiinteä ja kiinni että nyt täytyy vähän ristiä jo sormenpäitäkin että olisi jotain viitteitä siitä että hupu ja lupu haluavat tulla ulos.. niin se vain alkoi tuo helmikuisten synnytysrumpa tässä mutta saapa nähdä pääseekö tikunen jo tammikuun listaan mukaan vai meneekö helmikuulle sen kuitenkin olen saanut tietää että kun vaaveilla on niin hyvin painoa niin rv 38 viimeistään käynnisteltäis olispa aika pommi jos pyöräyttäis pari 4 kilon vaavia alakautta huh! en halua ajatella..

onko muilla muuten tullu ns. takaisin eräät mieliteot? mulla se tällä viikolla on ollut hillosilmä munkki :) miehen piti lähteä illalla hakemaan oikein minua varten mulla ei alkuraskauden jälkeen ole ollu näitä mutta kun siivoilin wc:tä niin alkoi haluttaa hillomunkkia :)

Eilen kävin vähän saunassakin pitää tiistain jälkeen kattoa että jos kävis oikein kunnolla saunassa :)

no koti hommat kutsuu kun vain keksis mistä alkaa :)

Kirpeää päivän jatkoa

tikunen ja hupu sekä lupu 35+2

Vierailija
22/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana taas huonohko yö (unet loppui klo 3.30 ja nukahdin uudestaan vasta ennen kuutta, känny piippasi 7.30) ja kamalan kylmä päivä. Täällä Oulussa pakkasta -27! ja viikonlopulle lupaili jopa -29, kääks!

Ulos piti silti uskaltautua, ekaluokkalaisen hammaslääkäriin ja iltapäivällä vielä optikolle. No, ei ole huonoja ilmoja on vain huonoja varusteita ;O). Vahinko vaan ettei ne hyvät varusteet mahdu päälle..

Masussa kaikki ennallaan, ei supistele ihmeemmin, pinkeä olo ja kylkiluukipua...eli odotellaan...

preludi ja rummuttaja 38+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts ja outs! Ihmettelin äsken kun rintoja vihloi ihan vietävästi, kurkkasin liiveihin, ja samalla nännit irtosivat liiveistä! Olivat liimautuneet sinne maidosta. Tarkastelin tarkemmin liivejä sisältä, ja niissä näkyi monet tällaiset " tarttumakohdat" läiskinä ja maitokokkareina! Olen kyllä huomannut, että maitoa tihkuilee vähän väliä, mutta nyt on määrät kyllä selvästi lisääntyneet. Ei ole tullut kurkattua liiveihin aiemmin, mutta ei ainakaan nännit ole ennen sinne kiinni jääneet!

Onko muilla vastaavaa? Mun täytyy varmaan oikeasti ottaa jo kohta liivinsuojat käyttöön?! Teki meinaan tosi kipeää tuo irtoaminen liiveistä, kun nännit on muutenkin niin tosi arat.

Noh, ehkä tää tarkoittaa parempaa maidontuotantoa tälle vauvalle kuin esikolle. Silloin maito loppui kun hän oli 3kk ja lopetti yösyötöt.

Nouseeko maito muuten rintoihin nopeammin uudelleensynnyttäjillä? Esikoinen syntyi tiistaiaamuna varhain ja mulla nousi maito rintoihin to-pe yönä. Sitä ennen tuli tiestysti vähän sitä ensimaitoa, mutta varsinainen maito nousi vasta tuon 3 päivän päästä.

t. M

Vierailija
24/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli kyllä tarkotus tulla kertomaan Tyksin kuulumiset, mutta toisin kävi.

Heräsin aamulla 7:30 vaatteet päällä, kaikki valot päällä, radio päällä ja tietokone auki. Nukahdin illalla itsekkin, kun laitoin pojan sänkyyn. Oli kyllä aivan kamala päiväkin eilen. Heräsin klo 5:00 ja lähdin Turkuun klo 6. Kotona olin taas klo 20:00. Koko päivä autossa tai kaupoissa.

