Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMIPALLOJEN TORSTAI

19.01.2006 |

Täällä yks uneton Espoossa...

Paljon helpompaa valvoa tässä alakerran koneella, kun on jääkaappi ja vessa lähellä kuin kieriskellä tuolla yläkerran sängyllä... Hohhoijaa tätä rytmiä, ei siis väsytä yhtään! Toivottavasti tytöt keksii kivoja leikkejä kahdestaan aamulla, sillon mua väsyttää takuuvarmasti!

Lueskelin tota eilistä pinoa äsken ja oikein hymyilytti, miten samankaltaisia ajatuksia ja kysymyksiä meillä kaikilla pyörii mielessä.. Mä muuten huomasin eilen neuvolassa, että täti oli ihan selvästi tosi epävarma siitä, miten päin vauva majailee, enkä kyllä tiedä nyt itsekään. Vähän epäilyttää toi liian iso sf-mitta, enkä kyllä tunne vielä painetta tuolla alhaallakaan. Onko teille muille jo selvänä, mikä on tarjonta? No, minähän se sitä sektiota havittelin jo viime kerralla.

SIIS APUA, että mun sydän hakkaa, nyt lähtee varmaan synnytyskin käyntiin.. Esikoinen 4v. hiipi unikoiransa kanssa ihan vírkeenä tuolta takavasemmalta mua kutittelemaan, oikein kiljaisin, kohta täällä valvoo koko talo! Eikun tyttö kainaloon ja yhdessä yrittämään uutta unta.

adalmiina 35+1

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät ristissä istutaan,yön unisaldo noin kaksi tuntia... Väsyttäis mutta ei pysty nukkumaan,vessahätä kahden tunnin välein taikka johonkin paikkaan koskee,selkä jumissa ja supistaa... Do I need to go on...

Täällä Helsingissä on kyllä kunnon pakkasaamu ja päivästä näyttää tulevan kirkas. Päätin tossa klo05.30 että lähden koiran kanssa heti ulos kun miehen herätyskello soi ekan kerran. En viitsinyt silloin puoli kuuden aikaan lähteä kun mulla kestää pukeminen niin kauan että mies olis herännyt siihen ähkimiseen ja puhkimiseen. Sitkeästi sitten makasin siinä sängyssä siihen kun kello soi ja kun mies havahtui hereille kysymään että miten yö meni,onko kipuja niin meikä sai hirveän itkukohtauksen. Itkin vaan tietämättä oikein miksi... Kipuja,väsymystä vai miehen herttaisuutta?! Lähdin sitten koiran kanssa ulos ja oli kyllä pikainen ulkoilu,koira näytti paleltuvan kuoliaaksi ja vasta kun sisälle tultiin niin katoin mittarista että pakkasta on -20 ja tuuli päälle... Nyt koira kuitenkin nukkuu tyytyväisenä peittonsa alla. Täytyy vetää päivällä sillekkin toppatakki päälle. ( On lyhytkarvainen rotu jolla ei ole mitään pohjavillaa joten palelee näillä ilmoilla herkästi.)

Eilen illalla meinasin taas lähteä päivystykseen kun koko päivän oli supistuksia ja kipuja. Illalla sitten tajusin etten ole oikein kunnolla liikkeitä tuntenut moneen tuntiin. En ollut touhunnut mitään ihmeitä joten ei voinut olla rasituskipua taikka liikkeet jäänyt ilman huomiota touhuamisen keskellä. Yritin sitten aloittaa laskemisen ja rauhottua mutta mitä enemmän yritin kuulostella niin sitä hiljaisemmalta tuntu. Huusin sitten miehen juttelemaan masukille koska siihen yleensä reagoi heti. Onneksi kikka toimi ja sain mielenrauhan. Sittenhän sitä liikettä taas tuntukin lopun iltaa ja pitkin yötä. Lupasin itselleni etten enää tuskastu edes niihin yöllisiin jumppatuokioihin koska hiljaisuus on pelottavampaa...

Nyt taitaa väsymys hiipiä silmiin. Jospa sitä sais unta siihen asti kun täytyy neuvolaan lähteä. Viime kerrasta tuntuu olevan ikuisuus vaikka väli vain kaksi viikkoa. Sitten täytyis taas vähän yrittää pakata tavaroita muuttolaatikoihin. Kyllä nää päivät kuluu mutta yöt tuntuu yö yön jälkeen vain pitemmiltä ja tuskaisemmilta....

