Millainen nainen on "vaimomatskua"?
Millaisia ominaisuuksia naisella pitäisi olla jotta olisi ns. "vaimomatskua" ?
Kommentit (101)
Pitää olla ammatti. Pitää olla tasapainoinen. Pitää olla myönteinen ja avoin. Ei itsekeskeinen. Ei pidä jakaa itseään jokaiselle. Pitää olla tavoitteita. Kaikki nämä ovat ihan perusjuttuja.
Mä olin nuorena: nätti ja kiltti.
nyt ole vain keski-ikäinen nainen (= näkymätön), jätetty 15 v nuoremman naisen takia.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:25"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 08:11"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 07:42"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 07:07"]
Musta on sanottu, että olen vaimomatskua ja olen sen vuosien varrella itsekin huomannut, kun yhdenillansuhteet ovat jääneet kiinni ja jopa neljä eri miestä on ehdottanut naimisiinmenoa. Yksi näistä on aviomieheni.
En tiedä, onko ulkonäöllä tässä merkitystä, mutta olen keskimittainen, hoikka, pienirintainen, urheilullinen, pitkähiuksinen.
Tyyliltäni olen hyvin naisellinen. Pidän vaatteista ja kengistä. Käytän paljon mekkoja ja hameita.
Luonteeltani olen energinen, utelias ja tempperamenttinen. Nauran paljon, itken paljon. Olen eloisa, mutta toisaalta myös vähän ujo.
Ja mikä tärkeintä, en ole kranttu :)) En lokeroi miehiä enkä tuomitse koko persoonaa yhden ominaisuuden takia. Mulla on ollut poikaystävinä pitkiä ja lyhyitä, tummia ja vaaleita, atleetteja ja gotleetteja, akateemisia ja duunareita jne. Tärkein ominaisuus miehessä on aina ollut, että on hyvä ihminen. Ei tarvi olla jännittävä ja hauska, kun on empaattinen ja luotettava. Mä kyllä tuon sitten sen jännittävyyden ja hauskuuden suhteisiin ;)
Kun olen seuraillut sinkkuystäviäni, niin olen pistänyt merkille, että monet ulkoiset arvot ovat kovin tärkeitä monelle naiselle. Pitää olla koulutusta, asemaa, ulkonäköä, timmiä kroppaa, rahaa tilillä, pituutta, valtaa, näkemystä, kokemusta ja huumoria. Tähän vielä päälle uskollisuutta ja rehellisyyttä.
Ihmekös ei kosijoita löydy.
[/quote]
Ei nykyaikana enää täysjärkinen mies kosi tai yleensä etsi parisuhdetta. Tarpeensa voi hoitaa helpommallakin, välttyy monelta ongelmalta ja suurelta rahanmenolta tulevaisuudessa.
[/quote]
Noinko sä oikeesti ajattelet? Eikö toi ole vähän surullista? Etkö tunne oloasi koskaan yksinäiseksi ja kaipaa kumppania vierelle tai toista ihmistä rinnalla kävelemään?
Mun mielestä parasta parisihteessa on juuri se toisen ihmisen henkinen läsnäolo. Se, että on joku jota halata työpäivän jälkeen, kun oli oikein huono päivä. On joku joka tuo kuumaa mehua, lääkettä ja ruokaa, kun makaat kuumeessa sängyn pohjalla. On joku, jolle kertoa ilot ja surut. Joka peilaa sun vahvuuksia ja heikkouksia. Joku jonka kanssa seikkailla ja tylsistyä. Väitellä, kiistellä, keskustella. Riidellä ja rakastaa. Joku joka tuntee sut niin hyvin, ettei aina tarvi olla selittelemässä joka asiaa. Mun mielestä juuri pitkät parisuhteet on parhaita.
Jos sä aina vaan tyydyt raapimaan kermat kakun päältä, niin ethän sä koskaan pääse syvyyksiin maistamaan sitä mansikkahilloa!
[/quote]
Olen realisti. Ei parisuhde ole lääke mihinkään.
Tuo loppu taas on kaunista sanahelinää johon tuskin uskot itsekään, onneksi nykyään edes nuoret miehet eivät lankea enää suuremmissa määrin tuohon, aiemmin vasta keski-iässä järki alkoi voittamaan kyrvän äänen.
Ja ilman elämänkokemustakin, jo pelkkä tämän palstan lukeminen riittäisi kertomaan kaiken tarpeellisen ns. "parisuhteen onnesta"
[/quote]
Vai pessimisti tai ainakin vähän kyynistynyt?