Ensin synnytyssuunnittelun tulos. Ultra antoi painoksi 2990g ja pojalla oli kaikki hyvin. Päätti sitten näytellä kunnolla vehkeensä, kun lääkärikin kysyi, että tiedetäänkö jo kumpi tulee. Hyvin mahtuu syntymään vähän isompikin vauva.

Ja *hui* kohdunsuu oli jo 2 cm auki. Vauva ei ole tosin vielä kiinnittynyt. Mutta lääkäri sano, ettei tartte la:han asti odotella. Luultavasti syntyy jo parin viikon päästä. Apua, tulee kiire!

Kirppikseltä löysin eilen kaikkea ihanaa. Unipussin vauvalle hintaan 1¿! Oli lähes käyttämätön ja ihan kivan näkönen. Ostin myös tukivyön hintaan 2¿. Onhan tää vähän myöhästä alottaa sen kanssa, mut en voinu vastustaa sitä, kun sekin näytti ihan uudelta. Illalla pesin sen ja nyt on jo käytössä. Ja tää on aivan älyttömän ihana!! Miksen ostanu tällästä jo 2 kuukautta sitten. Tuntuu ihan ettei mahaa oliskaan. Ihanan ryhdikäs ja kiinteä olo.

Teillä oli eilen painosta juttua. Mäkin käväisin siellä 70kg:n paremmalla puolella, mut viime neuvolassa paino oli hiukan tippunu ja oli 69,9kg. Mulla oli lähtöpaino 52-54kg, niin on sitä tullu ihan riittävästi vaikka pysyiskin 70 alapuolella.

Mullekkaan ei ole tullu ainottakaan raskausarpea, vaikka vyötärö on kasvanu yli 40cm:ä. Enkä ole rasvannu kun muutaman kerran saunan jälkeen, kun olen muutenkin rasvannu koko kropan.

Toivottavasti vaavi pysyy sisällä sen 2 viikkoa, että ehdin saada kaikki valmiiksi. Mieskin tulee vasta viikon päästä kotiin. Kai se on ihan hyvä merkki, että vauva ei ole vielä kiinnittynyt.

Takaisin siivoomaan!

Tintti & Masu-ukko(jolla on pari nimeä valmiina) 36+2

Vierailija
25/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Larvanto: Mulle käy ens viikolla näillä näkymin mikä päivä tahansa kun kerran sitten lomalla olen eikä ensi viikolla pitäis olla mitään neuvoloitakaan tms. mutta kun kerran valitsemaan pääsee niin miten olis keskiviikko? Tiistaina voisin mennä muksun kanssa kerhoon ja torstaina on ukolla lentopallo niin että joutuisin sitten aikaisin tulemaan kotiin =) Joten mitä sanotte keskiviikosta? Päättäkää te kellonaika, minä lylleröin paikalle. Voisi samalla vaikka jotain ostoksia tehdä kun sitten oikein kaupunkiin pääsee =) Onko Hämeenlinnassa muuten muita " vauvakauppoja" kuin Vauvatalo Johanna? Ai joo, eikös siinä linja-autoaseman likellä ollut toinen?

Tässä pähkäilen lähettääkö ukolle joku pusipusi viesti vai ei, toisaalta olis kiva saada sopu aikaan mutta harmittaa olla aina se anteeksipyytelevä osapuoli, ihan kuin mä olisin aina väärässä joka asiassa.

Meillä muuten kanssa ihan kammottava siivo kotona, eilen sentään sain tiskipöydän raivattua ja pyykkikoria vähän tyhjennettyä. Imuriin en ole koskenut pariin viikkoon eikä tietenkään kukaan muukaan. Meillä mies on kans sellainen paukapää että kehtaa vielä huomautella että onpas villakoiria tms muttei vahingossakaan ite ota sitä imuria esiin. Pyytämällä kun pyytää ja vetoaa karmeisiin selkäkipuihin niin saattaa imuroida. Kai se olis huomenna ite taas toimeen tartuttava.