Kirpeätä pakkaspäivää helmet,yksi päivä odotusta taas vähemmän edessä!! : )

Devil&Toivo 35+6

Vierailija
2/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin näköjään Annuliini jakaantui!!!! olenko kade??

mun supparit loppu ku seinään,nyt lähden neuvolaan ja saavat kyllä kattoo alapäähänkin samalla.

ei kipuja,ei valittamista tänään. nukuin jopa 11 tuntia,että repikää siitä!!!! ja illalla 2 tuntia nukuin myös...kerrankin minä sain/pystyin nukkumaan.

kuumetta ja vauva 37+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jakaantunut olikin annunen...ehkä mä olen vielä unessa..no en kun rakki piti viedä ulos.säälittää koiruli,meillä on kääpiövillakoira,siis karvaa löytyy mutta kun tassut jäätyy,yritäppä kakata niin ettei tassut jäätyis...koira hyppi välillä kolmella tassulla ja vaihteli niitä..nyt kyllä tietää missä kotiovi on, ruikkii puskiin ja haistelee ja sit kiireesti kotiin omaan petiin nukkumaan!!!

Vierailija
4/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime yö oli taas niitä että siitä sai taas voimia muutamaksi päiväksi eteenpäin... edellinen yö meni niin huonosti siellä sairaalassa tuskailessa(olin yön seurannassa supisteluitten takia, mutta lopahtivat sitte aamuun mennessä..)

laitoin sitte eilen illalla kotiuduttuani jo seittemän jälkeen nukkumaan, ja aamu kahdeksalta heräsin.. yön aikana kävin vain kaksi kertaa hereillä enkä muista edes kääntäneeni kylkeä yöllä!!

nyt on sitte taas huippu olo, niin että jaksais vaikka pari yötä eteenpäin kituutella!

joku kyseli eilesessä pinossa niistä paikkojen suojaamisista lapsivesiltä..

niin itse ainakin kävin ostamassa semmoisen hieman isomman palan sitä muovi froteeta mitä käytetään lastenkin sänkyyn, sillä olen puolet meiän parisängystä suojannut....

ja inhottavasti se hiostaa siellä lakanan alla, mutta eipä ainakaan mene pilalle arvokkaat patjat!

ja sitten sen äitiyspakkauksen pienen froteepalasen olen sijoittanut auton penkille...että jos matkan aikana lirahtaa, niin ei mene auton penkkikään pilalle!

ei paljon maksa vaivaa tehdä näitä suojauksia, mutta voi säästyä isommaltakin työltä!

mut tietenkin nyt kun olen suojautunut, niin lapsivedet menee vasta sairaalassa... mut ainakin kaikkeen ollaan varauduttu!

vointeja kaikille helmiksille!

miisa 37

Vierailija
5/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai huomenta ja huomenta..ollaan täällä jo yli 2h oltu hereillä. Unen saanti on vähän työlästä ja aina menee noin yhteen kahteen saakka, että nukahtaa ja esikoinen herää jo seitsemän maissa ylös, joten unet on joka yö max n.6h:a, väsyttäshän tuo, mutta ei pysty nukkumaan, kun pitää touhuta esikoisen kanssa.

Eilen oli neuvola. Terkkari joka on myös kätilö tutki alapään tilanteen pyynnöstäni (viimeksi ollut neuvolalääkäri rv32+5 ja muita kertoja ei meidän kunta tarjoakaan uudelleensynnyttäjille). Vauva on ihan alhaalla pää jo kiinnittyneenä, sormelle auki ja kohdunkaulaa on n.2cm jäljellä. Ei supistele kipeästi, lonkkakipu vain vaivaa eli liitoskivut aika kovia. Sf-mittakin oli tippunut 1cm:llä viime viikosta, johtunee vauvan laskeutumisesta jo lähtökuoppiin. Painokaan ei ollut noussut, oli -200g vähemmän kuin viikko sitten. Verenpaine hyvä ja pissakin ok. Eipä auta kuin odotella....Esikoinen syntyi rv40+4, joten sinne asti saanen odotella tämän pikkukakkosenkin kanssa.

ONNEA jo vauvansa lunastaneille helmimammoille, niitä taitaa muutama olla!

Terv. Camilla76 rv38+1

Vierailija
6/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kymmenen tuntia, kerrankin...kahdella vessareissulla tosin. Johtuu varmaan etten saanut eilen päiväunia nukuttua, kun oli lasten päiväuniaikaan just neuvola lääkäri. En sitten jaksanut illalla edes tulla niitä kuulumisia kertomaan,mutta nyt...