Minä uskon kirjoittamaani. Enkä ole itsekään enää mikään nuori tyttönen, vaan 36-vuotias kolmen lapsen äiti.
Kyllähän parisuhteeseen kuuluu hyvät kaudet ja huonot kaudet, ja välillä ollaan käyty ihan pohjalla. Kun romanttinen rakkaus on hukkunut jonnekin tylsään arkeen, laskunpinon ja vaippavuorien alle, niin jäljelle on jäänyt kuitenkin ystävyys ja sielunkumppanuus.
Kiitos vastauksistasi ja sorry ap, meni ohi aiheen jo ;)
Naiset, jotka ovat useimmiten parisuhteissa: massan mukainen pukeutuminen (H&M, gina tricot...), lyhyt ja laiha, ei liian isot tissit, hiustenpidennykset, panostaa meikkiin, naisvaltainen ala, harrastuksena kuntosali ja lenkkeily, lempiruokana vuohenjuustosalaatti ja smoothiet, ehkä pieni koira lemmikkinä, kuuntelee poppia, ei käy paljon yökerhoissa, käyttää paljon facebookia sekä ehkä instagramia ja muuta somea (lisäilee kuvia), on ottanut tatuoinnin, lävistykset vain korvissa...
katotaas... näin palstan perusteella pitää olla huippukoulutettu mutta ei päivääkään yli 21, jännässä hyväpalkkaisessa työssä mutta samalla kuitenkin riittää paljon aikaa miehen passaamiseen, täydellinen ulkonäkö että kehtaa kavereille näyttää, kaikki ihonalainen rasva on täysin tuntematon asia mutta silti on valtavat tissit jotka osoittavat kohti pohjantähteä painovoimaa uhmaten, ottaa suihin joka käänteessä hymy huulillaan ja kantaa miehelle kaljaa ja voileipiä pyytämättä, ja tietenkin nauraa jokaiselle miehen vitsille kuin ei koskaan olis hauskempaa juttua kuullut. ja mitään lapsia ei sitten manguta, ja omat toiveet ja unelmat unohdetaan heti kättelyssä.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:48"]
Naiset, jotka ovat useimmiten parisuhteissa: massan mukainen pukeutuminen (H&M, gina tricot...), lyhyt ja laiha, ei liian isot tissit, hiustenpidennykset, panostaa meikkiin, naisvaltainen ala, harrastuksena kuntosali ja lenkkeily, lempiruokana vuohenjuustosalaatti ja smoothiet, ehkä pieni koira lemmikkinä, kuuntelee poppia, ei käy paljon yökerhoissa, käyttää paljon facebookia sekä ehkä instagramia ja muuta somea (lisäilee kuvia), on ottanut tatuoinnin, lävistykset vain korvissa...
[/quote]
Viedäänkö noita vihille? Tutuissani, jotka ovat menneet naimisiin (25-30-vuotiaita), kukaan ei ole tatuoitu tai kenelläkään ei ole hiustenpidennyksiä, eikä some-käyttö ole mitään kovin aktiivista.
Yhdellä rekisteröidyssä parisuhteessa olevalla vaimolla on kyllä tatuointi, mutta ei noita muita.
Minusta on usein sanottu että "olet vaimomatskua" kun olin sinkku (vuoden). Olen nätti ja hoikka, tyylini on naisellinen ja tyylikäs mutta ei koskaan liian seksikäs/paljastava. Meikkaan luonnollisesti mutta iltamenoihin on joskus kiva laittautua kunnolla. Olen kouluttautunut ja vakituisessa työssä josta pidän ja haastetta riittää. Minulla on paljon ystäviä. Luonteeltani olen sosiaalinen, avoin ja energinen mutta myös rauhallinen. Sellainen "järkevä". Harrastan kuntosalilla käyntiä ja ratsastusta ja pidän itsestäni huolen mutta ulkonäkö ei ole tärkeimpiä asoita elämässä. Luen paljon kirjoja. Seuraan maailman tapahtumia ja olen kiinnostunut uusista asioista. Olen 30v ja nyt kylläkin kihloissa ja avoliitossa. Parisuhteessa vaadin aika paljon mieheltä huomiota mutta annan itsekkin kovasti hellyyttä ja rakkautta. Varmaan tälläinen aika perusmuija :)
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:48"]
[/quote]
Apuuuaaa..... Tervehdys sinne tynnyriin pikkupaikkakunnalle!
Olin kerran nuorena tyttönä firmatilaisuudessa, johon kuului saunominen. Kun me naiset sitten tultiin saunasta pyyhkeet päässä, meikittöminä, niin miekkoset sanoivat, että ootte ihan vaimomatskua. Otin kohteliasuutena.