Ja sitten taas töiden pariin....

Vierailija
26/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis Naperolle ei ke käy, no mulle käy periaatteessa kaikki muutkin päivät siis, eli mitään pakollista menoa mulla ei ole. Tosiaan tuo pakkanen saisi kyllä vähän laskea, mutta sitähän on vaikea etukäteen tietää. Mitenkäs sitten to mitkäs kellonajat teitille kävisi? Tai vaikka heti maanantaina?

Vierailija
27/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottelen vielä tiistai-iltapäivää (13 jälkeen), voisin sitten tulla pojan kanssa suoraan kerhosta, josko tuo vaikka nukkuisi päikkärit autossa....jään odottelemaan muiden ehdotuksia!

Vierailija
28/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tintti: sullahan on jännät paikat tulossa! Olen ihan kade, voi kun munkin paikat aukeais jo hyvissä ajoin, vaikkapa tuossa heti matkan jälkeen ;)

Painosta oli puhetta. Mulla on nyt saldona +8kg (rv34+3). Makeaa ei ole tehnyt mieli koko raskauden aikana, mikä on mulle aika harvinaista. Hedelmät on ainoa makea, mitä tekee mieli.

Mä en kanssa saa MITÄÄN aikaiseksi täällä kotona, varsinkaan nyt kun olen koko tämän viikon esikon kanssa kotona (ettei hän saa mitään viime hetken tartuntaa tarhasta ennen matkaa). Yksin ollessa vielä jotain teenkin, mutta nyt en kyllä juuri mitään. Mies mulla on kyllä niin harvinaisen ihana, etten toista tiedä. Hän pesee pyykit (tai konehan ne pesee..), hoitaa tiskikoneen, silittää, imuroi, leikkii esikoisen kanssa jne. Ja todellakin ihan omasta aloitteesta. Jaa mitä minä sitten teen? Oman vointini mukaan teen kyllä noita kaikkia, mutta olen ollut niin turkasen väsynyt koko raskauden! Ruoan olen tehnyt sentään päivittäin täällä kotona ollessani. Tulee oikein huono omatunto kun en saa mitään aikaiseksi. Lapsen kanssa tietysti leikin ja hänestä huolehdin ja olen sentään laittanut asuntoa kuntoon muuton jälkeen.

Mistä tää lorvikatarri oikein johtuu? Mä voisin nukkua vain kaiket päivät. Hb on noussut 123->130 joten siitäkään tämä ei johdu. No, kaipa tämä vielä tästä pesänrakennusvietiksi muuttuu, näin kävi ainakin esikoisen aikana viimeisillä viikoilla :)

Vierailija
29/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle käy kaikki muut päivät paitsi just tiistai tohon aikaan kun mulla on lääkäri neuvola 13.45...

Ja kellon ajallisestikkin koska tahansa käy ens viikolla..

Vierailija
30/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on takana pitkästä aikaa oikein hyvin nukuttu yö. Ihana olo =) Oon saanutkin enemmän aikaseksi tänään muutamassa tunnissa ku moneen viikkoon yhteensä. Ruoka on laitettu, pari piirakkaa leivottyu pakkaseen, petivaatteet pihalla ja koko talo imuroitu! Kylläpä voi olla hyvä mieli pitkästä aikaa.

Iltapäivällä olis neuvola, samalla tytön 3-v neuvola.

Mikaela kyseli maidonnoususta..Mulla ainakin nousi tokalla ja kolmannella kerralla maito melkein samantien, kun se eka synnytyksen jälkeen vei monta päivää.

Samoin muistelisin että joku (olikohan fassiloora) kyseli talvivauvan sisäpukemisesta joku päivä sitten...

Meille on tulossa neljäs talvivauva ja sisäasuna oon pitäny aluksi bodia+potkareita, usein pientä vauvaa kumminki kanniskellu viltin mutkassa. Myöhemmin normaali alusvaatekerta ja gollegepuku tms päälle, tosin meillä on semmosia kuumakalleja että yleensä yks kerros vaatetta on riittänyt. Ja asunnot ollu suht lämpimiä.