Rt:ssä vauva edelleen ja laskeutunut on. Lääkäri kun teki sisätutkimuksen totesi paikkojen olevan tooosi turvoksissa ja vereslihalla tuolla alhaalla, että kovasti vauva painaa sinne.Totesi vaan että sun on varmaan aika hankala olla. On joo, lonkat ei kestä, samoin nivusista vetää suonta ja vaikea kävellä ,mutta nyt kiva tietää mistä se johtuu. Lisäksi jalkojen turvotus johtuu ainakin osaksi myös siitä. Mä olenkin kuin vanha norsu :) Painoa tullut hurjat 1600g viikko tän turvotuksen takia ja kun ei pysty liikkumaan. Mitään syöpöttelyä en ole harrastanu ei tee mieli. Mandariinit on mun suurin himo ja ne tuskin lihottaa. Joo ja verenpaine oli mulla noussut niin että ens tiistaina jo uudestaan. Vähän mua kyllä pelottaa, kun yks raskausmyrkytys jo koettu. Ja mitäs vielä kertomatta...sf 30. niin ja kohdunsuu kiinni, pehmeä, 1,5cm.

Minkki se tais eilisessä pinossa kysellä miltä tuntuu kun maha laskeutunut niin tuossa edellisessä oli siihenkin jotain...mulla siis ainakin tuntuu.

Eipä tässä kai tällä kertaa muuta...kylmää on joten taidan vetää peiton hetkeksi korviin.

Larppa rv 35+2

Vierailija
7/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sitten eilen jaksanutkaan enää kirjotella kun otti koko päivän niin aivoon tämä touhu. Ja ottaa kyllä vieläkin. Nyt on taas sellainen tunne että peruisin koko homman jos mahdollista. Joku tässä pari päivää sitten pohdiskeli rakastuneensa mieheensä uudestaan, mulla taitaa olla päinvastainen tilanne kun mietin että minkähän ihmeen takia mä tollasen pösilön olen ikinä valinnut... Eilen jo pohdiskelin että kenetköhän sitä ottaisi synnytykseen mukaan, jos tilanne tällaisena jatkuu niin en miestä ainakaan halua. Ja sitäpaitsi tiedän ettei herra ole kovinkaan innostunut tulemaan edes, asiasta keskusteltiin melko paljon jo esikon odotusaikana. Oli kyllä pojan synnytyksessä mukana ja jälkeenpäin kehui kyllä hienoksi kokemukseksi. No joo, ehkä tää taas tästä, voipi olla meikäläisen omia hormoneja mukana tässä kiukussa mutta kyllä noi miehet osaa sitten olla tomppeleita välillä!!!!

Siitä eilisestä lääkärineuvolasta, kaikki arvot (pissa, veri ym.)oli kunnossa, lääkärikin oli sitä mieltä että raivotarjonnassa on vaavi, onneksi. Onkohan muuten kuinka yleistä että lääkärit tuossa erehtyvät ja vaavi rupeaakin syntymään pylly edellä??? Kaikkea sitä miettii, meillä kun ei mitään synnytystapa-arvioita ole niin varmuutta ei kai saa ellei sitten mennä taas reippaasti yliajalle ja kontrolleissa sitten ultrata. No, kaippas tuo sitten jollain tavalla ulos tulee. Kohdunsuu oli pehmeä mutta edelleen kiinni, kaulaa jäljellä 2 cm. Jotain hyvin pientä edistystä sentään siis tapahtunut. Painoa on mulle tullut yhteensä nyt reilut 12 kg, ei taideta ihan esikon +20 lukuihin päästä. Tosin lähtöpainoa oli jo se 20 kg enemmän kuin esikolla... Sf-mitta oli 31 joten aika lailla keskikäyrällä mennään. Seuraava neuvola sitten parin viikon päästä, en halunnut vielä ensi viikolle jos ei ihan pakko ole.

Napero ja Larvanto, valitettavasti en pääsekään tapaamiseen tänään, noiden kissa- ja hoitopaikkahommien takia mulla on niin paljon hommia rästissä etten millään pääse tänään aiemmin lähtemään. Mutta tapailkaa te ja sovitaan vaikka ensi viikolle uusi miittinki, silloinhan mäkin olen jo virallisesti äippälomalla niin pääsen vaikka mihin aikaan.

Nyt sitten niiden töiden pariin, yritän palailla asiaan myöhemmin!

Ja Annuselle vielä kerran onnea nyytin johdosta!!

Manna ja eekku 34+6

Vierailija
8/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille Helmipalloille!

En oikein osannut käydä eilen illalla nukkumaan vaikka mieheni ja poikani tuhisivat olan takaa makuuhuoneissaan. Piti sitten katsoa taitoluistelua, sitä pariohjelmaa. Siinä ei tartte ajatella mitään saa vain katsoa ja taisi kestää puolelle yöhön saakka.