Hyvä mies saa mussa aina esiin ne parhaimmat ja naisellisimmat piirteet. Jos ei mies löydää hyvää vaimomateriaalia niin katsokoon peiliin, sieltä ei myöskään se ultimaalinen miesmatsku tule tuijottamaan takaisin.
Maaseudulla ja pikkukaupungeissa kaikki joilla vaan "sokeri suussa sulaa". PK-seudulla voi jo ilmaantua pientä kilpailuakin.
Minä kaipaisin koulutettua (akateeminen tai AMK, molemmat käy), naista, jolla on järkeä päässä ja jalat maassa (en ole miljonääri). Huumorintajua pitää olla. Kodinhoidollisesti toivon vain avointa mieltä, koska itse tykkään kokata ja siivota... Ehkä se avoin mieli on tässä avainsana. En nyt kaipaa mitään Itu-Herttaa reppureissulle, mutten myöskään mitään pirttihirmua kyökkiin...
M25
Minun avomies/kihlattu: Vaimomatskua on sellainen, joka yrittää ymmärtää eikä heti nalkuta, tekee hyvää ruokaa, omaa samanlaiset jutut ja on samalla henkisellä tasolla. Sä oot vaimomateriaalia.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:55"]
Minusta on usein sanottu että "olet vaimomatskua" kun olin sinkku (vuoden). Olen nätti ja hoikka, tyylini on naisellinen ja tyylikäs mutta ei koskaan liian seksikäs/paljastava. Meikkaan luonnollisesti mutta iltamenoihin on joskus kiva laittautua kunnolla. Olen kouluttautunut ja vakituisessa työssä josta pidän ja haastetta riittää. Minulla on paljon ystäviä. Luonteeltani olen sosiaalinen, avoin ja energinen mutta myös rauhallinen. Sellainen "järkevä". Harrastan kuntosalilla käyntiä ja ratsastusta ja pidän itsestäni huolen mutta ulkonäkö ei ole tärkeimpiä asoita elämässä. Luen paljon kirjoja. Seuraan maailman tapahtumia ja olen kiinnostunut uusista asioista. Olen 30v ja nyt kylläkin kihloissa ja avoliitossa. Parisuhteessa vaadin aika paljon mieheltä huomiota mutta annan itsekkin kovasti hellyyttä ja rakkautta. Varmaan tälläinen aika perusmuija :)
[/quote]
Kylläpä kuulostat tylsältä. Onneks sulla on jo mies.
No ei ainakaan niin epävarma, että pitää tämmöisiä kysellä internetistä.
Eipä niitä vaatimuksia meillä miehillä niin kovin paljon ole, kaksi vain.
nro 1: mukava luonne (sisältää mm. sen, että ei nalkuta eikä murjota, huumorintajuinen, mutkaton, kiva)
nro 2: tykkää tosi paljon seksistä
Kaikki muu on sitten bonusta, kuten hyvä ulkonäkö, ruuanlaittotaito, hyvä koulutus, älykkyys jne.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:55"]
[/quote]
Kylläpä kuulostat tylsältä. Onneks sulla on jo mies.
[/quote]
Suurin osa maailman ihmisistä ON tylsiä tavalla tai toiselle. Itse epävarmana ja ilkeänä yrität lytätä elämässä selkeästi normaalia menestyneemmän naisen kuvauksen itsestään.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:43"]
Eipä niitä vaatimuksia meillä miehillä niin kovin paljon ole, kaksi vain.
nro 1: mukava luonne (sisältää mm. sen, että ei nalkuta eikä murjota, huumorintajuinen, mutkaton, kiva)
nro 2: tykkää tosi paljon seksistä
Kaikki muu on sitten bonusta, kuten hyvä ulkonäkö, ruuanlaittotaito, hyvä koulutus, älykkyys jne.
[/quote]
Aika alhaiset kriteerit on avioliittoon miehillä, ei ihme että eroprosentit on luokkaa 50 %.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 07:42"]
Ei nykyaikana enää täysjärkinen mies kosi tai yleensä etsi parisuhdetta. Tarpeensa voi hoitaa helpommallakin, välttyy monelta ongelmalta ja suurelta rahanmenolta tulevaisuudessa.
[/quote]
Jää paljosta paitsi. Ei jälkikasvua, ei kasvamista isän rooliin, ei ketään kenen kanssa jakaa elämänsä ja muodostaa intiimi, rakkaussuhde. Kyllä kuulostaa säälittävältä :/