Vaikka tällä hetkellä olo onkin hyvä, niin kyllä tässä laskee päiviä ja toivoo että pääsis pian synnyttämään.

Eilen oli vauva tosi hiljainen, samoin toissapäivänä. Tänään sitten melskataan niin että kylkiluut paukkuu...jalka vaeltaa masussa niin näyttää tosi isolta. varmaan numeroa 22 =)

matilda 37+3

Vierailija
31/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin äskettäin sairaalalta synnytystapa-arviosta. Sen mukaan tämän pitäisi olla vähän pienempi kuin esikoisen (53cm 3915g) kuten itse olenkin arvellut. Ja lääkäri sanoikin että äidit usein itse arvioi aika hyvin, ainakin paremmin kuin kokematon lääkäri arvioisi. Eli eipä tarvi koosta huolehtia. Nyt siis painoarvio oli 2900g (esikoinen 3200g tässä vaiheessa).

Kohdunsuu oli lyhentynyt ja hieman avautunutkin, eli ei ihan heti ole syntymässä, mutta tuskin ainakaan paljoa yli lasketun ajan tarvii odottaa. Sokeriarvot oli hyvät eikä niitä tarvi enää kontrolloida, mitä nyt itse mittailen muutamina päivinä. Oli vähän ihmeissään kun sanoin että en ole ollut mitenkään tiukalla ruokavaliolla, ja silti painoa on tullut vain 3,5kg. Ei sitten sille tullut mieleen että jos mun ruokavalio muutenkin on ok, niin se ei musta tunnu tiukalta, vaikka jostain toisesta sitä olisikin...

Ja Sukkapuikkokivuista kysyin mitä ne on ja lääkäri sanoi että ne on kanssa liitoskipuja jotka tuntuu kohdunsuulla. Eli selitys sillekin saatu.

En ehtinyt lukea pinoa vielä koska kohta täytyy lähteä hakemaan poikaa hoidosta ja mun äiti töistä. Luen vähän illemmalla kun saan miehen häädettyä pois koneelta.

Meille tuli muuten tänään uusi olohuoneenmatto ja huomenna ajattelin ommella pojan huoneeseen ja olkkariin verhot kun on kankaat odottamassa. Alkaa vähitellen tulla kotoisammaksi, me kun elokuussa tähän uuteen muutettiin :D

t. Tuuliina ja Tiippana 36+3

Vierailija
32/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas menee vaikeaksi... Miten olis sitten ma tai to? Klo 12? Ja paikkana se Optellin kahvila?

Luin tuossa äskön Iltalehteä, missä kerrottiin että tämä pakkasrupeama saattaa kestää Suomessa jopa 10PÄIVÄÄ! Että näin... Totesin vaan miehelle, että toivottavasti vauva ei synny ihan vielä...

Napero

Vierailija
33/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti en lukenut koko viestiketjua, käytössä on vain (tolkuttoman hidas ja epäkäytännöllinen) yhteys tämän kommarin kautta... Makaamme täällä Birdyn kanssa samassa huoneessa ja Marcel on tuolla viereisessä. Terkkuja kovasti muille palloille ja hyviä vointeja teille! Noora, kahville sitten toiste :).

KL (38 sharp)

Vierailija
34/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki hyvin paitsi että tänään itkettää. Mies iltavuorossa ja tulee joskus klo 01:00 jälkeen. Ottaa pikkasen päähän kun on näin kylmää ettei oikein uskalla olla pikku-tyttären kanssa ulkona sen pitempää aikaa. Kuitenkin meidän on pakko viedä koira pisulle ( homma kyllä jo hoidettu ).

No, nyt tyttö nukkuu että saan ihmetellä omia juttuja ja olla vaan.