Eilen olin synnytystapa-arvionnissa keskussairaalassa. Se tehtiin edellisin hätäsektion/vaikean synnytyksen vuoksi. Eli eilen oli 37+2 raskausviikot. Vauvan sydänäänet olivat tasaiset eli 140:n käyrillä koko ajan. Verenpaine oli hieman koholla eli alapaine 95. Pitää kuulemma levätä eikä saisi rasittaa itseään. Lääkärin kanssa keskusteltiin siitä että voisiko käynnistää synnytystä aiemmin (=ennusteena lapsen iso koko). Itse olisin halunnut että synnytyskäynnistetään vaikka ensi viikolla eikä vauvakaan olisi kerennyt kasvaa jättiläiseksi ja haluaisin kuitenkin kokeilla alatiesynnytystä. Lääkäri sanoi että jos on sektio? takana niin ei käydä käynnistämään synnytystä vaan pitää odotella sen normaalia käynnistymistä. Onko kellään muilla samasta tilanteesta kokemuksia tai kuulopuheita? Sitten kerroin äitini ahtaasta lantiosrakenteesta. Olen itse jäänyt kiinni päästäni äitini lantioon ja jouduin erikoistarkkailuun vauvana. Hänelle on sanottu että lantio on niin ahdas että olisi toista tehnyt niin pitäisi sopia keisarinleikkaus seuraavalle lapselle. Mutta seuraavaa ei tullut, olenkin ainokaiseksi jäänyt. Oli kuulemma niin hirveä kokemus hänen synnytyksensä. Kun yritettiin väkisin synnytyttää alateitse. Lääkäri oli sitä mieltä että otetaan minusta lantioröntgen-kuvat. Koska sitä ei oikein muuten täydellä varmuudella saada muuten selvitettyä tuota lantionrakennetta. Siten illalla koin mieleletöntä syyllisyyttä siitä että onko vauva saanut nyt liikaa säteilyä ym. Ehkä nää ajatukset kuuluvat siihen että koko ajan on huoli vauvan terveydestä. Jos jollain muulla on tietoa ja olette käyneet lantioröntgenissä niin kertokaa, please? Vauvan koko arviotiin n. 3600 gr:seksi eilen ultraäänellä. Lapsiveden virtaukset ok ja lapsiveden määrä myös.

T. KK72 ja 37+2 tiivi-taavi

Vierailija
9/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas nukuttu hyvin, mut aamu onkin ollu painajaisesta... meillä on pakkasta ulkona lähes 30 ja putket jäässä! Aiemmin kaupungissa asuneena ei ole ollut tietoakaan siitä mitä tuo tarkoittaa, mutta nyt asia karmeudessaan on kyllä alkanut valjeta... Onneksi meillä tulee, jostain syystä, kunnanvesijohto tuonne pihaan ja se oli sula. Mies kantoi neljä ämpärillistä vettä sisälle jotta pärjättäis päivä. Sukulaiset on yli viidensadan kilsan päässä, joten pieni evakkoreissukaan ei nyt just onnistu. Toivottavasti jää ei halkaise putkia...

No, mutta tuo ei siis johdu raskaudesta, mutta vaikeuttaa elämää tosi paljon! Ja ahdistus, miten sitten vielä pienemmän vauvan kanssa tässä torpassa asustellaan, hiipii väkisin mieleen... Ostettiin talo viime kevättalvella, joten meillä ei ole siis kokemusta aikaisemmista talvista täällä, eikä siitä miten vesijohto kulkee 20 luvulla rakennetussa ja moneen kertaan korjatussa talossa.

No, se tuosta painajaisesta! Toivottavasti tuo taapero paranee pian, tekis mieli lähteä vielä ulos ennenkuin autolla ajaminen, kävely, rattaiden työntely jne alkaa olla liian vaikeeta. Mies kysyi eilen, kun mulla on ollut käytössä meidän ykkösauto, että jospa hän laittais omansa seisontaan ja ajais mun autolla kun enhän minä tartte autoa enää... Vasta kuulemma sitten huhtikuussa. Ja huh! Ei uponnunt minuun moinen huumori, en tosiaan aio olla täällä kaukana sivistyksestä seuraavaa neljää kuukautta! Nyt jo (tai varsinkin nyt!) tekis mieli lähteä mahdollisimman isoon ja vilkkaaseen kaupunkiin, ahtautua pieneen lämpimään kerrostaloasuntoon ja nauttia palveluista!

Mymmeli ja myllertäjä rv 36+2

Vierailija
10/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin samperin täynnä tätä. Koskee, vihloo ja jomottaa, väsyttää, vituttaa ja ahistaa. Eilen oli hyvä päivä, mutta tänään ei. Mun hyvästä päivästä saan aina maksaa kolmella huonolla. Eli kun yhtenä päivänä saa jotain tehtyä niin seuraavat kolme menee ihan käteen.

Ei pitäs ikinä suunnitella mitään. Mies on nyt kahtenä päivänä pyytäny mua pesemään vessan seinät, että se sais laitettua silikoonit lattianrajaan.. kun ne on just laatotettu ja saumattu ja laatoissa on sitä saumapölyä. Eilen kun en kerennyt niin tänään ei pysty. Taju meinaa lähteä heti kun nousee pystyyn ja oksettaa. Ja sitten mulle tulee sellanen fiilis että en saa mitään aikaseksi. Koti on kuin kaaos. Pölyä jokapaikassa ihan kauheesti. Viimeksi siivottu ennen joulua. Mieskin jo eilen huomautti pölyn määrästä. Imuroikoon *ittu ite jos häiritsee niin paljon et pitää ruveta vittuilemaan. Mä en just nyt pysty. Ärsyttää niin pirusti taas kaikki ja kun en muuta keksi niin laitan kaiken miehen niskaan. Tulispa se jo töista niin pääsis pitkäkseen. Poika käy huutaa heti jos meen sohvalle tai sänkyyn. Mutta en kertakaikkiaan pysy kohta enää tolpillani...

Mä yritän nyt rauhottua ja tulen myöhemmin paremmalla tuulella takaisin. Sori vuodatus.

-sitruuna ja minttuvihtori 36+0-

Vierailija
11/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mann@, toivottavasti saat miehesi kanssa asiat kuntoon ja hänet tueksesi synnytykseen. Tosin olen monelta synnyttäjältä kuullut, että olisivatpa ottaneet vaikka parhaan kaverin, äidin tai anopin tueksi, he kun naisina olisivat ehkä ymmärtäneet enemmän koko touhusta. Eli ei ollenkaan huono vaihtoehto ottaa mukaan jotain kannustavaa toista läheistä.

Kuumetta, eikös pikkukoirille myydä sellaisia " tossuja" talveksi? Ainakin eläintarvikeliikkeissä olen sellaisia nähnyt. Itselläni oli nuorempana perhoskoira ja sääli oli häntä viedä ulos tällaisilla pakkasilla.

Kohdunkaulan tilanteesta oli puhetta. Mulla vaihtui muuton takia neuvola, ja siellä uudessa paikassa on nuori lääkäri, johon en kyllä luota enää yhtään noissa mittauksissa. Rv29+ hän mittasi käsikopelolla kohdunkaulaksi 1,5cm, pehmentyneeksi ja ulkosuun auki. Antoi lähetteen ultraan naistenpolille. Siellä mitattiin kohdunkaulaksi 4cm, kiinteäksi ja ulkosuu ½cm auki. Nyt kun viime viikolla hain sitä lentolupaa samaiselta lääkäriltä (rv32+) hän sanoi että kohdunkaulaa on 3cm, kiinteä ja kiinni. Kysyin häneltä, että kolmisen viikkoa sitten ulkosuu oli auki, että voiko se mennä takaisin kiinni? Hän sanoi että no voi olla että ulkosuu oli auki, mutta kiinteä se on silti. Just.

Joten uskomatonta, eikö hän katsonut niitä edellisiä merkintöjään lainkaan? Eihän kohdunkaula nyt enää takaisin kasva, jos kerran aiemmin tunnusteli sen olevan vain 1,5cm.. Huokaus. Mutta sain häneltä nyt sen lentoluvan ja luotettavahan siihen arvioon on. Tuskinpa tämä vauva siellä Kanarialla syntyy kuitenkaan, vaikka onkin ollut niitä teidän muiden kuvailemia " sukkapuikkopistoksia" tuolla alakerrassa.

Vauva tuntuu olevan vielä rt:ssa, ainakin liikkeistä päätellen. Hikkailut alkoi rv30 tasan ja jatkuvat päivittäin monta kertaa. Mutta hyvä merkki vain, sillä sehän johtuu yleensä hengitysharjoituksista. Voi kun saisin hänet syliini jo ennen laskettua aikaa.. Esikoinen syntyi rv38+6.

Eipä tässä kummempia. Huomenna saadaan tuplarattaat, ostin ne kotikaupungistani ja äitini tuo ne tullessaan tänne. Lauantaiaamuna lähdetään lämmittelemään viikoksi sinne etelään. Sitten onkin jo esikoisen 2v synttärit ja alkaa vihdoin viimeiset raskausviikot :)

Mukavaa loppuviikkoa ja -odotusta helmille!

t. Mikaela ja pikkanen 34+3

Vierailija
12/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Minäkin taasen! Oon ollu niin väsyny, et muutamaan päivään eno muuta jaksanu, ku just ja just pinot lukea... Ne onkin ollu taasen todella pitkiä!

Valittelin tos maanantaina, ku viimeksi kirjoittelin, niin kovasta päänsärystä. Soitin sitten tiistaina neuvolaan ja pääsin sinne, vaik eilen olikin lääkärineuvola. Kiva oli päästä neuvolaan, ku siel oli vanha tuttu terveydenhoitaja! On ollu marraskuulta lähtien sairaslomalla!