Täällä Porvoossa ei tehdä synnytystapa-arviointeja kuin ensisynnyttäjille vaan =/ ( tai jos on jotain ongelmia ollut ). Ei siis minkälaista tietoaa tilanteesta tällä hetkellä. Neuvolatädin mukaan vauva ainakin rt:ssa ja ihan normaalikokoinen ( esikoinen 3570 g kun syntyi ) pitäisi olla. Lääkärille pääsen vielä kerran tämän raskauden aikana, jos nyt ehtii vielä sitten...

Tämä meidän tk:n lääkäri oli aivan kamala tapaus ( asun uudella paikkakunnalla, ei Porvoo vaikka lähden sinne synnyttämään ) ja EN kyllä mene sille lääkärille enää. Aivan kun olisi ollut joku vanha kassi-Alma piti oikein tarkistaa jos akalla oli hampaita suussa vai ei. Hyi kauhistus! Tätä lääkäriä ei pääse mun lapsia lähelläkään.

Nyt taidan lähteä katsomaan telkkua jos jaksais tohon 22 saakka niin se jo olisi jotain.

Hyviä öitä ( jee right..... )!

Fia 34+6 ( kääk =0 )

Vierailija
35/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siellä te olette, mietinkin että ketähän kaikkia Tampereen helmiä siellä jo oikein on! Onkohan Marcelkin vielä siellä? Voi teitä, synnytätte pian ihan väärässä kuussa ja jätätte mut yksin helmikuulle pusertamaan! No, onhan täällä muitakin vielä jäljellä.. Yrittäkäähän jaksella!

Austen

Vierailija
36/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos synnytykset jo käynnistyneet tai muuten tarkkailun alla?? Pitäkäähän meidät ajantasalla!! PEUKKUJA SINNE JA UUTISET HETI TÄNNE ;)

Vierailija
37/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen varmasti pusailemassa kanssasi helmikuussa, mun la on listan viimeisiä, 27.2. Valitettavasti ollaan eri sairaaloissa kyllä.

Vierailija
38/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen saa aikaiseksi laittaa tännekin kuulumisia. Onnea nyytin saaneelle heti alkajaisiksi! Kovasti itsekkin jo odottaa, et koska saa..

Koko raskaus on mennyt hyvin ilman suurempia vaivoja tähän saakka. Nyt yöt menee hyöriessä ja pyöriessä ja vessassa juosten. Tuntuu joka aamu ettei ole nukkunut hetkeäkään. Vai olikohan sitä esikoista odottaessa vain " herkempi" tuntemaan kaikkia muutoksia.. Nyt täällä kotona riittää vilinää ja vilskettä sen verran, ettei varmasti aina edes muista koskeeko johonkin :)

Vertailin tuossa esikoisen ja tän pikkukakkosen neuvolakortteja ja tuumailin, et sf-mitat on kyllä ollu ylärajoilla molemmilla. Tällä kakkosella menee ylärajojen yläpuolella, nyt sf-mitta oli 34, viikkoja 34+3. Esikoisella sama luku oli noin rv 35 kohdalla ja sit neiti tulikin jo heti viikolla 36 maailmaan.

Huomasin tuossa pari päivää sit, et napa alkaa näyttää jo lattiaa kohti. Masu on selvästi " tipahtanut" . Ja kyllä nuo kivut tuolla alapäässä alkaa jo sen verran tuntuakin, et saas nähdä kauanko tässä vielä kasassa pysytään.. Onneks neuvolassa sanottiin, et on jo hyvän kokoinen(mitä se nyt ikinä tarkottaakin) vaikka tuliskin jo. Sais nyt vielä viikon pari pysyä kiloja kerryttämässä. Ei ainakaan tartteis sit sairaalassa makoilla niin pitkään. Oma arvio on et tän kuun lopulla tullaan maailmaan, saas nähdä..

Nää pakkaset sais kyllä loppua. Ei tuolla ulkona oikein viihdy ja ei viitsi pikku-neitiäkään palelluttaa pakkassäässä. Sisällä kun on oltu jo muutama päivä, sen kyllä huomaa :)

Mukavia illanjatkoja kaikille!

Heidi ja vaavi 34+4