No, se kyseli kuulumisia ja taas meikä rupes itkeävollottamaan kurjaa oloa, jopa kahteen kertaan!! Huoli ollut nyt lähiaikoina niin kova, että purkautu jo vähän yli! Kaikki kuitenkin kunnossa, painoa oli tullu viikossa +200g, eli nyt kokonaissaldo vähän vajaat 10kg. Verenpaineet oli vähän nousussa, ei kuitenkaan paljoa, 120/80! Eli ei taida päänsärky verenpaineesta johtua, vaan verenpaine päänsärystä, sanoi terveydenhoitaja. Sf-mittakin oli taas noussut, 31 oli nyt ja lääkäri sai eilen 33! Huoli on ollut kova, onko kaikki vauvalla kunnossa, ku tuntuu, ettei o kasvanu, mut ainakin päällisin puolin tuntuu kaikki olevan kunnossa! Eipä sitä kokonaan silti vauvan hyvinvoinnin puolesta huolehtiminen silti hävinnyt! Pissakin oli ihan puhdas, vaik sitäkin tuli jännitettyä, onko siinä jotain.

No, eilen oli sitten heti perään lääkärineuvola. Sielkin kaik ok. Tosin ei kestäny ku kymmenen minuuttia koko lääkärissäkäynti. Katto vaan sisätutkimuksen ja kuunteli sydänäänet. Ei keskittynyt kunnolla, kun olen ensviikon torstaina menos äitiyspolille... No supistukset ei oo mitään saanu aikaseks! Lääkäri totes, et ei tää vauva ainaka viä huomenna synny! Kohdunsuu kiinni, mutta pehmentynyt ja kaulaa vielä 3cm jäljellä! Ois sitä jo jotain toivonu olevan näistä ikävist supistuksist hyötyä, mut ei... Vauva on raivotarjonnassa, ei oo laskeutunu eikäö kiinnittyny. Tuntuu ikävält tos alhaalla, ku puskee päätään alaspäin liikkuessa! Sit lääkäri totes, et ne varmaan tayssis tekee synnytystapa-arvioo huonon veren takia. Mitä lie tarkoitti sillä, leikkaustako? Mulla kun suoniverinäytteestä otettu hb on 94 ja muutenkin veriarvot liian matalat ja pielessä! Nyt rupes jännittään, meinaako ne leikata, ettei vuotas synnytykses niin paljoo. Mäku oon ollu n iin kauheen väsybykin tän raskauden aikana! Poden huonoa omaatuntoa vauvan takia, kun ei jaksa nauttia täst raskaudest yhtään niin, miten kahest edellisestä! Jotenkin vaan toivoo, et kaik olis ohi jo! Toivottavast vauva ei kauheesti vaistoo äitin huonoa oloa!

Se siit omast navasta... Sitten muihin. Vesien menost ja paikkojen suojaamisest on ollu puhetta. Mulla eka synnytys lähti käyntii säännöllisillä supisteluilla rv:kka 41+3 ja vedet tuli tayssis synnytysvastaanoton lattialle! Toinen raskaudessa vedet lorahti kesken kävelyreissun! Viikkoja oli 38+3. Oltii menos kylään. Oli kiva mennä kylään ja pyytää, josko heittäisivät kotiin, ku meni melke niide kotiovel vedet! No, kävin kotona suihkus ja vaihdoi kuivaa ylle ja esikon vaipan pöksyyn. Mies suojas auton penkin muovilla ja pyyhkeellä, mut säästy onneksi! Synnytys joudsuttii lopult käynnistämään, ku supistukset ei alkanu! Vedet meni sunnuntaina, käynnistettiin maanantaiaamuna. Poltot kuitenkin loppu maanantaiyönä ja tiistaiaamuna laitettiin oksitosiinitippa! Synnytys kesti sitten vain 1,5h! Joten hieman jännittää, miten tässä käy, jos se nyt sitten päättää tulla joskus pihalle sieltä!

Mutta kaippa sitä täytyy mennä taasen sohvalle huiliin. Tää istuminen ku rupee supisteleen ja toi pääkoppakaan ei kestä kauaa ylhäällä oloa...

Sinilila 35+3 huh, viis viikkoa pitäs tätä tuskaa viel kestää ja jos se sattuu menee yli, niinku ensimmäinenkin, voih... Mut koittakaame jaksaa, edes jotenkin

Vierailija
13/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai melkein päivää jo !! Mä kyllä heräsin jo ennen seitsemää mut kun sitä on niin pirun hidas.... Tänään siis ensimmäinen äippälomapäivä !! Lasketun ajan mukaan olis pitäny alkaa jo pari päivää aikaisemmin mut en lähteny niitä muuttelee , onhan tuon kelan kanssa aina niin hankalaa tuo asiointi ;)

Sitruunalle voimaa tähän päivään ;) Joo mulla kans aina joskus näinä päivinä samoja tuntemuksia ( miljoona hommaa räsrissä ja tuntuu ettei mitään saa aikaiseksi ) Meillä oli tuolla firmalla myös kylppäriremontti ja mä tottakai jouduin sitten pesemään ne laatat ja välit . Ja mikä homma -en toistakertaa kyllä ryhdy enkä varsinkaan näin paksuna !!

Mikaela Hyvää matkaa - Älä nyt sinne sitten synnytä.. tule takaisin kotomaahan ;) Mä en uskaltaisi lähteä enää pitkään reissuun vaikka se tekisi kyllä tässä tapauksessa aikas hyvää, aurinkoa :) vettä :) valmista ruokaa ja lomaa paratiisisaarella oman perheen parissa :)

Mä meen nyt hiukan laittelee noita vaavin vaatteita sun muuta kun tuli sellai olo et kohtahan tässä itsekin pääsee synnärille, Annunen oli saanut Helmensä :) Onnea vielä !

Tarkoitus oli käydä kirpparilla myös tytön kanssa , saa nähdä ulkona mittarissa -34 c huuuuuu

minkki ja osku 35+2

Vierailija
14/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä takana aikas normaali yö. eilinen päivä olikin aika tuskaa selkäkivun takia. tais sekin johtua siivousvimmasta jonka sain tiistaina. tästä lähtien delegoin siivouksen kyllä miehen harteille : )

ulkona olisi hieno ilma jos pakkasta vaan ois 20 astetta vähemmän. mittari näyttää -24 mutta aurinko paistaa. pitäisi tänään mennä TAYS:iin tutustuun mutta jos ilma ei lauhdu taidan pysyä neljän seinän sisällä.

huomasin tossa eroja vauvan liikkeissä eri vuorokauden aikaan. illalla se on sellasta mylläämistä ja aamulla taas kunnon selkeitä potkuja. ootteko muut huomannu?

neuvolalääkäri on vasta ensiviikolla joten sitten kuulumisia enemmän.

onnea jo oman nyyttinsä saaneille!! ja hyviä vointeja kaikille sitä vielä odottaville.

simba9 ja masuasukki 35+3

Vierailija
15/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin sain koneen auki " ajoissa" . ;) Mies on tänään työmatkalla Espoossa, joten tänään pitää ottaa iisisti, etten ainakaan itse edesauta mitenkään synnytyksen käynnistymistä. En saanut luvan tälle päivälle kuin vessan pesuun. :/ Muuten pitää levätä. No, huomenna perjantaina sitten siivotaan oikein urakalla tämä huusholli. Pääsenpähän eroon tästä kaikesta ällöttävästä ompelupölystä, mitä täällä on leijaillut viikkotolkulla. Kaksi kissaa eivät ainakaan paranna pölytilannetta -> sika-likaista on meilläkin.

Mulla oli eilen se huono päivä. Harmi -sitruuna-, että sulla on nyt sit tänään niin kurjaa. :(

Minulla on muuten hyvä olo, mutta oikea lonkka on kipeänä ja vähän on nyt menkkamaisia kipuja. Nukuttua sain viime yönä todella hyvin. No, edellinen yö jäi tosi lyhyeksi ja illalla piti valvoa vielä myöhään, kun piti odottaa, et mies tulee kotiin sählystä (lepakkovuoro) ja leikata sen tukka ja sit vasta pääsi suihkuun. Piti kuulemma vähän siistiytyä, että jos vauva syntyy, et on kuvissa edustavamman näköinen ;)

Joo, sellaista täällä. Lähtis vaikka hakemaan lehden ja rupeis keittelemään " aamupuuroa" . (niin, olen nukkunut tosi pitkään tänään!)

Kirppu 37+5

Vierailija
16/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopisko sulle siirtää miittinki ensi viikkoon?? Kyllä pääsisin tänään mutta parempi ens viikolla jos saa valita..

Kauheesti olis asioita hoidettavana kun ryhdytään tässä vielä keittiöremonttiin ja muidenkin huoneiden pikku remppaamiseen ennen vaavin syntymää..En nyt tiiä onko kauheen järkevää näin viime tingassa ruveta remontoimaan mutta....

Mutta jos haluat Napero niin voidaan kyllä tänäänkin tavata..Päätä sinä..

Mikä päivä Mann@ sulle kävis sitte ens viikosta?

Larvanto ja masukki 35+jotain

Vierailija
17/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen sitä mieltä et jos Vituttaa,huomatkaa iso V,niin tänne sitä voi purkaa,koska mua ainakin alkaa hymyilyttämään kun tietää et ei muillakaan aina lujaa mene. eikä kukaan paisko ovia marmatuksen jälkeen;))))

neuvola ohi ja kiitos ja hei ja tavataan ens pe jos tavataan.

meinasinkin koiralle koettaa baby-bornin tossukoita!!!

voi olla villiä menoo jos rakki ne tossukat suostuu jalkaan laittamaan,on meinaan sellaset hopeiset lenkkarit, yhdet ainakin...

Vierailija
18/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja pakkasta 26 astetta, hrrr!

Neuvolassa meinasivat ettei kovin kauaa tarvitse odotella enää...Vauva laskeutunut eikä pää enää paljoa liiku, sf-mittakaan ei siis ollut noussut edellisestä, on edelleen 32. Hb oli myös lähtenyt nousuun ja verenpaine hieman koholla, mitkä ovat kuulemma myös merkkejä siitä että synnytys lähestyy...Lisäksi nämä mun kolmen viimeisen yön kippuroinnit näyttää samaan suuntaan! No, ei sen puoleen, mä olen ihan valmis jo lähtemään! Vauvan kokokin on jo sitä luokkaa (viikko sitten painoarviossa 3 kg) ettei sen puoleen ole hätää.

Päivällä menee ihan ok, mutta iltaa kohden ja juuri tietty silloin kun pitäs mennä nukkumaan niin kaikki vaivat pukkaa päälle -kele...Onneks mies aloittaa lomarumbansa tänään ja on 24/7 mun skarppaajana täällä etten ihan ala pimahtelemaan....

Niin, painokin oli vaihteeksi noussut, olen kyllä syönyt kuin hevonen...saldo tällä hetkellä 7 kiloa. Niin ja noista sängynsuojauksista on ollut puhetta, mä en ole tehnyt vielä mitään asian eteen, siirrän tietty asiaa niin kauan kunnes sitten vedet menee ja sitten vasta kiroilen asiaa...jos ne nyt kotona menee...

Sitruunalle tsemppiä, kyllä se siitä, tunteesi tuntuu todella tutulta!

Jakautuneelle helmikselle vielä lämpimästi onnea, nyt varmaan saadaan aika tiuhaan tahtiin lueskella noita vauvauutisia, ihanaa!

Nyt pitää alkaa puuhailemaan jotain kun on olo vielä hyvä....Kirpeää pakkastorstaita kaikille helmiksille!

Sasuliini ja hajuherne 37+6

Vierailija
19/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli eilen lääkärineuvola. Kiva käynti oli, ultarsi ja arvioi kooksi nyt 3200g. Niihin en kyllä usko, kun melkein aina ne on heittänyt loppuviimeks puoli kiloo. Kun väitti perään vielä, että jos syntyy laskettuna, ei ois kun n.3,5kilonen. Ja lupaili, ettei välttämättä menis yli (Pikku käynnistettiin 41+6, syntyi 42+0). Paikat oli vähän pehmenneet, kohdunkaulaa 2,5cm. Mutta kiva oli nähdä pikkunen, siellä se räpytteli silmiään! :)

Launataina pitäis vielä heittää pari rockbiisiä, ja sitten voikin alkaa odotteleen koska tää haluais tulla ilahduttaan meitä maailman tälle puolen :)

Alma 35+5

Vierailija
20/38 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii hyvin että nähdään ensi viikolla. Jos tuo pakkanenkin vaikka laskis... On niin " väärin" noita autoja kohtaan käynnistellä niitä tällaisessa säässä... Mulla on ti poliaika ennen kymmentä, sen jälkeen sopis hyvin tapailu, mut ke on menoa sovittu, terkka tulee käymään... Uusi käytäntö täällä... ja pitää sitten siivota yms ennen kun terkka tulee... Että näyttää vähän kodilta tää huusholli...

Muuta: täällä hyvin nukuttu yö, tosin puoli kuudelta kävin vessassa ja koirat ulkona, ja sitten valvoin tunnin verran, mutta uni tuli kuitenkin takaisin, onneksi...

Vauva potkiskelee kovasti, ja toisaalta toivoisin että tulis jo, mutta tekee ihan hyvää vielä kasvaa vähän aikaa tuolla massussa.

Annuselle (toiv muistin nimim. oikein) paljon onnea pienokaisen johdosta! (täällä yks joka kanssa kade!) Mut ei enää kauan mene kun jokaisella on se oma vaavi sylissä...

Olettekos kertoneet vanhemmillenne kumpi on tulossa/kumpaa toivotte? Mun isäni on aivan varma että tulossa on poika... Toiset veikanneet poikaa ja toiset tyttöä, tyttöä kuitenkin valtaosa... Mutta saa nyt nähä kumpi tulee... (Itse odotellaan tyttöä, muttei väliä kumpi tulee, onhan se kuitenkin oma, josta ei hevillä luovu!!!)

Napero ja masukki tasan 37 (niin ne viikot vaan lisääntyy...)